Gå til innhold

Sommerjobb-lønn.


Anbefalte innlegg

Det er ikkje så lett å finne gode data for nyutdanna, då startlønna varierer veldig mykje. Enkelte starter som ny utdanna med nesten maks lønn for den yrkesgruppa og får ein svært lav lønnsutvikling, andre starter kunstig lavt og får veldig rask lønnsutvikling.

 

Det lettaste er derfor å sjå på gjennomsnittslønn.

For 2014 var gjennomsnittslønna for ein håndtverker 36 100 kr i måneden utan overtid.

Ein ufaglært arbeidstakar (kassadame) hadde ei gjennomsnittslønn på 32 400 kr i måneden utan overtid.

 

Ein anna ting som kan bidra til lønnsforskjellar er at håndtverkaren ofte har betre forutsettningar for å kunne jobbe overtid eller ta på seg ekstraarbeid enn kassadama som ofte kun får jobbe det som er oppsatt i vaktplanen.

 

Ein ordførar kan tjene veldig mykje. Eg meiner å huske å ha sett ei oversikt ein plass (ordførarlønna er offentlig tilgjengelig informasjon), men eit kjapt googlesøk gav meg berre oversikt over ordførerlønna i Østfold for 2014. I Østfold hadde den ordføraren med lavast lønn 627 434 kr i året, medan den ordføraren med høgast lønn hadde 989 000 kr i året. Antar at resten av landet nok vil følge ei omtrent lik fordeling alt etter kommuneøkonomi og ansvarsområder.

Det bør også nemnast at ein ordførar er folkevalgt og har demed svært lav jobbsikkerheit. Så litt av grunnen til at lønningane er forholdsvis høge er at det er eit behov for å få flinke folk som kanskje hadde jobbar med høgare lønningar til å ofre 4+ år for å jobbe i politikken. Hadde ordførarkandidatane kun tenkt på eiga lønnsutvikling så ville dei fokusert alt på å bygge seg opp både faglig og kontaktnettverk for å tilslutt ende opp på toppen av ei av dei store privateigde virksomheitene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva ordførerne tjener i privat sektor etter endt karriere i politikken er ett fett for meg. Men hva de tjener i ordførerjobben betyr jo en del mer da det er våre skattepenger de lever av. Det er nok stor forskjell i inntekt fra ordfører til ordfører og så får de også tillegg/godtgjørelser på flere hundretusener. Om dette er detaljert offentlig informasjon, så skulle jeg visst hvor jeg kan finne en oversikt over slikt for det hjalp lite å google det.

Lenke til kommentar

Du får ikkje googla det med mindre nokon gjer arbeidet med å samle dataene og publiserer det på nett. Men du kan ta kontakt med kvar enkelt kommune og be om innsyn etter offentligheitslova. Det var dette som var gjort i artikkelen frå Østfold som eg fant på nettet (nrk-artikkel).

 

Kva avdanka ordførarar tjener i det private har ikkje særlig betydning, men litt av grunnen til at ordførarane har høgare lønn er at det er usikkert arbeid. Det er ikkje som at ordføraren får i underkant av milionen i årslønn som han casher inn 5% årlig lønnsauke på i 40 år, slik som ein får i enkelte andre stillingar med lavare lønn.

 

Dersom ordføraren får tillegg og gidtgjersler så blir det tatt med i lønnsinformasjonen sidan det der står alle detaljane om kva som er utbetalt. Så i eksempelet frå Østfold så er lønna oppgitt med alle tillegg.

Lenke til kommentar

Hva ordførerne tjener i privat sektor etter endt karriere i politikken er ett fett for meg. Men hva de tjener i ordførerjobben betyr jo en del mer da det er våre skattepenger de lever av. Det er nok stor forskjell i inntekt fra ordfører til ordfører og så får de også tillegg/godtgjørelser på flere hundretusener. Om dette er detaljert offentlig informasjon, så skulle jeg visst hvor jeg kan finne en oversikt over slikt for det hjalp lite å google det.

 

Det er vanskelig å si hva en ordfører bør tjene, men kanskje du har hørt uttrykket "pay peanuts, get monkeys"?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...