Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Har bestilt to 1080gtx fra komplett.no men trenger bare et av dem. 

 

Hvilket kort ville du valgt? 

 

Bestilte EVGA fordi det var billigst, og STRIX fordi det ga mest ytelse. Men er det verdt 800kr? 

 

EVGA GeForce GTX 1080 for 6242,74 

Eller 

ASUS GeForce GTX 1080 ROG Strix for 7049.06 ?

 

 

 

post-65830-0-52336800-1464611547_thumb.png

post-65830-0-94113700-1464611554_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Strix skal vel være bedre kjøler enn standardutgaven av ACX. Men nå vet vi lite om løsningen på 1080 Strix og ACX 3 vs 2.

 

Asuskortet er også custom PCB og der har Asus vært solide før hvertfall. Du får også 8pin + 6pin. Rimeligste EVGA ser vel ut til å være referanse PCB uten ekstra strøm.

Lenke til kommentar

Anandtech har oppdatert sin GPU-bench med 1070-resultater: http://www.anandtech.com/bench/product/1731?vs=1715

 

Synd at de ikke har en skikkelig review av verken 1080 eller 1070 ennå. Veldig skuffet over Anandtech etter at Anand forlot skuta. Virker som Ryan Smith alltid klarer å fucke opp reviews av GPU-lanseringer med å slippe de mye mye senere enn resten. Må vel si det samme for Tech Report også.

Bedre med et bra og grundig review enn et samme dagen da.

Lenke til kommentar

Høres riktig ut. Først bestilte jeg EVGA hos komplett, men så ser jeg at ASUS med ROG STRIX skryter av at de overperformer FE med 4-7%  -

 

 

Det kommer fort EVGA'en til å gjøre også på grunn av bedre kjøler enn på FE kortene. Forskjellen opp til Strix derfra igjen blir enten lavere støy på Strix, eller høyere overklokk. Bare du som kan si om du synes det er verdt det..

Lenke til kommentar

Veldig skuffet over Anandtech etter at Anand forlot skuta. Virker som Ryan Smith alltid klarer å fucke opp reviews av GPU-lanseringer med å slippe de mye mye senere enn resten. Må vel si det samme for Tech Report også.

 

Ja antall reviews har også blitt færre etter at Anand forlot skuta. Husker de hadde en del gode artikler om overklokking også i sin tid. Nå er det sjeldent noe interessant på den siden. Toms Hardware Guide ble heller ikke det samme etter at Thomas Pabst forlot der heller. 

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

 

Det er et MSI kort.

 

At Computex on Monday Corsair announced the Hydro GTX 1080, with a Corsair closed-loop cooler attached to an MSI 1080.

 

Så det når jeg omsider leste artikkelen. Likevel skjermkort er ikke noe jeg forbinder med Corsair. Her har vel Corsair gått i samarbeid med MSI, men denne er vel solgt av Corsair og ikke MSI.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

 

 

Det er et MSI kort.

 

At Computex on Monday Corsair announced the Hydro GTX 1080, with a Corsair closed-loop cooler attached to an MSI 1080.

 

Så det når jeg omsider leste artikkelen. Likevel skjermkort er ikke noe jeg forbinder med Corsair. Her har vel Corsair gått i samarbeid med MSI, men denne er vel solgt av Corsair og ikke MSI.

 

Neida, ble også litt overrasket over det. :)

 

 

For meg personlig blir ikke det noe problem, blir nok ikke å overklokke uansett. :p

Lenke til kommentar

 

 

Det er et MSI kort.

 

At Computex on Monday Corsair announced the Hydro GTX 1080, with a Corsair closed-loop cooler attached to an MSI 1080.

 

Så det når jeg omsider leste artikkelen. Likevel skjermkort er ikke noe jeg forbinder med Corsair. Her har vel Corsair gått i samarbeid med MSI, men denne er vel solgt av Corsair og ikke MSI.

 

 

Den er vel heller solgt av MSI og ikke Corsair. Corsair lager kjøleløsninga, MSI setter sammen kortet og monterer alt og selger.

Lenke til kommentar

MSI og Corsair samarbeidet jo med MSI 980 Ti Seahawk også. Den skuffet jo en hel del sammenlignet med EVGA 980 Ti Hybrid. Og MSI 1080 Seahawk kjører vel referanse PCB med 1x 8-pin.

 

Men når vi ser på Asus GTX 1080 Strix og hvordan den oppfører seg med overklokking så ser det vel heller mørkt ut? Strix har jo vært en serie med gode PCB og solid overklokking tidligere. Spennende å se om øvrige custom kort er like skuffende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...