Gå til innhold

[Løst] Tråden for opptak til Politihøgskolen 2016


Helflat

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg var på opptak i fjor og bestod alle testene, men komm ikke inn pga for lavt snitt. Har søkt på nytt i år, men har ikke hørt noe fra PHS. Noen andre som har søkt i år, som ble funnet egent i fjor? Har dere fått noen form for bekreftlse på søknaden?

Jeg fikk følgeskjema og måtte sende inn ny legeerklæring i år selv om jeg kom inn i fjor.

Lenke til kommentar

Noen som har forslag til hvor lenge før opptaket det er lurt å ta treningsfri for å toppe formen, og hva som er lurt å gjøre i dagene før for å komme i toppform til opptaksdagen?

Det skal jo minimalt til for å bestå kravene så lenge du er litt trent. Tok 5 dager fri før opptaket.

Lenke til kommentar

Ift svømmetesten: Noen som vet hvilke muligheter man har ved start? Tenker spesielt ved startstup. Kan man starte fra den opphøyde avsatsen eller må man starte nede ved bassengkanten? Skal ta opptaket i Trondheim, så retter spørsmålet spesielt mot de som har erfaring fra opptak på husebybadet. 

Lenke til kommentar

Ift svømmetesten: Noen som vet hvilke muligheter man har ved start? Tenker spesielt ved startstup. Kan man starte fra den opphøyde avsatsen eller må man starte nede ved bassengkanten? Skal ta opptaket i Trondheim, så retter spørsmålet spesielt mot de som har erfaring fra opptak på husebybadet. 

 

Du velger selv om du vil stupe fra avsatsen eller om du vil starte i vannet :) 

Lenke til kommentar

 

Noen som har forslag til hvor lenge før opptaket det er lurt å ta treningsfri for å toppe formen, og hva som er lurt å gjøre i dagene før for å komme i toppform til opptaksdagen?

Tips: Om du skal drikke vann, drikk lunkent vann de siste 48 timene før opptak. Iskaldt vann avkjøler kroppen, og kroppen vil da bruke unødvendig energi på å varme seg opp igjen.

 

Hvis man trenger å tenke på temperaturen på vannet man drikker før opptaket, er det vel kanskje andre ting man skulle prioritert mer i månedene før? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Svømmedelen av opptaket i Oslo, foregår det på vestkantsbadet eller på PHS?

 

 Det er planlagt til PHS, men kan skifte skulle det skje noe med bassenget/lokalet, er informasjonen vi har fått under svømmeveiledning der.

 

Isåfall er det snakk om 12,5 m basseng i saltvann, - gode vendinger er din beste venn :)

Lenke til kommentar

 

Svømmedelen av opptaket i Oslo, foregår det på vestkantsbadet eller på PHS?

Det er planlagt til PHS, men kan skifte skulle det skje noe med bassenget/lokalet, er informasjonen vi har fått under svømmeveiledning der.

 

Isåfall er det snakk om 12,5 m basseng i saltvann, - gode vendinger er din beste venn :)

Ved vendinger, må en hånd være i kontakt med kanten? Eller er det nok med føttene?

Lenke til kommentar

 

Svømmedelen av opptaket i Oslo, foregår det på vestkantsbadet eller på PHS?

 

 Det er planlagt til PHS, men kan skifte skulle det skje noe med bassenget/lokalet, er informasjonen vi har fått under svømmeveiledning der.

 

Isåfall er det snakk om 12,5 m basseng i saltvann, - gode vendinger er din beste venn :)

 

 

Er det saltvann i bassenget? Hvordan er det å se under vann i saltvannet?

Lenke til kommentar

 

 

Noen som har forslag til hvor lenge før opptaket det er lurt å ta treningsfri for å toppe formen, og hva som er lurt å gjøre i dagene før for å komme i toppform til opptaksdagen?

Tips: Om du skal drikke vann, drikk lunkent vann de siste 48 timene før opptak. Iskaldt vann avkjøler kroppen, og kroppen vil da bruke unødvendig energi på å varme seg opp igjen.

 

Hvis man trenger å tenke på temperaturen på vannet man drikker før opptaket, er det vel kanskje andre ting man skulle prioritert mer i månedene før? 

 

Haha, det har du nok rett i ;)

Det var iallfall et tips jeg fikk tett opp mot opptaket, som jeg benyttet meg av :) Tenkte bare å videreføre det.

Har du andre spydigheter, så kjør på! :)

Lenke til kommentar

 

 

Svømmedelen av opptaket i Oslo, foregår det på vestkantsbadet eller på PHS?

Det er planlagt til PHS, men kan skifte skulle det skje noe med bassenget/lokalet, er informasjonen vi har fått under svømmeveiledning der.

 

Isåfall er det snakk om 12,5 m basseng i saltvann, - gode vendinger er din beste venn :)

Ved vendinger, må en hånd være i kontakt med kanten? Eller er det nok med føttene?

 

 

Jeg ville forhørt meg nærmere om det med opptakskontoret, vi har trent med kontakt med hendene fordi vi har trent på vanlig sidevending. Men saltovending skal også være godtatt. 

 

 

 

Svømmedelen av opptaket i Oslo, foregår det på vestkantsbadet eller på PHS?

 

 Det er planlagt til PHS, men kan skifte skulle det skje noe med bassenget/lokalet, er informasjonen vi har fått under svømmeveiledning der.

 

Isåfall er det snakk om 12,5 m basseng i saltvann, - gode vendinger er din beste venn :)

 

 

Er det saltvann i bassenget? Hvordan er det å se under vann i saltvannet?

 

 

Det på PHS i Oslo er saltvannsbasseng ja. Synes det er greit å se, men mer slurrete en klorvann. Går fint under svømming, men kan være greit å være obs på redusert syn på undervannssvømmingen og dykkøvelsen.

Endret av zebrazett
Lenke til kommentar

 

 

Noen som har forslag til hvor lenge før opptaket det er lurt å ta treningsfri for å toppe formen, og hva som er lurt å gjøre i dagene før for å komme i toppform til opptaksdagen?

Tips: Om du skal drikke vann, drikk lunkent vann de siste 48 timene før opptak. Iskaldt vann avkjøler kroppen, og kroppen vil da bruke unødvendig energi på å varme seg opp igjen.

 

Hvis man trenger å tenke på temperaturen på vannet man drikker før opptaket, er det vel kanskje andre ting man skulle prioritert mer i månedene før? 

 

 

Ærlig talt, det kan være mange grunner til at folk trenger å toppe formen. Folk kan være langtidssyke eller fått en skade og dermed trenger en formtopp til opptak. Så i stede for å angripe folk som hjelper så kan du heller bidra i diskusjonen på en konstruktiv måte, eller bare ti still! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Noen som har forslag til hvor lenge før opptaket det er lurt å ta treningsfri for å toppe formen, og hva som er lurt å gjøre i dagene før for å komme i toppform til opptaksdagen?

Tips: Om du skal drikke vann, drikk lunkent vann de siste 48 timene før opptak. Iskaldt vann avkjøler kroppen, og kroppen vil da bruke unødvendig energi på å varme seg opp igjen.

Hvis man trenger å tenke på temperaturen på vannet man drikker før opptaket, er det vel kanskje andre ting man skulle prioritert mer i månedene før?

Ærlig talt, det kan være mange grunner til at folk trenger å toppe formen. Folk kan være langtidssyke eller fått en skade og dermed trenger en formtopp til opptak. Så i stede for å angripe folk som hjelper så kan du heller bidra i diskusjonen på en konstruktiv måte, eller bare ti still! :)

 

Poengterte vel egentlig bare et enkelt faktum som på ingen måte var noe angrep. Voldsomt raske man var med å rasle med sablene da.. Temperaturen på vannet man drikker i dagene før vil ikke ha noen signifikant virkning, og vil på ingen måte redde deg på testene hvis du fra før av ikke har et greit treningsgrunnlag. Placeboeffekten er dog nokså reell, så for all del :) Vennlig hilsen

Endret av KS10
Lenke til kommentar

Etter min mening er det betenkelig å utføre tester i et 12,5 meter basseng, med samme tidsfrist som for 25 meter. Det er så kort at det holder å kun gjøre vendinger.

En som akkurat klarer opptaket i et 12,5 meters basseng ville ikke klart det i et 25 meters basseng. Det er min påstand.

Endret av Tom&Jerry
Lenke til kommentar

Etter min mening er det betenkelig å utføre tester i et 12,5 meter basseng, med samme tidsfrist som for 25 meter. Det er så kort at det holder å kun gjøre vendinger.

 

En som akkurat klarer opptaket i et 12,5 meters basseng ville ikke klart det i et 25 meters basseng. Det er min påstand.

Enig. Selv om det avhenger av hvor god man er på vendingene. En dyktig vender vil kunne dra stor utnytte av et kortere basseng, mens i motsatt tilfelle vil kanskje et lengre basseng være mer gunstig.

Lenke til kommentar

Etter min mening er det betenkelig å utføre tester i et 12,5 meter basseng, med samme tidsfrist som for 25 meter. Det er så kort at det holder å kun gjøre vendinger.

 

En som akkurat klarer opptaket i et 12,5 meters basseng ville ikke klart det i et 25 meters basseng. Det er min påstand.

Enig. Selv om det avhenger av hvor god man er på vendingene. En dyktig vender vil kunne dra stor utnytte av et kortere basseng, mens i motsatt tilfelle vil kanskje et lengre basseng være mer gunstig.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...