Gå til innhold

Augustfest 2015 - BjørnÅgeS - Litt av Hvert.


Anbefalte innlegg

27.august: Sliten prestekrage. 60mm macro og Em5.

 

20745305879_3c8ffea992_k.jpgP8270005.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr

 

 

Mye skarpe detaljer i nattsvermeren 21. juni, litt av en bål den 22. og fartsfylt actionbilde den 23. Bra båtfangst 25. august, rene Kinderegget? Fint landlig bilde i dag, likte godt landskapet i bakgrunnen

Takk, bakgrunnen var noe av motivet :)

21. august - nattsvermeren ble jo nesten litt skummel...

22. august - festlig med bål..

23. august - stilig med det perspektivet - ingen dum idê..

24. august - utelys hører med om kveldene nå, ja...

25. august - flotte disse prektige båtene....

26. august - 45mm`n er svært anvendelig,ja - liker!

Takk, 45mm er et kremobjektiv. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

28.August. Kantblomst. Em-5 med 45mm.

 

21019399941_5f9bf0b1b0_k.jpgP8280016.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr

 

29.August. Burning, Em-5 med 45mm. Burneshow i nærheten av handballturnering. Morsomt for den som liker denslags. Ikke så morsomt for de som spillte handball. Se spoiler

 

21011852835_674faca667_h.jpgP8290028.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr

 

 

 

 

30.august. Sveler på bålpanne, em-5 med 45mm

 

20390795963_f67fb12f1d_k.jpgP8300039.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr

 

 

Hadde et av Valkyrien allstars under oppvarming - men valgte svelene.

 

 

 

 

Innhøsting ble jo riktig stemningsfullt - selv om det dessverre får en til å tenke "høst".

27. august - lekkert av den "slitte" - blir jo fristet til å få tak i en 60mm... ;)

Kan absolutt anbefale 60 mm, som prestekragebildet viser (i samarbeid  med mannen bak kameraet, selvsagt).

Innhøsting ble jo bra, fin bruk av dybdeskarphet.

 

Prestekragen ble bra, skarpt og fine farger. Jeg ville hatt et par mm mer luft under, og det ene kronbladet? i midten stjeler litt oppmerksomhet.

Takker for kommentarer. Fin konstruktiv kommentar fra awesnes. Enig i det du påpeker. :thumbup:

Endret av BjørnÅgeS
Lenke til kommentar

31.august. Høyballer.På tide med høyballer i denne festen min. Tyder på at vi går høsten i møte. 12-40mm og HDR i lighromm satt sammen av tre eksponeringer.

 

21013142456_96dc647d24_k.jpgAugustfest 2015 (31 of 1).jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr

 

 

Her kom det tre nye, varierte bilder ja - spesielt fint ble 30 - den røyken kan man nesten kjenne lukten fra.

Takk for kommentar. Røyklukten henger i klærne ennå :)

 

Ugrasklokken fra 28 august er jo pen, men dessverre en plante jeg har altfor mye av i egen hage, og den er umulig å utrydde.

Burning er ikke akkurat i min gate heller, men svelene fra 30 august ser veldig fristende ut, røyken og flammene kom fint fram.

Takk for kommentar. En stor dose rund-up tar vel knekken på det meste :) (Men også de man ønsker å ha)

 

28. august - kantblomst i ordets rette forstand det, ja...
29. august - burning er vel forurensing og bortkastet dekkslitasje....(godt illustrert i spoileren, for øvrig)...
30. august - sveler er "burning" etter mitt hjerte... ;)

Takk for kommentar. Sveleburning er mye bedre enn dekkburning :)

 

Takker alle for en fin fest, Har klart målsettingen om å poste et bilde per dag - selv om ikke alt er av god kvalitet. Slike festeer er fine for å trigge motivasjonen for foto igjen. Melder meg sikkert på flere.

Lenke til kommentar

Fine farger og god komp i kantarellmakroen, og bilen 13. august var rett og slett et knakende gla'bilde - for en kjøreglede du formidler her! :)

 

Flotte makrobilder av edderkoppene - masse detaljer og mye dybdeskarphet.

 

Kompen 15. august med lekeplassmotiv ble herlig, og jeg likte soppebildet 16. Joda, kanskje bittelitt urolig bokeh, men det funker her som pokker - fremhever motivet og er interessant.

 

Fin komp i siloer og dragebåt - har selv ikke prøvd å ta bilder med urolig bikkje, men antar det blir som med småunger. ;)

 

Smakfull HDR i Totenlandskapet - liker selv HDR brukt som her - diskret, uten plagsom overdose. Flott!

Skikkelig forstørrelse i nattsvermeren!

 

Likte komp og dybdeskarphet i innhøstingen 26. august - en fin stemning over bildet.

 

Artige blomsterbilder, men jeg tror jeg vil foretrekke lukten av røyk den 30. framfor den 29. - spesielt spoileren så ille ut! ;)

 

Likte dybdefølelsen 31. - flott lys og fine farger - likte dybden med hvordan ballene gjentas bakover i bildet. Men - kanskje bittelitt skjev horisont?

 

 

Takker for flott fest! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...