Gå til innhold

"Snåsamannen er synsk" fastslår høyesterettsadvokat.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, det er så mye slags uærlighet i dag, så som leger som foreskriver feil medisin, eller placebo, og sånt kan vel kalles uærlig, hvis man vil være spissfindig nok

 

<iframe src="https://player.vimeo.com/video/106110352"width="500" height="281" frameborder="0" webkitallowfullscreen mozallowfullscreen allowfullscreen></iframe>

Feilmedisinering er bekymringsfullt av det faktum at medisiner faktisk har en virkeeffekt.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Og verre blir det vel jo mer vi går ned på detaljnivå, fordi vi fremdeles velger eller diagnostiserer hverandre ut fra fragmentert viten. Ingen akseptere å ha litt vondt I dag eller være litt deppa. Da forlanger vi medisin asap! Livet har bare blitt en form for vedvarende illebefinnende som skal kureres for enhver pris, personlig og samfunnsmessig

Lenke til kommentar

Detaljert viten er ikke nødvendigvis fragmentert. Det henger som regel godt sammen på relevante måter med relevante nabovitenskaper.

 

Noen vitenskaper er ikke fult ut koblet med nabovitenskaper, som for eksempel tyngdekraftens kvantemekaniske opphav, men det betyr ikke at alt det vi vet om kvantemekanikk ikke er gyldig. Vi vet med høy sikkerhet veldig veldig mye om hvordan ting henger sammen selv om det finnes en og annen løs tråd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg tenker på hver og en av oss som nok tror vi har langt større oversikt, og tar skråsikre beslutninger basert på fragmenter. Finnes det en vitenskapsmann eller kvinne som har tilegnet seg alt?

 

Jeg tror ikke folk tenker så mye over hva de holder på med, de følger sine kondisjonerte vaner, og bare når det plutselig viser seg at noe ikke stemmer begynner de å reflektere over avvikene

 

Av og til lurer jeg sterkt på noen av diskusjonene her, spesielt når de store ord brukes. Da slenges gud og gud vet hva i bordet, uten at noen bryr seg med om det I det hele tatt er noen som forstår ordene eller I det minste blir enige om definisjoner, før side opp og side ned fylles med "rasjonell debatt"

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Vel, de fleste føler seg enten avslappet eller oppløftet. Kan jo være at du er så lite vant med positive følelser at effekten av meditqsjon gjør deg kvalm ..

 

Du finner nok ut av det, Lykke til

Lenke til kommentar

Eller så kan det være at jeg er så godt vant med positive følelser at effekten av meditasjon gjør meg kvalm.

 

Men hele poenget her er, du er blottet for kritisk sans. Det var ingen årsakssammenheng mellom meditasjon og kvalmhet. Jeg ble kvalm på grunn av matforgiftning. Det hadde ingenting med meditasjonen å gjøre overhode.

 

Er årsakssammenheng vanskelig å tenke på?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du sa at meditasjon førte til helbredelse.

Jeg sa hvilken sammenheng er det som gjør at du kan si det?

Jeg sa at meditasjon førte til kvalme.

Du godtok det uten spørsmål.

Kvalmen hadde ingen årsakssammenheng med meditasjon. Det fulgte bare at av resonnementet:

  • Hendelse A skjer før hendelse B
  • Hendelse A forårsaket hendelse B (B skjedde fordi A skjedde)
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gjest Bruker-95147

Spiller ingen rolle hvilken effekt det gjelder eller hva den kalles. Sånne forsøk på å tone ned betydningen av at "noe" hjelper mange forskjellige med forskjellige diagnoser er altfor sterkt signal til at man skal avfeie det med en "vanlig" litt sånn snørrhoven holdning til fenomener man ikke kan forklare fullt ut

 

Tro kan flytte mangt og mye, men blind tro, slik den snørrhovne holdningen speiler, får ikke synet på hvilket fjell som kan flyttes

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

 

tro kan flytte fjell for andre.

Hvis man tror noe hjelper så er placebo-effekten sterk.

 

Hva får deg til å se en nøvendig motsetning i det? Ingen som hevder at det er noe mystisk og unaturlig som skjer. Det er din innbildning det.

 

 

Ikke unaturlig å fjernheale? Er det noe du brått kan finne på før frokost?

 

Eller tror du kanskje, at siden dette er en umulighet for oss, at det også kanskje egentlig også er det for disse kvakksalverne? Sist jeg sjekket var vi samme art, det som skiller disse svindlerne og meg, er at jeg er moralsk overlegen dem. Der jeg har ett mål og prinsipp om å prøve å være ærlig og oppriktig, så har disse som påpstår at de er bedre enn meg/oss ikke dette samme målet og ender altså som mennesker uten integritet og som vi ikke skal vise noen form respekt.

 

Ikke la deg lure.

Lenke til kommentar

Er det ikke ganske "snørrhovent" å ikke dele sine påståtte evner med verden slik at mange flere kan behandles på samme måte både før og etter at snåsakvakksalveren pensjonerte seg? Hvis det var noe i det, hvor mange millioner mennesker lider av at han skjuler de påståtte evnene sine fra verden?

 

Hadde jeg funnet opp en allroundmedisin mot Malaria, HIV, Aids og alle kreftformer så måtte jeg vært ubeskrivelig kynisk for å holde oppskriften hemmelig og kun behandlet de jeg selv rakk over, og tatt med meg oppskriften i døden. Snørrhovent er en alt for mild beskrivelse av slike. Selv Hitler og Pol Pot hadde vært lavere ondhetsskalaen. Riktignok forutsatt at denne hypotetiske allroundmesisinen eller snåsakallevnene hadde vært reelle. Takket være at det er bullshit så scorer han i virkeligheten langt lavere på ondhetsskalaen enn de to nevne. Han er bare en ganske uvanlig svindler.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Grunnen for at det ikke er delt med resten av verden er  vel fordi det er noe som må realiseres i hver og en, det er ikke som lørdagsgodt man handler på rema1000

 

Har dessuten sagt dette omtrent en million ganger tidligere i tråden

 

Ord som "svindel" kastes ut av folk som selv mangler erfaring, det er ren skjær ignoranse og hatsk trakkasering

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Ordet svindel plasseres gjennomtenkt og velfortjent der det hører hjemme. Ja, jeg kan godt innrømme det. Jeg trakasserer gjerne en kynisk svindler, samme hva han heter eller hvilken bransje han "jobber" i.

 

Hadde det eksistert et snev av sannhet i fyrens evner og godhet i han ville han for lengst begynt som mentor/trener for folk som ville realisere slike egenskaper i seg selv.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...