Gå til innhold

Norge tar imot 10.000 flyktninger fra Syria.


Anbefalte innlegg

Var det ikke denne videoen (som forøvrig er postet sikkert 7 ganger før i denne tråden) hvor noen hadde funnet ut av at salen rakk opp hånden for noe helt annet enn hva man får inntrykk av i filmen, altså at den også er manipulert?

 

Jeg er ikke blind, jeg vet at slike holdninger fins og ingenting er verre enn det. Men man kan ikke blande slikt bort i vanlige muslimer eller flyktninger vi nå ser. Disse to ting har lite med hverandre å gjøre, som du sikkert også hadde ment om noen skulle forveksle deg og dine meninger med Nazisme (om jeg da går ut ifra at du ikke er dette forstås).

 

 

Nå prøver du deg igjen.

 

"Noen" fant det ut ja, bare viss vass fra din side, ren LØGN.

 

https://www.youtube.com/watch?v=bV710c1dgpU&index=2&list=PLIgUzcnbbNNW4RBIcv8-9-jveKbdfW5_v

 

Her er originalen fra deres egen side, men den er vell tatt over av  nynazist-hackerne, for alt er jo bare "regissert med en bakenforliggende hatefull agenda i tankene".

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Dette må være en av de dårligste kronikkene som er skrevet. Totalt blottet for rasjonell argumentasjon og virkelighetsorientering, og den er så vag og svevende at den egentlig ikke sier noe som helst bortsett fra at "jeg er moralsk høyverdig og dere andre er noen krek".

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Dette må være en av de dårligste kronikkene som er skrevet. Totalt blottet for rasjonell argumentasjon og virkelighetsorientering, og den er så vag og svevende at den egentlig ikke sier noe som helst bortsett fra at "jeg er moralsk høyverdig og dere andre er noen krek".

 

 

Poenget var vel at det ikke nytter å tviholde på noe som er har vært, det blir lite konstruktivt å ikke klare og se fremover og være endringsvillig/tilpasse seg dagens virkelighet. Klarer man ikke dette i andre arenaer i samfunnet så havner man i bakleksa (evnt går konkurs).

 

Det er ikke alt vi styrer over, sånn som denne situasjonen vi befinner oss i nå, da må man klare å gjøre det beste ut av det. Og det beste er neppe å svartmale alle andre der man sitter på sin høye velstelte hest. Vi er ikke bedre enn noen andre, noe som har kommet tydelig fram den siste tiden, vi bare liker å tro det.

Lenke til kommentar

 

Var det ikke denne videoen (som forøvrig er postet sikkert 7 ganger før i denne tråden) hvor noen hadde funnet ut av at salen rakk opp hånden for noe helt annet enn hva man får inntrykk av i filmen, altså at den også er manipulert?

 

Jeg er ikke blind, jeg vet at slike holdninger fins og ingenting er verre enn det. Men man kan ikke blande slikt bort i vanlige muslimer eller flyktninger vi nå ser. Disse to ting har lite med hverandre å gjøre, som du sikkert også hadde ment om noen skulle forveksle deg og dine meninger med Nazisme (om jeg da går ut ifra at du ikke er dette forstås).

 

 

Nå prøver du deg igjen.

 

"Noen" fant det ut ja, bare viss vass fra din side, ren LØGN.

 

 

 

Her er originalen fra deres egen side, men den er vell tatt over av  nynazist-hackerne, for alt er jo bare "regissert med en bakenforliggende hatefull agenda i tankene".

 

 

Akkurat som at jeg "prøver meg" på noe. Husk at det er du og ikke jeg som har en agenda med alt dette. Jeg prøver bare å beholde husfreden og opptre litt edruelig blant hijaber og fremmedfrykt.

 

For meg så er en Islamist og en rasist samme møkka, på samme måte som kommunisme og nazisme, og vi kan ikke tillate oss at noen av disse ekstremer tar dagsorden.

Lenke til kommentar

 

Akkurat som at jeg "prøver meg" på noe. Husk at det er du og ikke jeg som har en agenda med alt dette. Jeg prøver bare å beholde husfreden og opptre litt edruelig blant hijaber og fremmedfrykt.

 

For meg så er en Islamist og en rasist samme møkka, på samme måte som kommunisme og nazisme, og vi kan ikke tillate oss at noen av disse ekstremer tar dagsorden.

 

 

Du sprer disinfo og kritiserer alt som viser migranter/snylterne i et negativt lys.

 

Hvem har en agenda igjen ?

Lenke til kommentar

En forsikring mot at ekstremisme skal få grobunn i Norge er klar og utvetydig informasjon fra ledere i muslimske miljøer. Når Islamsk Råd og forstandere som Basim Ghozlan, stiller seg bak demonstrasjonen, er det håp om at budskapet er særdeles tydelig, også til den delen av storsamfunnet som frykter at Hussein og hans meningsfeller representerer flere enn en ytterst marginal gruppe, og til dem som bruker frykten til å skape splid og bekrefte fordommer.

 

Den beste motgift er likevel at ungdom engasjerer seg. Slik ungdom ledet an i oppgjøret med nynazister og rasister på 1980- og 90-tallet, må de unge også stå imot islamistisk ekstremisme og vold. Ved å bruke sin rett til fredelig demonstrasjon viser de samtidig at demokratiet trumfer fascisme og undertrykkelse. Ubaydullah Hussein bruker sin ytringsfrihet til å spre hat og frykt. Det er på tide å vise at han står alene.

 

http://www.dagbladet.no/2014/08/22/kultur/meninger/leder1/dbmener/islam_net/34913226/

 

Synes vi skal gjøre det samme med Fahad Qureshi som leder i Islam net og ungdommene han driver å hjernevasker, samme sak med geita_ med hatet og frykten han sprer her på forumet. Ekstremistiske søppel spredere og de som følger sånne bør vi bare vende ryggen.

 

http://www.dagbladet.no/2015/01/14/kultur/meninger/fahad_qureshi/charlie_hebdo/debatt/37161514/

  • Liker 7
Lenke til kommentar

 

 

Hvordan gir det mening at noe som helst strømmer til Europa når Europa sliter? En hjelper som sliter selv er ikke mye til hjelp.

 

På annen side, -vil det ikke alltid være "feil tidspunkt" for enkelte?

 

Sikkert, men det gir enda mindre mening med massive innslipp av migranter når Europa selv sliter.

 

 

Greit nok, men hvilke realistiske alternativer har du selv til å f.eks. håndtere 1000'vis av personer som flyter i sjøen på åpent hav?

 

Og, mener du det er regjeringen som bestemmer antallet av asylsøkere som evt. dukker opp på norske-grensen til enhver tid?

 

Fremstår litt diffust for meg hvem du egentlig kritiserer.

Lenke til kommentar

 

 

 

Dette må være en av de dårligste kronikkene som er skrevet. Totalt blottet for rasjonell argumentasjon og virkelighetsorientering, og den er så vag og svevende at den egentlig ikke sier noe som helst bortsett fra at "jeg er moralsk høyverdig og dere andre er noen krek".

 

 

Poenget var vel at det ikke nytter å tviholde på noe som er har vært, det blir lite konstruktivt å ikke klare og se fremover og være endringsvillig/tilpasse seg dagens virkelighet. Klarer man ikke dette i andre arenaer i samfunnet så havner man i bakleksa (evnt går konkurs).

 

Det er ikke alt vi styrer over, sånn som denne situasjonen vi befinner oss i nå, da må man klare å gjøre det beste ut av det. Og det beste er neppe å svartmale alle andre der man sitter på sin høye velstelte hest. Vi er ikke bedre enn noen andre, noe som har kommet tydelig fram den siste tiden, vi bare liker å tro det.

 

Hvem er det som tviholder på noe som har vært? Det er jo de som mener at regler laget for flyktninger i en helt annen tidsalder bør være relevante nå. Vi kan styre situasjonen ved å for eksempel hindre øknomiske migranter fra å komme til oss.

 

Dessuten, hvem er det hun mener har tvihold på noe som har vært, og hva er det man har tviholdt på?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Hvordan gir det mening at noe som helst strømmer til Europa når Europa sliter? En hjelper som sliter selv er ikke mye til hjelp.

 

På annen side, -vil det ikke alltid være "feil tidspunkt" for enkelte?

 

Sikkert, men det gir enda mindre mening med massive innslipp av migranter når Europa selv sliter.

 

 

Greit nok, men hvilke realistiske alternativer har du selv til å f.eks. håndtere 1000'vis av personer som flyter i sjøen på åpent hav?

 

Og, mener du det er regjeringen som bestemmer antallet av asylsøkere som evt. dukker opp på norske-grensen til enhver tid?

 

Fremstår litt diffust for meg hvem du egentlig kritiserer.

 

Hvorfor er disse tusenvis av migrantene (de er ikke flyktninger, for de reiser fra trygge områder for å få høyere levestandard og er derfor økonomiske migranter) "i sjøen på åpent hav"? Fordi de aner et håp om et bedre liv i vestlige land. Det betyr at vår unnfallenhet fører til at mange dør. Hadde vi kastet ut alle som prøvde seg og kjørt informasjonskampanjer, samt kanskje ødelagt menneskesmuglernes utstyr, så hadde det vært lite håp for dem om et bedre liv i Europa. Dermed ville langt færre ha risikert livet på havet.

 

Regjeringen bestemmer hva vi skal gjøre med lykkejegerne når de står på grensen.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

Hadde vi kastet ut alle som prøvde seg og kjørt informasjonskampanjer

 

Regjeringen bestemmer hva vi skal gjøre med lykkejegerne når de står på grensen.

 

 

Tror jeg spurte om realistiske alternativer? "kaste ut alle" er ikke gangbart i virkelighetens verden, og heller ikke det å definere alle som lykkejegere.

 

Det er allerede praksis at vel 50% får avslag (ikke reelle asylsøkere, eller ikke beskyttelsebehov)

 

z6dVuC0.png

 

Og innbille folk eller late som at denne prosentandelen kan reduseres til 0 er bare tøv.

Endret av Mr.M
Lenke til kommentar

 

Greit nok, men hvilke realistiske alternativer har du selv til å f.eks. håndtere 1000'vis av personer som flyter i sjøen på åpent hav?

 

Og, mener du det er regjeringen som bestemmer antallet av asylsøkere som evt. dukker opp på norske-grensen til enhver tid?

 

Fremstår litt diffust for meg hvem du egentlig kritiserer.

Man må antakeligvis gjøre som den svenske migrasjonsforskeren Joakim Ruist ved universitetet i Gøteborg sier, forkaste flyktningkonvensjonen og ikke ta imot asylsøkere i det hele tatt. De som likevel velger å komme ulovlig må da åpenbart returneres.

Lenke til kommentar

 

Man må antakeligvis gjøre som den svenske migrasjonsforskeren Joakim Ruist ved universitetet i Gøteborg sier, forkaste flyktningkonvensjonen og ikke ta imot asylsøkere i det hele tatt.

 

 

Ja det er selvsagt korrekt fremgangsmåte, rent teoretisk. Dog må det finnes parlamentarisk flertall for å gjøre det.

Lenke til kommentar

Synes vi skal gjøre det samme med Fahad Qureshi som leder i Islam net og ungdommene han driver å hjernevasker, samme sak med geita_ med hatet og frykten han sprer her på forumet. Ekstremistiske søppel spredere og de som følger sånne bør vi bare vende ryggen.

 

 

Jeg sprer hat og frykt? :wee:

 

Patetisk forsøk på hersketeknikk og avsporing av debatten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Debatt? Jeg avsporer den argumentløse prekenen din som har foregått i ukesvis. 

 

 

Fantastisk utvikling  :)

 

Dette er framtiden vi går mot og gir til de unge i landet vårt.

 

 

 

Dette er en av mange gråtende unger vestlig media ikke har noe problem med å bruke i sin følelsesmessige utpressing for å holde grensene åpne.

 

 

 

Nok er nok, steng grensene og kast ut dem som er kommet.

 

 

"Can`t stop progress"  :wee:

 

Vi får se hvor lenge det varer før vanlige folk har fått nok av progressive ideer som vil til slutt ende europa slik vi kjenner det.

 

 

 

Tyskerne begynner å våkne  :) kansje invasjonen kan bli slått tilbake.

 

 

 

 

Vi går en spennende tid i møte  :) om galskapen fortsetter kan man nesten forvente borgerkrig rundt om i europa og flere land som går ut av EU.

 

 

Folk begynner å miste tålmodigheten for denne liberale innvandrings politikken som vil ha katastrofale følger i det lange løp.

 

Og nå begynner dem i virkelig si ifra  :)

 

 

Here we go.

 

Dette er det man kan se fram til når dem begynner å bli en majoritet.

 

 

Det begynner i det små.

 

Ettervært som det blir flere av dem vil kravene dem stiller bli større.

 

 

 

Et like innblikk i framtiden du ser sånn fram til Geir  :)

 

 

 

Jeg tar gjerne et par polakker over en "moderat" muslim.

 

 

 

Jeg er for å beholde en hvit majoritet i europa siden det har vært et hvit kontinent i en god del tusen år nå  :wee:

 

 

 

Norge har alltid vært bosatt av nordmenn så ser ingen grunn til å forandre det.

 

 

Historien om hvite som endte sin egen rase fordi media, politikere og andre samfunnsfiender jobber sammen for å slippe inn millioner av folk fra andre raser som vil bety slutten for oss høres ut som en forferdelig slutt på historien om hvite, syns du ikke ?

 

Er ikke en utryddelse av hvite grunn nok til å stoppe det ?

 

 

 

Multikultur er en løgn som kommer til å ta knekken på europa om denne utviklingen fortsetter.

 

 

Om jeg tar feil så gjør det ingenting.

 

Om du tar feil så går vi og framtidige generasjoner mot en mørk framtid.

 

 

Jeg sprer hat og frykt?  :wee:

 

Patetisk forsøk på hersketeknikk og avsporing av debatten.

 

Jeg ser en spåmann som preker frykt og skylder på en gruppe mennesker for å vende flest mulig til å hate dem. Jeg ser ikke en person som har en saklig debatt.

 

 

Jeg la forresten med en link som handler om han som står å snakker med saueflokken sin. Disse som du kalte for "vanlige moderate muslimer" forrige gang du postet samme film.

 

I Norge, som i andre land, sitter noen og heller bensin på bålet. Én av dem er lederen av Islam Net, Fahad Qureshi. Han har blitt den viktigste frontfiguren for en nykonservativ vekkelse blant muslimske ungdommer vokst opp i Norge. Bevegelsen har med sitt radikale og bokstavtro budskap også tiltrukket seg mange norske konvertitter til islam. Et stort flertall av de tusentalls tilhørerne på de årlige fredskonferansene går på ungdomsskolen og videregående skole.

 

For vanlige norske muslimer er det selvsagt en fornærmelse når Fahad Qureshi utgir seg for å representere dem. Men dessverre er han heller ikke alene om å ha disse holdningene. Ungdomsorganisasjonen oppgir å ha 2.000 medlemmer og er i så fall en av Norges største muslimske organisasjoner.

 

http://www.dagbladet.no/2015/01/14/kultur/meninger/fahad_qureshi/charlie_hebdo/debatt/37161514/

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

Jeg ser en spåmann som preker frykt og skylder på en gruppe mennesker for å vende flest mulig til å hate dem. Jeg ser ikke en person som har en saklig debatt.

 

Jeg la forresten med en link som handler om han som står å snakker med saueflokken sin. Disse som du kalte for "vanlige moderate muslimer" forrige gang du postet samme film.

 

I Norge, som i andre land, sitter noen og heller bensin på bålet. Én av dem er lederen av Islam Net, Fahad Qureshi. Han har blitt den viktigste frontfiguren for en nykonservativ vekkelse blant muslimske ungdommer vokst opp i Norge. Bevegelsen har med sitt radikale og bokstavtro budskap også tiltrukket seg mange norske konvertitter til islam. Et stort flertall av de tusentalls tilhørerne på de årlige fredskonferansene går på ungdomsskolen og videregående skole.

 

For vanlige norske muslimer er det selvsagt en fornærmelse når Fahad Qureshi utgir seg for å representere dem. Men dessverre er han heller ikke alene om å ha disse holdningene. Ungdomsorganisasjonen oppgir å ha 2.000 medlemmer og er i så fall en av Norges største muslimske organisasjoner.

 

http://www.dagbladet.no/2015/01/14/kultur/meninger/fahad_qureshi/charlie_hebdo/debatt/37161514/

 

Jeg sprer nok ikke noe annet enn realiteten som vil hente oss inn igjen når dette selvmordet av vesten er gjennomført.

 

https://www.youtube.com/watch?v=JquXlQTBWOo

Endret av geita_
Lenke til kommentar

 

 

Jeg ser en spåmann som preker frykt og skylder på en gruppe mennesker for å vende flest mulig til å hate dem. Jeg ser ikke en person som har en saklig debatt.

 

Jeg la forresten med en link som handler om han som står å snakker med saueflokken sin. Disse som du kalte for "vanlige moderate muslimer" forrige gang du postet samme film.

 

I Norge, som i andre land, sitter noen og heller bensin på bålet. Én av dem er lederen av Islam Net, Fahad Qureshi. Han har blitt den viktigste frontfiguren for en nykonservativ vekkelse blant muslimske ungdommer vokst opp i Norge. Bevegelsen har med sitt radikale og bokstavtro budskap også tiltrukket seg mange norske konvertitter til islam. Et stort flertall av de tusentalls tilhørerne på de årlige fredskonferansene går på ungdomsskolen og videregående skole.

 

For vanlige norske muslimer er det selvsagt en fornærmelse når Fahad Qureshi utgir seg for å representere dem. Men dessverre er han heller ikke alene om å ha disse holdningene. Ungdomsorganisasjonen oppgir å ha 2.000 medlemmer og er i så fall en av Norges største muslimske organisasjoner.

 

http://www.dagbladet.no/2015/01/14/kultur/meninger/fahad_qureshi/charlie_hebdo/debatt/37161514/

 

Jeg sprer nok ikke noe annet enn realiteten som vil hente oss inn igjen når dette selvmordet av vesten er gjennomført.

 

 

 

Jeg er kritisk til for mye innvandring fra et økonomisk standpunkt og mener vi må stramme inn da det umulig kan være bærekraftig med masseinnvandring og økende arbeidsledighet, men det er sånne som deg ødelegger hele debatten med å spre videoer av enkelthendelser, drar alle muslimer under en kam og sørger for at innvandringskritiske blir stemplet som høyreradikale idioter.

Endret av Putresopp
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Immigrasjonsbølgen koster hver nordmann 72.000 kroner over de neste seks årene, ifølge Finansavisen.

 

http://www.nettavisen.no/na24/flyktningekostnad-per-nordmann-%3D-72000-kroner/3423155194.html

 

Vanskelig å forholde seg til slike summer, men fordelt på antall skattebetalere så blir vel summen omtrent dobbelt så høy.

 

Nå må regjeringen ta ansvar og komme opp med noe konkrete planer for fremtiden snart, hvis ikke må de gå av.

Lenke til kommentar

Jeg er kritisk til for mye innvandring fra et økonomisk standpunkt og mener vi må stramme inn da det umulig kan være bærekraftig med masseinnvandring og økende arbeidsledighet, men det er sånne som deg ødelegger hele debatten med å spre videoer av enkelthendelser, drar alle muslimer under en kam og sørger for at innvandringskritiske blir stemplet som høyreradikale idioter.

 

 

Du har helt rett i at det ikke er bærekraftig, men vi er langt forbi punktet der vi kan kalle alle videoer av "enkelthendelser" fra youtube som akkurat det.

Og den strømmen med snyltere som kommer til europa nå har kun en liten promille legitime flyktninger mens resten er snyltere og annet pakk som ikke er i fra syria engang men som kun er ute etter en gratis lunsj, og vi åpner landet for dem fordi vi er så "solidariske" og "snille" at det er til å bli kvalm av.

 

Og om det virker som jeg drar alle under samme kam så er det nettopp fordi dette ikke er legitime flyktninger, synd men sånn er verden blitt.

Endret av geita_
Lenke til kommentar

Her kommer du med et par fornuftige påstander om flyktninger, men selvom ikke alle er legitime flyktninger betyr det fortsatt ikke at alle er ekstremister.

Jeg kan sikkert finne minst like mange videoer av radikale kristne og konkludere med at alle hvite er kristne ekstremister som vil påtvinge sin religion, det betyr fortsatt ikke at det er sant.

Debatten må holdes på et nivå hvor vi tar for oss reele fordeler og ulemper ved innvandring og unngå en debatt hvor kritikere blir kalt rasister og flyktninger er ekstremister som ønsker verdensherredømme.

Endret av Putresopp
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her kommer du med et par fornuftige påstander om flyktninger, men selvom ikke alle er legitime flyktninger betyr det fortsatt ikke at alle er ekstremister.

Jeg kan sikkert finne minst like mange videoer av radikale kristne og konkludere med at alle hvite er kristne ekstremister som vil påtvinge sin religion, det betyr fortsatt ikke at det er sant.

Debatten må holdes på et nivå hvor vi tar for oss reele fordeler og ulemper ved innvandring og unngå en debatt hvor kritikere blir kalt rasister og flyktninger er ekstremister som ønsker verdensherredømme.

 

Har da aldri sagt at alle er ekstremister selv om det nok er en god del slike som følger strømmen sammen med snylterne mot europa i dette øyeblikk.

Du får  ha lykke til med det, terskelen for å bli kalt nazist, rasist og abb når man kritiserer innvandring er latterlig lav og brukes alt for ofte som munnbind av disse migrant-vennlige som lever i la-la land og har ingen problemer med å offre småbarn på sitt flerkulturelle alter.

 

Og når dem har null problemer med å lyve i debatten så blir poenget borte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...