Gå til innhold

Den store LG G4 tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

Etter jeg har oppdatert så syns jeg det er vanskeligere å vekke mobilen fra dvale. . Må trykke flere ganger. . Flere som merket det i 6.0?

Jeg har ingen erfaringer med pre-6.0, siden jeg kjøpte mobilen for 3 dager siden. Men ja, samme problemet, et par-tre ganger om dagen.

Kanskje det fungerer å trippel-tap'e?

Jeg er storfornøyd akkurat nå uansett, spesielt pga kamera.

Jeg har merket at tap-to-wake ikke alltids fungerer når telefonen tas opp fra lommen. Ellers virker det bra.

Jeg tipper det er en power-save funksjon, eller en sikkerhet mot at telefonen låses opp i lommen.

 

Men en annen ting er at glance-view ikke fungerer på 6.0 hos meg. Noen andre?

Edit: Lock screen må være aktivert for glance view.. snodigt..

Glance-view fungerer ikke hos meg heller, etter 6.0.

Har også merket at telefonen må lades til minimum 1% før den slår seg på. Før var det instant etter tilkobling av lader. Dette henger sikkert sammen med de nye strømsparingstiltakene i 6.0.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Etter jeg har oppdatert så syns jeg det er vanskeligere å vekke mobilen fra dvale. . Må trykke flere ganger. . Flere som merket det i 6.0?

Jeg har ingen erfaringer med pre-6.0, siden jeg kjøpte mobilen for 3 dager siden. Men ja, samme problemet, et par-tre ganger om dagen.

Kanskje det fungerer å trippel-tap'e?

Jeg er storfornøyd akkurat nå uansett, spesielt pga kamera.

Jeg har merket at tap-to-wake ikke alltids fungerer når telefonen tas opp fra lommen. Ellers virker det bra.

Jeg tipper det er en power-save funksjon, eller en sikkerhet mot at telefonen låses opp i lommen.

 

Men en annen ting er at glance-view ikke fungerer på 6.0 hos meg. Noen andre?

Edit: Lock screen må være aktivert for glance view.. snodigt..

Glance-view fungerer ikke hos meg heller, etter 6.0.

Har også merket at telefonen må lades til minimum 1% før den slår seg på. Før var det instant etter tilkobling av lader. Dette henger sikkert sammen med de nye strømsparingstiltakene i 6.0.

Glance fungerer her, tror det er som noen før meg sa, må kanskje ha en skjermlås aktivert først

Lenke til kommentar

Da var tripod i hus. Tok 2 bilder uten blitz. Ene med auto, andre med iso50 og 30 sek lukketid, begge på pod:) Imponert over bildekvaliteten.attachicon.gif20151216_161829.jpgattachicon.gif20151216_161808.jpg

Ironi? Hvis ikke:

 

1. Alt for mørkt og kornete. Det går an å lysne i etterbehandlingen, men da blir det så kornete at det er helt ubrukelig. Sånn det er nå er det ubrukelig mørkt. Jeg finner heller ingen mellomting der man får litt av begge deler.

 

2. Hvitbalansen er på bærtur. Bortsett fra det ser bildet ok ut nedskalert til litt under 2 Mpegapiksler (skjermen jeg ser det på er ca 2 Mp og bildet er litt mindre pga rammer). Ser jeg på bildet i 1:1 pikselmappet størrelse så blir det veldig grumsete og forsvarer på ingen måte de 16 megapikslene det skal ha. I tillegg er det en del fargestøy og de mørke flisene er nesten helt blottet for detaljer. Rene flater ser ok ut, men det er kun fordi de er overprosessert. Ting som skal ha fine detaljer sånt som håndklær har mistet detaljene i overprosesseringen og ser "skitne" og kunstig grøtete ut. Badet har relativt lite kontrast så dette burde være lett match for de fleste kamera. Likevel skjer alt dette.

 

Kan du prøve å ta et bilde i råformat (dng?) og laste opp?

Lenke til kommentar

Tok bare en test for å se hvor mye lys det fanga inn :) Kunne såklart fiksa hvitbalansen, men dette var bare en test.Det kommer inn et gult baklys fra halospotter bak som gjør at fargene jeg ser ikke er så ulik de på bildet. Badet var omtrent like mørkt for det blotte øyet som autobildet så traff ok med fokus, tok samme bildet med dslr og det og bomma på fargene men såklart mindre støy og skarpere. Jeg bruker bare bildene til facebook, kalendere og album med relativt små bilder, der ville dette bildet vært ok :)

 

Jeg er ikke noe god fotograf, men poenget var at kameraet er langt bedre enn mine tidligere mobiler samt mobiler jeg har lånt.

Endret av Cowboystrekk
Lenke til kommentar

Noen som vet om det finnes alternativ til Samsung's sidesync 3.0 for LG?

Mener å ha sett tilsvarende løsning for tidligere LG telefoner, men ingen nyere løsning.

Tenker ikke på 3-parts software for kun mirroring, screen capture etc, men full funksjonalitet fra mac eller pc.

Har sett bla Mobizen, men virker ikke optimal.

 

Er det forresten noen som kjenner til bekreftet lanseringsdato for LG V10 i Norge? Vet bare at den skal komme i januar i følge pressemeldingen.

Lenke til kommentar

 

 

Da var tripod i hus. Tok 2 bilder uten blitz. Ene med auto, andre med iso50 og 30 sek lukketid, begge på pod:) Imponert over bildekvaliteten.attachicon.gif20151216_161829.jpgattachicon.gif20151216_161808.jpg

Ironi? Hvis ikke:

 

1. Alt for mørkt og kornete. Det går an å lysne i etterbehandlingen, men da blir det så kornete at det er helt ubrukelig. Sånn det er nå er det ubrukelig mørkt. Jeg finner heller ingen mellomting der man får litt av begge deler.

 

2. Hvitbalansen er på bærtur. Bortsett fra det ser bildet ok ut nedskalert til litt under 2 Mpegapiksler (skjermen jeg ser det på er ca 2 Mp og bildet er litt mindre pga rammer). Ser jeg på bildet i 1:1 pikselmappet størrelse så blir det veldig grumsete og forsvarer på ingen måte de 16 megapikslene det skal ha. I tillegg er det en del fargestøy og de mørke flisene er nesten helt blottet for detaljer. Rene flater ser ok ut, men det er kun fordi de er overprosessert. Ting som skal ha fine detaljer sånt som håndklær har mistet detaljene i overprosesseringen og ser "skitne" og kunstig grøtete ut. Badet har relativt lite kontrast så dette burde være lett match for de fleste kamera. Likevel skjer alt dette.

 

Kan du prøve å ta et bilde i råformat (dng?) og laste opp?

Tok noen nye bilder i mer utfordrene setting:

 

post-13921-0-11614400-1450940622_thumb.jpgauto, marginalt mørkere bilde enn hva jeg ser.

post-13921-0-13184500-1450940703_thumb.jpgraw

post-13921-0-20089300-1450940734_thumb.jpgmanuell jpg.

 

Jeg har ikke justert hvitbalanse da farger samsvarer med det jeg ser og vet hvordan ser ut i dagslys, bruker rødlig hus og gusjegrønne stoltrekk som fargereferanse. Ikke veldig imponerende, men kommer greit ut av det fargemessig såvidt jeg kan se (noe avvik på veggen eneste), men mer støy enn ønskelig såklart. Iso 50, 30 sek lukkertid.

Endret av Cowboystrekk
Lenke til kommentar

Etter ørten turer i golv og fliser sprakk skjermen. Noen som vet hva det koster å bytte den, og om det evt er "lett" å bytte den for hobbyreparatører?

Hei

Bodø MobilFiks tok 1700,- for jobben.(Tror ikke det var orginal skjerm,men ble som ny)Og det er ikke en jobb for en "hobbyreparatør"vist du ikke har byttet skjerm på mobil/pad før.

Har brukte xxxxx A/S 4 ganger er kanskje på kanten og kalle dem for svindlere,men har FRKTELIG dårlig opplevelser med dem!!(eneste grunn til at mange bruker dem er at mange leverandører er knyttet opp til xxxxx A/S hvist mobil/pad blir skadet) Kan jo godt være at jeg har hat fryktelig uflaks.

 

God jul og godt nytt år!

(Redigere på grunnlag av at jeg føler jeg egentlig ikke har grunnlag for og sverte et firma)

Endret av Tage.T
Lenke til kommentar

Svarte, bare en måned etter at jeg fikk telefonen tilbake etter feil på kameraet (grønn flekk i bildene) så fant den i dag ut at den skulle forsvinne inn i en boot loop.

Klarer ikke å få den til å boot'e, enten går den bare til LG-logoen (Life's Good? Ja særlig) før den rebooter, eller så går den faktisk videre til "Updating Android/Updating 1 of 103 Applications" akkurat som at jeg skulle ha installert en sw-oppdatering, noe jeg ikke har gjort. Så går den da kanskje videre til Updating 3 of (...) før den rebooter.

 

Før dette skjedde så satt jeg bare på sofaen og surfet på nettsider, vg.no eller noe slikt, da den plutselig ikke reagerte på trykkene mine og bootet. Og rebootet. Og rebootet.

 

Ser det er en del andre i verden som opplever det samme - noen her inne?

 

Nå skal jeg laste ned LG Bridge og se om den klarer å gjøre noe fra eller til, hadde vært kjekt å få tatt en backup før jeg sender den inn (igjen).

 

Christopher

Lenke til kommentar

Nå skal jeg laste ned LG Bridge og se om den klarer å gjøre noe fra eller til, hadde vært kjekt å få tatt en backup før jeg sender den inn (igjen).

 

Christopher

 

Det funker ikke når jeg ikke får bootet telefonen, tydeligvis.

Den vil ikke en gang inn i Recovery.

 

Dette er ordentlig teit, altså. Jeg tar i mot alle tips om hvordan jeg kan bryte løs fra boot loop'en.

Har forsøkt å ta ut og inn batteriet mange ganger men hver gang går den bare tilbake til boot loop.

 

Volum ned + power, slippe ca 1 sek ved logo, og så volum ned + power igjen for å komme i recovery har ingen effekt.

 

Edit: Volum opp + power (download mode) funker heller ikke.

 

Telefonen er ikke rootet eller slikt.

Endret av grenness
Lenke til kommentar

 

Nå skal jeg laste ned LG Bridge og se om den klarer å gjøre noe fra eller til, hadde vært kjekt å få tatt en backup før jeg sender den inn (igjen).

 

Christopher

 

 

Det funker ikke når jeg ikke får bootet telefonen, tydeligvis.

Den vil ikke en gang inn i Recovery.

 

Dette er ordentlig teit, altså. Jeg tar i mot alle tips om hvordan jeg kan bryte løs fra boot loop'en.

Har forsøkt å ta ut og inn batteriet mange ganger men hver gang går den bare tilbake til boot loop.

 

Volum ned + power, slippe ca 1 sek ved logo, og så volum ned + power igjen for å komme i recovery har ingen effekt.

 

Edit: Volum opp + power (download mode) funker heller ikke.

 

Telefonen er ikke rootet eller slikt.

Høres ut som du har fått samme problem jeg fikk, ref. tidligere poster *host* Mainboard døde, telefonen måtte inn for nytt kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...