Gå til innhold

Ateister som hater gud


Anbefalte innlegg

Men handlingene til personene er ikke alltid positive, det gjør ikke alltid personene til et bedre menneske.

Ser vi på hvordan handlinger basert på en uvisst karakter har ført til, både tidligere og som fortsetter nå i dag så har de enorme negative konsekvenser, selv om handlingene blir sett på som positive i deres egne øyne, selv om de tror de gjør noe for å hjelpe medmennesker så blir dette veldig lett, veldig feil.

 

Heroin kan også føre til positive handlinger, det kan gjøre personen til et bedre menneske og personen kan ha det bedre med seg selv. Jeg ser fortsatt på heroin som noe patetisk og ignorant, kun en illusjon om en bedre stund i en ellers fengslende tilstand.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis handlingene til personen blir positive og det gjør personen til et bedre menneske som har det bedre med seg selv og hjelper andre pga at man elsker en fantasifigur så er ikke det patetisk eller ignorant. Litt rart i andres øyne kanskje, men veldig positivt.

 

Jeg sa ikke noe om i hvems øyne de skulle anses som positive, jeg tok det som en selvfølge at det var positive ting for samfunnet generellt.

 

Edit; Hvis du ikke aksepterer andres handlinger uansett om de er positive eller ei kun basert på religionen dems så er du hvertfall ignorant. Skylapper er ikke bra!

 

Edit2; Det er meningsløst å diskutere dette temaet med noen som verken kan akseptere andres tro/ meninger og som ser alt i svart hvitt. Er ikke rettet direkte mot deg, men virker for meg som du er i den kategorien :D:p

Endret av Dante's Inferno
Lenke til kommentar

Alt handler bare om å se. Ser du ikke, så dømmer man feil. Ser du rett, så dømmer du rett. Det beste jeg kan anbefale for å se bedre er å gå inn i kunst verden, hvilket område vil jeg ikke si, men engasjer deg i en eller slags for form kunst hvor du bruker hjernen din ofte. Problemet med noen folk er at de tror det ikke er mulig å doble sin mentale kapasitet, de tror du kan øke den med 10%, det er feil. Du kan fire doble den, og hva skal du med meningen din i dag, dersom den er 4 ganger penere om 10 år. Et annet problem er hvilke språk man behersker.

 

I en debatt kan man legge frem uendelig mange poenger, uten helt å få frem poenget. Det lønner seg sterkt å ikke bare kunne et internasjonalt språk, men flere språk på siden som matematikk er utrolig hjelpsomt for å "bygge" på den logiske delen av en samtale. Jo flere språk du behersker, jo bedre kommer du ut og ferre unødvendige sosiale konflikter oppstår i den samtalen.

 

Finn en type kunst som du absolutt liker. Forsøk å like matematikk. Disse tingene vil hjelpe deg ut av den trangsynte verdenen som noen faller inn i. Kjøp en TI kalkulator i dag, og en matematikk formel bok, og kjøp alle matematikk bøker på alle nivå, så bruker du tiden på å løse matematiske problemer.

 

Bare ikke sett deg fast i en simpel diskusjon, du må alltid øke problem størrelsen for å komme deg videre i livet.

Endret av Dungeon
Lenke til kommentar

Alt handler bare om å se. Ser du ikke, så dømmer man feil. Ser du rett, så dømmer du rett

 

Som er litt teit da det innen mange temaer ikke går å bestemme/ skrive i stein hva som er rett bedømmelse.

 

Å si at (alle) kristne ikke ser/ ser rett og de da bedømmer feil er nedlatende, å si at (alle) ateister ikke ser/ ser rett er også nedlatende.

 

Det er en egen kunst å se begge sider av en sak, desverre ikke mange som behersker den kunsten. Det er veldig tydelig i diskusjoner som dette, forøvrig i veldig mange diskusjoner jeg har hatt in real life også.

Lenke til kommentar
Jeg sa ikke noe om i hvems øyne de skulle anses som positive, jeg tok det som en selvfølge at det var positive ting for samfunnet generellt.

 

 

Har du noen eksempler på ting som er positive for samfunnet generelt? 

 

Jeg skjønte nok bare ikke hva du mente med dette :)

 

 

Edit; Hvis du ikke aksepterer andres handlinger uansett om de er positive eller ei kun basert på religionen dems så er du hvertfall ignorant. Skylapper er ikke bra!

 

Edit2; Det er meningsløst å diskutere dette temaet med noen som verken kan akseptere andres tro/ meninger og som ser alt i svart hvitt. Er ikke rettet direkte mot deg, men virker for meg som du er i den kategorien  :D  :p

 

Uff da..

Lenke til kommentar

 

Alt handler bare om å se. Ser du ikke, så dømmer man feil. Ser du rett, så dømmer du rett

 

Som er litt teit da det innen mange temaer ikke går å bestemme/ skrive i stein hva som er rett bedømmelse.

 

Å si at (alle) kristne ikke ser/ ser rett og de da bedømmer feil er nedlatende, å si at (alle) ateister ikke ser/ ser rett er også nedlatende.

 

Det er en egen kunst å se begge sider av en sak, desverre ikke mange som behersker den kunsten. Det er veldig tydelig i diskusjoner som dette, forøvrig i veldig mange diskusjoner jeg har hatt in real life også.

 

 

Det jeg egentlig mener med "rett", er rett og slett bare "penere". Vi er bare nødt til å forholde oss til hva som er relativt bedre og så ta det stygge som kommer med ei teskje salt, det er en av de stygge tingene ved å ha en tilsynelatende "bedre mening" ikke betyr at den er rett. Så det er den stygge siden av det. De smarte der ute er bare relativt nyttige mennesker, men hva vet de egentlig om alt i alt.

 

Når det gjelder "mindless hat" av Gud, så er det absolutt og helt nødvendig å hate hva bibelen forteller, for sålenge den ikke er forståelig, så må den hates. Men vi kan velge hvordan vi forvalter det hatet. Jeg velger å spre det i små men spredte doser, i intervaller. Andre velger å spre det i store doser ved daglige intervaller. Kanskje er hatet basert på hvor gode de menneskene faktisk er, siden de blir så provoserte og så hatefulle av det onde.

 

En ting som er litt "viktig", er at dersom der er kristne som ikke hater noen verdens ting med sin egen religion, så har de tatt religionen og identifisert seg selv med den, det er den eneste måten jeg ser at det er mulig at man ikke blir provosert av noen ting av religionen. Der er haugevis av ting å bli provosert av. Og det er helt feil av den kristne å identifisere seg med den på det nivå at hele bibelen faller i en kontekst hvor den enten skal elskes eller ikke få noen mening rettet mot. Disse typer kristne er "forurenset".

Endret av Dungeon
Lenke til kommentar

 

Folk som ikke tror på gud er like tullete som de som tror fordi de har en overbevisning som heller ikke kan bevises på noen måte.

 

Det koker alltid ned til det samme fra begge sider, nemlig;

62868788.jpg

 

Vel, nå har en jo store mengder bevis for at evolusjonen har funnet sted over millioner av år da så jeg vet ikke helt om det er så tullete å tro på fakta :)

Endret av crii
Lenke til kommentar

Dersom du leser det slik så kan du alltid være sikker på at jeg er uenig i din variant, men det betyr ikke at kristne ikke kan forurense andre, men "CO2" utslippet kommer fra kristne, og det jeg mener er at de da er nødt til å være forurenset selv før de kan forurense andre. Jeg er bare helt uenig i det du skriver på forumet, men det betyr ikke at jeg ikke liker deg, du er sikkert en hyggelig kar, men jeg er uenig i alt du sier. Som Joe Biden sier om Netanyahu, "I don't agree with a god damn thing of what he's saying" Vi er uenige som default. (Uenige, som i skikkelig uenig) Neida, jeg er ikke alltid uenig, men etter hva du skriver så ser det ut som du har tatt en for lettvint utvei i mange saker. Det som du må gjøre nå Thonord, er å gi inn for folk rundt deg, inkludert kristne. Du skal gi etter for de og forsøke å sette deg inn i folks erfaringer og meninger. Det blir ditt livs formål heretter.

 

Jeg er ikke bare uenig i hva du sier, men å si at en haug med folk "forurenser" det likner mer på hat enn det gjør av min variant å si at "kristne er forurenset". Min variant tar en mild karakterisering hvor jeg tåler at de eksisterer, men din variant påstår at de forurenser alt rundt seg. Jeg liker ikke måten du tenker på, ikke i dette tilfellet og heller ikke hva du tidligere har sagt. Det er giftig, og brodden må tas ut. Du har et ekstremt fokus på kristne folk, men ikke like mye på kristne ideer. Jeg ville angrepet ideene istedet for folkene. Når man fyrer opp under folkene, slik som det tyder til litt her, så kan det få litt ubehagelige konsekvenser, det er sånn utryddinger begynner, når det fokuseres på folkene, og ikke på ideene. Jeg liker bare ikke måten du tenker på, om det kan kalles tenking i det hele tatt.

 

Men så skal det dog sies at jeg også har et negativt forhold til religion på lik linje som du, men jeg må likevel si meg uenig med deg i ganske mange ting, og det får det litt til å se ut som om vi står på motsatt side av religion, hvilket vi ikke gjør (vel egentlig ikke), og det er uheldig for meg, at jeg må korrigere ateist "kollegene". Hadde de sluppet deg løs i en debatt med en kristen, så hadde du blir spist levende. Så se på det som en god ting at jeg forsøker å vekke deg.

 

Stikkordene er: Giftig. Brodd. Medmenneskelighet. Aften, eplekake, kaffe.

Endret av Dungeon
Lenke til kommentar

My God's not dead he's surely alive he's living on the inside roaring like a LION!

 

Dæven, digger Newsboys :)

 

Er kristen og kompis med ateister som blir forbanna når temaet kommer opp :p Jeg sier bare each to his own så får vi heller bare skippe family guy episodene som er for fornærmende for min smak så skal jeg i gjengjeld aldri sette på God's not dead når de på besøk til meg :)Universe@piz yo

Lenke til kommentar

 

Når det gjelder religion så synes at det fint at det kan brukes til noe annet og spennende.

Dette kan ikke stemme.

Religion kan kun brukes til krig og elendighet.

 

 

 

Her snakker vi at fordommer tar overhånd. Religion kan brukes til masse; f.eks. bryllup.

Lenke til kommentar

 

 

Når det gjelder religion så synes at det fint at det kan brukes til noe annet og spennende.

 

Dette kan ikke stemme.

Religion kan kun brukes til krig og elendighet.

 

Her snakker vi at fordommer tar overhånd. Religion kan brukes til masse; f.eks. bryllup.

Er rimelig sikker på at limahc var sarkastisk.

 

Religiøse bryllup er dog bare seremonier uten noen juridisk funksjon.

Lenke til kommentar

 

I dag trenger jeg bare å skrive under på en skriftlig kontrakt for å bli gift. Har ingen behov for bryllup.

 

 

Det var ikke det jeg tenkte; jeg tenkte på mer selve seremonien.

Nettopp. Seremonien er bare en seremoni. Så religion har ikke noe med selve giftemålet å gjøre. Flisespikking fra min side, men rett er rett.

Lenke til kommentar

 

 

I dag trenger jeg bare å skrive under på en skriftlig kontrakt for å bli gift. Har ingen behov for bryllup.

 

Det var ikke det jeg tenkte; jeg tenkte på mer selve seremonien.

Nettopp. Seremonien er bare en seremoni. Så religion har ikke noe med selve giftemålet å gjøre. Flisespikking fra min side, men rett er rett.

 

 

Egentlig så er seremonien kontrakten mellom mann og kone. Men fordi demokratiet er et ateist styre hvor gud er kastet ut av staten. Så er det skriftlige kontrakter som gjelder. Så hvis et kristent par gifter seg gjennom en seremoniell vielse uten å skrive en skriftlig kontrakt. Så er de ikke gift ifølge demokratiet. Demokrati er et ateist styre og derfor får vi og mange andre ateister. Gjøre narr av religiøse mennesker i filmer, spill og tv shows :D

 

Hvis gud eksisterer. Så ville ikke gud la ateist demokrati styre verden. Hvis gud eksisterer så burde ikke gud la kommunist Kina, Nord Korea, Cuba, og Vietnam eksistere. Kommunister er et ateist styre det også. Religiøse mennesker må følge guds lov, men de synder og ønsker et demokratisk ateist styre.

Endret av Rioter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...