Gå til innhold

Sigøynerreir i Oslo


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg går mye tur rundt i byen, men har begynt å irritere meg over all søpla og dritten som sigøynerne etterlater. De finner et ok sted, gjerne hvor det er litt usjenert fin natur, også camper de der til dritten renner over/blir kastet bort. Det er ikke så mye søppel i Oslo generelt, men disse punktene hvor det plutselig ligger et lass med søppel bare ligger der!

 

Gikk i dag mot bryn langs en fin sti, helt til en skråning var dekket med søppel slik at det rant helt ned til stien. På vei tilbake så jeg tre sigøynere gå inn på et inngjerda tomt område, som førte til ovenfor denne skråningen. Nede på stien igjen så jeg de krype inn i skur laget av trepaller. Skuret var godt kamuflert, men de er så skitne at de blir avslørt av møkka si.. ganske dumt, men enda dummere å la de bare gå fra reir til reir etter de har omgjort et fint naturområde til en søpleplass, for så la det bare være!

 

Herregud, forstår ikke hva som feiler de.. først tigge uforskammet, også drite ned reiret sitt.. selv i luksusseilebåter gjorde de det, gikk fra båt til båt, om noen husker det innslaget.

 

Hvem bør jeg kontakte så noen kan rydde opp? Rapportere aktive reir?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Velkommen til Norge hvor politisk korrekthet skal stå så høyt at dette må vi bare godta med et smil.

 

edit: glemte visst å svare, men oslo kommune er nok riktig plass å starte, eventuelt politiet men tror de er gått lei av å rydde sigøynere.

Endret av Sampson
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ser at jeg ikke burde kalt de det, men klarer ikke helt å helle mot rom heller, da det gir hentydninger mot Romania som jeg synes er urettferdig mot landet. Jeg trodde før at alle fra Romania var romfolk, bare av bedre slekt. Nå var ikke min kunnskap på topp, men tipper folk i Romania helst vil slippe all sammenligning og misforståelse med disse kråkene. Men ja, skitne er de uansett.

 

Ingen tvil om at Norge og land i Europa har en vei å gå når det kommer til frykten for å bli tatt som rasist. Det er så utgått nå, at det er mer rasistisk å handle slik de gjør. Lenge leve sunn fornuft, bare synd folk flest ikke styrer Norge, for da hadde landet vært et bedre sted. Likt og sett et par vise menn i toppen fremfor politikerløgnerne.

 

Reiret jeg så i dag lå like nedenfor bryn t-bane, hvis du går nedenfor mattilsynet og på "etterstadstien" som er på andre siden av svartdalsparken og elva som renner gjennom der.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser at jeg ikke burde kalt de det, men klarer ikke helt å helle mot rom heller, da det gir hentydninger mot Romania som jeg synes er urettferdig mot landet. Jeg trodde før at alle fra Romania var romfolk, bare av bedre slekt. Nå var ikke min kunnskap på topp, men tipper folk i Romania helst vil slippe all sammenligning og misforståelse med disse kråkene. Men ja, skitne er de uansett.

 

Ingen tvil om at Norge og land i Europa har en vei å gå når det kommer til frykten for å bli tatt som rasist. Det er så utgått nå, at det er mer rasistisk å handle slik de gjør. Lenge leve sunn fornuft, bare synd folk flest ikke styrer Norge, for da hadde landet vært et bedre sted. Likt og sett et par vise menn i toppen fremfor politikerløgnerne.

 

Reiret jeg så i dag lå like nedenfor bryn t-bane, hvis du går nedenfor mattilsynet og på "etterstadstien" som er på andre siden av svartdalsparken og elva som renner gjennom der.

H.A.M var nok sarkastisk ;)

Oslo kommune og politiet er nok ganske lei av å fjerne disse reirene, men de er ganske maktesløse. Sigøyerne slår seg bare ned annet sted og forsøplingen fortsetter, og sånn går no dagan.

De er her som "turister", og er her mye lengre enn 3 måneder og bryter dermed loven. Det er imidlertid vanskelig å håndheve loven, da vi med Schengen-avtalen har null kontroll på hvem som ankommer landet og hvor lenge de har vært her.

Det er positive aspekter med Schengen-avtalen, men det er ikke verdt all pakket som strømmer inn i landet. Tyveribander(som spesialiserer seg på alt fra kobber, hytter, eneboliger, gamle folk, drivstoff, osv), tiggere(både trafficking ofre og profesjonelle), prostituerte(mange trafficking ofre, spesielt fra Afrika), smuglere osv.

Endret av Uderzo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke kall dem sigøynere.

Det er disse sigøynerne som selv ikke vil bli kalt sigøynere fordi de mener det er belastende. Men hvem har gjort ordet "sigøynere" belastende? Jo, det er jo dem selv. Så jeg gjør som trådstarter; kaller dem sigøynere fordi det er det de er.

 

Rom / Romfolket er bare et konstruert ord, som nå uansett er i ferd med å bli like belastende som "sigøynere". Takket være dem selv. Hva vil de at vi skal kalle de heretter?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Ikke kall dem sigøynere.

Det er disse sigøynerne som selv ikke vil bli kalt sigøynere fordi de mener det er belastende. Men hvem har gjort ordet "sigøynere" belastende? Jo, det er jo dem selv. Så jeg gjør som trådstarter; kaller dem sigøynere fordi det er det de er.

 

Rom / Romfolket er bare et konstruert ord, som nå uansett er i ferd med å bli like belastende som "sigøynere". Takket være dem selv. Hva vil de at vi skal kalle de heretter?

 

Tater. 

Lenke til kommentar

Syns det er merkelig.. Vet om flere bedrifter som har byttet lokale fra oslo sentrum fordi de ansatte blir plagd av dem på vei til og fra jobben. En jeg kjenner veldig godt fortalte meg at hun hadde gått mot tbanen om natten (tbanen er sånn 5 min unna jobben) og da kom det en bande med sigøynere og flokket seg rundt henne, og ba om penger og enda mer penger, hun hadde bare kort stakkars men det dret jo sigøynerne i ''money, money money'' fortsatte de bare å si, så hun måtte spurte mot tbanen for å komme seg unna.. Det er ikke riktig at folk skal leve i frykt!

Lenke til kommentar

Tater.

 

Det var vel det de ble kalt før "sigøynere". De gikk vel over til "sigøynere" fordi "tater" ble for belastende. Så ble også det for belastende så de ville bli kalt "rom/romfolk". Og snart krever de at vi skal kalle de enda noe nytt fordi det også er i ferd med å bli belastende.

 

Tåpelig folkeslag som mangler alt som heter intelligens og samvittighet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Tater.

 

Det var vel det de ble kalt før "sigøynere". De gikk vel over til "sigøynere" fordi "tater" ble for belastende. Så ble også det for belastende så de ville bli kalt "rom/romfolk". Og snart krever de at vi skal kalle de enda noe nytt fordi det også er i ferd med å bli belastende.

 

Tåpelig folkeslag som mangler alt som heter intelligens og samvittighet.

 

En kollega av meg lot en sigøyner bomme en røyk, tok hele 3 sekunder før sigøyeren kom fram med hånda "Money!Money!Money!"

De eier ingen skam, har absolutt ingen sosial intelligens. Men sånn blir det jo når de kun omgås sine egne og lever i sin egen verden.

Lenke til kommentar

Rasismekortet kan de ikke bruke, da de ikke er en egen rase. De kan føle seg diskriminert så mye de vil, men rasisme finnes ikke.

Fanter/tatere/sigøynere(kjært barn har mange navn) blir så mislikt fordi det er kun de aller verste som blir lagt merke til. Og de lever opp til navn som Fanter og Tatere slik de holder på.

Lenke til kommentar

Vi snakker her om en gruppe mennesker som ikke er interessert i å innordne seg de normer og regler som gjelder i et moderne samfunn. De har alltid vært, og kommer alltid til å være, parasitter.  Det ligger i kulturen deres, og har gjort det i hundrevis av år.  Men gud forby, det må vi jo ikke snakke høyt om.  Det har jo blitt politisk ukorrekt / rasistisk å mene noe negativt om noens levemåte / kultur.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har ingenting imot romvesener, eller hva de skal kalles, bare de ikke oppfører seg på en måte som er til bry for andre. Men når folk lukker øynene for seksuelle overgrep mot barn i frykt for å bli kalt rasister (Rotherham-skandalen), så klarer vi sikkert å lukke øyne og nesebor for vandalisme og ekskrementstank også. Dersom jeg ser en gruppe romvesener voldta en lite barn, skal jeg i hvert fall ikke gripe inn eller melde fra til politiet. Jeg har et image som samfunnsstøtte jeg må ta vare på. 

 

Jeg har en del formuleringer liggende klar dersom jeg må uttale meg om slike saker offentlig:

 

1. Nei, jeg synes ikke lukten er sjenerende.

2. Hvis vi sammenligner det som legges igjen, med det berg av søppel vi nordmenn produserer, så er det for ingenting å regne.

3. Det er viktig å vise respekt for andre menneskers kultur og levemåte. 

4. De som kritiserer romfolk, har en skjult rasistisk agenda som vi alle må ta kraftig avstand fra. 

5. Er jeg ikke deilig?

Lenke til kommentar

Vi snakker her om en gruppe mennesker som ikke er interessert i å innordne seg de normer og regler som gjelder i et moderne samfunn. De har alltid vært, og kommer alltid til å være, parasitter.  Det ligger i kulturen deres, og har gjort det i hundrevis av år.  Men gud forby, det må vi jo ikke snakke høyt om.  Det har jo blitt politisk ukorrekt / rasistisk å mene noe negativt om noens levemåte / kultur.

 

Jeg mener oppriktig at man skal kunne fritt uttale seg om enkeltpersoner og folkegrupper. Ønsker du å fremstå slik du gjør ved å kalle folkegrupper for parasitter, så syntes jeg du skal få gjøre det uten å bli stemplet om politisk ukorrekt - det er din rett. Så kan det heller være opp til meg som mottaker å forholde meg til det du sier og gjøre en vurdering av deg som person og meningene dine basert på dette. Personlig ville aldri stemt på et parti som omtaler folkegrupper som parasitter - faktisk ville jeg aldri gjort forretninger eller omgitt meg med noen som omtaler mennesker på den måten.

 

Du sier det har blitt politisk ukorrekt å omtale mennesker som parasitter, rotter, kakerlakker og lignende. Jeg vil argumentere for at det er et steg i riktig retning at umenneskeliggjøring av minoritetsgrupper har blitt politisk ukorrekt. Historien har for mange eksempler på hva som kan skje dersom man planter idéen om mindreverd og umenneskeliggjøring i hodet på folk - folkemord på jøder, tutsier, armenere, sjia-muslimer for å nevne noen. At du velger å gjøre det samme med ordbruken din, gjør at jeg tar sterk avstand til det du skriver. Faktisk ville jeg brukt innlegget ditt som et argument for hvorfor vi bør ha romfolk i Oslos gater. Jeg håper du i fremtiden vil tenke deg om to ganger før du bruker slike retoriske grep for å få frem poenget ditt, for virkelig, du stiller deg selv i et særdeles dårlig lys.  

Endret av Dassen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor skal noen i det hele tatt ha noe sympati med de så lenge de nekter å integrere med den øvrige befolkningen og f.eks. sende barna sine på skole? Det kalles karma..

Ikke engang det faktum at Nazityskland prøvde å utrydde de kunne få karmaen i pluss for de.

Endret av Sir-Allistair
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Faktisk ville jeg brukt innlegget ditt som et argument for hvorfor vi bør ha romfolk i Oslos gater.

 

Hvorfor? Å få enda flere til å mislike dem synes ikke å ville bedre noe.

 

 

Fordi man får eksponert apatiske ignorante sosiopater som ikke klarer å forholde seg til at folk er annerledes. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...