Gå til innhold

Apple får nesten hele overskuddet fra verdens mobilsalg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden det ikke er relevant følger jeg ikke med på støttede enheter for OS, er det slik at 4S er støtte i iOS 9? Det var ellers iOS 9 jeg skrev, så ser ikke at du kan rette på en feil jeg aldri gjorde.

 

 

Du sier jeg skal være mer seriøs. Deretter kommer du med de tingene Apple har kommet med. Den første er altså at du må logge på med Apple ID for å slå av FMiPhone. Skal dette være en nyvinning fra Apple sin side?

 

De var først ute med en telefon-løsning på denne måten for bil, så CarPlay er absolutt noe de har kommet på.

Jeg sliter derimot med å forstå hvordan HomeKit er noe nytt på noen måte, da det allerede finnes eksisterende systemer.

Continuity bringer jo noen nye elementer (du kan vel f.eks bruke iMessage via Macen?), men det er jo bare et fancy navn for at alt du gjør blir syncet gjennom skyen og det du jobber med blir da lagret og kan hentes fra hvilken som helst device. De er jo ikke akkurat alene om dette. Det er godt mulig at de har laget en veldig god løsning, og at den fungerer bra, men det betyr ikke innovasjon.

 

Du må gjerne si hvilken del av iOS 7 som var en nyvinning fra Apple. Hvis du påstår at redesign av GUI osv er en av de tingene Apple har gjort i det siste av nyvinninger, er jeg redd det betyr at de ikke har veldig mye. Dette er jo noe som gjøres konstant av alle.

 

som du ser så er det ikke veldig mye nytt som kommer fra Apple-leiren for tiden. Det betyr ikke at produktene er dårlige. De er jo kjent for å være gode til å implementere eksisterende teknologier på en veldig god måte. 

 

Er ikke mote design, og design mote? Designer du ikke en mote sko?

Det er selvfølgelig en viktig del av R&D. De som ikke bruker tid på det ender opp med en klump med masse ledninger overalt osv. De må jo faktisk selge en testmodell. Om det er viktigere eller mindre viktig er jo subjektivt. Personlig synes jeg det er mindre viktig å bruke så mye ressurser på dette, da det ikke gir noen varig verdi. Andre synes det er like viktig eller viktigere. Det er det jo selvfølgelig lov å mene. Jeg sier ikke at alle ikke skal like Apple så godt som andre på grunn av de grunnene jeg har. Jeg er derimot sterkt uenig i at de får mye teknologiske nyvinninger, og mye innovativ ut av de pengene. Det viser jo resultatene og, det er lite nytt.

 

Kilde for iOS 7: http://www.cnet.com/products/apple-ios-7/2/

 

Du sa i innlegg #79: "Hvis 4S er ute etter iOS 9 så vil altså Apple ha 4 år...". 4S er støttet i iOS9, altså vil det være støttet til minst 2016. 2016-2011=5. Altså vil 4S være støttet i minst 5 år, ikke 4.

 

Ja, at du må fylle ut passord etter en restore var en nyvinning fra Apple sin side. Det var en så stor success i å minske tyverier at myndighetene i USA krevde tilsvarende løsning fra de andre leverandørene:

http://www.androidauthority.com/california-kill-switch-bill-effective-621842/

 

Continuity er også et api som gjør at du kan gå fra en iOS enhet til en OS X enhet og fortsette nøyaktig der du var med kun ett klikk eller en enkelt svipe, i hvilken som helst app som implementerer dette. Et par hakk bedre enn vanlig sync gjennom skyen.

 

Hvem som kom med hva og kopierte hvem først er en nytteløs diskusjon.

Forskjeller i implementasjon, fordeler/ulemper og hva som fungerer/ikke fungerer er mye mer spennende.

Jeg har vist at Apple også de siste årene har kommet med nye ting. Hva har egentlig Android kommet med de siste årene som har slått an?

Lenke til kommentar

Jeg har vist at Apple også de siste årene har kommet med nye ting. Hva har egentlig Android kommet med de siste årene som har slått an?

 

Google Now er helt vilt fett. 

 

Jeg vil ikke ha det og foretrekker Apples kommende "on-device"-løsning (selv om den ikke er like bra) men som teknologi er det fantastisk. 

Lenke til kommentar

 

 

Jeg er ikke overrasket. Apple er i motebransjen, mens de fleste som produserer Android telefoner er i teknologibransjen. Det er dessverre mer penger å tjene på mote enn på teknologi...

Er det ikke litt flaut at motebransjen lager bedre teknologi enn teknologibransjen? ;)

I LoL'd :D

 

Apple lager overhodet ikke bedre teknologi i mine øyne. Det eneste de gjør er å putte gammel maskinvare med dårlige specs i "nye" produkter, og klistre på et bilde av et halvspist eple og da er det brått et "kult" produkt som folk kjøper fordi de liker kule ting.

 

Personlig foretrekker jeg å kjøpe de produktene med best specs, ikke de som nødvendigvis ser "kulest" ut (jeg syns forsåvidt ikke at iDitt og iDatt ser kulere ut enn alle andre produkter). Jeg har vært strålende fornøyd med alle android telefonene mine bortsett fra Galaxy S5. Nå har jeg hatt en Huawei Ascend Mate 7 i ca 5 måneder. Den kosta ca 3500 uten binding og det er den beste telefonen jeg noen gang har hatt. Batteriet varer vanligvis i 2-4 dager med litt snakking, litt mail og litt streaming hver dag, og jeg har ikke sett antydning til lagg eller noen som helst form for problemer med den.

 

Poenget mitt her er: ikke kom og si at crApple på noen måte lager bedre teknologi enn de andre på markedet bare fordi de har et eget OS og har et halvspist eple på telefonene sine.

 

Mente kommentaren som en liten morsomhet altså. Apple har overhodet ikke gammel maskinvare og de har heller ikke dårlige specs. Ikke alt kan måles i ghz. Jeg var selv veldig spec-basert før, men jeg har merket at specs sjelden betyr noe når det kommer til epler og pærer.

 

Jeg liker Apple fordi de er flinke på å lage gjennomførte produkter. Må si at androidtelefoner har begynt å komme seg de siste årene også da. Faren min har en Samsung S4 og jeg fatter ikke at de klarte å lage en så dårlig home-button. Det er sånne ting jeg setter pris på hos Apple som ikke kan måles som specs :) og det gjelder ekstra mye på laptop-fronten.

 

Ps: How to spot a fanboy: crApple.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

tar Aplebutikken virkelig i mot gamle brukte Iphoner ?

om de gjør dette i dag vet jeg ikke noe om , men under ipod tiden var det vell en model de prøvde ut , 

 

de har har dette i dag i usa http://www.apple.com/shop/browse/reuse_and_recycle , store kredit mot gamel apple produkter .

 

 

 

modelen det virket som de ønsket med ipod var at du hadde den i X antal tid , batteriet ble dårlig du , leverte den inn og enten kjøpe en opppusset model eller kjøpte en ny . de verken solgte batterier eller batteribytter ( kan jo argumenteres med og kjøpe en oppusset model er nesten det samme som batteri bytte )

Endret av Runar
Fjernet unødvendig sitering
Lenke til kommentar

Hvem som kom med hva og kopierte hvem først er en nytteløs diskusjon.

Forskjeller i implementasjon, fordeler/ulemper og hva som fungerer/ikke fungerer er mye mer spennende.

Jeg har vist at Apple også de siste årene har kommet med nye ting. Hva har egentlig Android kommet med de siste årene som har slått an?

Android har tradisjonelt sett hatt bedre funksjonalitet enn iOS, men har slitt med stabiliteten inntil nylig. Nå er Android så godt som like stabilt som iOS. Google har gjort en kjempejobb når det kommer til Android når det kommer til å rydde opp i operativsystemet.

Apple har beveget seg i sneglefart med iOS, og har gjort en grundig jobb hele veien, mens Android har gjort enorme fremskritt fra de tidlige, ustabile versjonene og kan i dag lett stilles ved siden av iOS.

 

Hva har Android gjort som har slått an? Sannheten er at man i bunn og grunn allerede har hatt mange av mulighetene man har trengt. Hvis du studerer de siste store utgivelsene av Android og iOS ser du at Google har drevet finpussing av operativsystemet, mens Apple har forsøkt å tette det store hullet mellom dem når det kommer til funksjonalitet.

Endret av GXT
Lenke til kommentar

Apple fant heller ikke opp 64-bit prosessorer, men de lanserte det i mobiler over et år før de andre.

Fingeravrrykkssensoren de benytter var også vesentlig bedre og enklere i bruk enn det som tidligere ble benyttet på andre mobiler, men de var ikke først ute.

 

Kanskje det er grunnen til at 94% av de i Korea som benytter fingeravrrykkssensor ved betaling bruker iPhone?

http://www.patentlyapple.com/patently-apple/2015/07/a-korean-online-payment-service-found-that-94-of-those-using-fingerprint-id-for-verifying-purchases-were-iphone-users.html

Dette var åpenbart et svar til det jeg har skrevet. Jeg er helt enig i at dette er nyvinninger. Apple kommer ellers med mye mer nytt enn 64-bit. 64-bit gir ikke nødvendigvis bedre resultater engang. Det er noe som det måtte komme støtte for en eller annen gang. Det er mer andre forbedringer som er interessante. Her leverer jo Apple stadig vekk topp-CPUer når de kommer ut. Fingeravtrykk har jeg som sagt Apple var flinke, og tidlig ute med (altså en som fungerer bra, i forhold til Samsung sin i S5/note 4 der du må stryke).

 

 

La meg først få gi deg litt ros for å skrive mye mer balansert om Apple enn du har gjort tidligere. Det er hyggelig å se...:-)

 

 

Jeg tror kanskje Apple er det eneste selskapet som faktisk kan drive frem denne type innovasjon siden de er alene om å ha full kontroll på hele infrastrukturen. Google og Microsoft har valgt en mye mer defragmentert partnerstrategi som gjør det vanskeligere, kanskje til og med umulig, og drive med denne form for innovasjon. Men jeg skulle virkelig ønske at også de to aktørene kunne komme opp med noe virkelig stort og nytt, for de har muskler nok i form av kapital til å gjøre det. Men kanskje er det faktisk sånn at de heller må konsentrere seg om å finne opp nye funksjoner og tekniske spesifikasjoner. Det er jo greit det, noen må jo gjøre det og...:-)

 

Balansert virker som å være at jeg skriver positivt om Apple.

 

Ellers ser jeg godt hva du mener med innovasjon. Er ikke dette likevel noe Apple alltid har gjort? Poenget mitt er, se på hvor mye mer de gjorde utover dette før, sammenlignet med nå. Samtidig så synes jeg ikke Apple gjør noe spesielt OS-messig mer enn det de to andre aktørene Microsoft og google gjør når det kommer til slike ting. Windows er jo ellers fra og med Windows 10 det minst fragmenterte OSet du kan finne, da det vil være svært likt over alle type enheter. Til og med Xbox får Windows 10. Vekke vil også folk som sitter med XP maskiner osv ( hvertfall om 10-15 år, folk som sier PC ikke varer lenge har åpenbart ikke sett på andelen XP-brukere....). Du har derimot rett, og det er noe som Audun og har påpekt. De har større mulighet for gjennomslag enn Samsung har f.eks med sin S Health.

 

Om man definerer "innovasjon" som å komme med helt nye ting ingen har sett før er Apple innovative, men ikke vilt. De lanserer nytt sjeldnere enn f.eks Samsung som prøver alt mulig nytt på kundene og ser hva som funker (noen som husker "pause når du ikke ser på skjermen"?)

 

Om man derimot bruker den vanlige innovasjonsdefinisjonen som å "bringe nye konsepter til markedet og få dem adoptert av brukerne" er Apple innovative som få.

Det som ikke funker er å diskutere med to forskjellige definisjoner. Jeg foretrekker "oppfinnelse" foran "innovasjon" når man snakker om helt nye konsepter. Personlig foretrekker jeg Apples modell der man ikke lanserer nye ting hele tiden og heller avventer, men det er ikke så mange årene siden jeg var en early adopter og ville ha alt det nyeste og feteste av features med en gang. Da var ikke Apple sine produkter fullt så morsomme. 

Synes du ikke Apple gjorde mer enn dette før? Nå kommer de med iOS og det de har nytt er Apple pay, som skal endre måten vi betaler på. Problemet er jo at det vil ta lang tid, og du er sånn sett en early adopter da det ikke akkurat er lett å finne steder å bruke dette. De har ingen omfattende avtale med banker osv. HomeKit er jo fint, men det kom ikke med noen omfattende støtte fra produsenter slik at du hadde en full produktkategori ved launch og mulighet til å sette opp et veldig godt hjemmesystem. Med så store inntekter, med så mye penger, med så stor tyngde. Samsung Electronics har riktignok en del mer i omsetning, men klarer jo å lage stort sett alt av forbrukerelektronikk. Hvorfor kan ikke Apple, som til tross for omsetning har høyere inntekt klare å få til mer? Slik som når de lanserte sin første iPhone, eller har fått iPad til å være synonymt med nettbrett for mange innbyggere i Norge. Slik det er nå virker jo Apple som et rent SW selskap på linje med Google og Microsoft.

 

Det er det det jeg aldri helt har forstått. Er det galt å lage fine ting? 

 

Ser det er en over her som ler av Apple fordi den best betalte ansatte bare er en "designer". Det er altså snakk om Jony Ive, en av verdens aller fremste industridesignere. Virker som om folk tror "design" er å sitte og tegne hvor eplelogoen skal være og å bestemme at maskinen skal være sølvfarget. 

Alle kan gjøre feil. Jeg husket det fra en sensasjonsartikkel på tek. Det var en dame fra motebransjen som var blitt hyret til Apple og tjente visstnok med enn Tim Cook i sin sjefsstilling. Det viser seg at hun ikke var jeg innen noe form for design, men sjef for retail.

http://www.theguardian.com/technology/2015/jan/22/apple-executive-pay-dwarfs-tim-cook-angela-ahrendts

Fordi jeg gjorde denne feilen får deg altså til å skrive at jeg ler av Apple? Du skrev tidligere her i tråden at Apple er den eneste produsenten som designer sin egen in-house CPU. Det er jo og helt åpenbart feil, da verdens beste SoC er in-house, og det står ikke Apple på den. Det gjør likevel ikke at jeg svarer på denne måten.

 

Ellers er jeg klar over at design er et omfattende begrep. Design er f. eks en veldig viktig del av å lage en god SoC. Jeg tviler heller ikke på at Jony Ive fortjener den lønnen han får. Jeg tror heller ikke at Angela får mer enn hun fortjener. Jeg synes bare at det er vel eksessivt å bruke så store summer på retail, spesielt når Apple allerede er veldig gode her, og de har ikke skiftet strategi etter det jeg har sett hvertfall. Jeg sier heller ikke at det er galt å bruke mye på design. Det er helt greit, og fungerer åpenbart veldig bra for Apple. Jeg sier bare at jeg personlig ikke liker at de brukes såpass mye på det, da andre selskaper som bruker mindre lager produkter med bra design på alle måter også. Hvis det er en mobil som skiller seg ut i 2015 er det jo S6 Egde. Det kommer jo av satsing på teknologi.

 

 

fordi du fremstiller det som om jeg er i mot at folk bruker mye penger på ufornuftige ting

på samme måter som enkelte politikere er i mot at noen har mye penger

 

problemet er at disse dyre teflonene på mange måter kan oppfattes på feil måte 

at det ikke er en bruksgjenstand men en diamant, mange ikke har råd til

så langt er det ikke noe galt i det

 

men når man blir tvunget til å kjøpe en billig telefon på grunn av økonomien

denne telefonen fungerer  i grunn  like bra  som den dyrere

så sitter man og lurer på hvorfor i all verden velger de å kjøpe dyr kunst i stedet for noe man skal bruke til daglig

den dyre telefonen gjør jo nøyaktig det samme

 

På den andre side så sitter det noen som ikke har råd å irriterer seg over at de må kjøpe en anen rangs telefon

der det er brukt plast i stedet for metall

 

og da viser kjøperen av den dyre telefonen at han ikke helt stoler på spesifikasjonene som oppgies på telefoner og velger heller å kjøpe en dyr ,gjerne den dyreste telefon fordi man innbiller seg at det er den som er best

og som vanlig så stemmer det ikke

 

Dyrere telefoner er bedre enn billige, de kan gjøre mer. Du betaler for noe som er bedre, og får noe bedre. Hvis du kjøper en mote-veske derimot kan du betale mer for noe som gjør akkurat det samme. Ellers er ikke plast nødvendigvis billig. Aluminium på den andre side er alltid billig. De kan jo selvsagt bruke spesielle legeringer, men dette er sjeldent. Samsung brukte jo f. eks aldri plast for å spare penger. De har jo ofte hatt de dyreste modellene å produsere.

 

Du sa i innlegg #79: "Hvis 4S er ute etter iOS 9 så vil altså Apple ha 4 år...". 4S er støttet i iOS9, altså vil det være støttet til minst 2016. 2016-2011=5. Altså vil 4S være støttet i minst 5 år, ikke 4.

 

 

Ja, at du må fylle ut passord etter en restore var en nyvinning fra Apple sin side. Det var en så stor success i å minske tyverier at myndighetene i USA krevde tilsvarende løsning fra de andre leverandørene:

http://www.androidauthority.com/california-kill-switch-bill-effective-621842/

 

Continuity er også et api som gjør at du kan gå fra en iOS enhet til en OS X enhet og fortsette nøyaktig der du var med kun ett klikk eller en enkelt svipe, i hvilken som helst app som implementerer dette. Et par hakk bedre enn vanlig sync gjennom skyen.

 

Hvem som kom med hva og kopierte hvem først er en nytteløs diskusjon.

Forskjeller i implementasjon, fordeler/ulemper og hva som fungerer/ikke fungerer er mye mer spennende.

Jeg har vist at Apple også de siste årene har kommet med nye ting. Hva har egentlig Android kommet med de siste årene som har slått an?

 

Jeg spurte om 4S var støttet i iOS 9. Istedenfor å bare svare meg helt vanlig skrev du altså bare dette for å bevise at jeg tok feil. Hvis det gir deg glede må du absolutt gjøre det, men jeg synes diskusjoner er bedre hvis folk er ute etter å besvare spørsmål og ikke bevise at andre tar feil.

 

Som sagt Apple kommer med nye ting, og nye måter å gjøre ting på. Hvis listen inneholder at du må bruke Apple ID for å deaktivere en funksjon, i motsetning til lansering av iPad, så blir det lite imponerende.

 

Jeg sa meg ellers enig i at Continuity var bedre enn vanlig sync.

 

Det er en ting med implementasjon av nye ting. Likevel kan ingen si at notification centre i Android er dårlig imlementert. Det er bedre enn i iOS på mange måter. I tillegg kom det altså sent til iOS. Implementasjonen av ny teknologi i iPhone har heller ikke vært imponerende i det siste. Det tok en stund før de gikk vekk fra miniatyrmodellene deres også.

 

Ellers er det vanskelig for meg å si hva nytt som har kommet i Android, da jeg ikke bruker vanilla Android og ikke leser og memorerer endringer i Android de siste to årene.

 

 

Jeg synes det er merkelig at folk er så aktive med å si at Apple innoverer like mye som de gjorde før, samtidig som både OS og mobiler blir likere det vi finner hos Google hos MS. Ikke at Google, MS, og produsenter som Samsung ikke gjør akkurat det samme. S6 viser jo tydelig at de går mer i retning av iPhone, enn tidligere modeller. Jeg ser mye kritikk for de valgene Samsung har gjort med denne modellen, og jeg er selv enig. Siden jeg liker Samsung så ville jeg heller sagt at jeg forventer mer av dem som selskap, enn andre. Her virker det derimot som at kritikk av Apple på disse områdene er noe folk ikke driver med. Det er merkelig. Hvis du liker Apple og deres løsninger, så hadde det jo vært enda bedre hvis de hadde laget et komplett HomeKit f.eks.

Lenke til kommentar

det er ting som hele tide glemmer her

da Microsoft drev og lagede MS var det ikke så mange  hardware strukturer å ta hensyn til

Da Apple begynte med pcer og sener mye annet elektroniker har de aldri hatt behov for å ta hensyn til  så mange typer hardware 

det var også HW de kunne plukke ut selv

 

Da Microsoft sener laget systemer så måtte de ta hensyn til stadig mer forskjellig hardware

det samme må Gople når de lager android .

da er det ikke rart at de sliter med å få alt perfekt

 

Apple har bare sine krav å forholde seg

de kan man ikke si om Google eller Microsoft

Lenke til kommentar

 

Dyrere telefoner er bedre enn billige, de kan gjøre mer. Du betaler for noe som er bedre, og får noe bedre. Hvis du kjøper en mote-veske derimot kan du betale mer for noe som gjør akkurat det samme. Ellers er ikke plast nødvendigvis billig. Aluminium på den andre side er alltid billig. De kan jo selvsagt bruke spesielle legeringer, men dette er sjeldent. Samsung brukte jo f. eks aldri plast for å spare penger. De har jo ofte hatt de dyreste modellene å produsere.

 

det stemmer ikke alltid , de mye av prisen går dirkete på design

 

jeg ønsker jo ikke at en telefon som er 10 % bedre en annen koster 3 ganger mere

det er det det dreier seg om her

Lenke til kommentar

det stemmer ikke alltid , de mye av prisen går dirkete på design

 

jeg ønsker jo ikke at en telefon som er 10 % bedre en annen koster 3 ganger mere

det er det det dreier seg om her

 

 Du ønsker gjerne ikke det, men det er det mange andre som gjør. Rent bortsett fra at det er en åpenbar overdrivelse. Hvis du leser her så er det disse ekstra kostnadene på design som får vekk irritasjonsmomentene, og gjør at alt bare fungerer utmerket, alltid som gjør at folk er villige til å betale for det. Dette er noe som har blitt et gjeldene ønske for ganske mange, innenfor de fleste kategorier i dagens samfunn.

 

Det du åpenbart vil, selv om jeg ikke helt forstår det i likhet med de fleste her, er altså en helt annen ordning enn den vi har i dag. Igjen politikk, som igjen ikke er det vi diskuterer i dette forumet. Det virker heller ikke akkurat som om du har satt deg inn i produktene du diskuterer. Anbefaler å lese litt tester osv. før du kommer med påstander om forskjellen mellom mobiler som du ikke vet noe om.

Lenke til kommentar

 

det stemmer ikke alltid , de mye av prisen går dirkete på design

 

jeg ønsker jo ikke at en telefon som er 10 % bedre en annen koster 3 ganger mere

det er det det dreier seg om her

 

 Du ønsker gjerne ikke det, men det er det mange andre som gjør. Rent bortsett fra at det er en åpenbar overdrivelse. Hvis du leser her så er det disse ekstra kostnadene på design som får vekk irritasjonsmomentene, og gjør at alt bare fungerer utmerket, alltid som gjør at folk er villige til å betale for det. Dette er noe som har blitt et gjeldene ønske for ganske mange, innenfor de fleste kategorier i dagens samfunn.

 

Det du åpenbart vil, selv om jeg ikke helt forstår det i likhet med de fleste her, er altså en helt annen ordning enn den vi har i dag. Igjen politikk, som igjen ikke er det vi diskuterer i dette forumet. Det virker heller ikke akkurat som om du har satt deg inn i produktene du diskuterer. Anbefaler å lese litt tester osv. før du kommer med påstander om forskjellen mellom mobiler som du ikke vet noe om.

 

Du er kanskje ikke klar over det men det du argumenterer for ar at dagens dyre mobiler er alt for billige.

du sir bl.a. at mange ønsker å betale 3 ganger mere for en telefon en an annen fordi den er lit bedre

jeg tviler at noen frivillig vil betale  så mye for telefoner , men de gjør det fordi de ikke er ser andre alternativer

hvorfor har vi snakket om før

 

her er jeg også redd for at noen vil lage de billige telefonene dårligere en de trenger 

Lenke til kommentar

Fakta:

 

Produksjons kosntaden til iphone 6 16GB er estimert til ca 200$ og selges for 649$

http://time.com/3426087/apple-iphone-6-cost/

 

That gives the device a profit margin of about 69%. The iPhone 6 Plus, which costs $100 more than its smaller cousin, costs just $15.50 more for components and manufacutring, according to IHS. That’s a 71% margin.

 

iphone-cost-comparison.png

http://www.businessinsider.com/analysis-iphone-6-plus-costs-prices-and-profits-2014-9

 

Andel av omsetning og inntjening hos Apple pr område/produkt

aapl-revenue-h2-2013.jpg

http://www.zdnet.com/article/apple-google-microsoft-where-does-the-money-come-from/

Lenke til kommentar

Balansert virker som å være at jeg skriver positivt om Apple.

 

Ellers ser jeg godt hva du mener med innovasjon. Er ikke dette likevel noe Apple alltid har gjort? Poenget mitt er, se på hvor mye mer de gjorde utover dette før, sammenlignet med nå.

 

Nei, balansert er balansert. Altså at det er fin balanse mellom negativt og positivt. Eller "fanboy" og "hater" om du vil...

 

Jeg mener Apple er mer innovative nå enn de noen gang før har vært. Men på den annen side, hvor mye kan du forvente at ett selskap gjør for å forandre måten vi bruker teknologi på, og hvor ofte. De har jo satt en slags standard for seg selv som ligger skyhøyt, og mange forventer mye av Apple. Noen ganger nesten FOR mye. De startet med PC som tok stormaskiner på senga, så tok de musikkindustrien, deretter mobiltelefonindustrien, så PC igjen med nettbrett, og nå gyver de løs på helsevesenet og betalingsløsninger blant annet. Alt de gjør er helhetlig og nøye gjennomtenkt og de kan gjøre sine løsninger end-to-end på en måte ingen andre kan.

 

Godt mulig de kunne gjort enda mer, men jeg tror ikke det. Jeg skulle faktisk ønske at de andre plattformene også kunne gjort noe skikkelig innovativt, men det er nok ikke så lett for dem. Noe som også er forståelig all den tid de er såpass defragmentert.

Lenke til kommentar

Fakta:Produksjons kosntaden til iphone 6 16GB er estimert til ca 200$ og selges for 649$

Jeg aner ikke om det er fakta eller en side som spekulerer i noe de kaller fakta. Men for moro skyld, la oss kalle de fakta.

For meg kan det se ut som det i så fall stort sett er rene produktkostnader knyttet til komponenter. Da er det i så fall imponerende å selge noe som har komponentkostnader på litt over 200 for litt over 600. Og samtidig sitte igjen med så fantastisk overskudd som de gjør. For de har jo masse andre kostnader å dekke enn rene komponentkostnader...

Lenke til kommentar

 

Fakta:Produksjons kosntaden til iphone 6 16GB er estimert til ca 200$ og selges for 649$

Jeg aner ikke om det er fakta eller en side som spekulerer i noe de kaller fakta. Men for moro skyld, la oss kalle de fakta.

For meg kan det se ut som det i så fall stort sett er rene produktkostnader knyttet til komponenter. Da er det i så fall imponerende å selge noe som har komponentkostnader på litt over 200 for litt over 600. Og samtidig sitte igjen med så fantastisk overskudd som de gjør. For de har jo masse andre kostnader å dekke enn rene komponentkostnader...

 

Det er fakta at IHS har gjort esitmater . Og jeg la ved linker så dere kan lese selv.

Det er fakta at Apples overskudd er 55% fra Iphone (apples revenue er offentlig tilgjengelig).

 

 

Her er noen tall (er ikke det fakta heller)

http://www.businessinsider.com/this-is-where-apples-money-comes-from-2014-12

bi_graphics_applerevenue-4_updated%20dat

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Det er fakta at IHS har gjort esitmater . Og jeg la ved linker så dere kan lese selv.

Det er fakta at Apples overskudd er 55% fra Iphone (apples revenue er offentlig tilgjengelig).

 

 

Her er noen tall (er ikke det fakta heller)

 

Det er helt sikkert et fakta at noen har gjort estimater. Det betviles ikke, det er sikkert svært mange som gjør estimater. Om det er det samme som at tallene er fakta, ja det er noe ganske annet.

 

Uansett hvordan man snur og vender på tallene er det hvert fall ett fakta som er ganske udiskutabelt; Apple gjør det rimelig bra.

Lenke til kommentar

 

Det er fakta at IHS har gjort esitmater . Og jeg la ved linker så dere kan lese selv.

Det er fakta at Apples overskudd er 55% fra Iphone (apples revenue er offentlig tilgjengelig).

 

 

Her er noen tall (er ikke det fakta heller)

Det er helt sikkert et fakta at noen har gjort estimater. Det betviles ikke, det er sikkert svært mange som gjør estimater. Om det er det samme som at tallene er fakta, ja det er noe ganske annet.

 

Uansett hvordan man snur og vender på tallene er det hvert fall ett fakta som er ganske udiskutabelt; Apple gjør det rimelig bra.

 

Pirke..

Foreslår at du googler IHS. Det er lang i fra tall tatt ut av lufta dette med kostnad 

Rundt 200$ bekreftes dessuten fra flere hold både for Iphone 5S og 6.

Apple gjør det bra. Men samtidig er de veldig sårbare da størsteparten av overskuddet dems kommer fra Iphone mobil telefoner.

Og tall og revenue som jeg klippet inn "er" som sagt fakta og legges frem kvartalsvis til akjonærer og presse uansett hvordan man snur og vender på "det". 

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

1. Apple legger aldri til plass for minnekort som betyr at må betale ekstra mye istedenfor for å spare penger ved å kjøpe minnekort.

2. Jeg bryr meg ikke om den er fin det gjør den ikke bedre fordi jeg foretrekker specs.

3. Man kan bruke Android til mer avansert bruk.

4. Aldri vanntett!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...