Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

kjøpe A2 sykkel


Anbefalte innlegg

hei! har lappen i løpet av en månes tid. Så lurer litt på hva sykler dere anbefaler å kjøpe. Vil ha en sykkel som er morsom å kjøre, men som også kan kjøres langt med uten at jeg blir sliten.  

 

kjøre avstand Drammen-stavanger da jeg er ofte der.  

er ca 180 høy og veier ca 76kg.


budsjett er ca 30k. 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første. Alle sykler kan man kjøre langt med. Jeg har kjørte 150 mil på to dager med min Street Triple R og den lengste etappen jeg har hatt helt uten stopp er 35 mil. Går helt fint.

 

Men vi er alle bygget forskjellig og det krever tilvenning og kunne sitte lenge på en sykkel. Man hiver seg ikke rett opp på en sykkel for første gang og kjører 60 mil sånn uten videre. Vertfall ikke uten at man må regne med noen såre punkter på kroppen.

 

Uten at jeg vet hva du er ute etter, så kan jeg ut fra utseende/pris/spec anbefale Yamaha MT-07. Denne kan regges som A2. Ønsker du en mer cruiser lignende sykkel så kan du jo ta en titt på Harley Sportster? Denne fåes også som A2.

 

Edit:

Så ikke budsjettet ditt før nå.

Endret av Bjerknez
Lenke til kommentar

GSX650F er faktisk en ganske utdatert sykkel synes jeg. At en GSX650F kan veie nærmere 250kg. synes jeg er merkelig. Det tyder på at det er brukt billig men tungt stål. Motoren er heller ikke fryktelig spennende.

 

Alle de andre syklene som er nevnt gjetter jeg er langt mer spennende.

Lenke til kommentar

30k kjøper ikke ikke annet enn en "utdatert sykkel".

 

Jeg foreslår Yamaha TDM og BMW F650*.

fant en til rundt 30k. den har 36kw og grensen er på 35kw. altså den har 49hk står det på vegvesen når jeg søkte opp skiltnummeret. hvordan blir det med reg til mellomtung? og hvis det må plomberes hvor mye vil det koste ca å få gjort det

 

altså det var aprilia pegaso 3

Endret av Jesper95
Lenke til kommentar

fant en til rundt 30k. den har 36kw og grensen er på 35kw. altså den har 49hk står det på vegvesen når jeg søkte opp skiltnummeret. hvordan blir det med reg til mellomtung? og hvis det må plomberes hvor mye vil det koste ca å få gjort det

 

altså det var aprilia pegaso 3

Vegvesenet vil kreve effektreduksjon montert av godkjent verksted. Jeg vet ikke hva dette koster på pegaso. :(

 

Jeg anbefaler deg å ikke kjøpe italiensk motorsykkel.

Endret av mobile999
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...