Gå til innhold

Den nye Forumkaféen v2


L4r5

Anbefalte innlegg

Jeg ba sjefen om en arbeidsattest på engelsk. Den inneholder (dessverre?) til dels svak og til dels underholdende engelsk. Spesielt artig er for eksempel "receipt of customers", som angivelig er en av arbeidsoppgavene mine, samt "pleasant above customers, colleagues and his superiors" om atferden min.

Endret av Zarac
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ba sjefen om en arbeidsattest på engelsk. Den inneholder (dessverre?) til dels svak og til dels underholdende engelsk. Spesielt artig er for eksempel "receipt of customers", som angivelig er en av arbeidsoppgavene mine, samt "pleasant above customers, colleagues and his superiors" om atferden min.

Haha!

 

Jeg hadde samme problem da jeg søkte på jobb i utlandet. Min norske sjef ville ikke la meg bruke telefonnummeret hans på listen over attester, fordi han ikke klarte muntlig engelsk. Det var email eller ingenting, sa han.

 

Det ga meg mye hodebry, da firmaet jeg søkte hos var veldig opptatt av rutiner, og de maste på meg om å få snakke med tidligere arbeidsgiver på telefon. Tok mange dager før de godtok å ta det skriftlig.

 

Min tidligere norske sjef er jo god i engelsk, men noen mennesker har bare helt sperre mot å bruke den kunnskapen muntlig.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

 

Veldig enig. At vi ikke har god kaffe på kontoret er et av mine store irritasjoner i livet. Har 7-Eleven, McDonald's, Dunkin' Donuts, og Starbucks rett utenfor, men ingen av de har noe god kaffe, heller.

 

Må ta med hjem i fra.

Det er vel en grunn til at Norge er en av verdens største konsumenter av kaffe per innbygger.

Her nede ser folk rart på deg om du sier nei til både sukker og fløte i kaffen. Hender de spør på nytt fordi de trur jeg har misforstått spørsmålet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...