Gå til innhold

Har kunden alltid rett?


Anbefalte innlegg

Det er ikke vanskelig å respektere og høre på en kunde, og likevel forklare at de tar feil. Å fortelle en kunde at de tar feil betyr ikke at du gjør en dårlig jobb.

Kunden har alltid rett betyr ikke at de aldri tar feil, det betyr at en må respekterer deres følelser selv om de tar feil. Du beklager og tar litt skyld at kanskje noe ble uklart og tilbyr dem et alternativt, da får du ofte en rimelig kunde som kommer tilbake
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Relativt dårlig service merker nesten alle amerikanere når de reiser til Norge og Europa generellt.

 

Det er ikke uvanlig at skikkene er litt annerledes på andre sida av Jorda. Det må den reisende være oppmerksom på, og han får ta skikken der han kommer Blir det for ille, er det bare å holde seg hjemme. Vi europeere kommer neppe til å savne dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Relativt dårlig service merker nesten alle amerikanere når de reiser til Norge og Europa generellt.

 

Det er ikke uvanlig at skikkene er litt annerledes på andre sida av Jorda. Det må den reisende være oppmerksom på, og han får ta skikken der han kommer Blir det for ille, er det bare å holde seg hjemme. Vi europeere kommer neppe til å savne dem.
Det er sånnt overalt, selv når europeere reiser til USA og ikke forstår at Hollywood filmer ikke gir et nøye bilde av landet. Selv, mener jeg at mye ville forbedres hvis alle måtte reise til hverandres land. Vi har mye å lære av hverandre. Det er hovedgrunnen jeg snakker med folk som deg, selv om du kommer aldri til å savne oss
Lenke til kommentar

 

 

Selv, mener jeg at mye ville forbedres hvis alle måtte reise til hverandres land. Vi har mye å lære av hverandre.

 

Jeg er ikke uenig i det. Men da bør en velge seg gamle kulturland som virkelig har noe å lære bort. Alle de amerikanske nasjonene havner langt nede på den lista.
Hvilke nasjoner -Mayan Aztec, Cherokee, Sioux, Huron, Navaho , Apache? Gamle nasjoner allesammen
Lenke til kommentar

 

 

Selv, mener jeg at mye ville forbedres hvis alle måtte reise til hverandres land. Vi har mye å lære av hverandre.

Jeg er ikke uenig i det. Men da bør en velge seg gamle kulturland som virkelig har noe å lære bort. Alle de amerikanske nasjonene havner langt nede på den lista.
Hvilke nasjoner -Mayan Aztec, Cherokee, Sioux, Huron, Navaho , Apache? Gamle nasjoner allesammen

 

Jeg tenkte spesielt på Ildlandet  ;-)

Også der har det bodd mennesker i tusenvis av år. Men dessverre har de ikke utmerket seg ved noen framstående kultur, hverken før eller nå. Som resten av Amerika. Unntak finnes - sambaen kommer jo fra Amerika - men stort sett har den kulturbærende delen av menneskeheten, asiater og europeere, fint lite å lære av amerikanerne.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Selv, mener jeg at mye ville forbedres hvis alle måtte reise til hverandres land. Vi har mye å lære av hverandre.

Jeg er ikke uenig i det. Men da bør en velge seg gamle kulturland som virkelig har noe å lære bort. Alle de amerikanske nasjonene havner langt nede på den lista.
Hvilke nasjoner -Mayan Aztec, Cherokee, Sioux, Huron, Navaho , Apache? Gamle nasjoner allesammen

Jeg tenkte spesielt på Ildlandet ;-)

Også der har det bodd mennesker i tusenvis av år. Men dessverre har de ikke utmerket seg ved noen framstående kultur, hverken før eller nå. Som resten av Amerika. Unntak finnes - sambaen kommer jo fra Amerika - men stort sett har den kulturbærende delen av menneskeheten, asiater og europeere, fint lite å lære av amerikanerne.

Ganske sneversynt og ignorante syn, typisk eurosentriske antiamerikanisme
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så kan man jo spørre seg hva skal man lære? Er det da amerikanerne som skal lære seg å være mindre kravstore til service, eller vi som skal skjerpe oss? Eller begge deler? Mitt inntrykk er at amerikanere er kravstore douchebags når det kommer til "customer service".

Det er mye å lære når en studerer en annen kultur uansett hvilke kulturer enn studerer men det betyr ikke at din egen kultur bør endre seg hvis alt fungerer bra uten noe problemer. Det gjelder bare bredere kunnskap/perspektiv både om andre men også deg selv og dine egne

 

Det finnes flere veier å løse problemer, bredere kunnskap gjør alle flinkere og mindre sneversynte.

 

Amerikanere er vant til god og raskt service og det tar tid til å lære hvorfor andre ikke synes det er så viktig. Amerikanere er også vant til kulturen som setter pris på sosial likhet og hilser på ukjente og de med høy status som de er venner. Gamle eldre turister har ikke lært seg at andre ikke gjør det samme. De mener det er uhøflig ellers.

Lenke til kommentar

Amerikanere generelt er nok mer utadvendte, ja. Kan ikke si jeg har så mye erfaring med at de er overdrevent kravstore på service, men folk skjønner jo at man som turist ikke kan forvente at det er akkurat som hjemme.

96% av misfornøyde kunder aldri klager på hvor de kjøper varer, de velger å aldri handler der igjen men de forteller 9-15 andre hvor dårlig deres erfaring var.   Det er grunnen til at det er viktig å hjelpe de som klager, selv om du taper litt penger første gangen.

Lenke til kommentar

 

 

 

Ganske sneversynt og ignorante syn, typisk eurosentriske antiamerikanisme

 

Herregud, er dette et debattnivå du er fornøyd med! Nei, spørsmålet var retorisk - ikke svar.

 

En får si sin mening om andres meninger uten å bli spurt og du gjentar en stereotypisk ignorant mening om kultur som har blitt skrevet I mer enn 200 år blant flere europeere.  Knut Hamsun var en av de største forfattere som hatet amerika og skrev nesten det samme kommentar som deg.  Kanskje han trengte bedre service?

 

 Men, det begynner å bli altfor off topic

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...