Gå til innhold

Kom i en desperat helse- situasjon, mannen i kassen på Narvesen krevde betaling for vannet.


Mangelfull

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil anta at du

1, Aldri kommer til å bli lege (du virker langt ifra smart nok)

2, Aldri kommer til å tjene mye penger (du har helt feil fokus)

3, Definitivt aldri kommer til å utvikle en ny medisin (se punkt 1)

4, Forhåpentligvis ikke gir noen en leksjon (uansett tema)

5, Ikke har snøring om hva du snakker om når du tror at leger har en "deilig" arbeidstid.

6, Trenger hjelp.

 

Og sist men ikke minst.

7, ALLTID burde gå med en flaske vann i lommen fra nå av så du slipper at dette skjer igjen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Wamster, det spørs hvor du jobber. En (venn )av meg er lege. Det er ikke slik at det er stress hele tiden. De har PAUSER, de har ROLIGE dager. Jeg har til og med hvert der oppe og sett, på en rolig dag. Det spiller ingen rolle for meg, så lenge jeg tjener penger. D

 

Det finnes mange medisiner på markedet. Det er alltid mulighet for å utvikle en ny, eller i det minste ta del i det :)

Dere kan fortsette å leve det egoisitiske, person-sentralistiske livet. 

God natt !

Lenke til kommentar

Jeg vil anta at du

1, Aldri kommer til å bli lege (du virker langt ifra smart nok)

2, Aldri kommer til å tjene mye penger (du har helt feil fokus)

3, Definitivt aldri kommer til å utvikle en ny medisin (se punkt 1)

4, Forhåpentligvis ikke gir noen en leksjon (uansett tema)

5, Ikke har snøring om hva du snakker om når du tror at leger har en "deilig" arbeidstid.

6, Trenger hjelp.

 

Og sist men ikke minst.

7, ALLTID burde gå med en flaske vann i lommen fra nå av så du slipper at dette skjer igjen.

Lenke til kommentar

Wamster, det spørs hvor du jobber. En (venn )av meg er lege. Det er ikke slik at det er stress hele tiden. De har PAUSER, de har ROLIGE dager. Jeg har til og med hvert der oppe og sett, på en rolig dag. Det spiller ingen rolle for meg, så lenge jeg tjener penger. D

 

Det finnes mange medisiner på markedet. Det er alltid mulighet for å utvikle en ny, eller i det minste ta del i det :)

Dere kan fortsette å leve det egoisitiske, person-sentralistiske livet. 

God natt !

Faren min er Kirurg (2 grader) og har jobbet på Bærum/Asker/Ullevål etc og jobbet med diverse landslag (90 tallet).

Av den grunn har han også mange bekjente/venner som er leger (både offentlig og privat).

Du kan si at jeg derfor vet litt om hvordan arbeidstid og sånt er.

 

Og nei, det er IKKE slik du tror.

Og hvis du tror det å utvikle ny medisin er enkelt/lett/uproblematisk..

Da den første valiumpillen var ferdig testet/produsert etc hadde utviklingen kostet over en mrd.

Det er ikke snakk om å utvikle en app til en smarttlf her, noe du gir inntrykk av at du tror.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Wamster, det spørs hvor du jobber. En (venn )av meg er lege. Det er ikke slik at det er stress hele tiden. De har PAUSER, de har ROLIGE dager. Jeg har til og med hvert der oppe og sett, på en rolig dag. Det spiller ingen rolle for meg, så lenge jeg tjener penger. D

 

Det finnes mange medisiner på markedet. Det er alltid mulighet for å utvikle en ny, eller i det minste ta del i det :)

Dere kan fortsette å leve det egoisitiske, person-sentralistiske livet. 

God natt !

Faren min er Kirurg (2 grader) og har jobbet på Bærum/Asker/Ullevål etc og jobbet med diverse landslag (90 tallet).

Av den grunn har han også mange bekjente/venner som er leger (både offentlig og privat).

Du kan si at jeg derfor vet litt om hvordan arbeidstid og sånt er.

 

Og nei, det er IKKE slik du tror.

Og hvis du tror det å utvikle ny medisin er enkelt/lett/uproblematisk..

Da den første valiumpillen var ferdig testet/produsert etc hadde utviklingen kostet over en mrd.

Det er ikke snakk om å utvikle en app til en smarttlf her, noe du gir inntrykk av at du tror.

 

Trenger på ingen måte å gjøre revolusjon innenfor medisin. En kan fortsatt utvikle medisiner som er fungerbare, men trenger ikke å være en helt ny, revolusjonerende pille. Det kan være snakk om vitamin-type, og andre små ting. Så kan man sikkert prøve å gå lenger oppover. 

 

Jeg har absolutt ingen problem med arbeidstid. Det som betyr noe er penger, og utnytte de som har utnyttet meg.  Når interessen for selve medisin er der, er areidsmengden ikke noe problem, så lenge jeg får jobbet med det jeg vil.

Godt natt igjen :)

Lenke til kommentar

Høres ut som panikkangst/angstanfall. Dramatisk for den som opplever det, men er egentlig ufarlig. Selvfølgelig får man høy puls når man har angst, det betyr ikke at det er farlig. Når man trener så får man jo også høy puls, dør ikke av den grunn.

Lenke til kommentar

Trenger på ingen måte å gjøre revolusjon innenfor medisin. En kan fortsatt utvikle medisiner som er fungerbare, men trenger ikke å være en helt ny, revolusjonerende pille. Det kan være snakk om vitamin-type, og andre små ting. Så kan man sikkert prøve å gå lenger oppover. 

 

 

Ja, vitamin-tabletter er det samme som medisiner.

 

Dette, og en del andre formuleringer gjør at eg konkluderer med at du må tulle og kun prøver å trekke opp til idiotiske diskusjoner(evnt sympati). Lykke til.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Trenger på ingen måte å gjøre revolusjon innenfor medisin. En kan fortsatt utvikle medisiner som er fungerbare, men trenger ikke å være en helt ny, revolusjonerende pille. Det kan være snakk om vitamin-type, og andre små ting. Så kan man sikkert prøve å gå lenger oppover.

 

Ja, vitamin-tabletter er det samme som medisiner.

 

Dette, og en del andre formuleringer gjør at eg konkluderer med at du må tulle og kun prøver å trekke opp til idiotiske diskusjoner(evnt sympati). Lykke til.

Sympati?

 

Se i tråden. 95% har gitt uttrykk for at min situasjon ikke var 'god' nok, at jeg ikke var i nødsituasjon, at dersom jeg skulle fått hjelp måtte jeg ha det vannskelig for å kommunisere eller skaden må være slik at man direkte på vei til dø.

 

Jeg skaper på ingen måte noen sympati. Jeg fremmer mitt budskap etter erfaringer, at det ikke er noen menneskerett å være empatisk /hjelpe til. Det er tydeligvis slik samfunnet er. Det er en egosentrisitet i menneskene, og det er viktig å gjøre folk klare på dette. Ville du ofret din tid, interesser, ditt liv, på en som ikke ville gjort det samme for deg, hvis du led? Samtidig må man kun hjelpe noen hvis det er en absolutt NØDSITUASJON. Disse spillereglene kommer jeg til å følge fremover. Jeg fremmer bare budskapet, kanskje du bør gjøre det samme, følge disse spillereglene ? Og viktig at dere tar godt vare på dere selv, tenker selv, for hvis dere ikke er i direkte akutt nødsituasjon, vil de fleste ignorere dere. Fordi da er det uansett en plikt til å hjelpe, pga lovene, da øker sannsynligheten for at motparten ville gjort det samme

 

Ellers er det viktig at hvert enkelt menneske tar vare på seg selv og sine verdier. Dette er politikk. Kan Navngi den for PIs Egosentrisme :)

Lenke til kommentar

Eg bruker all min tilgjengelig fritid til å hjelpe andre mennesker. Hva gjør du som sitter der på din høye hest og kommer med pekefingre i alle mulige retninger?

 

Det er du som er egosentrisk her. Du hadde smerter, satte noen smuler i halsen og trengte vann. Værre var det ikke. Get over it and move on.

Lenke til kommentar

Eg bruker all min tilgjengelig fritid til å hjelpe andre mennesker. Hva gjør du som sitter der på din høye hest og kommer med pekefingre i alle mulige retninger?

 

Det er du som er egosentrisk her. Du hadde smerter, satte noen smuler i halsen og trengte vann. Værre var det ikke. Get over it and move on.

Mennesker som sikkert ikke vil hjelpe deg? Lykke til.

Lenke til kommentar

Hvis du tror at det å hjelpe mennesker betyr at de skylder deg noe (tid/tjeneste/penger/whatever) er du på feil vei.

Da er det ikke snakk om hjelp..

Det skal kun bety tillit. Det at personen ville gjort det samme for deg. Det er det hjelp handler om, og gi tilbake hvis en annen person ville kommet i en krise, trenger ikke å være samme person, poenget er at man ikke skal forvente å få hjelp, hvis man ikke gir det tilbake til samfunnet.

Endret av Pi314
Lenke til kommentar

 

Eg bruker all min tilgjengelig fritid til å hjelpe andre mennesker. Hva gjør du som sitter der på din høye hest og kommer med pekefingre i alle mulige retninger?

 

Det er du som er egosentrisk her. Du hadde smerter, satte noen smuler i halsen og trengte vann. Værre var det ikke. Get over it and move on.

Mennesker som sikkert ikke vil hjelpe deg? Lykke til.

 

Nei, mennesker som trenger hjelp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...