Gå til innhold

7 ting du mister når du oppgraderer til Windows 10


Anbefalte innlegg

 

Punkt 7;

Betyr det også at du er fucked hvis du eks sitter på en eksamen så MÅ maskinen restarte seg selv med oppdateringer?

Vet med min win 8 så har jeg opplevd at det kan ta LAAAANG tid...

W8.1 gir deg en tidsperiode på vel et døgn du kan usette den, iaf W10 Insider-versjonene er enda flinkere med å følge med på når det passer osv

 

Ikke alltid, noen ganger når jeg har hatt den i dvalemodus så har den bestemt at du SKAL restarte om maks 10min

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er beste alternativ til MediaCenter, med krav om at TV-tuner med DVB-T2 (HD) og opptak av tv-programmer funker like smidig som i WMC?

 

 

Har hørt at folk anbefaler J-River Media Center og MediaPortal, disse skal visstnok ha støtte for DVB-X uten at jeg har sett så mye mer på det. De fleste ifølge HTPC.no, AVSForum.com osv ser jo alle ut til å mene at Windows Media Center er veien å gå hva gjelder DVB-X så det ser ut som vi må belage oss på en redusert Media Center hverdag, eventuelt droppe Windows 10 på HTPC-en.. Som i seg selv er veldig synd da det nok vil komme bøttevis med "Windows apps" som ville egnet seg veldig bra på en HTPC med tanke på skalering av UI, simplisitet osv..

Lenke til kommentar

Nå kom vel heller ikke Windows 8.x med støtte for DVD-avspilling...

Riktig, men mange av disse "dette mister du"-artiklene er rettet mot folk som (fortsatt) kjører Windows 7, så det er korrekt hvis man ser på overgangen fra Windows 7 til Windows 10.

 

Men dette er nyanser som "PR-medarbeiderne" i tek.no (- og mange av deres amerikanske kolleger -) ikke kaster bort tid på.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Kjempekjipt at man mister Live Essential Family Protection. Den er helt genial for å beskytte podens pc.

 

Både Windows 8 og Windows 10 har innebygget beskyttelse via Defender.

Lenke til kommentar

 

Kjempekjipt at man mister Live Essential Family Protection. Den er helt genial for å beskytte podens pc.

 

Både Windows 8 og Windows 10 har innebygget beskyttelse via Defender.

 

Jeg snakker ikke om AVsoftware, Family Security et snasent surfefilter som blokkerer alle adresser og søkebegreper som er stygge/uheldige. Så hvis poden prøver å søke på "big hung negro guys" eller tilsvarende så blokkeres søket og det sendes en mail til f.eks mor eller far om hva de vil gjøre med dette.

Lenke til kommentar

 

Hva er beste alternativ til MediaCenter, med krav om at TV-tuner med DVB-T2 (HD) og opptak av tv-programmer funker like smidig som i WMC?

 

 

Har hørt at folk anbefaler J-River Media Center og MediaPortal, disse skal visstnok ha støtte for DVB-X uten at jeg har sett så mye mer på det. De fleste ifølge HTPC.no, AVSForum.com osv ser jo alle ut til å mene at Windows Media Center er veien å gå hva gjelder DVB-X så det ser ut som vi må belage oss på en redusert Media Center hverdag, eventuelt droppe Windows 10 på HTPC-en.. Som i seg selv er veldig synd da det nok vil komme bøttevis med "Windows apps" som ville egnet seg veldig bra på en HTPC med tanke på skalering av UI, simplisitet osv..

 

 

OK

Det blir vel til å prøve ut litt forskjellig på Windows 8 og se hvordan det fungerer, og så eventuelt (selv om det svir i sjelen) å la være å oppgradere til Windows 10 på HTPC'en som du sier... Både Plex og Kodi (XBMC) skal jo være VELDIG gode alternativer til alt bortsett fra PVR funksjonen... Men nå vil jeg jo gjerne fortsette å ha denne...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

 

 

Kjempekjipt at man mister Live Essential Family Protection. Den er helt genial for å beskytte podens pc.

 

Både Windows 8 og Windows 10 har innebygget beskyttelse via Defender.

 

Jeg snakker ikke om AVsoftware, Family Security et snasent surfefilter som blokkerer alle adresser og søkebegreper som er stygge/uheldige. Så hvis poden prøver å søke på "big hung negro guys" eller tilsvarende så blokkeres søket og det sendes en mail til f.eks mor eller far om hva de vil gjøre med dette.

 

 

I Windows 8 kan kontoen til poden settes opp som en barnekonto og samme funksjonalitet kan ivaretas...

 

http://windows.microsoft.com/nb-no/windows-8/family-safety

Lenke til kommentar

Tiden får vise, men 7 kan være ett "hull" M$ kan utnytte. Men skulle ikke forundre meg at det blir mye pepper til M$ over tid og at det via en update eller SP at brukere igjen da kan bestemme.

 

Eller kanskje en registerendring?

 

 

 

Gleder meg til en tvungen oppdatering gir konstante BSOD eller på andre måter gjør maskinen ubrukelig på.

 

 

Bare denne gang endrer de fargen på den, bare fordi de kan  :tease:

Eter du nok sodd, så skal nok dette gå bra.

 

 

 

 

1-6 er intenting å grine over. 7 derimot frykter jeg Microsoft vil utnytte til søppel og annet dritt.

Nå er det lite med søppel direkte fra MS. er jo hovedsaklig maskinvareprodusentene som slenger med mye fjas.

 

Blir intet stor problem for min del om det viser seg at Windows 10 Pro lar deg velge.

 

Nåja. Om jeg skulle ha hatt 5 PC'er i huset (for eksempelets skyld), og jeg kun skype'r fra en av disse, så er det jo svært unødvendig å bloat'e de fire andre PC'ene med dette oppkommet av sosial kommunikasjon. Eksempelet er tatt fra hva som tilbys Windows 7 brukere de siste ukene.

Svaret er nok snarere at dette er for å blidgjøre NSA, slik at de kan følge bedre med på hva du bruker alle PC'ene dine til.

 

Kan jo håpe på at de tar til fornuft snart - vet ikke riktig, men kan jo alltids håpe og se om det bedrer seg:

https://support.microsoft.com/en-us/kb/3050265

 

NSA-relatert? Er jammen meg ikke godt å vite hva som gjør hva:

FRA WINDOWS-UPDATE:

 

This update introduces the Diagnostics and Telemetry tracking service to in-market devices. By applying this service, you can add benefits from the latest version of Windows to systems that have not yet upgraded. The update also supports applications that are subscribed to Visual Studio Application Insights.

 

https://support.microsoft.com/en-us/kb/3068708

 

 

 

Punkt 7;

Betyr det også at du er fucked hvis du eks sitter på en eksamen så MÅ maskinen restarte seg selv med oppdateringer?

Vet med min win 8 så har jeg opplevd at det kan ta LAAAANG tid...

W8.1 gir deg en tidsperiode på vel et døgn du kan usette den, iaf W10 Insider-versjonene er enda flinkere med å følge med på når det passer osv

 

 

Litt kjedelig når du kommer hjem i fra en 3 uker lang ferie, og slår på PC'en for første gang igjen. Du vil sjekke vg.no elns., også blir du utesperret den neste halvtimen / timen fordi du har en litt avleggs hardware i maskinen din. Oppdateringer tar vel bare ekstra lang tid, slik at du skal få tid til å rive ut halve hårmanken din. Nytter ikke om du har full pupp på prosessoren heller, eller en Core i7. Fordi Windows "er kodet" for å skulle ta nettopp lang tid, med slike operasjoner.  :wee:

 

 

 

.. Så hvis poden prøver å søke på "big hung negro guys" eller tilsvarende så blokkeres søket og det sendes en mail til f.eks mor eller far om hva de vil gjøre med dette.

 

 

Hva pleier dere å gjøre med det? Gi ham en svær brun dildo i bursdagsgave  :tease:

 

 

 

 

 

Punkt 7;

Betyr det også at du er fucked hvis du eks sitter på en eksamen så MÅ maskinen restarte seg selv med oppdateringer?

Vet med min win 8 så har jeg opplevd at det kan ta LAAAANG tid...

W8.1 gir deg en tidsperiode på vel et døgn du kan usette den, iaf W10 Insider-versjonene er enda flinkere med å følge med på når det passer osv

 

Ikke alltid, noen ganger når jeg har hatt den i dvalemodus så har den bestemt at du SKAL restarte om maks 10min

 

 

Det er nok fordi du har fått forhåndsinnstallert NSA sin innebyggede bot for Windows. De vil gi deg minst mulig angremuligheter. Men, av høflighetsgrunner, så tillater de 10 minutters tid slik at du kan lagre det siste Word-dokumentet du arbeidet på før restarten.

Endret av G
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Ikke noe som akkurat bekymrer meg her, men jeg håper de kommer med et annet program/app ellerno til Windows Movie maker fordi den er ganske enkel og nyttig noen ganger. Jeg tror også at de vil komme tiobake på noe, f.eks. at man ikke kan stoppe oppdateringene tror jeg de gjør en løsning på senere... I hvertfall så er Microsoft flinke med oppdateringer, for min 920 støtter også Windows 10, mens faren min sin Galaxy S4 (som er nyere) ikke støtter Android 5.0 engang... ( Vet at google play versjonen av SGS4 støtter 5.0, men han har ikke den)

 

Hvorfor har jeg 5.0.1 på min S4 da?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...