Gå til innhold

[Løst] Tråden for opptak til Politihøgskolen 2016


Helflat

Anbefalte innlegg

Hei, har funnet ut at jeg ikke kommer til å ha tilstrekkelig med karakterpoeng.

Så jeg skal søke i 2018, da jeg har 4 alderspoeng i og med at jeg er 21 også skal jeg bruke 2017 til å ta årsstudium på informasjonsteknologi for å få 2 poeng til, slik at jeg har totalt 6 poeng.

Du har vel evig nok poeng til å komme inn i Bodø. Jeg tror ikke det vil overstige antall poeng su har i 2017.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hei, har funnet ut at jeg ikke kommer til å ha tilstrekkelig med karakterpoeng.

Så jeg skal søke i 2018, da jeg har 4 alderspoeng i og med at jeg er 21 også skal jeg bruke 2017 til å ta årsstudium på informasjonsteknologi for å få 2 poeng til, slik at jeg har totalt 6 poeng.

Du har vel evig nok poeng til å komme inn i Bodø. Jeg tror ikke det vil overstige antall poeng su har i 2017.

 

Prøver helst å ikke reise så langt unna østfold, også har jeg hørt mye positivt om stavern, så jeg skal prøve å søke meg inn på stavern, kongsvinger og Oslo med det første. Skal selvfølgelig søke når jeg blir 20 på de tre stedene først, også setter jeg som fjerde valg informasjonsteknologi, så ser jeg hva som skjer.

Lenke til kommentar

Dette vil kanskje høres litt rart ut men, angående muntlig intervjuet, er det best å være Boba Fett eller Han Solo? 
Altså f.eks på en date, vil du helst være som Han Solo, mer pratsom for å vise fram hvordan du er som person, være en slags selger. Så jeg tenker kanskje til en viss grad vil det også gjelde under skikkethetsvurdering, du må kanskje prate mer kanskje overdriver litt og selge degselv som Han Solo og mindre stilletiende men presist som Boba Fett??

Dere som fullførte intervjuet og ble vurdert som skikket, var dere mer som Han Solo eller Boba Fett? :)

Lenke til kommentar

Er det noen som vet hvordan det fungerer angående innkalling til opptaksprøver? Jeg bor ganske nærme Oslo, men prøver å planlegge en ferie i slutten av mai. Har jeg mulighet til å ønske å få gjennomført testene før denne ferien, eller er det vilkårlig når jeg blir innkalt?

Hei,

Du får brukernavn og passord til en nettside som du melder deg opp til. Det er flere ulike dager du kan velge mellom. Send en mail til [email protected] for å høre når testene gjennomføres.

Lenke til kommentar

Dette vil kanskje høres litt rart ut men, angående muntlig intervjuet, er det best å være Boba Fett eller Han Solo?

Altså f.eks på en date, vil du helst være som Han Solo, mer pratsom for å vise fram hvordan du er som person, være en slags selger. Så jeg tenker kanskje til en viss grad vil det også gjelde under skikkethetsvurdering, du må kanskje prate mer kanskje overdriver litt og selge degselv som Han Solo og mindre stilletiende men presist som Boba Fett??

Dere som fullførte intervjuet og ble vurdert som skikket, var dere mer som Han Solo eller Boba Fett? :)

Hei,

Det eneste svaret jeg kan gi er at du må være deg selv på intervjuet. Dersom en prøver å fremstå annerledes så blir dette gjennomskuet ganske tidlig. Intervjuet skal du ikke være bekymret for, ta utfordringen som den kommer. Alt i alt eb hyggelig opplevelse for de fleste :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei! Jeg har søkt i år men er litt forvirret ang. innsending av følgebrev. På samordna opptak står det at følgeskjema ikke finnes lengre? Vitnemål og førerkort skal da lastet opp elektronisk, har skjønt såpass. Men skal legeerklæringen sendes inn uten følgeskjema i posten, eller skal det også lastes opp elektronisk? Eller hvordan skal det egentlig gjøres nå da?

Endret av Rebeccaa
Lenke til kommentar

Hei! Jeg har søkt i år men er litt forvirret ang. innsending av følgebrev. På samordna opptak står det at følgeskjema ikke finnes lengre? Vitnemål og førerkort skal da lastet opp elektronisk, har skjønt såpass. Men skal legeerklæringen sendes inn uten følgeskjema i posten, eller skal det også lastes opp elektronisk? Eller hvordan skal det egentlig gjøres nå da?

Fra PHS.no: "Etter at søknadsfristen er utløpt, vil Samordna opptak publisere et følgebrev som vil være tilgjengelig fra din nettsøknad. Følgesbrevet skal sendes inn sammen med Politihøgskolens legeerklæring og vedlegg til denne (audiometri og spirometri) innen 20. mars. Adressen papirene skal sendes til, vil stå på følgebrevet."

 

Så det kommer nok et følgebrev etterhvert :) Tipper innen 1 uke fra d.d.

Lenke til kommentar

Hei, angående første uken på PHS, har hørt at 1 uken på leir er tung og fysisk. Er det tilfellet? 

Har vært i forsvaret, og vært igjennom en del helvettesuker, og mestringsløp og div, men kan vel ikke være på det nivået?

Da tenker du nok på leiroppholdet som er på høsten i B2 (praksisåret). 1. året er det ingen leiropphold. Kongsvinger kjører "Øvelse Sæter" (Google it, VGTV) som en egen stressmestringsøvelse i slutten av april i B1. Ingen av de andre studiestedene har en slik øvelse.

 

Om leiroppholdet i B2 er hardt eller ikke kan ikke jeg svare på, men det så iallfall ut som de koste seg de som var her på leir i fjor høst. T.o.m. høsten 2015 hadde de morgenjogg hver dag kl. 0600 (ca.), men det utgår fra i år av på grunn av at PHS ikke har råd til å ha instruktørene så tidlig på arbeid!

Lenke til kommentar

 

Hei! Jeg har søkt i år men er litt forvirret ang. innsending av følgebrev. På samordna opptak står det at følgeskjema ikke finnes lengre? Vitnemål og førerkort skal da lastet opp elektronisk, har skjønt såpass. Men skal legeerklæringen sendes inn uten følgeskjema i posten, eller skal det også lastes opp elektronisk? Eller hvordan skal det egentlig gjøres nå da?

Fra PHS.no: "Etter at søknadsfristen er utløpt, vil Samordna opptak publisere et følgebrev som vil være tilgjengelig fra din nettsøknad. Følgesbrevet skal sendes inn sammen med Politihøgskolens legeerklæring og vedlegg til denne (audiometri og spirometri) innen 20. mars. Adressen papirene skal sendes til, vil stå på følgebrevet."

 

Så det kommer nok et følgebrev etterhvert :) Tipper innen 1 uke fra d.d.

 

Så vi vil ikke motta noe brev i posten? Kun dette følgebrevet på nettet?

Som da evt må printes ut osv?

Lenke til kommentar

 

Hei! Jeg har søkt i år men er litt forvirret ang. innsending av følgebrev. På samordna opptak står det at følgeskjema ikke finnes lengre? Vitnemål og førerkort skal da lastet opp elektronisk, har skjønt såpass. Men skal legeerklæringen sendes inn uten følgeskjema i posten, eller skal det også lastes opp elektronisk? Eller hvordan skal det egentlig gjøres nå da?

Fra PHS.no: "Etter at søknadsfristen er utløpt, vil Samordna opptak publisere et følgebrev som vil være tilgjengelig fra din nettsøknad. Følgesbrevet skal sendes inn sammen med Politihøgskolens legeerklæring og vedlegg til denne (audiometri og spirometri) innen 20. mars. Adressen papirene skal sendes til, vil stå på følgebrevet."

 

Så det kommer nok et følgebrev etterhvert :) Tipper innen 1 uke fra d.d.

 

Var det jeg trodde jeg også, helt til jeg leste på samordna opptak: "Følgeskjema finnes ikke lenger. Følgeskjema ble brukt tidligere da søkere måtte sende inn alle dokumentene i posten. Fra og med 2016 kan alle søkere laste opp dokumentene sine."

Men da håper jeg du har rett:)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...