Gå til innhold

[Løst] Tråden for opptak til Politihøgskolen 2016


Helflat

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Niks, tiden løp ut før jeg ble ferdig. I de andre oppgavene rakk jeg heldigvis akkurat å fullføre. :)

kom meg kanskje halveis på den der... Rakk ikke å fullføre på de andre testene heller, tida løpt ut :S

 

 

Har fått høre at ikke er meningen å rekke alle oppgavene, så jeg tror det skal gå fint! :)

Lenke til kommentar

 

 

Niks, tiden løp ut før jeg ble ferdig. I de andre oppgavene rakk jeg heldigvis akkurat å fullføre. :)

kom meg kanskje halveis på den der... Rakk ikke å fullføre på de andre testene heller, tida løpt ut :S

Har fått høre at ikke er meningen å rekke alle oppgavene, så jeg tror det skal gå fint! :)

Får vel satse på det :)

Har også lest om det før, men det var virkelig ikke gøy å se tida bare renner ut på alle de 3 testene.

Lenke til kommentar

 

 

 

Niks, tiden løp ut før jeg ble ferdig. I de andre oppgavene rakk jeg heldigvis akkurat å fullføre. :)

kom meg kanskje halveis på den der... Rakk ikke å fullføre på de andre testene heller, tida løpt ut :S

Har fått høre at ikke er meningen å rekke alle oppgavene, så jeg tror det skal gå fint! :)

Får vel satse på det :)

Har også lest om det før, men det var virkelig ikke gøy å se tida bare renner ut på alle de 3 testene.

 

 

Ja, det kan jeg være enig i! Heldigvis er vi ferdig med det da! Nå er det bare å trene og glede seg frem til opptaket. 

Lenke til kommentar

Omg, av en eller annen grunn fikk jeg ikke til logikk-testen!! Fikk en del feil, vet noen om det har mye å si?? :( 

Ellers syns jeg resten gikk greit!

 

Tipper det var fordi du ikke leste instruksjonene nøye. Det var litt rotete forklart synes jeg, men du måtte først prøve å sette "tegn" i andre ruter enn spørsmålstegnet for å avgjøre hva som er svaret. Den testen var veldig lik sudoku :p Fikk veldig mange riktige på den faktisk, men feilet først på eksemplet før jeg skjønte hva instruksjonene mente.

Endret av dkzx
Lenke til kommentar

Ble stressa i dag. Jeg er godt i rute med trening til opptak. Det jeg sliter mest med er hangups, men jeg klarer kravet med haka over stanga. (vanlig stang). Prøvde en bom da jeg var i en gymsal i dag, da klarte jeg så vidt en! Det var kjempetungt og jeg slet med grepet. Noen som har erfaringer med stang vs bom? (jeg er mann)

Lenke til kommentar

Føler nesten drømmen knuser nå.. Jeg kommer til å gi alt den siste måneden, men at det var så stor forskjell trodde jeg ikke.. Har brukt et år på å gå fra null til nesten fem hangups på stang. Hva er tipsene, er den mengdetrening som er tingen i oppløpet? Bør jeg trene nesten utelukkende rygg og støtteøvelser fremover? Benkpresskravet var inne før jeg begynte å trene meg opp. Alt annet av svømming og kondisjon er innafor.

Lenke til kommentar

Føler nesten drømmen knuser nå.. Jeg kommer til å gi alt den siste måneden, men at det var så stor forskjell trodde jeg ikke.. Har brukt et år på å gå fra null til nesten fem hangups på stang. Hva er tipsene, er den mengdetrening som er tingen i oppløpet? Bør jeg trene nesten utelukkende rygg og støtteøvelser fremover? Benkpresskravet var inne før jeg begynte å trene meg opp. Alt annet av svømming og kondisjon er innafor.

Kanskje dette kan hjelpe. Gå til 9:25

 

https://youtu.be/TS3LQ79-bvg

Lenke til kommentar

Føler nesten drømmen knuser nå.. Jeg kommer til å gi alt den siste måneden, men at det var så stor forskjell trodde jeg ikke.. Har brukt et år på å gå fra null til nesten fem hangups på stang. Hva er tipsene, er den mengdetrening som er tingen i oppløpet? Bør jeg trene nesten utelukkende rygg og støtteøvelser fremover? Benkpresskravet var inne før jeg begynte å trene meg opp. Alt annet av svømming og kondisjon er innafor.

 

Helt vanlig å ta færre repetisjoner i bom enn på stang. Tar selv 30 repetisjoner på sistnevnte, men kun 17 repetisjoner ved pullups i bom.

 

Mine tips:

- ta pullups med tillagt vekt (f.eks. 5 kilo i beltet med karabinkroker, noe som er tilgjengelig på samtlige treningssentre)

- kjør klokka (dra deg opp på venstre side og videre bort til høyre, og så ned igjen)

- veksle mellom å ta chinups, pullups og hevinger med tomlene vendt mot deg

- bruk strikk

- negative pullups (begynn på toppen og slipp deg sakte ned)

 

Den beste løsningen for å ta mange pullups er rett og slett å veie lite. For å sette ting i perspektiv, tar jeg 5 pullups med 50 kilo tillagt vekt. Jeg veier pdd. 81 - 82 kilo. Pullups er i likhet med pushups, avhengig av vedlikeholdstrening. Tren ofte og mye. Jeg tar ca. 50 - 100 pullups hver treningsøkt. Trener 2-3 ganger i uka.

 

Kjør på. Dette klarer du! :)

 

På en annen side, sliter jeg med svømminga. Alltid vært en elendig svømmer og har null teknikk. Går kun på vilje og råskap. Er akkurat innenfor 2 minutter på 75 meter bryst. Må bli dreven på ryggsvømming innen kort tid. Bruker vel 45-60 sekunder pdd.

 

Noen som vet hvor langt og bredt bassenget som benyttes på Oslo - opptaket er?

Endret av Zipz
Lenke til kommentar

Mange gode tips fra "Zips". Relativ styrke har mye å så i øvelser som hangups, så en liten reduksjon i kroppsvekt om mulig vil også kunne hjelpe på.

Tror forøvrig bassenget i Oslo er 12,5 meter (hørt av folk som har tatt opptaket der før), så man har masse å hente på gode vendinger

Lenke til kommentar

Hovedsakelig fordi det er lettere å ha et ordentlig grep på stanga. Viktig å ha sterke fingre/fingertupper for å klare mange pullups. Litt avhengig av utførelse, men i bommen bruker man nok i større grad lats og mindre biceps.

 

Løft deg opp ved enhver mulighet, i greiner, trapper, legg deg under en stol og trekk deg opp osv. Det er lurt å utsette kroppen for mange kroppshevinger, så kroppen blir vant til bevegelsen. Kroppen er til for å brukes! :wee:

Lenke til kommentar

Fra nå av kan du også fokusere på å ta hang ups ved å ha tommelen på samme side som resten av fingrene (dvs: ikke bruk tommelen for å holde grepet). Dette frigjør en del belastning på underarmene, og setter mer belastning på lats. I tillegg er dette det nærmeste du kommer utførelsen av hang ups i bom. 

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...