Gå til innhold

Den nye Forumkaféen v2


L4r5

Anbefalte innlegg

 

Kjør koteletter. Med riktig tilberedning vil de være like saftige som en god biff.

Nja. Blodig kotelett er nok ikke like godt som en blodig biff.

 

Koteletter skal ikke være blodige, biffen er heller teknisk sett ikke blodig, men saftig, det kan og skal alt kjøtt være når det er perfekt tilberedt.

 

http://www.todayifoundout.com/index.php/2010/04/the-red-juice-in-raw-red-meat-is-not-blood/

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den beste biffen får du faktisk ved å frese dem på høyest varme i pannen for en fin skorpe (jo varmere jo bedre) og så hiver den i ovnen i 15-20 min på 225-230 grader. 

Jeg har klart det jeg. Bare gjør samme prossess (men lengre tid i ovnen siden det er svin), saftige, deilige koteletter hver eneste gang. Også bruker du selvsagt sjyen i sausen du lager fra bunnen av mens kjøttet hviler (kjøtt skal hvile etter tilberedning) som tar deg 5-10 min

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da har du spist trist biff.

 

Edit: Hørt ''ååå jeg er egentlig ikke så glad i biff'' så mange ganger fra så mange folk nå som har ombestemt seg etter middag hos meg at jeg ikke tar sånne kommentarer seriøst lenger.

Har spist mer bra biff enn jeg har spist annet bra kjøtt, men jeg går ikke med på at storfekjøtt er bedre en vilt, kje og geit eller godt behandlet svin. Biff, selv en godt behandlet, er nitrist om ikke tilbehøret er godt. Ok, det kan være knallbra selv uten saus. Men som regel er biff like lite spennende som en ettermiddagsrunk. 

Lenke til kommentar

Har spist mer bra biff enn jeg har spist annet bra kjøtt, men jeg går ikke med på at storfekjøtt er bedre en vilt, kje og geit eller godt behandlet svin. Biff, selv en godt behandlet, er nitrist om ikke tilbehøret er godt. Ok, det kan være knallbra selv uten saus. Men som regel er biff like lite spennende som en ettermiddagsrunk.

Du har rett. Biff blir oftest bedre med litt salt på.

Lenke til kommentar

Jeg har ØDELAGT så mange biffer at det ikke er morsomt engang.

Hva jobber du med.? :) du er vel ikke kokk vel. :tease:

 

Det beste er uansett en skikkelig saftig soyaburger.

Soyaburger, nei plz bruk skjøtt deig neste gang :hm:  :hm: .

 

Kjøpte meg en ny telefon i dag.... Hnnnng

 

 

AWQyQNf.gif

 

 

Digg mobil Samsung er. :love: jeg byttet fra sammsung note2 til Samsung note edge 6 selv, har et rekord kjøp nå , det er lenge siden jeg har sløset med pengene nå, du vet sikkert det, men jeg kjøpte meg en stasjonær pc til 26000.kr , sendte link til sj3f så han kunde sende det videre til kromskallen da, :p du skjønner sikkert hva jeg mener da. blitt total idiot I GTAV da.

Lenke til kommentar

Mye mat trenger lang tid for å bli perfekt, jo lengre tid du bruker jo bedre. En biff som er kølsvart utenpå og rå inni er en ødelagt biff både utseende og smaksmessig.

Med god nok tilberedt biff så trenger du ikke noe saus, bare salt og pepper og sjyen som følger med.

Hahaha, jensens bøffhus... Kvalitet teller ikke for deg ser det ut som. (De får fine biffer, men ødelegger dem i mikroen, ja, jeg vet for sikkert at det er det de gjør, kjenner noen på innsiden, de har ingen ordentlig kokk)

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...