Gå til innhold

Den nye Forumkaféen v2


L4r5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Svalbardnøkler er verdt GULL! 

Farm nøkler som en idiot og ta vare på de, de er satans kjekt og ha.

Bekjent av meg (@vibeke) var nettopp med på SummerbreezeOP som feltet inne hele europa (!)

2015-06-24.png

festlig, vibeke kontakta oss for noen dager siden, syns det var dødskult å se flere resistance folk her oppe  :p vi felta inn halve longyearbyen med de tre fjellturene vi var på. Skal ta en skikkelig hacke-runde før jeg drar på fredag. Traff henne ikke, hu reiste ned før hun snakka med oss. Er bare meg og en fastboende kompis og en bekjent av han som har holdt på lenge (figenschou) .

 

Vet ikke helt hvordan man leveler opp fort, da. Har enda et stykke til lvl 3. Jeg og kompisen min er bare lvl 2 og 3 så vi kan ikke akkurat raide ENL portals heller.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Har vurdert Ingress en stund, men nå er det helt tydelig at det ikke er min greie. Skulle jeg begynt med noe sånt, måtte det ha blitt geocashing.

 

Det er bare å laste ned c:geo og lage konto og starte egentlig. Geocaching er bare små bokser som legges ut ved spesifikke koordinater, der hver boks minimum har en loggbok/ark man skriver dato og nickname på. De skal ikke være nærmere enn 150m fra hverandre, så det ligger ikke en drøss på samme sted.  Du ser på "live map" hva som er i nærheten av deg. Er du ute på bygda er det ikke sikkert noen har lagt ut cacher der. Men i byer er det ganske utbredt. Hvem som helst kan lage en cache, trenger bare en boks og en loggbok og teipe fast en magnet så den kan festes til noe metall litt opp fra bakken. Den skal helst ikke stå i plain sight så folk som ikke driver med caching tar den med seg.

 

Greia med geocaching er at når du har vært på en plass er det ingen vits å dra tilbake igjen. Men med ingress har man hele tiden "krig" mellom ENL og RES som kriger om disse "portalene" som er på kartet. Og du må dit fysisk for å gjøre ting, angripe fiendeportaler, eller øke forsvaret. Og leveler også opp så du kan sette ut sterkere forsvar etc eller få bedre angrepsstyrke. 

Alle portaler man lager må godkjennes av de som driver Ingress, og det er klare regler for hva man får godkjent. Skal helst være steder som folk ferdes, ikke hjemme i stua hos en kar, heller ikke steder som hindrer offentlige etater som politi og brannvesen, eller skolegårder.

 

Geocaching er mere en engangsgreie man gjør på hver post. Men det er fint å bare tusle rundt i en by og finne cacher, er som en skattejakt bare på ordentlig. Jeg ble litt satt ut av hvor mange geocacher som ligger rundt i oslo og drammen f.eks. Hva er vitsen? Å komme seg ut og få en grunn til å gå rundt i byen for min del.

For turister er det gjerne en fin måte å oppdage kjente attraksjoner eller kule steder.

 

Her på Svalbard var det 12 cacher rundt i byen og på noen steder langt ute i "bushen" som folk drar på tur til.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

 

En ting jeg aldri har rørt og bestemt meg jeg aldri skal røre: Dataspill.

Tror det er som narkotica. Virker hvertfall sånn når jeg ser på andre.

HA HA HA HA HA.

 

Dataspill er underholdning, ikke ulikt filmer, TV-serier, bøker og teater. Den største fordelen dataspill har over alle andre underholdningsmedie er at den er interaktiv.

 

Du blir ikke avhengig av dataspill med mindre du allerede har eksisterende problemer i virkeligheten. (ensomhet, selvtillitsproblemer, etc).

 

Hvis filmen eller serien er bra blir man engasjert......Rederiet er genialt , så en episode med en falsk prest som sjekket damer eller da bartendern Joker må trå til som stand up-komiker siden kompisen er drita (en referanse til virkeligheten siden Brost er stand up)

Lenke til kommentar

Noen her som så Enslaved spille på Malakoff forrige helg? Fortjent nakkekink og en lett 11/10-konsert for min del. Oktober kan ikke komme fort nok når Enslaved igjen spiller opp til dans, men denne gang i Ålesund.

Lenke til kommentar

Blitt så mykje tull i arrangementet siste åra. Teltplassar, sjekking av all bagasje(2013), partyteltplassar, tull med akkreditering, fjortisfyll, pågåande folk som vekker deg fem timar før dei må på søndagen etc etc. Og så var det vel berre Mew og Seigmen som frista, og Mew såg eg på Roskilde og Seigmen har eg sett før. Nei, med Roskilde unnagjort og Bad Religion og Ride på Øya er eg fornøyd.

Lenke til kommentar

Komfort har vel ikke akkurat vært på topp de årene jeg har vært på campen ihvertfall, men god lineup, øl og bra folk har veid opp for det.

Bad Religion er absolutt verdt å få med seg. Kudos for In Flames som erstatning for Mastodon, gitt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...