Gå til innhold

[Løst] Tråden for opptak til Politihøgskolen 2016


Helflat

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Hei,

 

Var på legekontoret idag og gjennomførte legeerklæringen. Men jeg syns jeg betalt veldig mye, det ble hele kr 1200,- for denne erklæringen.

Noen som har betalt mindre for dette?

Hørtes svært mye ut, betalte selv 540,- hos fastlegen min u/ synstest

Kostet meg omtrent 500 tilsammen også. Måtte til legesenteret flere ganger og betalte en liten sum hver gang.

Lenke til kommentar

Hei! Lurer på noe ang. den fysiske testen. Er de veldig nøye på at man skal utføre helt korrekt teknikk på svømmingen? Eller kan man slurve så mye man vil så lenge man klarer minstekravet?

 

Jeg har ikke vært på opptak tidligere, men jeg er med på svømmeveiledning i regi av PHS Oslo en gang i uken, og har forstått det slik (kan være feil) at de ikke blander seg borti "korrekt teknikk", men er veldig nøye på at man ikke "tar pause" når man gjør vendinger, og at (som nevnt tidligere) men holder armene under vann under ryggsvømming og tar "brystbeinspark" på rygg, og ikke padling. Det er ihvertfall det vi har trent under streng regi på :)

 

Hei! Hvordan ligger formen an hos dere? Jeg var idag ute og testet kondisjonen og klarte 17,5 runder. Merker jeg ble litt stresset da det ikke er lenge til opptak. 

 

Jeg har ikke testet meg på selve testen på lenge, men er som deg veldig usikker på om kondisjonen kommer p plass til opptaket i år. Det går så sent å trene opp (for meg ihvertfall)! Godt at det går mot vår og blir litt bedre treningsforhold ute!

 

Dere som svømmer bryst, har dere huet under eller over vann på armtakene?

Begynner å nærme meg på undervannssvømmingen nå, men har bare tilgang på basseng som er ca 1.70 dypt så har ikke fått dykket så mye :(

 

 

Under, synes det er mye mer effektivt. Dersom du ønsker å teste dykk til 2,5 og 4 meter er det mulig du får være med en gang på veiledning (hver fredag) om du bor i nærheten av Oslo. Greit å få testet øvelsen en gang før opptak, men det er easy-peasy :)

Lenke til kommentar

 

Tips for antrekk til intervju-dagen? Dress blir kanskje for mye, og jeans/skjorte for uformelt, eller hva?

 

Er vel litt tidlig å begynne og tenke på det? :tease:  Men personlig tror jeg en fin skjorte + jeans funker helt fint.  :)

 

Hehe kanskje. Men tingen er at jeg har gjort klart alt det som jeg selv kan gjøre noe med. Alle dato, dokumenter er sjekket og klar.  Alle de fysiske kravene har jeg testet meg på og er klar for 2 uker siden, nå er det kun trening for vedlikehold og kanskje litt forbedring. Har også tatt høyde for økende oenggrensen, og har nok poeng sist jeg sjekket.

Så det eneste som kan stoppe drømmen min er selve intervjue-dagen. Alt jeg går rundt og tenke på nå og fram til juni er hvordan jeg beste kan håndtere den. Nettet er godt søkested, selv om jeg har også pratet med en del politifolk.

Lenke til kommentar

 

Tips for antrekk til intervju-dagen? Dress blir kanskje for mye, og jeans/skjorte for uformelt, eller hva?

Hint: Vær deg selv.

 

 

Da jeg var liten spurte jeg faren min hvordan jeg kan få den jenta som var min store forelskelsen til å bli interessert i meg.

Han sa "bare vær deg selv du" Etter mye om og men, tok jeg mot til megselv og snakket til henne, samtalen gikk fint, helt til jeg fortalte henne om min Digimon-kortsamling. Jeg kunne like godt fortelle henne om fotballsklubben jeg var i, og treningen som hørte til. Poenget er at jeg var jo megselv uansett hva jeg snakket om, men det med at jeg nevnte Digimon og ikke fotball, gjorde at hun aldri så på meg samme måten igjen.

 

Har hørt denne og "vær ærlig" ofte. Jeg forstår godt hva det betyr. Kanskje fordi altfor mange faktisk var uærlige og svarte på spørsmålene som om de tror nemnda ville høre og ikke hva de faktisk ville gjort selv. Men jeg vil være mitt beste selv, hvordan må jeg kanskje bare finne ut selv :) Det er tross alt en vanskelig prosess og ikke akkurat lett å gi tips på heller.
Lenke til kommentar

 

 

Tips for antrekk til intervju-dagen? Dress blir kanskje for mye, og jeans/skjorte for uformelt, eller hva?

Hint: Vær deg selv.

 

 

Da jeg var liten spurte jeg faren min hvordan jeg kan få den jenta som var min store forelskelsen til å bli interessert i meg.

Han sa "bare vær deg selv du" Etter mye om og men, tok jeg mot til megselv og snakket til henne, samtalen gikk fint, helt til jeg fortalte henne om min Digimon-kortsamling. Jeg kunne like godt fortelle henne om fotballsklubben jeg var i, og treningen som hørte til. Poenget er at jeg var jo megselv uansett hva jeg snakket om, men det med at jeg nevnte Digimon og ikke fotball, gjorde at hun aldri så på meg samme måten igjen.

 

Har hørt denne og "vær ærlig" ofte. Jeg forstår godt hva det betyr. Kanskje fordi altfor mange faktisk var uærlige og svarte på spørsmålene som om de tror nemnda ville høre og ikke hva de faktisk ville gjort selv. Men jeg vil være mitt beste selv, hvordan må jeg kanskje bare finne ut selv :) Det er tross alt en vanskelig prosess og ikke akkurat lett å gi tips på heller.

 

Du skulle sagt Pokémon ;)

 

Uansett, eneste tipset man kan gi er å være seg selv. Om man mot formodning føler at man ikke kan være seg selv under en slik prosess, så burde man kanskje ikke søke PHS i det hele tatt.

Lenke til kommentar

 

 

Tips for antrekk til intervju-dagen? Dress blir kanskje for mye, og jeans/skjorte for uformelt, eller hva?

 

Er vel litt tidlig å begynne og tenke på det? :tease:  Men personlig tror jeg en fin skjorte + jeans funker helt fint.  :)

 

Hehe kanskje. Men tingen er at jeg har gjort klart alt det som jeg selv kan gjøre noe med. Alle dato, dokumenter er sjekket og klar.  Alle de fysiske kravene har jeg testet meg på og er klar for 2 uker siden, nå er det kun trening for vedlikehold og kanskje litt forbedring. Har også tatt høyde for økende oenggrensen, og har nok poeng sist jeg sjekket.

Så det eneste som kan stoppe drømmen min er selve intervjue-dagen. Alt jeg går rundt og tenke på nå og fram til juni er hvordan jeg beste kan håndtere den. Nettet er godt søkested, selv om jeg har også pratet med en del politifolk.

 

 

Hehe, er der selv! Begynte med trening i juni i fjor og har hatt det meste klart og sjekket 100 ganger. Prøver derimot og ta ting litt som de kommer og ikke stresse før jeg må, om du fatter. Hjelper på nervene, for min del ihvertfall!

Lenke til kommentar

 

 

 

Tips for antrekk til intervju-dagen? Dress blir kanskje for mye, og jeans/skjorte for uformelt, eller hva?

Er vel litt tidlig å begynne og tenke på det? :tease: Men personlig tror jeg en fin skjorte + jeans funker helt fint. :)

Hehe kanskje. Men tingen er at jeg har gjort klart alt det som jeg selv kan gjøre noe med. Alle dato, dokumenter er sjekket og klar. Alle de fysiske kravene har jeg testet meg på og er klar for 2 uker siden, nå er det kun trening for vedlikehold og kanskje litt forbedring. Har også tatt høyde for økende oenggrensen, og har nok poeng sist jeg sjekket.

Så det eneste som kan stoppe drømmen min er selve intervjue-dagen. Alt jeg går rundt og tenke på nå og fram til juni er hvordan jeg beste kan håndtere den. Nettet er godt søkested, selv om jeg har også pratet med en del politifolk.

Hehe, er der selv! Begynte med trening i juni i fjor og har hatt det meste klart og sjekket 100 ganger. Prøver derimot og ta ting litt som de kommer og ikke stresse før jeg må, om du fatter. Hjelper på nervene, for min del ihvertfall!

Hmm ja ser at jeg kan virke litt for ivrig :)

Lenke til kommentar

 

 

 

Tips for antrekk til intervju-dagen? Dress blir kanskje for mye, og jeans/skjorte for uformelt, eller hva?

Hint: Vær deg selv.

Da jeg var liten spurte jeg faren min hvordan jeg kan få den jenta som var min store forelskelsen til å bli interessert i meg.

Han sa "bare vær deg selv du" Etter mye om og men, tok jeg mot til megselv og snakket til henne, samtalen gikk fint, helt til jeg fortalte henne om min Digimon-kortsamling. Jeg kunne like godt fortelle henne om fotballsklubben jeg var i, og treningen som hørte til. Poenget er at jeg var jo megselv uansett hva jeg snakket om, men det med at jeg nevnte Digimon og ikke fotball, gjorde at hun aldri så på meg samme måten igjen.

 

Har hørt denne og "vær ærlig" ofte. Jeg forstår godt hva det betyr. Kanskje fordi altfor mange faktisk var uærlige og svarte på spørsmålene som om de tror nemnda ville høre og ikke hva de faktisk ville gjort selv. Men jeg vil være mitt beste selv, hvordan må jeg kanskje bare finne ut selv :) Det er tross alt en vanskelig prosess og ikke akkurat lett å gi tips på heller.

Du skulle sagt Pokémon ;)

 

Uansett, eneste tipset man kan gi er å være seg selv. Om man mot formodning føler at man ikke kan være seg selv under en slik prosess, så burde man kanskje ikke søke PHS i det hele tatt.

Jo da stor sjanse for at hun var av den Pokemon typen, fikk aldri sjansen til å finne ut av det.

 

Deler her med alle som måtte lure, som var mer som det svaret jeg var etter. Dette gjelder amerikansk system, men kan nok være litt relevant her i Norge også.

Http://www.policejobsinfo.com/hiring-process/sample-interview-questions/

Det hjelper litt med å tenke i den riktige retningen :)

Lenke til kommentar

 

 

Hei! Hvordan ligger formen an hos dere? Jeg var idag ute og testet kondisjonen og klarte 17,5 runder. Merker jeg ble litt stresset da det ikke er lenge til opptak. 

 

Jeg har ikke testet meg på selve testen på lenge, men er som deg veldig usikker på om kondisjonen kommer p plass til opptaket i år. Det går så sent å trene opp (for meg ihvertfall)! Godt at det går mot vår og blir litt bedre treningsforhold ute!

 

Dere som svømmer bryst, har dere huet under eller over vann på armtakene?

Begynner å nærme meg på undervannssvømmingen nå, men har bare tilgang på basseng som er ca 1.70 dypt så har ikke fått dykket så mye :(

 

 

Under, synes det er mye mer effektivt. Dersom du ønsker å teste dykk til 2,5 og 4 meter er det mulig du får være med en gang på veiledning (hver fredag) om du bor i nærheten av Oslo. Greit å få testet øvelsen en gang før opptak, men det er easy-peasy :)

 

Takk, skal undersøke veiledning. Ellers finner jeg nok et basseng i ferien som er dypt nok :) Selv svømmer jeg med huet over vann foreløpig ettersom jeg ikke har skaffet svømmebriller og føler det er vanskelig å gå opp og puste mens vannet renner over øya :p

 

Når det gjelder kondisjon kan jeg anbefale løpe og burpees-intervaller. 30sek løp, 30sek burpees i 3 minutter, 3 min pause, 4 ganger.

1-2 ganger i uken. Gi alt på løpingen og se hvor mange burpees du tar hver runde og prøv forbedre antallet hver uke.

Lenke til kommentar

Deler her med alle som måtte lure, som var mer som det svaret jeg var etter. Dette gjelder amerikansk system, men kan nok være litt relevant her i Norge også.

Http://www.policejobsinfo.com/hiring-process/sample-interview-questions/

Det hjelper litt med å tenke i den riktige retningen :)

 

Jeg tror ikke du skal bruke så veldig mye tid på informasjon som bare er relevant for amerikansk politi.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...