Gå til innhold

[Løst] Android, bra kamera, lang batteritid, rundt 4000kr


Anbefalte innlegg

Hei er på jakkt etter en ny mobil. Men kan veldig litte om sånnt. Vær gang jeg er på en telefon butikk så ender jeg opp med og kjøpe den dyreste.

 

Dette er mine mine krav.

Helst android.

Lang batteri tid. Må minst vare i 12 timer

Helst til 4000 plus minus, kan gått gå opp en del.

Og bra kamera.

Endret av the_man_v.k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sony Xperia Z3/Z3 compact er blant telefonene med best batteritid. Kameraet er helt greit, men ikke blant de aller beste (LG G4 er en av de telefonene som har fått mest ros for kameraet nylig, men også samsung galaxy s6 har kommet ut bra i kameratester, men dette er nye og dyre telefoner). Det negative er at den har bakside i glass, dette glasset sprekker svært lett, bare at telefonen blir litt bøyd i lommen kan være nok.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Honor 6 har 3000 mAh, men her er det en vesens prisforskjell da.

 

elkjop.no:

 

Batterikapasitet (mAh) 3 000 Taletid (timer) 23,00 Ventemodus (timer) 503,00 Taletid 3G (timer) 15,00 Ventemodus 3G (timer) 528,00 Ventemodus 4G (timer) 493,00 Endret av Fjellvåken
Lenke til kommentar

Ok ka dere vil si har best batteritid av en iphone eller noen av de nevnte

 

Her kan du se resultater fra GSMarena sine batteritiester, obs på at listen også inneholder flere eldre telefoner som ikke er i salg mer:

 

Dette blir mer realistisk enn å bare se på batteristørrelse i mAh, da noen telefoner har lite efektive prosessorer (f.eks flere huawei telefoner som honor 6) og derfor ikke har så god batteritid som man kan forvente ut fra batterikapasitet.

 

http://www.gsmarena.com/battery-test.php3

 

Desto høyere endurance rating (tiden fra 100% til 0% batteri), desto bedre batteritid generelt sett. Du kan også endre på hvor mye du bruker telefonen for å se hvor mye det endrer på endurance ratingen via sliderene på toppen.

Lenke til kommentar

 

 

Ok ka dere vil si har best batteritid av en iphone eller noen av de nevnte

Her kan du se resultater fra GSMarena sine batteritiester, obs på at listen også inneholder flere eldre telefoner som ikke er i salg mer:

 

Dette blir mer realistisk enn å bare se på batteristørrelse i mAh, da noen telefoner har lite efektive prosessorer (f.eks flere huawei telefoner som honor 6) og derfor ikke har så god batteritid som man kan forvente ut fra batterikapasitet.

 

http://www.gsmarena.com/battery-test.php3

 

Desto høyere endurance rating (tiden fra 100% til 0% batteri), desto bedre batteritid generelt sett. Du kan også endre på hvor mye du bruker telefonen for å se hvor mye det endrer på endurance ratingen via sliderene på toppen.

Link funker ikke

Lenke til kommentar

 

 

Ok ka dere vil si har best batteritid av en iphone eller noen av de nevnte

Her kan du se resultater fra GSMarena sine batteritiester, obs på at listen også inneholder flere eldre telefoner som ikke er i salg mer:

 

Dette blir mer realistisk enn å bare se på batteristørrelse i mAh, da noen telefoner har lite efektive prosessorer (f.eks flere huawei telefoner som honor 6) og derfor ikke har så god batteritid som man kan forvente ut fra batterikapasitet.

 

http://www.gsmarena.com/battery-test.php3

 

Desto høyere endurance rating (tiden fra 100% til 0% batteri), desto bedre batteritid generelt sett. Du kan også endre på hvor mye du bruker telefonen for å se hvor mye det endrer på endurance ratingen via sliderene på toppen.

Link funker ikke

 

 

Link funker hos meg...

 

 

Ok ka dere vil si har best batteritid av en iphone eller noen av de nevnte

 

Z3c har definitivt best batteritid ;)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Jeg vil si begge har bedre batteri enn de fleste iPhone-modeller, men en iPhone 5 har bedre kamera en både Z3C og Honor 6. Og iPhone 5S og 6 har enda bedre kamera enn det igjen. Men de er ganske mye dyrere da. Skal du ha en rimelig sak med brukbart kamera er nok LG G3 veien å gå.

Lenke til kommentar

Har samme problemet selv. Kunne tenkt meg G4, men batteritiden er for svak. Alternativene med best batteritid nå er vel Honor 6, Ascend Mate 7 og Z2/Z3, men da forsaker man litt på kamerafronten. Skulle helst hatt Qi-lading også. Lei av å lete etter et ok alternativ, mulig jeg bare kjøper et nytt batteri til min Nexus 5 og venter til det dukker opp bedre alternativer. Ikke så veldig fornøyd med prioriteringene til selskapene nå.

Endret av Aasgaard
Lenke til kommentar

Hvis ryktebørsen får rett kan Motorola moto x 2015 utgaven bli interessant. 3280mAh batteri, 16Mpx kamera med OIS, 5.2" AMOLED skjerm. Hvis dette stemmer og motorola klarer å gjøre alt rett så kan det bli interessant, men det er vel tvilsomt om de inkluderer minnekortstøtte, dessverre.

 

Huawei Honor 7 kan også bli et interessant budsjettalternativ om ryktene stemmer; 3280mAh batteri, metallkabinett, 5" skjerm, 13mpx kamera med OIS osv. Om prisen blir bra og testene viser at kamera er bra og batteritiden omtrent så bra som forventet ut fra batteristørrelse, er det ikke utenkelig at jeg plukker opp en slik.

Lenke til kommentar

LG G4, men den kanske är lite för dyr? Jag använder aldrig vare sig wifi eller blåtand, och med medium användning, men med massa bilder tagna håller batteriet flera dagar för min del. Kamera är kanske det bästa som finns på Android. I tillägg är batteriet utbytbart och tredjepartsbatterier börjar komma från kina nu. Man skall inte se bort från att det snart finns dubbelt så kraftiga batterier utan att de blir större än original.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...