Gå til innhold

Islam: Norge tillater bønnerop!


Anbefalte innlegg

 

 

 

Er fremdeles ikke utøving av islam.

 

Bønnerop ble innført av profet Muhammad! Det er utøving av Islam.

 

 

Nå er vel også jihad utøvelse av islam, er det ikke?

 

 

Det har du 100% rett på. Jihad er utøvelse av Islam. Hadde det ottomanske kalifat ikke blitt nedkjempet under 1 verdenskrig. Så tror jeg faktisk at det kunne vært stabilitet i islamske nasjoner. Kalifat til muslimene ble knust i 1918. Da startet helvete. Muslimer begynte å drepe hverandre igjen, shia vs sunni. Alle kalifat har vært opprettet gjennom krig. Så ISIS er i realiteten et genuint islamsk stat som ønsker å gjenopprette det islamske kalifat som falt i 1918. ISIS oppretter sitt nye kalifat gjennom krig som alle andre sine forfedrer kalifat.

 

Men krig og erobring er grunnleggende metoder å opprette sitt eget nasjon.

Europeiske kolonier opprettet USA ved å erobre og krige mot native indianske innfødte.

Norge erobret andre viking stammer og nasjoner. Det samme gjorde hele verden.

Kina startet som en liten prikk og erobret sine naboer. Alle nasjoner har erobret andre riker.

 

Krig og erobring = det grunnleggende for å opprette sitt eget stat. Den norske nasjonen startet som en liten klump på kartet. Mennesker er rask ute med å kritisere andre, men har glemt at alle nasjoner er bygget opp gjennom krig og erobringer.

 

Norwegian_petty_kingdoms_ca._930.png

 

Hva er egentlig poenget ditt? At du støtter en eventuell fiendtlig islamittisk overtagelse av Norge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå nevner du borgerkriger og erobringkriger, men få av de var drevet av den galskapen ISIS driver med.

 

Isis er de siste ekte islamistene. De som skriker etter guds nåde i Sandnessjøen vil brenne i helvete til evig tid, de følger ikke Koranen.

 

Jeg skulle ønske Norge tok føringen i verden ved å avslutte all støtte til religion og religionslære. Fokusere på viktige ting som romskip og hoverboards

Lenke til kommentar

Nå nevner du borgerkriger og erobringkriger, men få av de var drevet av den galskapen ISIS driver med.

 

Isis er de siste ekte islamistene. De som skriker etter guds nåde i Sandnessjøen vil brenne i helvete til evig tid, de følger ikke Koranen.

 

Jeg skulle ønske Norge tok føringen i verden ved å avslutte all støtte til religion og religionslære. Fokusere på viktige ting som romskip og hoverboards

Jeg tror nok det hadde vært ganske mot sin virkning og stoppe med religionslære. Tror heller det kunne vært en idé og lære religion som det er, mytologi.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Hva er egentlig poenget ditt? At du støtter en eventuell fiendtlig islamittisk overtagelse av Norge?

 

Poenget mitt er at alle nasjoner er opprettet gjennom krig og erobringer. Poenget mitt er at ISIS gjør akkurat det Profet Muhammad gjorde. Poenget mitt er at ISIS ønsker å gjenopprette det islamske kalifat som ble knust av Europa i år 1918 under første verdenskrig. Poenget er også at hvis det islamske kalifat ikke hadde blitt knust av Europa. Så kunne det vært stabilitet mellom Shia og Sunni muslimer i midtøsten. Vestlige land hadde også sluppet unna flyktninger hvis det islamske kalifat hadde fått lov til å leve etter 1 verdenskrig. Poenget mitt var også at når det islamske kalifatet falt etter 1 verdenskrig. Så har krig mellom Shia og Sunni muslimer pågått fra år 1918 - 2015. Denne borgerkrigen mellom Shia og Sunni skaper store flyktningstrøm til Europa.

 

Muslimene må ha et kalifat ellers kommer det alltid til å være krig mellom shia og sunni muslimer.

Under kalifatet levde alle muslimer i fred. Etter at kalifatet falt under 1 verdenskrig har muslimene kun kriget mot hverandre.

Endret av Rioter
Lenke til kommentar

 

 

Hva er egentlig poenget ditt? At du støtter en eventuell fiendtlig islamittisk overtagelse av Norge?

 

Poenget mitt er at alle nasjoner er opprettet gjennom krig og erobringer. Poenget mitt er at ISIS gjør akkurat det Profet Muhammad gjorde. Poenget mitt er at ISIS ønsker å gjenopprette det islamske kalifat som ble knust av Europa i år 1918 under første verdenskrig. Poenget er også at hvis det islamske kalifat ikke hadde blitt knust av Europa. Så kunne det vært stabilitet mellom Shia og Sunni muslimer i midtøsten. Vestlige land hadde også sluppet unna flyktninger hvis det islamske kalifat hadde fått lov til å leve etter 1 verdenskrig. Poenget mitt var også at når det islamske kalifatet falt etter 1 verdenskrig. Så har krig mellom Shia og Sunni muslimer pågått fra år 1918 - 2015. Denne borgerkrigen mellom Shia og Sunni skaper store flyktningstrøm til Europa.

 

Muslimene må ha et kalifat ellers kommer det alltid til å være krig mellom shia og sunni muslimer.

Under kalifatet levde alle muslimer i fred. Etter at kalifatet falt under 1 verdenskrig har muslimene kun kriget mot hverandre.

 

 

Jeg tror nok vi fremdeles kommer til å se en jevn strøm med flyktninger til vesten hvis ISIS får etablert en stabil sentral stat når innbyggere blir myrdet og steinet til døde for å være anderledes, og hvor kvinner undertyrkkes. 

Lenke til kommentar

Jeg tror nok vi fremdeles kommer til å se en jevn strøm med flyktninger til vesten hvis ISIS får etablert en stabil sentral stat når innbyggere blir myrdet og steinet til døde for å være anderledes, og hvor kvinner undertyrkkes. 

 

Når ISIS slutter å krige så får de stabilitet. Det er da Sharia begynner å fungere på ordentlig.

Bare se på Saudi Arabia! Stabilitet og ingen flyktning strøm mot vesten. Du kan sammenligne Saudi Arabia med ISIS. De er like voldelige, men hvis ISIS får lov til å være i fred. Så tror jeg faktisk det kan være positivt for muslimene for da får de stabilitet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aj7hPT

På samme måte som at jeg ikke bryr meg om fulle Brann-fans som synger og valser gatelangs innenfor et normalt tidspunkt, får det samme gjelde for bønnerop.

 

Hvis bønnerop burde forbys, burde også bjelleklang fra kirker forbys.

Hvis man skal bruke friheten som argument i enhver diskusjon så mister jo innlegget verdi. Klart det er viktig med religions frihet men det kommer vel an på i hvilken grad? Er ikke det forskjell på en mann som bruker mikrofon hvor lyden blir hørt fra høyttalere i åpen gate og en bjelle som ringer noen få minutter hvor det er ingen høyttalere? 

Når man går i gatene og hører på en mann snakker til høyttalere så er man jo nesten nødt til å høre på dersom man ikke dekker for ørene, den samme effekten har ikke en bjelle.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aj7hPT

Så problemet er rett og slett at det går over høyttaler? At man dermed føler seg tvunget til å høre på? 

Hvis det hypotetisk sett holdes en konsert i et område som er svært tettbygd med mye støy. Er man ikke på en måte tvunget til å høre på? 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aj7hPT

Og likevel så godtar vi konserter som kan vare i flere timer, med høyere lydnivå og stor tilstrømning av mennesker. I motsetning til noe som bare varer 3 minutter (som det ble hevdet over her). Når skal freppere skrike etter forbud mot dette også?

Kan hende jeg virker som en svært ignorant person men hvor lenge er det fredagsbønnen skal vare over høyttaler? Som jeg spurte tidligere er det ikke forskjell på en bjelle på et kirketårn og en mann som roper til en mikrofon som sender lyd ut til høyttalere?

Lenke til kommentar

Kan hende jeg virker som en svært ignorant person men hvor lenge er det fredagsbønnen skal vare over høyttaler? Som jeg spurte tidligere er det ikke forskjell på en bjelle på et kirketårn og en mann som roper til en mikrofon som sender lyd ut til høyttalere?

Jeg har ingen inngående kjennskap til hvor lenge fredagsbønnen skal vare over høyttaler. Som det ble hevdet tidligere i tråden, så var det snakk om 3 minutter x 5 ganger daglig. Det er ingen prinsipiell forskjell. Det er begge lydbølger som blir sendt ut, og begge har et religiøst budskap. Ser ikke noen grunn til hvorfor man skal mislike det ene, og like det andre.

 

Når man bor i et tettbygd strøk, så burde man faktisk kunne klare å godta litt bakgrunnsstøy. Mange opplever og godtar støy fra trafikk, bylivet, fly, musikk, kirkeklokker osv, og det blir derfor særdeles merkverdig at litt bønn plutselig blir dråpen som får begeret til å renne over.

 

Det er fali' greier det der, det fremmede.

Endret av Quote
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser ikke problemet. Det er viktig for dem å gjøre dette, det bør man anerkjenne, eller i det minste godta. De som skriker ut om «hevvy mettal på full guffe ass, min rett» er vel de som sliter med å anerkjenne andre meninger og erfaringer enn sine egne. Heldig at ikke alle mennesker er like sier jeg, det ville blitt en kjedelig og statisk verden. Hvem i all verden lærer du noe som helst annet enn av mennesker annerledes og med annen erfaring enn deg selv? Og hvem tror du de i sin tur lærte noe av. Do the math.

Endret av Aiven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...