Gå til innhold

Den nye Forumkaféen v2


L4r5

Anbefalte innlegg

 

Er ikke like glad i sesong 8 og ut.

Etter å ha sett Farscape sleit jeg med å ta Ben Browder og Claudia Black sine rollefigurer helt seriøst i SG-1. Det blei bare feil.
Så aldri farscape selv. Men jeg likte heller ikke stargate veldig godt fra sesong 8 og ut. Mislikte det ikke, men det var ikke så bra som det kunne ha vært. Atlantis var ganske bra, universe spesielt fra sesong 2 og ut. Bare jævlig synd dem kansellerte det idet det ble bra.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så aldri farscape selv. (...)

Hold it right there, mister! Du har ÉN oppgave i dag. Du peller deg ned på nærmeste sjappe som kan tenkes å ha den serien, eller laster den ned (alt etter hva din samvittighet tilsier). Farscape burde være er obligatorisk å se.
Lenke til kommentar

Kort fortalt: En austronaut skal teste en hypotese han har om en mer effektiv måte å komme seg ut av jordas gravitasjonfelt. Noe skjer og han blir sendt gjennom et ormehull til en annen galakse. Der havner han tilfeldigvis midt i et slag mellom noen fanger som har tatt over en fangetransport og de som skal stoppe dem. Han kolliderer med et skip og blir tatt ombord i fangetransporten (som er et levende skip). Han blir etterhvert en del av mannskapet og er på rømmen i fra de samme folkene (en rase som kaller seg "Peacekeepers") som fangene rømmer fra. De er ute etter han fordi de tror kollisjonen var med vilje, og de vil ha teknologien som åpnet ormehullet. Han vil hjem, men veit ikke hvordan ormehullet blei åpnet i utgangspunktet, så han er stuck.

 

Basically outlaws in space.

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

Space rebels? Sounds familiar..

Ja, konseptet er ikke akkurat nytt. Rundt tusenårsskiftet hadde vi både Farscape, Andromeda og Firefly.

Kvalitetsmessig vil jeg sette Firefly over Farscape og Farscape over Andromeda. Andromeda er den som har holdt seg dårligst IMO, men den er ikke direkte dårlig den heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hmm tenkte meg det. Hva med Battlestar Galactica?

BSG er kun mennesker og roboter/kloner.

Konseptet i BSG er at vi "mennesker" klarer å lage selvbevisste roboter. Disse gjør opprør og det blir en lang krig. Etter noen år blir det en fredsavtale og robotene trekker seg tilbake til en annen del av galaksen. Noen tiår seinere slår de til (det er her serien starter) med et overraskelsesangrep. De har nå utviklet menneskelignende kloner (tilsammen 12 modeller). Menneskeheten blir nesten totalt utslettet og jages rundt. Noen av klonene tror selv de er mennesker.

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

Hmm, høres interessant ut egentlig. Er det flere reboots av BSG? Om så er, hvilken bør begynnes med?

Originalserien fra 80-tallet eller deromkring vil jeg si er for spesielt interriserte. Start med miniserien/pilotepisoden fra 2003. Så følger du serien og filmene i denne rekkefølgen:

http://thunderpeel2001.blogspot.no/2010/02/battlestar-galactica-viewing-order.html

 

edit: Prequel-serien "Caprica" forklarer hvordan vi lagde disse selvbevisste robotene, men er frittstående og ikke nødvendig å se. Den blei også kansellert etter bare en sesong, så den er ikke ordentlig avsluttet.

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

 

Så aldri farscape selv. (...)

Hold it right there, mister! Du har ÉN oppgave i dag. Du peller deg ned på nærmeste sjappe som kan tenkes å ha den serien, eller laster den ned (alt etter hva din samvittighet tilsier). Farscape burde være er obligatorisk å se.

 

Javell da.. Skal vell å få sett serien! 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...