Gå til innhold

Den store FIFA 16-tråden


Anbefalte innlegg

8/10 hos både Gamer og Gamereactor.

 

Hos sistnevnte påpeker anmelder at spillet er betraktelig vanskeligere; CPU er veldig gode på ballbesittelse, slår klokkerene pasninger og spiller mye ball mellom forsvar og midtbane for å drøye tiden i situasjoner hvor de leder. Anmeldelsen var hakket mer kritisk enn Gamers, men de kom frem til samme karakter.

 

http://www.gamereactor.no/anmeldelser/352273/FIFA+16/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det handler ikke om at EA bryr seg, men at Komplett tror at EA bryr seg. De har sendt ut i ALLE år slik at de som har forhåndsbestilt får det 2-3 dager før. Nå gjør de ikke det lenger (fordi de venter på godkjennelse fra EA før de sender). Det er helt greit, det var siste gang jeg kjøper fra Komplett, så enkelt er det bare. Kjøper det bare på US Store som mange andre og får det 2-3 dager før på den måten. Easy as Dell.

Haha, de har jo ikke sendt ut så man skal få det før, de har sendt ut så ALLE skal få PÅ release. men for at de i Kirkenes skal få til release så må spillet sendes noen dager før. som gjerne fører til at de som bor sentralt i landet får spillet noen dager før. Som sagt så er dette en luksus og ikke noe man kan forvente av en butikk. EA bryr seg om lille norge, om komplett eller andre stadig bryter release så vil EA evt leverandøren komplett bruker i norge sende spillene senere til komplett.

Lenke til kommentar

Haha, de har jo ikke sendt ut så man skal få det før, de har sendt ut så ALLE skal få PÅ release. men for at de i Kirkenes skal få til release så må spillet sendes noen dager før. som gjerne fører til at de som bor sentralt i landet får spillet noen dager før. Som sagt så er dette en luksus og ikke noe man kan forvente av en butikk. EA bryr seg om lille norge, om komplett eller andre stadig bryter release så vil EA evt leverandøren komplett bruker i norge sende spillene senere til komplett.

Skjønner du hvordan det markedsøkonomiske aspektet her henger sammen? Komplett har hatt et "rykte" på å sørge for at du får spillet et par dager før release (noe de har gjort i alle år). I år gjør de IKKE det. Kan du forklare til meg hvor mange som kommer til å forhåndsbestille fra dem neste år? Mange færre. Mindre cash i kassa for Komplett. Klart, de driter nok i det, men det er det jeg også sier, da driter jeg i Komplett - så enkelt der det. Aldri mer Komplett. Enten skal jeg ha spillet 2-3 dager før release, ellers kjøper jeg det bare i US Store og får det to-tre dager før release.

 

Å leve i en illusjon om at EA bryr seg, iom. at Komplett har drevet med dette i mange år (dvs. sende ut flere dager før), er jo bare helt latterlig. De kunne ikke gitt mer faen, det er haugevis av nettbutikker og vanlige butikker som ikke overholder "fristen" som Komplett nå venter på. Komplett driter seg ut, enkelt og greit, og sørger for at folk velger konkurrerende tilbud ved neste anledning.

 

Som å pisse i buksa.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Haha, de har jo ikke sendt ut så man skal få det før, de har sendt ut så ALLE skal få PÅ release. men for at de i Kirkenes skal få til release så må spillet sendes noen dager før. som gjerne fører til at de som bor sentralt i landet får spillet noen dager før. Som sagt så er dette en luksus og ikke noe man kan forvente av en butikk. EA bryr seg om lille norge, om komplett eller andre stadig bryter release så vil EA evt leverandøren komplett bruker i norge sende spillene senere til komplett.

Skjønner du hvordan det markedsøkonomiske aspektet her henger sammen? Komplett har hatt et "rykte" på å sørge for at du får spillet et par dager før release (noe de har gjort i alle år). I år gjør de IKKE det. Kan du forklare til meg hvor mange som kommer til å forhåndsbestille fra dem neste år? Mange færre. Mindre cash i kassa for Komplett. Klart, de driter nok i det, men det er det jeg også sier, da driter jeg i Komplett - så enkelt der det. Aldri mer Komplett. Enten skal jeg ha spillet 2-3 dager før release, ellers kjøper jeg det bare i US Store og får det to-tre dager før release.

 

Å leve i en illusjon om at EA bryr seg, iom. at Komplett har drevet med dette i mange år (dvs. sende ut flere dager før), er jo bare helt latterlig. De kunne ikke gitt mer faen, det er haugevis av nettbutikker og vanlige butikker som ikke overholder "fristen" som Komplett nå venter på. Komplett driter seg ut, enkelt og greit, og sørger for at folk velger konkurrerende tilbud ved neste anledning.

 

Som å pisse i buksa.

 

Total irrelevant om EA "bryr seg" eller ikke. Regler er regler, og det å risikere represalier av EA (selv om sjansen er zip nada), for at du skal få spillet to dager før du egentlig skal, i et regime som er forholdsvis strengt (dette med release og datoer), er vel definisjonen av dumskap. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Om jeg ikke får hentet spillet på pick-up i morgen så avbestiller jeg på komplett og kjøper på norsk PSN så lenge man kan spille det før der da

Hvorfor valgte du pick-up? Jeg fikk beskjed fra komplett ifjor at jeg måtte bestille brevpost for at spillet skulle komme fortest mulig.

 

Jeg fikk beskjed om at pickup point er raskest leveringsmåte.

Endret av PrettyBoy
Lenke til kommentar

Total irrelevant om EA "bryr seg" eller ikke. Regler er regler, og det å risikere represalier av EA (selv om sjansen er zip nada), for at du skal få spillet to dager før du egentlig skal, i et regime som er forholdsvis strengt (dette med release og datoer), er vel definisjonen av dumskap. 

Det er ikke slik at jeg har funnet på, eller håper på, at de skal for en gangs skyld gjøre dette. De har gjort dette konsekvent de siste 5 årene. Nå betyr det bare at de ikke gjør det lenger. Verre er det ikke. Det betyr også at jeg aldri noengang kommer til å kjøpe noe fra Komplett igjen (mtp. releasedato-ting), så enkelt er det. Their loss, jeg kjøper heller det digitalt i framtiden og får det 2-3 dager før på den måten i stedet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Back to basics, hva syns dere som har fått spilt?

 

Jeg liker helt klart spillet bedre enn 15, men har naturlig nok hengt meg opp i et par greier, opplever dere det samme? eller er dette all in my mind?

 

Jeg irriterer meg grønn over interceptions og mottak? Virker som siden mer intercetions på midtbanen er nyhet så skal det liksom skje HELE tiden. midtbane og forsvar AI er alltid SYKT på for å snappe opp baller, mens angripere er ultratreige til å reagere på en pasning. Man kan jo switche over og styre karen manuelt mot ballen, men ettersom AI reagerer så raskt så føler jeg dette virker svært skjeldent?

 

Ved finter så sitter ballen nesten limt i beina på ultratrang plass, mens om du tar litt større vendinger med å holde inne L2/LT så er det svært enkelt å miste ball. selvom det skal være en sånn kontrolert dribbling.

 

Straffer. Herregud å masse idiotiske straffer som blir gitt. Trenger ikke bruke noe knapp engang. om spiller modellene rører litt rart i hverandre så blir det straffe.

 

Keeperen virker sykt seig når man skal redde straffer, dette har ikke vært et problem på fifa 15. Har til nå ikke klart å redde en eneste straffe, har heller ikke fått noen straffer reddet mot meg. Jeg har hoppet riktig vei flere ganger men kommer aldri i nærheten av tidsnok.

Endret av barezell
Lenke til kommentar

Har fått startet opp spillet, men det er visst mer som må installeres etter at man har startet opp. Gått fra 23 % (det jeg startet på) til 30 % på en halvtime. Ufattelig tregt. Kan det ha noe å si at jeg bor i Norge, lastet ned fra US store og er på en NZ-konto? Vil dette gå raskere hvis jeg starter opp med den amerikanske kontoen? Fare for at jeg mister det som er lastet ned, slik at jeg må starte på 23 % igjen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...