Gå til innhold

Islam: Norge tillater bønnerop!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

Jeg hører ikke mange konserter, og de få som er er på norsk eller engelsk

Hva om bønnerop foregår på norsk/engelsk istedet for arabisk?

Det handler fremdeles om utdrag fra koranen eller noe slikt, så nei takk.

Det er ikke noe utdrag fra koranen. Vet du i det hele tatt hva dem roper?

Lenke til kommentar

ALLAH ACKBAR, ETC ETC

 

omtrent noe slikt.

Jeg fant en på youtube og Allah akbar er en liten del av hele greia. Jeg tror dem sier det to ganger eller noe

 

Av det jeg har forstått skal dette tilbudet tilbys hver fredag i ramadan og hva er problemet? Hvis kristne her i Norge benytter seg av kirkeklokker burde muslimer få benytte seg av dette også

Endret av matte geek
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aj7hPT

 

Kan hende jeg virker som en svært ignorant person men hvor lenge er det fredagsbønnen skal vare over høyttaler? Som jeg spurte tidligere er det ikke forskjell på en bjelle på et kirketårn og en mann som roper til en mikrofon som sender lyd ut til høyttalere?

Jeg har ingen inngående kjennskap til hvor lenge fredagsbønnen skal vare over høyttaler. Som det ble hevdet tidligere i tråden, så var det snakk om 3 minutter x 5 ganger daglig. Det er ingen prinsipiell forskjell. Det er begge lydbølger som blir sendt ut, og begge har et religiøst budskap. Ser ikke noen grunn til hvorfor man skal mislike det ene, og like det andre.

 

Når man bor i et tettbygd strøk, så burde man faktisk kunne klare å godta litt bakgrunnsstøy. Mange opplever og godtar støy fra trafikk, bylivet, fly, musikk, kirkeklokker osv, og det blir derfor særdeles merkverdig at litt bønn plutselig blir dråpen som får begeret til å renne over.

 

Det er fali' greier det der, det fremmede.

 

Etter at jeg la ut det første innlegget om at jeg er i mot at bønnerop nå skal være tillat i kommunen så har jeg en følelse at jeg er blitt stemplet som rasist og en fremmedfryktet person. Når jeg skriver om bekymring av norsk kultur og historie skal forsvinne blir jeg stemplet som en såkalt "frepper" og det er jo ikke det jeg er i det hele tatt, langt i fra. I dag er det 200 000 muslimer i Norge, tallet er økende og når den første? kommunen i Norge har akseptert bønnerop via høyttaler i sentrum så skjenner jeg på bekymringen. 

Men det betyr ikke at jeg ikke ønsker muslimer inn til Norge, for all del de kan få lov til å flytte hit om de vil, som du sier det er et fritt land. Har lest noen artikler om hvor muslimer klager fordi det serveres kjøtt i barnehager osv. 

Lenke til kommentar

 

 

 

Kan hende jeg virker som en svært ignorant person men hvor lenge er det fredagsbønnen skal vare over høyttaler? Som jeg spurte tidligere er det ikke forskjell på en bjelle på et kirketårn og en mann som roper til en mikrofon som sender lyd ut til høyttalere?

Jeg har ingen inngående kjennskap til hvor lenge fredagsbønnen skal vare over høyttaler. Som det ble hevdet tidligere i tråden, så var det snakk om 3 minutter x 5 ganger daglig. Det er ingen prinsipiell forskjell. Det er begge lydbølger som blir sendt ut, og begge har et religiøst budskap. Ser ikke noen grunn til hvorfor man skal mislike det ene, og like det andre.

 

Når man bor i et tettbygd strøk, så burde man faktisk kunne klare å godta litt bakgrunnsstøy. Mange opplever og godtar støy fra trafikk, bylivet, fly, musikk, kirkeklokker osv, og det blir derfor særdeles merkverdig at litt bønn plutselig blir dråpen som får begeret til å renne over.

 

Det er fali' greier det der, det fremmede.

Etter at jeg la ut det første innlegget om at jeg er i mot at bønnerop nå skal være tillat i kommunen så har jeg en følelse at jeg er blitt stemplet som rasist og en fremmedfryktet person. Når jeg skriver om bekymring av norsk kultur og historie skal forsvinne blir jeg stemplet som en såkalt "frepper" og det er jo ikke det jeg er i det hele tatt, langt i fra. I dag er det 200 000 muslimer i Norge, tallet er økende og når den første? kommunen i Norge har akseptert bønnerop via høyttaler i sentrum så skjenner jeg på bekymringen.

Men det betyr ikke at jeg ikke ønsker muslimer inn til Norge, for all del de kan få lov til å flytte hit om de vil, som du sier det er et fritt land. Har lest noen artikler om hvor muslimer klager fordi det serveres kjøtt i barnehager osv.

Kultur endret seg over tid og det er noe vi må akseptere. Noen vaner, skikker og holdinger forblir det samme, mens noe blir tilført og andre forsvinne.

Så hva slags kultur er det du vil ta vare på?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg fant en på youtube og Allah akbar er en liten del av hele greia. Jeg tror dem sier det to ganger eller noe

 

Av det jeg har forstått skal dette tilbudet tilbys hver fredag i ramadan og hva er problemet? Hvis kristne her i Norge benytter seg av kirkeklokker burde muslimer få benytte seg av dette også

 

Samme hva det er de sier så vet jeg at jeg ikke liker det.

 

Kirkeklokker er helt ok.

 

Kultur endret seg over tid og det er noe vi må akseptere.

 

Vi må ikke akseptere noenting.

 

 

Endret av Omnia vincit amor
Lenke til kommentar

Hva er alternativet?

 

Hvis du ikke liker multikultur. Da har du følgende valg

- Monarkisk styre

- Borgerkrig/diktatur

- Norge må ut av EØS og Europa Unionen

 

I et fritt liberalt samfunn så er innvandringen stor. Du slipper aldri unna dette så lenge det er Liberalisme [blå] VS Sosialisme [rød] hver eneste Stortingsvalg. De bare kommer og kommer! Du slipper ikke unna dem haha. Norge har åpen grense som følge av EØS samarbeidet.

 

Endret av Rioter
Lenke til kommentar

Hvis de savner midtøsten så flytter de til midtøsten.

 

Sivile mennesker er ikke interessert i politisk makt. Derfor flykter de fra krigen! De er heller ikke interessert å ofre livet sitt for den syriske nasjon heller.  Det samme skjedde under 2 verdenskrig i Norge.  Det var jo Stortinget og monarkiet som flyktet fra Norge.

 

Kongen og regjeringen flyktet til London og fortsatte kampen derfra

https://snl.no/Norge_under_andre_verdenskrig

 

Det var dumt at Quisling ble dømt til døden. Quisling reddet den norske befolkning fra å bli henrettet av tysk Nazi soldater. Norge hadde ingen leder og Quisling tok kontroll. Hadde Quisling kriget mot Nazi ville han blitt husket som en krigshelt. Men moralen her er jo at Stortinget og Kongen ville gjort det samme som disse syriske immigrantene. Kongen og Stortinget flykter, mens sivilbefolkningen blir overlatt til seg selv. Syrene flykter og overlater Assad og hans soldater for å sloss for seg selv.

 

Jeg kommer aldri til å krige for Norge. Hvis Stortings politikerne og kongen ikke vil krige med folket. Hvorfor skal jeg ofre livet mitt for dem? Statsministeren oppfører seg som en feiging og flykter. Ingen grunn til å sloss da.

Endret av Rioter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...