Gå til innhold

Den store syklister-i-trafikken-tråden


SeaLion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det verste med hele saken i mine øyne er jo at denne tullingen av en syklist skulle rett frem i rundkjøringen. Jeg hadde til nød forstått forsøket på forbikjøringen om han skulle til høyre.

Jeg har erfart ennå verre. Jeg skulle til høyre i kryss og lå godt til høyre, syklist snek seg inn på høyresiden når jeg allerede var på vei i svingen (blinklys i god tid). Stoppet selvfølgelig, for syklist var klint inni kjøretøyet (uten å være borti) og så sannelig syklet denne forbi og rett foran fronten ... For denne personen skulle selvfølgelig til venstre i krysset  :wallbash: 

 

Endret av KarpeSkrotum
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Ser du posten jeg svarte på? Den handler om mer enn konkret episode. Og nei, dere kan ikke få "diskutere i fred", at du synes det er ubehagelig å bli påminnet den latterlig holdningen får være så sin sak, du kan slippe det om folk ikke fremmer den.

 

AtW

Med de holdninger du viser i denne tråden vil jeg ikke bli overrasket om du en dag ligger død under en lastebil og din siste tanke var et triumferende "Jeg hadde retten på min side! ( i alle fall om vi kverulerer litt)".

 

Syklisten i Mandal har ingen andre enn seg selv å skylde på.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Billister blir straffet hele tiden og kan miste førerretten

Syklister blir aldri straffet og de kan ikke miste retten til å sykle

Og derfor vil idiotsyklister drepe seg selv og andre, totalt uten straff.

Lenke til kommentar

 

Ser du posten jeg svarte på? Den handler om mer enn konkret episode. Og nei, dere kan ikke få "diskutere i fred", at du synes det er ubehagelig å bli påminnet den latterlig holdningen får være så sin sak, du kan slippe det om folk ikke fremmer den.

 

AtW

Med de holdninger du viser i denne tråden vil jeg ikke bli overrasket om du en dag ligger død under en lastebil og din siste tanke var et triumferende "Jeg hadde retten på min side! ( i alle fall om vi kverulerer litt)".

 

Syklisten i Mandal har ingen andre enn seg selv å skylde på.

 

 

Jada, og jeg er ikke overrasket om du en dag dreper noen....

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Billister blir straffet hele tiden og kan miste førerretten

Syklister blir aldri straffet og de kan ikke miste retten til å sykle

Og derfor vil idiotsyklister drepe seg selv og andre, totalt uten straff.

 

 

Ja, dette er et stort problem, det har manifestert seg i at bilister dreper mye færre enn sykler, eller hvordan var det nå?

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

 

Billister blir straffet hele tiden og kan miste førerretten

Syklister blir aldri straffet og de kan ikke miste retten til å sykle

Og derfor vil idiotsyklister drepe seg selv og andre, totalt uten straff.

 

 

Ja, dette er et stort problem, det har manifestert seg i at bilister dreper mye færre enn sykler, eller hvordan var det nå?

 

AtW

 

Hvis vi ser på forholdstall så dreper syklister flere i trafikken enn hva bilister gjør.

Lenke til kommentar

 

 

 

Billister blir straffet hele tiden og kan miste førerretten

Syklister blir aldri straffet og de kan ikke miste retten til å sykle

Og derfor vil idiotsyklister drepe seg selv og andre, totalt uten straff.

 

 

Ja, dette er et stort problem, det har manifestert seg i at bilister dreper mye færre enn sykler, eller hvordan var det nå?

 

AtW

 

Hvis vi ser på forholdstall så dreper syklister flere i trafikken enn hva bilister gjør.

 

 

Jasså? Kan du vise til statistikk som underbygger dette?

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Billister blir straffet hele tiden og kan miste førerretten

Syklister blir aldri straffet og de kan ikke miste retten til å sykle

Og derfor vil idiotsyklister drepe seg selv og andre, totalt uten straff.

 

 

Ja, dette er et stort problem, det har manifestert seg i at bilister dreper mye færre enn sykler, eller hvordan var det nå?

 

AtW

 

Hvis vi ser på forholdstall så dreper syklister flere i trafikken enn hva bilister gjør.

 

 

Funnet noe statistikk enda? Ca 5-10% av daglige reiser i byene er syklister. Brorparten av fotgjengere som dør dør i forbindelse med kryssing av vei. (ca 80%), siden 2000 har ca 250 fotgjengere dødd i forbindelse med veikryssing, så du kan kanskje underbygge at omlag 20  (eller fler) av de har blitt drept av syklister? Til informasjon så er ca 5% av (de meldte) sykkelulykkene ulykke mellom fotgjenger og syklist.

 

Annen interessant informasjon er at det knapt er meldt ulykker i det hele tatt pga sykling på rødt.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Annen interessant informasjon er at det knapt er meldt ulykker i det hele tatt pga sykling på rødt.

 

AtW

Nok av eksempler på ulykker som skyldes syklisters brudd på vikeplikten. Og ikke overraskende forsvarer du rødlyssykling, som er en uting i seg selv, og som skaper potensielt farlige situasjoner.

 

 

Det er ikke å forsvare noe å komme med fakta, det kan kanskje virke sånn for folk som bestemmer seg på forhånd, og finner på fakta etterpå, men sånn er det altså ikke.

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Det er ikke å forsvare noe å komme med fakta, det kan kanskje virke sånn for folk som bestemmer seg på forhånd, og finner på fakta etterpå, men sånn er det altså ikke.

 

AtW

Du gjør et forsøk på å bagatellisere rødlyssykling, og bagatellisering er en form for forsvar.

 

 

Fakta er ikke "bagatellisering", det er fakta, er det få ulykker er det få ulykker, det er ikke bagatellisering.

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du gjør et forsøk på å bagatellisere rødlyssykling, og bagatellisering er en form for forsvar.

Holder dere fortsatt på å diskuterer med boblegutten :)

Jeg har fjernet alt av smørkniver, gafler osv hjemme nå, for å bruke tennene er mindre farlig. Å gå er mindre farlig enn sykling osv osv - hjelper ikke å diskuterer med noen som lever i en boble og har det til sin misjon i livet å kverulere. Det er bare å hive ved på bålet.

 

Edit: Lurer på om hun får 100% skylden iom hun har vikeplikt (hvis hun krysset veien) - http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/2016/09/28/76-åring-alvorlig-skadd-etter-påkjørsel-i-fotgjengerfelt-13560620.ece?cx_front_click=baseline_test&cx_front_click_place=4&cx_front_click_articles=4

Endret av KarpeSkrotum
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er noe som ikke stemmer her:

 

 

en personbil i lav hastighet.

Klokken 09.40 er tauebilen på stedet for å hente bilen.

Hvis bilen kjørte i lav hastighet, og den "bare" traff en syklist, hvorfor var det nødvendig å taue bilen fra stedet? Er dette en falsk vitneforklaring? Kanskje bilistens fart var uforsvarlig stor?

Lenke til kommentar

Bilfører er sannsynligvis ganske rystet etter en slik hendelse og derfor ikke i stand til å fortsette kjøretur. Eventuelt skal kanskje politiet ta inn bilen for tekniske undersøkelse siden det er ulykke med alvorlug personskade?

Uansett er det jo et vitne til ulykken og beskrivelsen av lav fart har sikkert kommet fra dette vitnet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Billister blir straffet hele tiden og kan miste førerretten

Syklister blir aldri straffet og de kan ikke miste retten til å sykle

 

Men de kan miste retten til å  kjøre motorvogn... Så jo, de kan miste lappen.. Hvis de har den...

Mener du at syklister kan miste lappen for bil som følge av handlinger på sykkelsetet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...