Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I følge reviews, så er 100% langt ifra så ille som de gamle referansekorta.

 

Hør på hvordan 74% høres ut som i testen til Joker på Youtube. Ikke noen fæl motor lyd, men veldig whooosh. Noe jeg garantert hører når jeg sitter noen meter unna og ser på film/serier her i stua. Har alle maskinene mine i samme rom, så støy betyr noe.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

 

I følge reviews, så er 100% langt ifra så ille som de gamle referansekorta.

 

Hør på hvordan 74% høres ut som i testen til Joker på Youtube. Ikke noen fæl motor lyd, men veldig whooosh. Noe jeg garantert hører når jeg sitter noen meter unna og ser på film/serier her i stua. Har alle maskinene mine i samme rom, så støy betyr noe.

 

 

Jeg kommer til å investere i en dyrere luftkjølt løsning denne gangen. Har et GTX 680 med referansekjøler, og det støyer ganske mye under load. Tilogmed på idle er det den desidert mest støyende komponenten i PCen min. Denne gangen blir det en MSI GTX 1080 Gaming X :)

 

Den 500-1000 lappen dette kortet koster over de andre, er en bagatell for et kort jeg trolig kommer til å bruke i 4+ år. Forhåpentligvis vil dette byttet bety at PCen min blir helt stille på low load.

Endret av Galen Absalom
Lenke til kommentar

Kanskje den mest oppklarende videoen om de nye HB sli Bridge for pascal:

 

Kast de gamle slappe broene for å si det slik! Kan virke som om de er dårlige for selv 980ti også, da båndbredden er litt for liten for 1440p 120+hz. Dermed går  noe info over pci-e.... Det vil vi ikkje ;)

 

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 

 

Folder på ett kort nå på 2020mhz , fan 100% temp 59c

Men du sitter vel ikke ved der den maskina er? Den vifta på 100% må høres ut som en vindtunnell :confused:

I følge reviews, så er 100% langt ifra så ille som de gamle referansekorta.
Satte 100% hørte ikke noe.. vil si 100% på alle andre 50 kort jeg har med 3partskjøler støyer mer på 100%.

nvidia har rett, den nye kjøleren fortjenes ikke å kalles referansekjøler, men fe^^

Ser noen sliter med å måle støy på de pga det utstyret de har brukt for db ikke funker på så lav lyd

 

Det må sies at det er i et rom med 4 andre pcer med 970kort.

Hadde forventet at 100% hyler og overdøver alt.

At man ikke engang hører forskjell er imponerende.

Endret av War
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Folder på ett kort nå på 2020mhz , fan 100% temp 59c

Men du sitter vel ikke ved der den maskina er? Den vifta på 100% må høres ut som en vindtunnell :confused:

I følge reviews, så er 100% langt ifra så ille som de gamle referansekorta.

Satte 100% hørte ikke noe.. vil si 100% på alle andre 50 kort jeg har med 3partskjøler støyer mer på 100%.

nvidia har rett, den nye kjøleren fortjenes ikke å kalles referansekjøler, men fe^^

Ser noen sliter med å måle støy på de pga det utstyret de har brukt for db ikke funker på så lav lyd

 

 

Slike tilbakemeldinger liker vi! :D

 

Takk

 

 

Msi 1080 lightning:

 

http://www.computerbase.de/2016-05/galaxy-gtx-1070-hif-msi-gtx-1080-lightning/

 

2x8pin + 6 pin  :wow:

 

Trodde Pascal brukte lite strøm jeg :p

 

Den beste killen er jo overkill  :mrgreen:

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Folder på ett kort nå på 2020mhz , fan 100% temp 59c

Men du sitter vel ikke ved der den maskina er? Den vifta på 100% må høres ut som en vindtunnell :confused:
I følge reviews, så er 100% langt ifra så ille som de gamle referansekorta.
Satte 100% hørte ikke noe.. vil si 100% på alle andre 50 kort jeg har med 3partskjøler støyer mer på 100%.

nvidia har rett, den nye kjøleren fortjenes ikke å kalles referansekjøler, men fe^^

Ser noen sliter med å måle støy på de pga det utstyret de har brukt for db ikke funker på så lav lyd

Slike tilbakemeldinger liker vi! :D

 

Takk

 

 

Msi 1080 lightning:

 

http://www.computerbase.de/2016-05/galaxy-gtx-1070-hif-msi-gtx-1080-lightning/

 

2x8pin + 6 pin :wow:

 

Trodde Pascal brukte lite strøm jeg :p

 

Den beste killen er jo overkill :mrgreen:

Fantastisk :)

Lenke til kommentar

Kanskje den mest oppklarende videoen om de nye HB sli Bridge for pascal:

 

Kast de gamle slappe broene for å si det slik! Kan virke som om de er dårlige for selv 980ti også, da båndbredden er litt for liten for 1440p 120+hz. Dermed går  noe info over pci-e.... Det vil vi ikkje ;)

 

[/size]

Leste noe på EK sine sider at vannblokkene deres ikke er kompatible med de nye broene fra nvidia?

Lenke til kommentar

 

Kanskje den mest oppklarende videoen om de nye HB sli Bridge for pascal:

 

Kast de gamle slappe broene for å si det slik! Kan virke som om de er dårlige for selv 980ti også, da båndbredden er litt for liten for 1440p 120+hz. Dermed går  noe info over pci-e.... Det vil vi ikkje ;)

 

[/size]

Leste noe på EK sine sider at vannblokkene deres ikke er kompatible med de nye broene fra nvidia?

 

Men det gjør ikkje noe da de andre harde "led" broene gjør samme jobben :)

Lenke til kommentar

 

 

 

Leste noe på EK sine sider at vannblokkene deres ikke er kompatible med de nye broene fra nvidia?

 

Men det gjør ikkje noe da de andre harde "led" broene gjør samme jobben :)

 

Eller kanskje ikke? EVGA sin er "bare" 540MHz vs Nvidia sin nye 650MHz  :hmm: 

http://rog.asus.com/forum/showthread.php?60164-ROG-Enthusiast-SLI-Bridge-vs-the-competition

 

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Folder på ett kort nå på 2020mhz , fan 100% temp 59c

Men du sitter vel ikke ved der den maskina er? Den vifta på 100% må høres ut som en vindtunnell :confused:

I følge reviews, så er 100% langt ifra så ille som de gamle referansekorta.

Satte 100% hørte ikke noe.. vil si 100% på alle andre 50 kort jeg har med 3partskjøler støyer mer på 100%.

nvidia har rett, den nye kjøleren fortjenes ikke å kalles referansekjøler, men fe^^

Ser noen sliter med å måle støy på de pga det utstyret de har brukt for db ikke funker på så lav lyd

 

 

Slike tilbakemeldinger liker vi! :D

 

Takk

 

 

Msi 1080 lightning:

 

http://www.computerbase.de/2016-05/galaxy-gtx-1070-hif-msi-gtx-1080-lightning/

 

2x8pin + 6 pin  :wow:

 

Trodde Pascal brukte lite strøm jeg :p

 

Den beste killen er jo overkill  :mrgreen:

 

Er veldig spent på å se forskjeller på FE og 3.parts med flere pins enn den ene som er på FE.. Se om det er noe forskjell i det hele tatt  :hmm:

 

Hva ble det på deg? FE? 2 eller 3 stk? 

Lenke til kommentar

Hm. Begynner å bli litt for interessert i 1070 etter å ha sett på en del benchmarks.

Det er liten ytelsesforskjell imellom 1070 og 1080FULL HD, men litt mer merkbart på 4K.
Problemet er at jeg ikke har en 4K-skjerm og vet at hvis jeg først skal kjøpe en 4K-skjerm, skal det være en 27".

Det blir altså prisen for GTX 1080 + 4K-skjerm, eller prisen for 1070 og være fornøyd med FULL HD med alt på ULTRA. Hm...

Endret av Kilko1337
Lenke til kommentar

Hm. Begynner å bli litt for interessert i 1070 etter å ha sett på en del benchmarks.

Det er liten ytelsesforskjell imellom 1070 og 1080FULL HD, men litt mer merkbart på 4K.

Problemet er at jeg ikke har en 4K-skjerm og vet at hvis jeg først skal kjøpe en 4K-skjerm, skal det være en 27".

Det blir altså prisen for GTX 1080 + 4K-skjerm, eller prisen for 1070 og være fornøyd med FULL HD med alt på ULTRA. Hm...

 

Et råd : Dropp 4K for gaming. 1440p, 165 Hz + G-Sync gir etter min mening en bedre gaming opplevelse. Når 120/144 Hz 4K skjermer kommer, så endrer det seg, men det krever enda mer av skjermkorta igjen!

Lenke til kommentar

MSI Lightning virker jo bare meningsløst overspesifisert for de som vil kaste bort penger.. Tror nok MSI SeaHawk eller EVGA Hydro er de to som er mest aktuelle for meg. Best kjøling, lavest støy og all varme rett ut av kabinettet. Eventuelt Founders Edition rett og slett fordi den ser såpass snasen ut.

Lenke til kommentar

 

Hm. Begynner å bli litt for interessert i 1070 etter å ha sett på en del benchmarks.

Det er liten ytelsesforskjell imellom 1070 og 1080FULL HD, men litt mer merkbart på 4K.

Problemet er at jeg ikke har en 4K-skjerm og vet at hvis jeg først skal kjøpe en 4K-skjerm, skal det være en 27".

Det blir altså prisen for GTX 1080 + 4K-skjerm, eller prisen for 1070 og være fornøyd med FULL HD med alt på ULTRA. Hm...

 

Et råd : Dropp 4K for gaming. 1440p, 165 Hz + G-Sync gir etter min mening en bedre gaming opplevelse. Når 120/144 Hz 4K skjermer kommer, så endrer det seg, men det krever enda mer av skjermkorta igjen!

 

 

Så du mener at jeg bør gå for 1070?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...