Gå til innhold

Den nye Forumkaféen v2


L4r5

Anbefalte innlegg

Modern har en hane som nabo og når den sier kykkeliky 30-40 ganger så er det game over mht søvn......trodde ikke det var lov å ha en hane i tettbygde strøk , at man måtte bo på bondegård ?

 

Der er en hund som bor på andre siden av vika her. Si en ca 700m herfra. Den gjøyr og gjøyr far tidlig ettermiddag til sene kveld, hver eneste dag året rundt.

Gale nok å høre på det helt hit, men at de som bor helt nært rundt ikke klager forstår jeg ikke. Men det er vel sånn, hunder og dyr er blitt som Hellige Kyr i disse tider. Man skal godta alt liksom.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Modern har en hane som nabo og når den sier kykkeliky 30-40 ganger så er det game over mht søvn......trodde ikke det var lov å ha en hane i tettbygde strøk , at man måtte bo på bondegård ?

Kommer an på lokale lover. Hør med kommunen din. Det er flere kommuner her i landet som blant annet Kristiansand der det ikke er lov med hane i tettbygde strøk.

 

Ellers, quoter fra santron.no:

REGLER FOR HØNSEHOLD I TETTBEBYGGELSE.

 

Disse reglene er vedtatt av Ullern bydel i Oslo og kommer etter all sannsynlighet til å bli retningsgivende for hele landet. Det ble også nylig bekreftet av fylkesmannen i Vestfold at hvis man i en hage har høns på en måte som dette, så er dette tillatt som en følge av kommunehelsetjenesteloven. Les; det kan ikke påføre noen andre noen helseskade. Klager naboen på hønseholdet ditt så skal du med andre ord ikke gi deg. Du har faktisk en rett til å ha høner.

 

Hønsehuset skal være lydisolert.

Vinduene i hønsehuset må ikke slippe inn lys om natten.

Det må ikke være mer enn en hane pr. hønseflokk.

Hønene må være inne mellom klokken 22 og 07 (09).

Hønseekskrementene må behandles på en hygienisk måte for å unngå skadedyr.

Foring må skje i hønsehuset. Mat må fjernes fra hønsegården for å unngå skadedyr.

For egen regning legger vi til:

 

All ventilasjon bør utformes med lydfeller. Dette vil eliminere utidig hanegal.

Lenke til kommentar

 

Hva skjedde med å ha hund liksom? o.O

Huseieren er redd hunder. Det står i spesifikt i kontrakten at katt og andre dyr er lov, men ikke hund.

(Ja, jeg leier fortsatt. Har klart å kvitte meg med all inkasso-gjeld og betalingsanmerkninger, men har fortsatt ikke råd til å kjøpe enda.)

 

Gratulerer! Det er en jævlig kneik å komme over.

Tok senest kontakt med noen jeg mente jeg hadde anmerkning fra og til mitt sjokk så har jeg også kommet ut av knipen somehow.

 

Grei timing egentlig da det om 3mnd kommer en liten krabat. Så nå er det spinking og sparing på alle fronter da vi trenger noe eget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...