Gå til innhold

Dersom man skulle overlevd på en enkelt matvare livet ut?


Anbefalte innlegg

(FRI tilgang på vann!)

Ellers snakkes det her om mat, ikke drikkevarer som øl, cola ol.

..av og til tar jeg meg selv i å tenke "Om man skulle overlevd på en matvare ut livet, hva skulle det idèelt sett vært?" :hmm:  og da får man ikke velge halvfabrikater og slike ting.

Brokkoli har jo både mye kostfiber, vitaminene A,B,C, E og K, mineralene kalsium, kalium, jern og magnesium. Kostfiber gir jo som kjent god metthetsfølelse, men igjen er det litt fattig på kcal så det spørs jo hvordan energinivået etterhvert hadde blitt. Dog er det godt for tarmsystem og den slags  :w00t: 

Jeg velger: Brokkoli.
Hva velger du?

Endret av Mantoius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje gulrøtter?

Det beste hadde vært om man fant noe som bare gled rett ned uten smak og som var en liten bombe av vitaminer og diverse, da jeg ville blitt rimelig lei av brokkoli eller, gulrot, eller hva som helst innen kort tid. Men hva er relativt smakløst og lite nok til å gli rett ned... :hmm:
Må være noen bær.

Lenke til kommentar

Du hadde nok ikke levd lenge selv om du hadde klart å få i deg nok brokkoli til å dekke 2000+ kcal,
det mangler en del ting som essensielle aminosyrer osv. som er nødvendig for at kroppen skal klare å produsere proteiner, og uten proteiner dør man enkelt og greit. =)

Endret av Malmern
Lenke til kommentar

Du mener altså en råvare, som kommer direkte fra natturen?

Om det er så, så vil man jo dø ila. noen uker av vitamin/mineralmangel, samme hva man spiser...

På ingen måte! En kan kan overleve bare på luft og vann i flere uker. Får en i seg kun "tomme kalorier", vil en til slutt dø av mangelsykdommer, men det tar mye lengre tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...