Gå til innhold

Islam: Norge tillater bønnerop!


Anbefalte innlegg

 

Greit nok, hvis du mener det går innunder ytringsfrihet bør man vel også få lov å komme med motgrep da? Som å spille Spotify top 100 på samme tidspunkt? Eller hard metall?

 

Ja. Selvsagt må andre få lov å ytre seg også. Om ytringsfriheten bør være forbeholdt den som har den største høyttaleren kan diskuteres.

 

Og om heavy metal kvalifiserer som ytringer i utgangspunktet kan selvsagt også diskuteres... ;)

 

Nå er det vel ikke heavy metallet som er ytringen i selg selv, heller at de eventuelt hadde vært en protest mot "word of allah", Religion of "peace".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På samme måte som at jeg ikke bryr meg om fulle Brann-fans som synger og valser gatelangs innenfor et normalt tidspunkt, får det samme gjelde for bønnerop.

 

Hvis bønnerop burde forbys, burde også bjelleklang fra kirker forbys.

Endret av Quote
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Er fremdeles ikke utøving av islam.

 

Bønnerop ble innført av profet Muhammad! Det er utøving av Islam.

 

 

Nå er vel også jihad utøvelse av islam, er det ikke? 

 

Jepp, Muhammad var en gal mann! Sykt at en mann kan bedra så latterlig mange mennesker i mange hundre år!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå er det vel ikke heavy metallet som er ytringen i selg selv, heller at de eventuelt hadde vært en protest mot "word of allah", Religion of "peace".

 

Joda, jeg ser at det er en protest. Spørsmålet er hva slags protester som kan forsvares med ytringsfrihet. Det er en ytring når blitzerne buer mot Carl I Hagen eller Pegida, men kanskje ikke når de kaster tomater på dem. Reaksjonen må også være rimelig vurdert opp mot provokasjonen.

 

Og jeg tipper at selv islamskeptiske nordmenn flest ville betakke seg for en "ytring" som var 130 desibel med svartmetall...

 

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Om man liker det eller ikke er nå en gang muslimer og islam en del av det norske samfunnet i dag, og om bønnerop er viktig for mange muslimer burde man tilrettelegge for at dette kan gjøres så smertefritt som mulig. Samtidig bør man sørge for at dette er til så lite sjenanse for naboer som mulig, men et minutt fredag ettermiddag tror jeg de fleste av oss overlever. Har hatt gleden av å høre bønnerop diverse ganger tidligere og kan ikke si det har plaget meg nevneverdig. Det er forøvrig en viss underholdningsverdi i det når "roperen" er forkjølet :p

  • Liker 5
Lenke til kommentar

vel om vi skal nekte det. så syns vi kan nekte jahovas vitner og lignende bli nektet å plage meg på døra 1 gang i måneden ^^

 

Også må vi nekte vitenskapelige program på tv'n. fordi er jo ateistiske!

 

Vi MÅ ingenting

 

 

Bare fordi noe ble gjort av Muhammad betyr ikke at det er en del av islam.

Jo, det er en del av islam. Alt Muhammed har gjort/innført (nesten)blir en del av islam, på grunn av at muslimer forholder seg både til koranen og sunnah

 

Muhammad var også er kriger. Betyr det at krig er en del av islam?

 

Om man liker det eller ikke er nå en gang muslimer og islam en del av det norske samfunnet i dag, og om bønnerop er viktig for mange muslimer burde man tilrettelegge for at dette kan gjøres så smertefritt som mulig.

 

Vi kan tilrettelegge for at de som absolutt må holde på med dette kan reise tilbake til midt-østen der de greiene hører hjemme

 

 

Endret av Omnia vincit amor
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aj7hPT

Var ikke det dette FRP ville stoppe da? Er selv sterkt i mot dette...Er stor forskjell fra bønnerop og en krikeklokke som ringer noen få minutter fra et tårn.. Var heller ikke noe suprise at dette var en ap styrt kommune.

Endret av Slettet-aj7hPT
Lenke til kommentar

 

vel om vi skal nekte det. så syns vi kan nekte jahovas vitner og lignende bli nektet å plage meg på døra 1 gang i måneden ^^

 

Også må vi nekte vitenskapelige program på tv'n. fordi er jo ateistiske!

 

Vi MÅ ingenting

 

 

Bare fordi noe ble gjort av Muhammad betyr ikke at det er en del av islam.

Jo, det er en del av islam. Alt Muhammed har gjort/innført (nesten)blir en del av islam, på grunn av at muslimer forholder seg både til koranen og sunnah

 

Muhammad var også er kriger. Betyr det at krig er en del av islam?

 

Krig vil vel gå under termen Jihad. Som sagt finnes det utallige former for Jihad og en form for det er offensivt og defensivt krigsføring. Av det jeg har les og forstått var majoriteten av muhammeds krig basert defensivt krigsføring, som vil si at dem ble angrepet. Et eksempel vil vel være den jødisken stammen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aj7hPT

 

 

vel om vi skal nekte det. så syns vi kan nekte jahovas vitner og lignende bli nektet å plage meg på døra 1 gang i måneden ^^

 

Også må vi nekte vitenskapelige program på tv'n. fordi er jo ateistiske!

 

Vi MÅ ingenting

 

 

Bare fordi noe ble gjort av Muhammad betyr ikke at det er en del av islam.

Jo, det er en del av islam. Alt Muhammed har gjort/innført (nesten)blir en del av islam, på grunn av at muslimer forholder seg både til koranen og sunnah

 

Muhammad var også er kriger. Betyr det at krig er en del av islam?

 

Krig vil vel gå under termen Jihad. Som sagt finnes det utallige former for Jihad og en form for det er offensivt og defensivt krigsføring. Av det jeg har les og forstått var majoriteten av muhammeds krig basert defensivt krigsføring, som vil si at dem ble angrepet. Et eksempel vil vel være den jødisken stammen.

 

Joda, sikkert noe sant i det du sier men det er vel ikke det tråden handler om :)

Endret av Slettet-aj7hPT
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aj7hPT

Samme hva, jeg er sikker på at de som lagde den religionsutøvelse-paragrafen ikke mente at den skulle dekke lydforurensning av lufta.

Jeg hadde blitt veldig irritert hadde jeg blitt nærmest tvunget til å høre noe slikt i byen på full guffe.

Lenke til kommentar

 

 

Er fremdeles ikke utøving av islam.

 

Bønnerop ble innført av profet Muhammad! Det er utøving av Islam.

 

 

Nå er vel også jihad utøvelse av islam, er det ikke? 

 

 

Det har du 100% rett på. Jihad er utøvelse av Islam. Hadde det ottomanske kalifat ikke blitt nedkjempet under 1 verdenskrig. Så tror jeg faktisk at det kunne vært stabilitet i islamske nasjoner. Kalifat til muslimene ble knust i 1918. Da startet helvete. Muslimer begynte å drepe hverandre igjen, shia vs sunni. Alle kalifat har vært opprettet gjennom krig. Så ISIS er i realiteten et genuint islamsk stat som ønsker å gjenopprette det islamske kalifat som falt i 1918. ISIS oppretter sitt nye kalifat gjennom krig som alle andre sine forfedrer kalifat.

 

Men krig og erobring er grunnleggende metoder å opprette sitt eget nasjon.

Europeiske kolonier opprettet USA ved å erobre og krige mot native indianske innfødte.

Norge erobret andre viking stammer og nasjoner. Det samme gjorde hele verden.

Kina startet som en liten prikk og erobret sine naboer. Alle nasjoner har erobret andre riker.

 

Krig og erobring = det grunnleggende for å opprette sitt eget stat. Den norske nasjonen startet som en liten klump på kartet. Mennesker er rask ute med å kritisere andre, men har glemt at alle nasjoner er bygget opp gjennom krig og erobringer.

 

Norwegian_petty_kingdoms_ca._930.png

 

 

Samme hva, jeg er sikker på at de som lagde den religionsutøvelse-paragrafen ikke mente at den skulle dekke lydforurensning av lufta.

Jeg hadde blitt veldig irritert hadde jeg blitt nærmest tvunget til å høre noe slikt i byen på full guffe.

 

 

Bare hver fredag. På fredager er det bønnerop og på søndager er det kirkeklokker. Det bare 1 dag i uken. Er egentlig ikke så ille.

Endret av Rioter
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

vel om vi skal nekte det. så syns vi kan nekte jahovas vitner og lignende bli nektet å plage meg på døra 1 gang i måneden ^^

 

Også må vi nekte vitenskapelige program på tv'n. fordi er jo ateistiske!

Vi MÅ ingenting

 

Bare fordi noe ble gjort av Muhammad betyr ikke at det er en del av islam.

Jo, det er en del av islam. Alt Muhammed har gjort/innført (nesten)blir en del av islam, på grunn av at muslimer forholder seg både til koranen og sunnah

Muhammad var også er kriger. Betyr det at krig er en del av islam?

Krig vil vel gå under termen Jihad. Som sagt finnes det utallige former for Jihad og en form for det er offensivt og defensivt krigsføring. Av det jeg har les og forstått var majoriteten av muhammeds krig basert defensivt krigsføring, som vil si at dem ble angrepet. Et eksempel vil vel være den jødisken stammen.

Joda, sikkert noe sant i det du sier men det er vel ikke det tråden handler om :)

Nå besvarte jeg et spørsmål :). Angående hva tråden handler om så bryr det ikke meg. Bønnrop eller ikke så vil det ikke påvirke livet mitt.

Lenke til kommentar

Var ikke det dette FRP ville stoppe da? Er selv sterkt i mot dette...Er stor forskjell fra bønnerop og en krikeklokke som ringer noen få minutter fra et tårn.. Var heller ikke noe suprise at dette var en ap styrt kommune.

Og hva er egentlig den prinsipielle forskjellen? Begge kan kategoriseres som "lydstøy som sprer et religiøst budskap". Går det greit med bønnerop hvis de holder på like lenge som kirkeklokker?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor hjernevaska er du egentlig når du ber 5 ganger om dagen vær dag? 

 

Veldig, veldig, veldig hjernevaska. Det finnes bare 1 gud og det er Allah :)

 

Jeg liker best greske guder for de har personlighet, men greske guder er falske. Greske guder er en myte. Det synes jeg er latterlig bullshit. For grekerne eksisterer idag! Alle andre guder er en myte unntatt Allah. Derfor synes jeg at Abraham religion er latterlig. Kinesiske guder er faktisk underholdende lesning, men de er også myter ifølge kristne, jødene og muslimene. Det jeg ikke forstår. Hvorfor skal Kristne, jøder og muslimene få bestemme at alle andre religioner er en myte?

Endret av Rioter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...