Gå til innhold

"Snåsamannen er synsk" fastslår høyesterettsadvokat.


Anbefalte innlegg

Ja, du er i godlune nå ser jeg. Like mottagelig som en slegge, og den bruker du uten dikkedarer eller slik jeg forstår, uten vett .. ;)

Er ikke jeg som gjentar tomme kopper og kar og at man ikke tror på ting som er bevist, det er deg....

 

Som jeg sa, hadde dette blitt bevist hadde jeg ikke annet velg enn å godta at det er slik, har jeg vel? Men det er tydeligvis galt det også, for hvis man ikke bare kan tro så har man intet vett, i følge deg..

 

Men merkelg og gjentagende at du hele tiden faller tilbake på person når du ikke lenger kommer noen vei på sak... Om jeg er motagelig eller ikke som en slegge, hva har det med saken å gjøre? Har du ingen argumenter lenger eller? Å nei, det er nok jeg som ikke forstår de gode argumentene dine, derfor må du hakke på person, er det slik?

 

Hvorfor er det å urimelig at vi tester helbredelse og slike ting? Hvorfor finner du det så vanvittig fornærmende?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Lurer på om det hjelper med store bokstaver!?

 

DET MÅ REALISERES I HVER OG EN!

 

OG VEIEN GÅR OM SÅ KALT "UNIVERSELL BEVISSTHET". OG UNIVERSELL BEVISSTHET ER BEVISSTHET MINUS SELVET, ELLER MAN MÅ "TØMME KOPPEN"

Lenke til kommentar

Bør ikke være vanskelig å bevise hvis skeptikere virkelig vil selv. Det er vel bare å dokumentert legejournaler fra personer som hevder å ha blitt helbredet, opp mot tester av de symptomene som framgår i etterkant av helbredelsen.

Siden det er så mange, skulle det være nok av tilfeller å kontakte og spørre om de er villig til en slik kontroll. Men hvem gidder ta initaitivet?

Lenke til kommentar

Lurer på om det hjelper med store bokstaver!?

 

DET MÅ REALISERES I HVER OG EN!

 

OG VEIEN GÅR OM SÅ KALT "UNIVERSELL BEVISSTHET". OG UNIVERSELL BEVISSTHET ER BEVISSTHET MINUS SELVET, ELLER MAN MÅ "TØMME KOPPEN"

Hjelper faktisk ikke å skrive svada med store bokstaver, det er fremdeles svada... Alt dette snakket om denne koppen er bare en dårlig unnskyldning og har alltid vært det...

 

 

Bør ikke være vanskelig å bevise hvis skeptikere virkelig vil selv.

Ja sett bevis byrden på skeptikerne du...  :) På den måten så finnes troll, alver og gud vet hva, for hvis ikke den som faktisk er skeptisk og som krever et minstemål av bevis  kan motbevise det, da er det sant!!  Så bra! :) Hurra for bakvendt tenking... Det er bare å slenge ut enhver påstand og er det ingen der som kan motbevise den er det fritt frem å tro på sludderet...

 

Med hensyn til snåsa mannen og teting har fyren fått utallige tilbud, men takket nei hver gang... Hvofor det tror du? Å ja, selvsagt, hvis skeptikerne ikke kan motbevise det så er det selvsagt sant.... Snakk om å snu saken helt på hodet...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Du er rett og slett ignorant om helt selvfølgelige bilogiske og naturlige fakta, RWS. Jeg bryr meg ikke mer om å forsøke å imøtekomme deg. Vennligst ikke prøv deg flere ganger!

Lenke til kommentar

Delvis: Staten har et forskningsprogram som heter "unormale sykdomsforløp" eller noe sånt. Det skal blant annet granske spesielt gunstige sykdomsforløp i forbindelse med utradisjonelle behandlinger. Eller sagt på en annen måte: sjekke om det kan være noe i helbredelser, urtemedisiner, spesialdietter, medisiner som viser seg å ha effekt mot noe annet og ikke vitenskapelig anerkjente behandlinger. Det har hendt før at man har oppdaget nye behandlingsmetoder på denne måten. En forutsetning for at man skal kunne oppdage og få anerkjent nye behandlingsformer er at man får vite om de og får lov til å forske på de. Toralf Gjestad setter kjepper i hjulene for anerkjennelse og bruk av sin metode ved å nekte forskning på den. Jeg vil kalle det temmelig ondskapsfullt å hindre helsefremskritt, særlig hvis det er så effektivt at én person kan hjelpe så mange som 50 000 mennesker i løpet av en livstid. Nå har jeg ikke kunnskap om hvor mange operasjoner en gjennomsnittlig kirurg utfører i sin karriere, men jeg vil gjette på noe færre. (40 års karriere, med 2000 timer per år og gjennomsnittlig 2-6 timer per operasjon avhengig av spesialisering)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

 

Bør ikke være vanskelig å bevise hvis skeptikere virkelig vil selv.

Ja sett bevis byrden på skeptikerne du...  :) På den måten så finnes troll, alver og gud vet hva, for hvis ikke den som faktisk er skeptisk og som krever et minstemål av bevis  kan motbevise det, da er det sant!!  Så bra! :) Hurra for bakvendt tenking... Det er bare å slenge ut enhver påstand og er det ingen der som kan motbevise den er det fritt frem å tro på sludderet...

 

Med hensyn til snåsa mannen og teting har fyren fått utallige tilbud, men takket nei hver gang... Hvofor det tror du? Å ja, selvsagt, hvis skeptikerne ikke kan motbevise det så er det selvsagt sant.... Snakk om å snu saken helt på hodet...

 

Du fjernet en vesentlig del av det jeg skrev i sitatet(det var ikke langt) og snakker om noe annet enn det jeg skrev.

Jeg skrev: Hvis man virkelig ønsker bevis, kan man få kontrollert legejournaler før og etter en pasients helbredelse. Og det skulle være nok å velge mellom hvis man vil. Men det ønsket du ikke forholde deg til, og det overrasket ikke.

 

Har ikke snakket om bevis"byrde" i det hele tatt, og heller ikke om troll alver osv.

 

Vi som ikke er opptatt av bevis på samme måte som dere, ser det ikke som noen byrde. Det er jo dere som er besatt opptatt av å få bevis framlagt, som bør ha interesse av å oppdrive det. At man ikke har vilje, ikke gidder eller ikke tør kontakte pasienter som hevder de er blitt helbredet, skaffe til veie journal på sykdommen før og etter påstaått helbredelse, er ikke vårt problem. Det er ikke vi som maser om bevis :)

Lenke til kommentar

 

 

Bør ikke være vanskelig å bevise hvis skeptikere virkelig vil selv.

 

Ja sett bevis byrden på skeptikerne du...  :) På den måten så finnes troll, alver og gud vet hva, for hvis ikke den som faktisk er skeptisk og som krever et minstemål av bevis  kan motbevise det, da er det sant!!  Så bra! :) Hurra for bakvendt tenking... Det er bare å slenge ut enhver påstand og er det ingen der som kan motbevise den er det fritt frem å tro på sludderet...

 

Med hensyn til snåsa mannen og teting har fyren fått utallige tilbud, men takket nei hver gang... Hvofor det tror du? Å ja, selvsagt, hvis skeptikerne ikke kan motbevise det så er det selvsagt sant.... Snakk om å snu saken helt på hodet...

 

Du fjernet en vesentlig del av det jeg skrev i sitatet(det var ikke langt) og snakker om noe annet enn det jeg skrev.

Jeg skrev: Hvis man virkelig ønsker bevis, kan man få kontrollert legejournaler før og etter en pasients helbredelse. Og det skulle være nok å velge mellom hvis man vil. Men det ønsket du ikke forholde deg til, og det overrasket ikke.

Har ikke snakket om bevis"byrde" i det hele tatt, og heller ikke om troll alver osv.

Vi som ikke er opptatt av bevis på samme måte som dere, ser det ikke som noen byrde. Det er jo dere som er besatt opptatt av å få bevis framlagt, som bør ha interesse av å oppdrive det. At man ikke har vilje, ikke gidder eller ikke tør kontakte pasienter som hevder de er blitt helbredet, skaffe til veie journal på sykdommen før og etter påstaått helbredelse, er ikke vårt problem. Det er ikke vi som maser om bevis :)

Har du noen eksempel på helbredelse? Jeg vet om de som er helbredet av både forkjølelse og vondt i ryggen ved å betale dyrt for salveduker. Er det ikke fantastisk hva Gud kan gjøre.

Lenke til kommentar

Jeg er sikker på at det går an, også sånn snåsamann type helbredelser. Der er så mye.. Men jeg behøver ikke bevis, jeg godtar at der er mye rart vi ikke forstår helt enda . Ingen problem :)

At det fins svindel er så, men det gjør det med alle slags ting.
 

Når det er sagt, er jeg mer skeptisk til at det kan være heksemedisiner, enn om det virker. Selv vil jeg være forsiktig med å gå inn på healinggreier. Det trenger ikke være godartede saker.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

Ville ikke bevis vært fantastisk til å skille svindlerne fra disse reelle healerne? På denne måten ville en jo sikret at syke mennesker fikk riktig hjelp, om en tror på slik behandling.

 

Eller er ikke det så nøye kanskje?

Ser ikke sånn ut... Blind tro er det som gjelder her...

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ingen som mestrer slike evner ville ved sine fulle fem kunne være med på den typen bevisføring, tror jeg - men det finnes sikkert nok sjarlataner som vil forsøke å lure andre til å tro på noe spektakulært

 

Man må se litt på hvordan verden bruker kunnskap og så kalt "ny kunnskap". Den misbrukes for det den er verdt, og til de som har best råd. Hvis folk er interesserte nok, finnes det ingen hildringer i veien for å finne dette ut selv. Man kan til og med få god opplæring.

 

Men å få noen til å stå frem  . . glem det!

 

I tillegg er det eks for buddhistisk munker som har evner, rett og slett ikke lovlig iht reglement å vise dem frem, og det er ikke basert på annet enn erfaring med hvordan slike fenomener blir oppfattet eller rettere sagt; misforstått

 

Så det beror på at de rett og slett ikke vil være med på sirkus og freakshow, som det naturligvis må bli i en ellers forrykt verden

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

 

Ville ikke bevis vært fantastisk til å skille svindlerne fra disse reelle healerne? På denne måten ville en jo sikret at syke mennesker fikk riktig hjelp, om en tror på slik behandling.

 

Eller er ikke det så nøye kanskje?

Ser ikke sånn ut... Blind tro er det som gjelder her...

 

 

Blind tro er et sterkt uttrykk, og det er selvsagt dumt å tro blindt på noe. Er det noen som "tror blindt" på dette her?

 

Hvertfall ikke jeg. Mulig han kondanca kondamce ( eller hva han kalles) gjør det, vet ikke. Han forstår jeg lite av det han skriver.

 

Men en erkjennelse av at noe skjer med så mange og det er så mange sånne som snåsamannan, at da må det nesten være et eller annet. Enten det nå er placebo, hekseri  eller hva det nå er. Bevis spørs det om vi noengang får. Hvertfall ikke så concret at man kan 'skille og velge og være garantert' hva som er ekte eller ikke. Det er bare å innse det, at en sånn bevist garanti får man aldri. Hallo.. det må jo nesten være måte på. Hvor og med hva har man slike skråsikre garantier?? Det har man ikke hverken i det vanlige helsevesen eller noe annet sted.

De som har erfart littegrann, vet at man knapt kan stole på noe eller noen her i verden. Så hvorfor stille det mest umulige krav til det som vil være det vanskeligste av alt å få noen sikkerhet om.

 

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

Men en erkjennelse av at noe skjer med så mange og det er så mange sånne som snåsamannan, at da må det nesten være et eller annet. Enten det nå er placebo, hekseri  eller hva det nå er. Bevis spørs det om vi noengang får. Hvertfall ikke så concret at man kan 'skille og velge og være garantert' hva som er ekte eller ikke. Det er bare å innse det, at en sånn bevist garanti får man aldri. Hallo.. det må jo nesten være måte på. Hvor og med hva har man slike skråsikre garantier?? Det har man ikke hverken i det vanlige helsevesen eller noe annet sted.

De som har erfart littegrann, vet at man knapt kan stole på noe eller noen her i verden. Så hvorfor stille det mest umulige krav til det som vil være det vanskeligste av alt å få noen sikkerhet om.

Stiller ingen umulige krav. Hørt om statistisk signifikans og hypotesetesting?
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Har du hørt om en forrykt verden?

 

Virker som du tror i langt større grad enn det jeg gjør.

 

Folk kan gjøre veldig mye selv ved rett å slett respektere seg selv og følge sunnere regler, så hadde mye av helsevesenet kunne holdt på med de viktigste sakene. Folk vil ha i pose og sekk og "trylles" litt for når det behager dem

Lenke til kommentar

Tenk hvor mye nytte en med slike evner kunne utført for helsevesenet.

Og ikke bare det, straks man har klart å påvise at slike evner virkelig eksisterer hos en person, åpnes døren for å kunne påvise lignende evner hos andre, og svindlerne vil kunne siles ut og avsløres.

 

Noe sånt burde virkelig være interessant for alle med lignende evner og vilje til å hjelpe andre, men ikke for svindlere, naturlig nok :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

For å klare å opparbeide seg nok indre ro, til at sånne evner kan oppstå, trengs etter det jeg vet, mange måneder og år med trening i fullstendig kontrollerte omgivelser. Og som nevnt noen ganger før er ikke slike evner egnet for å dra med seg ut I det "verdslige", fordi de enten blir misoppfattet, misbrukt eller kan ikke oppstå grunnet "verdslig støy".

 

Ren "awareness" er ren energi, men det betyr at den forurenses av mennesket selv fordi det blir satt makt og vilje bak for å styre og kontrollere den energien, og da virker det ikke, eller den kan slå tilbake på misbrukeren selv.

 

Det tryggeste er å trene selv og ta den jobben seriøst nok. Men svært få, eller ingen vil gi opp "verdslig støy og lyster" og trene på noe som ikke gir noe lovnad på forhånd men kommer som en gave for de som tilfeldigvis gjør alt riktig

Lenke til kommentar

For å klare å opparbeide seg nok indre ro, til at sånne evner kan oppstå, trengs etter det jeg vet, mange måneder og år med trening i fullstendig kontrollerte omgivelser. Og som nevnt noen ganger før er ikke slike evner egnet for å dra med seg ut I det "verdslige", fordi de enten blir misoppfattet, misbrukt eller kan ikke oppstå grunnet "verdslig støy".

 

Ren "awareness" er ren energi, men det betyr at den forurenses av mennesket selv fordi det blir satt makt og vilje bak for å styre og kontrollere den energien, og da virker det ikke, eller den kan slå tilbake på misbrukeren selv.

 

Det tryggeste er å trene selv og ta den jobben seriøst nok. Men svært få, eller ingen vil gi opp "verdslig støy og lyster" og trene på noe som ikke gir noe lovnad på forhånd men kommer som en gave for de som tilfeldigvis gjør alt riktig

Fin og flott at dette er noe som har gitt deg en masse. Og det mener jeg seriøst, uten tull eller skjult ironi eller noe slik tull! Bra for deg!

 

For meg så er det skepsis og faktiske bevis som har gitt meg mest i livet. Så våre veier er nok delt der. Lykke til videre ihvertfall  :)

Lenke til kommentar

For å klare å opparbeide seg nok indre ro, til at sånne evner kan oppstå, trengs etter det jeg vet, mange måneder og år med trening i fullstendig kontrollerte omgivelser. Og som nevnt noen ganger før er ikke slike evner egnet for å dra med seg ut I det "verdslige", fordi de enten blir misoppfattet, misbrukt eller kan ikke oppstå grunnet "verdslig støy".

 

Ren "awareness" er ren energi, men det betyr at den forurenses av mennesket selv fordi det blir satt makt og vilje bak for å styre og kontrollere den energien, og da virker det ikke, eller den kan slå tilbake på misbrukeren selv.

 

Det tryggeste er å trene selv og ta den jobben seriøst nok. Men svært få, eller ingen vil gi opp "verdslig støy og lyster" og trene på noe som ikke gir noe lovnad på forhånd men kommer som en gave for de som tilfeldigvis gjør alt riktig

Du svarer på dette som om det er noe alle healere har til felles, denne måten de har fått evnene sine på. Det er jo ikke tilfelle i det hele tatt.

 

Finnes det noen kriterier i det hele tatt for å skille svindlere fra de oppriktige?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...