Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Fruen ville ha "pause"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig vanskelig å tolke det. Jeg vet ikke helt hvordan forholdet mellom dere har vært. Har den ene parten ofret mye for den andre? Vært mye jeg jeg jeg, eller henne henne henne?

 

Det kan alltid være deilig å være litt alene og bare tenke på seg selv når man er i et forhold, spesielt hvis man har vær sammen lenge. Men trenger ikke å bety at hun synes at det vil være deilig for alltid. Der bør kanskje sette dere ned og snakke skikkelig om forholdet deres. Når dere går så langt som pause så er det ofte like før det også kunne ha blitt slutt, hvis f.eks en av dere hadde nektet pause. Men at dere velger pause fordi dere er redd for å miste det dere har og aldri kunne få det tilbake. Noe som ofte skjer hvis man slår opp.

Lenke til kommentar

Hun mener akkurat det du tror hun mener. Det er digg å være singel, for da har hun ingen forpliktelser overfor deg lenger. Hun er tydeligvis ikke voksen nok til å si det som det er, og tar i stedet den idiotiske pause-varianten for å spare papirarbeidet, med et håp om at forholdet ebber ut av seg selv. Jævlig dårlig gjort, og forferdelig kjip situasjon. For min del gjorde jeg det klinkende klart i starten av mitt nåværende forhold at det aldri vil bli aktuelt med noe som heter "pause", nettopp for å unngå slike situasjoner som det her. Enten er dere sammen, eller så er dere for faen ikke sammen.

Det er ikke noe midt i mellom. Er du virkelig villig til å sitte og vente i håp om at hun kanskje kommer tilbake? Dersom hun skulle gjøre det, klarer du også å akseptere det faktum at hun har vært borte på flere andre gutter i mellomtiden? Jeg hadde aldri verden klart det, og det tror jeg helt ærlig ikke du heller gjør. Det snur forholdet fullstendig på hodet. Det jeg vil du skal gjøre er å bare tenke på deg selv du også, siden det tydeligvis er hva hun forsøker å få frem at hun gjør. Drit med do-døra åpen, fis så masse du klarer, drikk masse øl og gi faen i oppvasken frem til neste dag. Skaff deg Tinder, få litt bekreftelse og begynn å uforske ukjent mark du også. Og for all del; ingen kontakt med henne, med mindre hun tar kontakt med deg. Play on.

Endret av Doggystyle
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er ikke noe midt i mellom. Er du virkelig villig til å sitte og vente i håp om at hun kanskje kommer tilbake? Dersom hun skulle gjøre det, klarer du også å akseptere det faktum at hun har vært borte på flere andre gutter i mellomtiden? 

 

Kunne ikke vært mer enig!

Liksom: "Jeg fant ingen andre som ville ha meg, så jeg får vel holde ut med deg da"(!)

 

Folk som vil ha 'pause', fortjener ingenting annet enn:

 

"Greit, men da tar vi pause resten av livet! Jeg gidder ikke sitte å vente som en hund utenfor butikken, til det passer deg å evt. komme tilbake! Og skulle du komme tilbake, så er du i mine øyne verdiløs som kjæreste etter en 'pause'!"

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei,

 

Skriver dette for å kanskje få noen andre synspunkter eller eventuelt mine mistanker. Etter å ha krangler den siste tiden, den berømte 2-års krisa, sa kjæresten min for 4 uker siden at hun ville ha pause for å tenke igjennom ting.

 

Etter å ha pratet sammen veldig sporadisk de siste ukene spurte jeg henne idag hvordan hun egentlig hadde opplevd de siste ukene. Hun svarte da "Helt ærlig så har det vært deilig. Bare tenke på meg selv".

 

Hvordan skal jeg egentlig tolke dette? I hodet mitt, så tolker jeg det som at hun synes det er deilig, og aldri kommer til å ville komme tilbake til meg.. Nå er jeg ikke helt objektiv selvfølgelig, så derfor spør jeg dere. Hva tror dere hun mener med det?

Jeg ville ikke lagt for mye vekt på meningene til de sinte mennene her på forumet. Det er ikke sikkert det blir noe mer, men det siste jeg ville akseptert er å la andres bitterhet bli projisert over på deg.

 

Jobben din er ikke å tolke. Ingen mennesker bør basere samliv på å tolke. Stikkordet som gjelder for deg er dialog. Da legger du i alle fall til rette for at det skal bli noe mer, dersom det er noe mer å hente – og går ikke glipp av det som potensielt hadde blitt noe fint i framtida. Alle forhold butter iblant.

Endret av Aiven
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du bør jo kanskje tenke på hvordan dere hadde det før det ble "pause" og var det sånn at det var mye krangling sier det seg selv at dette var en logisk svar du fikk .

Hun er muligens kun ærlig , ikke legg for mye i dette før dere får en dialog og så kan det være at foholdet kan komme seg på sporet igjen.

 

En annen ting å huske er at man bør ikke spørre for mye om hva man har gjort når man har pause , dette gjelder begge parter.

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke lagt for mye vekt på meningene til de sinte mennene her på forumet. Det er ikke sikkert det blir noe mer, men det siste jeg ville akseptert er å la andres bitterhet bli projisert over på deg.

 

Dette burde vært postet som en kunngjøring på toppen av alle tråder i denne kategorien.

 

 

Det er ikke noe midt i mellom. Er du virkelig villig til å sitte og vente i håp om at hun kanskje kommer tilbake? Dersom hun skulle gjøre det, klarer du også å akseptere det faktum at hun har vært borte på flere andre gutter i mellomtiden? Jeg hadde aldri verden klart det, og det tror jeg helt ærlig ikke du heller gjør. Det snur forholdet fullstendig på hodet. Det jeg vil du skal gjøre er å bare tenke på deg selv du også, siden det tydeligvis er hva hun forsøker å få frem at hun gjør. Drit med do-døra åpen, fis så masse du klarer, drikk masse øl og gi faen i oppvasken frem til neste dag. Skaff deg Tinder, få litt bekreftelse og begynn å uforske ukjent mark du også. Og for all del; ingen kontakt med henne, med mindre hun tar kontakt med deg. Play on.

 

 

Flere enn meg som synes dette høres mer ut som Al Bundy enn [sett inn din favoritt machomann]?

 

Geir :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva hun tenker: "yes, nå er jeg fri til å gjøre hva jeg vil med hvem som helst, og hvis det ikke funker, kan vi fortsette igjen."

 

Neida, men hvis dere "bare" har vært sammen i 2 år og hun vil ha pause, er ikke det et godt tegn. En pause er jo å gå fra hverandre midlertidig, og har det skjedd en gang, er sjansen stor for at det skjer igjen..og igjen.

Lenke til kommentar

Så lenge hun vet at hun kan få deg tilbake når som helst så vil hun fortsette å være i pause til hun finner noen andre. Nå har hun fått pusen sin og hun må ta et valg. Du får bare være ærlig og si det som det er, jeg orker ikke å gå i pause, enten så finner vi tilbake til hverandre ellers så får vi ende det helt. Bare si dette så får du svaret nå med en gang isteden for å gå og vente på det, for svaret vil være det samme i dag som om 2 måneder, det kan jeg garantere deg. Dessuten viser du at du ikke sitter og venter i evigheten, noe som er veldig usexy. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Neida, men hvis dere "bare" har vært sammen i 2 år og hun vil ha pause, er ikke det et godt tegn. En pause er jo å gå fra hverandre midlertidig, og har det skjedd en gang, er sjansen stor for at det skjer igjen..og igjen.

 

Jeg har vært gift i snart 30 år. Og nei, jeg har ingen oppskrift på hvordan man får det til. Tror meg, det kommer garantert å skje igjen at man føler behov for en pause. Uten at det er noe spesielt dårlig tegn. De fleste av oss har det slik. At det går to år mellom hver gang man er grundig lei av hverandre høres ganske normalt ut. 

 

Etter to år er den første forelskelsen som regel over, og hverdagen begynner. Det er ikke alle klare for, eller forberedt på å takle.

 

Så etterhvert får man så mye felles (boliglån, barn, venner) at man holder sammen også i de onde dager. Kanskje hadde det blitt færre skilsmisser om man faktisk tok en pause av og til...

 

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mye sant i det!

Men samtidig er jo han har muligheten, før barn og huslån, til å innse at muligens dette blir mye bråk og lite ull for et langt liv.

Og kanskje der er en bedre match der ute for ham :)

 

EDIT: Hun har jo tydeligvis gjort det...

Endret av ozone
Lenke til kommentar

Mye krangling og irritert stemning kan føre til brudd. Det behøver ikke bety at hun er en upålitelig person at hun vil ha pause, men hun kan føle at kranglingen tvinger henne til å be om en pause.

 

Som det står i en berømt bok; det er bedre å bo i en krok på taket enn å dele hus med en trettekjær person.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mye sant i det!

Men samtidig er jo han har muligheten, før barn og huslån, til å innse at muligens dette blir mye bråk og lite ull for et langt liv.

Og kanskje der er en bedre match der ute for ham :)

 

Jeg skal være den siste til å anbefale folk å holde sammen, eller gå fra hverandre. Det finnes ikke noe fasitsvar på det. Og det er ikke sikkert det er mer attraktivt å være alene, selv om det tydeligvis synes sånn for forumbrukere i 20-årene som foretrekker World of Warcraft hvor konfliktene kan løses digitalt istedet for analogt. Desverre er det ofte resultatet av å mene at man fortjener "bedre" enn det man har, tllbudet er ikke tilpasset etterspørselen. 

 

Mye krangling og irritert stemning kan føre til brudd. Det behøver ikke bety at hun er en upålitelig person at hun vil ha pause, men hun kan føle at kranglingen tvinger henne til å be om en pause.

 

Det er antagelig en riktigere analyse enn de fleste i denne tråden. De fleste forhold sprekker fordi hverdagen blir for traurig, ikke på grunn av partene har funnet eller ønsker seg en annen. De færreste går da også rett fra et forhold til et annet, de tar en pause fra hele greia og kan ikke tenke seg å hoppe ut idet igjen med det første. Og det er grunnen til at pauser i et varig forhold ikke fører til at den andre løper rundt og har seg med kreti og pleti i mellomtiden.  

 

Som det står i en berømt bok; det er bedre å bo i en krok på taket enn å dele hus med en trettekjær person.

 

 

Synd at den samme boka nekter folk å flytte "på taket" da, men forlanger at man holder samme i både gode og onde dager...

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Jeg skal heller ikke kalle meg noen ekspert.

 

Du kan f.eks. være proaktiv og sjekke gresset på den andre siden selv, allerede nå. Det er litt sleipt kanskje..

Men, det kan også virke på en manipulativ måte. Når hun ser at hun kanskje kunne miste deg til noen andre, så er det rart hva det gjør med hjernekjemien. Nasty  ;)

 

Kan hende hun forsvinner ut av livet ditt før eller siden, det vet vi ingenting om. Men, det som nok er vanligst er at dette gjerne kan ta en stund. At det blir litt jojo-effekt. Regn med at hun angrer seg minst 10 ganger dersom "du er noe å samle på". Sånn sett skjer bruddet kanskje kanskje ikke i morgen for å si det slik.

 

Selv har jeg vært treg med å få kjæreste, er gift med henne. Hadde jeg ikke vært gift, så kan det tenkes at jeg også hadde søkt og kunnet nyte den friheten det er å være singel. Men, det har jeg ikke erfaring med. Det er sikkert svært spennende og gøy å smake her og der, men det er ingen garantier for at man finner seg noe bedre.

 

Er du den lett desperate typen som må erstatte henne kjappest mulig, med noe som du tror kan være et bra og stabilt forhold, så er faren stor for at du gjør ditt livs største feilvurdering. Ta litt av tiden til hjelp om ikke annet.

Endret av G
Lenke til kommentar

høres ikke helt bra ut. Jeg tenker det at du ikke skal høre for mye på de sterke meningene her, og ikke ha for stor stolthet. Det er mange "stolte" damer og menn uti der, som ser på seg selv som for stolte og for bra i forhold til alt og alle, tror det er en av grunna til at det er så mange single. Mange er single fordi ingen er "bra nok".

 

For å si det sånn; det er ikke mange i vennekretsen som har langvarige forhold, men de to første jeg kommer på har det vært jævli seriøse problemer og krangling som de har greid å ordne opp i.

 

Men lykke til, og oppdater gjerne tråden med hvordan det går. Om ting går seg til avhenger totalt av personene

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...