Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan se ut som det er ytterst lite å hente her ja, så da blir det å plukke det kortet som kommer med best kjøling. Sånn sett så ble fort MSI SeaHawk langt mer aktuell ettersom det kan være som 1x 8-pin spiller liten rolle. Men avventer EVGA Hydro i og med at den hadde endel bedre kjøling sammenlignet med SeaHawk på 980 Ti modellene.

Lenke til kommentar

Skjønner virkelig ikke hvorfor folk ser for seg at custom kortene skal klokke så voldsomt mye bedre enn referanse kortene.

 

GP-104 er i praksis 16nm Maxwell, så at det kommer som noen bombe at de har ca samme begrensninger som det Maxwell har, og ikke skalerer med spenning burde på ingen måte komme som noe sjokk.

980ti har hvertfall ikke skuffet på klokk på de jeg har hatt (både referanse og classified). Evga kortene har jeg inntrykk av at er populære blant overklokkere, og med custom bios uten powerlimit løftet det seg enda et hakk.

 

Dumt spørsmål: noen som vet om det vil være mulig å software modde ny volt-limit på 1080? Ny bios eller liknende?

Lenke til kommentar

 

Skjønner virkelig ikke hvorfor folk ser for seg at custom kortene skal klokke så voldsomt mye bedre enn referanse kortene.

 

GP-104 er i praksis 16nm Maxwell, så at det kommer som noen bombe at de har ca samme begrensninger som det Maxwell har, og ikke skalerer med spenning burde på ingen måte komme som noe sjokk.

980ti har hvertfall ikke skuffet på klokk på de jeg har hatt (både referanse og classified). Evga kortene har jeg inntrykk av at er populære blant overklokkere, og med custom bios uten powerlimit løftet det seg enda et hakk.

 

Dumt spørsmål: noen som vet om det vil være mulig å software modde ny volt-limit på 1080? Ny bios eller liknende?

 

Er ikke snakk om at de klokker dårlig, men heller at de ikke skalerer på spenning i samme grad som tidligere har vært tilfellet, og at å betale ekstra for kort med overkill VRM da blir meningsløst med mindre du kjører minusgrader. 

Hadde prisen vært nogenlunde lik så er det selvsagt ingen dum ide, men når du må betale tusenlappen ekstra for dobbel VRM du aldri får bruk for, så blir det noe annet.

Lenke til kommentar

Hadde egentlig tenkt til å vente på Polaris/1070, men ser dustin selger PNY 1080 FE til 6599 nå, kommer på 6400 med MC rabatt.

Har lest mye om dette med throttling osv, så er litt småskeptisk..

 

Har fortsatt min trofaste 24" Dell på 1920x1200 (2407WFP), 3770K og AMD 6950 2GB..

Lenke til kommentar

Til de som ikke har fått det med seg (gjelder Founders Edition-kortene)

 

https://www.techpowerup.com/222895/nvidia-gtx-1080-founders-edition-owners-complain-of-fan-revving-issues

 

"Customers across the forumscape, including on NVIDIA's own GeForce Forums, are complaining of an issue where the fan of the cooler has a mind of its own, and revs up from 2,000 RPM to 3,000 RPM intermittently, and drops back to its idle speed. This, users complain, is particularly annoying if you're not gaming."

 

Oppsummert så er det et problem at viftehastigheten på kortet varierer fra 2000 til 3000 RPM helt uten grunn. Det kan skje helt plutselig og kan IKKE overstyres via software. Det eneste som kan fikse dette blir firmware/bios/driver-oppdatering fra NVidia.

Endret av Kilko1337
Lenke til kommentar

1070 holder fint til skjermen din. Spar pengene hvis ikke du skal opp til 1440p+ iløpet av under 1 år. 

 

Synes utvalget av skjermer er heller dårlig for øyeblikket da UW 34" til 13k blir litt uaktuelt for min del. Ga 9k for min 24" i 2006, så skal jeg bruke like mye igjen skal det være en fremtidsrettet skjerm som kan leve noen år. Ala 4K 32-34" 120hz+ med DP1.3/1.4.

Lenke til kommentar

Er enig med skjermproblemstillingen... Jeg kjøpte heldigvis en 30" 2560x1600 for mange år siden, og den har holdt seg enormt bra. Jeg kan ikke se gode alternativer til den... 4K hadde jo vært kjekt for desktop, men for spill vil det bare holde meg tilbake... og det er dårlig utvalg med IPS/VA skjermer som har *sync og >60hz også. HDR og OLED er på vei men vil ta tid...

 

For din del så er det kanskje litt dumt å gå for en "dyr" 30" nå, men du kan jo evt se etter billig 27" 1440p skjerm å ha i mellomtiden... eneste irriterende er at bare vil være littegrann bredere men du får ingenting i høyden pga 16:9 vs 16:10.

Lenke til kommentar

De fleste som ikke gamer alene på rommet med hodetelefoner på hele tiden, burde ha lært seg å ligge unna referansekjøling og generelt billig luftkjøing. 

 

Nja, når NVIDIA først introduserte disse ganske så flotte vaporkjølerne sine tilbake med GTX 680, eller var det GTX 690 så var de jo av de beste alternativene for luftkjøling på markedet og danket jo ut det meste av det som ble levert fra tredjepart og har jo selv den dag i dag den store fordelen av at de blåser den varme luften ut av kabinettet istedenfor å pushe den ut inne i kabinettet.

 

Nå har det jo skjedd endel siden GTX 6xx serien, og tredjepartkjølere har jo blitt en hel del større og mer omfattende siden den gang så det kan jo se ut som de fleste har tatt igjen referansedesignet til NVIDIA som tilsynelatende ikke har utviklet seg så alt for mye siden den ble introdusert. Men de ser jo jævlig stilrene ut da, selv om jeg ikke liker det kantete designet på det nye til GTX 1070 og 1080.

Lenke til kommentar

Er enig med skjermproblemstillingen... Jeg kjøpte heldigvis en 30" 2560x1600 for mange år siden, og den har holdt seg enormt bra. Jeg kan ikke se gode alternativer til den... 4K hadde jo vært kjekt for desktop, men for spill vil det bare holde meg tilbake... og det er dårlig utvalg med IPS/VA skjermer som har *sync og >60hz også. HDR og OLED er på vei men vil ta tid...

 

For din del så er det kanskje litt dumt å gå for en "dyr" 30" nå, men du kan jo evt se etter billig 27" 1440p skjerm å ha i mellomtiden... eneste irriterende er at bare vil være littegrann bredere men du får ingenting i høyden pga 16:9 vs 16:10.

 

Ja, får nok bare avvente skjermkjøp. Litt derfor jeg egentlig siktet meg inn mot Polaris/1070 siden 1920x1200 lett fungerer på begge.

Har ventet evig lenge på krympingen av prosess, så nå gleder jeg meg til å game PC igjen med Doom og Overwatch:)

Lenke til kommentar

1070 holder fint til skjermen din. Spar pengene hvis ikke du skal opp til 1440p+ iløpet av under 1 år. 

Jeg kjører min 1440p skjerm på GTX 650Ti. Jeg holder på å teste grensepunktet for hva den kan kjøre før jeg skal oppgradere. Har stort sett kun spilt spill som Civilization på dette skjermkortet. Testet nylig Stellaris og det gikk ganske fint å spille. Tror likevel jeg vil få problemer med lav FPS på Tomb Raider og XCOM2. Mange av de nyeste spillene jeg har i mitt steam bibliotek har minimum requirements på skjermkort helt ned i 6xx-serien.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

 

Tror dere Pascal-kortene tjener mer på custom bios med høyere temp limit og power target enn Maxwell-kortene?

Vi tror ingen ting. Vi tester, så gir vi tilbakemelding  :thumbup:

 

Tro og synsing har ikkje gjort forumet bedre noen gang ;)

 

Ikke? Tråden har eksistert siden mars 2015, og er full av tro og synsing :)
Lenke til kommentar

 

 

Tror dere Pascal-kortene tjener mer på custom bios med høyere temp limit og power target enn Maxwell-kortene?

Vi tror ingen ting. Vi tester, så gir vi tilbakemelding  :thumbup:

 

Tro og synsing har ikkje gjort forumet bedre noen gang ;)

 

Ikke? Tråden har eksistert siden mars 2015, og er full av tro og synsing :)

 

Men han har likevel rett ;)

 

EDIT: 

 

Litt nyheter, ComputerBase har testet Strix-versjonen av 1080. For oss som håper at Custom PCB skulle være løsningen til bedre OC, så kan det se ut som dette ikke er tilfelle

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...