Gå til innhold

[Løst] Tråden for opptak til Politihøgskolen 2016


Helflat

Anbefalte innlegg

Tenkte bare jeg skulle oppdatere ang. følgeskjema! Gikk inn på siden til PHS på facebook og der skrev de:
"Bli politi - Politihøgskolen Hei! Følgebrev vil bli publisert av Samordna opptak på nettsøknaden din. Les hva som skal lastes opp på søknaden din og hva som skal sendes inn med følgebrevet. http://www.phs.no/.../soknadsprosess/folgeskjema-og-vedlegg/ 
Følgeskjema finnes ikke lenger for de fleste andre høgskoler. Det gjelder fortsatt for Politihøgskolen, og forhåpentligvis kommer det i dag/i løpet av morgendagen."

Dette publiserte de i går, så da er det bare å vente :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som går på phs i Stavern? Greit å få seg plass å bo, evt sidejobb osv?

 

Billig å bo sentralt i stavern, med hybler helt ned mot 3000kr/mnd noen få meter fra skolen. Lite med jobbmuligheter i forhold til Oslo og Bodø, med mindre du er villig til å kjøre til Larvik/Sandefjord/Tønsberg/Skien osv. for å jobbe.

Lenke til kommentar

Jeg søker på vegne av studiekompetanse, skal jeg røre punkt 2 for realkompetanse? Står på skjemaet at alle punkter skal krysses, men på forklaringen at jeg ikke skal røre realkompetanse hvis jeg søker med studie?

 

Any1

Stusser på det samme, Kanskje noen tidligere søkere kan bekrefte, kan eventuelt ringe/maile PHS selv om de antakeligvis har nok å gjøre nå for tida.

Endret av 2016søker
Lenke til kommentar

 

Noen som går på phs i Stavern? Greit å få seg plass å bo, evt sidejobb osv?

Billig å bo sentralt i stavern, med hybler helt ned mot 3000kr/mnd noen få meter fra skolen. Lite med jobbmuligheter i forhold til Oslo og Bodø, med mindre du er villig til å kjøre til Larvik/Sandefjord/Tønsberg/Skien osv. for å jobbe.

Ja Larvik ligger vel ikke så langt unna? Jobber som ambulansearbeider nå så håper de trenger vikarer der i Larvik evt :) ganske greit at det er så billig å bo der! Virker som en fin plass.

Endret av MLS92
Lenke til kommentar

Var på undersøkelse hos legen i dag, og alle testene gikk bra, bortsett fra blodtrykksmålingen. Pleier å få forhøyet det når jeg testes, men i dag så ville det ikke gå ned, og endte på 140/90. Ser i det medisinske regelverket for opptaket at det skal ligge innenfor normalområdet, noe jeg antar det ikke er... Noen som har noen erfaringer med lignende tilfeller? Er dette helt absolutt, eller ser de på et helhetlig bilde og kan la det gå igjennom? Vil det være lurt å sende mail til opptakskontoret tror dere?:)

(Ps. Jeg sliter ikke med overvekt og er svært aktiv)

Lenke til kommentar

Var på undersøkelse hos legen i dag, og alle testene gikk bra, bortsett fra blodtrykksmålingen. Pleier å få forhøyet det når jeg testes, men i dag så ville det ikke gå ned, og endte på 140/90. Ser i det medisinske regelverket for opptaket at det skal ligge innenfor normalområdet, noe jeg antar det ikke er... Noen som har noen erfaringer med lignende tilfeller? Er dette helt absolutt, eller ser de på et helhetlig bilde og kan la det gå igjennom? Vil det være lurt å sende mail til opptakskontoret tror dere?:)

(Ps. Jeg sliter ikke med overvekt og er svært aktiv)

Hadde også et voldsomt blodtrykk hos legen. Det samme hadde jeg i forsvaret. Fikk ingen spørsmål angående dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Var på undersøkelse hos legen i dag, og alle testene gikk bra, bortsett fra blodtrykksmålingen. Pleier å få forhøyet det når jeg testes, men i dag så ville det ikke gå ned, og endte på 140/90. Ser i det medisinske regelverket for opptaket at det skal ligge innenfor normalområdet, noe jeg antar det ikke er... Noen som har noen erfaringer med lignende tilfeller? Er dette helt absolutt, eller ser de på et helhetlig bilde og kan la det gå igjennom? Vil det være lurt å sende mail til opptakskontoret tror dere? :)

(Ps. Jeg sliter ikke med overvekt og er svært aktiv)

Hadde også et voldsomt blodtrykk hos legen. Det samme hadde jeg i forsvaret. Fikk ingen spørsmål angående dette.

 

Ok, tusen takk for svaret =) Tror nok det skal være muligheter, ser at det er akkurat i grenseland (av hva som defineres som høyt/ normalt BT), men de ser nok på hele helseprofilen, og tror ikke det er så høyt i praksis...

Endret av Hasselnøtta
Lenke til kommentar

Hei! 

Godt å se at så mange engasjerte folk er interessert i å søke PHS til høsten! Lover godt.

Jeg pleier vanligvis ikke å skrive innlegg på slike sider, men etter å ha lest gjennom tråden mener jeg det er et par ting som bør komme frem.

 

For det første syntes jeg det er fint at nåværende studenter gir tips og triks til søking og opptak til PHS. Likevel oppfordrer jeg fremtidige søkere til å ta det som blir skrevet på forumet her med en klype salt. Jeg har sett at brukere som "Krimt3k", "Martin D" og "Tom&Jerry" er svært aktive, og det er fint det. Likevel er en del av tingene som blir skrevet direkte feil. Jeg syntes også disse brukerne ved enhver anledning har behov for å påpeke at de er studenter ved PHS. Selv om eksempelvis "Martin D" er student ved skolen vil ikke dette si at han er ekspert på området. Viktig å huske på at han kun har noen måneder ved PHS bak seg. 

 

Det er derfor viktig å huske på at det som blir skrevet på forumet her på ingen måter er noen fasit. Det er selvsagt godt innafor å se etter tips og trips opp i mot opptaket, men ikke bruk for mye energi på å tolke det som blir skrevet. Det viktigste er å trene målrettet i tillegg til å ta en runde i seg selv for å finne ut av hvorfor du mener politiyrket er noe for deg. Er ikke meningen å tråkke på tærne til "rutinerte" brukere, men jeg mener disse brukerne burde holde seg for gode til å ta diskusjoner som ikke har noe med opptak til PHS å gjøre i denne tråden. Hold dere til det generelle rundt opptaket og info rundt de forskjellige studiestedene. 

 

/Anders

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...