Gå til innhold

salg av varer for urimelig pris


Anbefalte innlegg

Han har satt ned prisen nå. Og den nye linken jeg ga er kronen lik.

 

 

 

http://www.stayclass...-fra-stayclassy

 

http://www.ebay.com/...=item1e9f6414d3

 

De der er helt identiske og det er nå bekreftet da eier har satt ned prisen til 99,-

Ser at prisen er satt ned, ja. Kanskje han følger med på denne tråden. I såfall burde han kommet inn og bekreftet eller avkreftet så blir ferdig med diskusjonen.

 

På det nye bildet er kronen nesten identisk, men ikke 100% lik hvis du ser nøye etter. I tillegg er det jo oppgitt forskjellig materiale i kassen... Ikke identisk, men likner fælt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Han har satt ned prisen nå. Og den nye linken jeg ga er kronen lik.

 

 

 

http://www.stayclass...-fra-stayclassy

 

http://www.ebay.com/...=item1e9f6414d3

 

De der er helt identiske og det er nå bekreftet da eier har satt ned prisen til 99,-

Ser at prisen er satt ned, ja. Kanskje han følger med på denne tråden. I såfall burde han kommet inn og bekreftet eller avkreftet så blir ferdig med diskusjonen.

 

På det nye bildet er kronen nesten identisk, men ikke 100% lik hvis du ser nøye etter. I tillegg er det jo oppgitt forskjellig materiale i kassen... Ikke identisk, men likner fælt.

 

 

 

Se på bilde nummer 4 på Ebay, det er akkurat det bildet han har brukt på sin nettbutikk.

Lenke til kommentar

Interessant at det er samme skade/merke i kassen.

Men bildene er ikke 100% identiske fordi det er forskjell på kronene:

attachicon.gifkrone.png

 

 

bra forsøk, men det er lett å se at det er samme bilde. Det under er bare i høyere oppløsning.

 

Er det bare jeg som tror denne Mr D er Thomas Holstad eller en annen ansatt i butikken?

Endret av Janbanan123
Lenke til kommentar

Jeg har ingenting med Thomas Holstad eller nettbutikken å gjøre. Jeg er bare en deltidskverulant som liker at påstander dokumenteres.

 

Klarer du ikke å se at den ene kronen er flat,mens den andre er avrundet? Hvis det skal være samme bilde, så er minst en av de photoshoppet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har ingenting med Thomas Holstad eller nettbutikken å gjøre. Jeg er bare en deltidskverulant som liker at påstander dokumenteres.

 

Klarer du ikke å se at den ene kronen er flat,mens den andre er avrundet? Hvis det skal være samme bilde, så er minst en av de photoshoppet.

 

 

Det er flere her som er enig i at det er samme bilde. Og hvis du bruker øynene så ser du at den på ebay har avrundet krone.

 

Klokken på bildene er jo akkurat det samme også. 

Endret av Janbanan123
Lenke til kommentar

Det er helt greit å være kritisk. Likevel synes jeg bildene er like, og like produkter man enkelt finner på ebay / kinesiske billig sider gjennspeiler seg over hele butikken. 

 

Men når det kommer til den klokken dere snakker om forskjellen på kan det bildet til StayClassy minne veldig om at bildet er beskjært litt nærme kronen bare. Tok bildet til Mr.D og beskjærte det kjapt i Paint slik det ser ut som det andre er gjort.

 

http://screencast.com/t/93FvVvR4X

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er da også revnende likegyldig hvilke bilder som brukes, så lenge det ikke er vesentlig forskjell på bildet og produktet man får. Det er vanlig i de aller fleste nettbutikker å bruke illustrasjonsbilder levert av produsent – dermed vil også det samme bildet kunne opptre på flere forskjellige nettsteder.

 

Dette er da virkelig ikke noenting å bruke flere sider med debatt på?

 

Fyren har funnet en genial forretningsmodell, kudos til han for det. Mener man at man kan gjøre det samme billigere, så kan man vel bare gjøre det?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er da også revnende likegyldig hvilke bilder som brukes, så lenge det ikke er vesentlig forskjell på bildet og produktet man får. Det er vanlig i de aller fleste nettbutikker å bruke illustrasjonsbilder levert av produsent – dermed vil også det samme bildet kunne opptre på flere forskjellige nettsteder.

 

Dette er da virkelig ikke noenting å bruke flere sider med debatt på?

 

Fyren har funnet en genial forretningsmodell, kudos til han for det. Mener man at man kan gjøre det samme billigere, så kan man vel bare gjøre det?

 

 

Det er da ingen som klandrer han for å starte butikk. Problemet var at han tok 499,- pluss frakt for en klokke som koster 15 kr med gratis frakt fra Ebay. Diskusjonen startet med at jeg lurte på om det er lovlig eller ikke.

Endret av Janbanan123
Lenke til kommentar

Det er da også revnende likegyldig hvilke bilder som brukes, så lenge det ikke er vesentlig forskjell på bildet og produktet man får. Det er vanlig i de aller fleste nettbutikker å bruke illustrasjonsbilder levert av produsent – dermed vil også det samme bildet kunne opptre på flere forskjellige nettsteder.

Hadde tenkt å skrive omtrent det samme. Får vente til TS eller noen annen bestiller en av hver så vi kan få dokumentert produktene som virkelig får.

Lenke til kommentar

Det er da ingen som klandrer han for å starte butikk. Problemet var at han tok 499,- pluss frakt for en klokke som koster 15 kr med gratis frakt fra Ebay. Diskusjonen startet med at jeg lurte på om det er lovlig eller ikke.

Det er jo dette som er å drive butikk. Du har til og med fått verdikjedeanalysen som viser hvordan dette ikke er urimelig sett i forhold til lignende virksomheter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er da ingen som klandrer han for å starte butikk. Problemet var at han tok 499,- pluss frakt for en klokke som koster 15 kr med gratis frakt fra Ebay. Diskusjonen startet med at jeg lurte på om det er lovlig eller ikke.

Det er jo dette som er å drive butikk. Du har til og med fått verdikjedeanalysen som viser hvordan dette ikke er urimelig sett i forhold til lignende virksomheter.

 

 

 

Så hvorfor har han satt ned prisen på alle de Kina klokkene da?

Lenke til kommentar

Så hvorfor har han satt ned prisen på alle de Kina klokkene da?

 

Fordi virksomheten ikke er to måneder gammel en gang? Fordi prissettingen skjedde ved en feiltasting? Fordi han har lest klageinnlegget ditt og innsett at dette bør han endre før flere personer oppdager det?

 

At han har endret det nå betyr ikke at det han har gjort før er ulovlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nettbutikken er smart. - Litt i gråsonen i form av reklame o.l, uoppdatert og en veldig klipp og lim retur policy, men ellers en smart måte å tjene penger på. 

 

Han utnytter sin "kjenids" status etter at han ble frontet som en "classy" person etter Paradise Hotel, ved å kjøpe inn enkle produkter fra eBay/Alibaba. Mange av disse produktene er like typiske "merkeprodukter" i Norge, bare uten logoen til disse. (Se: solbriller og klokker) 

 

Å drive en slik nettbutikk koster mer enn hva folk trur. Krikkert har tidligere i tråden her fortalt endel om dette. Ikke er det hvem som helst som kan få mange til å handle i nettopp sin nettbutikk heller. Krever faktisk endel.

 

Men ett spørsmål for nyskjerrighetens skyld Krikkert:

 

Hvor lang tid tar det før Proff oppdaterer MVA registrene? Hva skjer hvis han ikke har oppgitt seg i MVA registrene men har omsatt for over 50K? Kan det at det ikke står noe der tyde på at han ikke har omsatt for over 50K?

 

Uansett: Om man handler fra StayClassy.no får man endel flere rettigheter enn du ville fått fra en tilfeldig person fra eBay/Alibaba. Her har du reklamasjonsrett, og kjappere levering. 

Lenke til kommentar

Proff oppdaterer statusendringer fra Enhetsregisteret daglig (herunder ja/nei til registrering i Mva-registeret). Skatteetaten har svært kort behandlingstid på søknader om registrering i Mva-registeret.

 

Har han omsatt for over 50k uten å ha registrert seg i Mva-registeret bedriver han avgiftssvindel.

 

Kombinerer man forutsetningene "ikke registrert i Mva-registeret" og "er lovlydig" får man konklusjonen "ikke omsatt for 50k ennå".

Endret av krikkert
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...