Gå til innhold

ANMELDELSE: The Order: 1886


Anbefalte innlegg

Mange av disse lunkne anmeldelsene kunne like gjerne blitt brukt om The Last Of Us. Veldig glad for at filmen lekket på nettet på forhånd, og at den allerede hadde fått så mye pes for alt som er galt i dagens AAA-marked, før sperrefristen til anmelderne hadde gått ut.

 

Anmeldere snur alltid kappen etter vinden, så derfor var spillet dømt til å tape. Hadde vært morsomt å vite hva som hadde skjedd om filmen ikke hadde blitt publisert på forhånd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Men av 47 anmeldelser så har det en score på 66 på metacritic.

 

Jeg står nok pent over dette, håpet på bedre siden jeg er veldig glad i steam punk.

Vi har alle forskjellige kriterier til spill osv. Men kjenner jeg blir litt forundra når en score på 66 anses som å ikke være verdt et kjøp. Er jo mange spill som havner rundt der som er faktisk bra...

 

Bare meg som er rar eller hva er greia? :blush:

Det virker som alt under 90 på metacritic er dårlig i disse tider. De som lagde Fallout New Vegas gikk glipp av en bonus fordi spillet fikk 84 på metacritic.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes anmeldelser begynner å miste sin effekt bare mer å mer jeg. Det er så mange spill og filmer som blir overanalysert og hvor anmeldere tviholder på denne sjekklisten sin at når det kommer et spill eller film som går utenfor listens parametere så blir det trekk trekk og trekk.

 

Er mange spill som har blitt offer for at dem mest kjente anmeldere har gitt dårlige karakter men så viser det seg at spillet har blitt veldig populært blant spillere. Siste spillet jeg kan komme på som var offer for dette er Alien Isolation. Det fikk mye pepper (gamer.no ga det ganske bra tror jeg) av mange og spillere gjorde narr av anmeldere etter dem fant ut at spillet hadde noen kvaliteter som det aldri skulle fått så mye pepper for.

 

Jeg skal straks reise å hente The Order og skal spille det idag. Jeg har sett i lang tid at anmeldelser mister sin vekt og funksjon nå. Om det viser seg at dette spillet er offer for nok en fadese ifra anmeldere så vil jeg gå ifra å være veldig kritisk til anmeldelser til å regelrett ignorere dem.

 

Idag er det å sitte seg ned å se litt på andre som spiller og snakke litt med dem den beste måten på få inntrykk av hvor bra et spill er og hvordan en vil like det.

Lenke til kommentar

 

Men av 47 anmeldelser så har det en score på 66 på metacritic.

 

Jeg står nok pent over dette, håpet på bedre siden jeg er veldig glad i steam punk.

 

Vi har alle forskjellige kriterier til spill osv. Men kjenner jeg blir litt forundra når en score på 66 anses som å ikke være verdt et kjøp. Er jo mange spill som havner rundt der som er faktisk bra...

 

Bare meg som er rar eller hva er greia? :blush:

 

 

Greia for min del er at det kommer ut tusenvis av spill i året, jeg har mer enn nok med å komme igjennom ting med bedre karakterer, som i snitt er bedre spill.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes anmeldelser begynner å miste sin effekt bare mer å mer jeg. Det er så mange spill og filmer som blir overanalysert og hvor anmeldere tviholder på denne sjekklisten sin at når det kommer et spill eller film som går utenfor listens parametere så blir det trekk trekk og trekk.

 

Er mange spill som har blitt offer for at dem mest kjente anmeldere har gitt dårlige karakter men så viser det seg at spillet har blitt veldig populært blant spillere. Siste spillet jeg kan komme på som var offer for dette er Alien Isolation. Det fikk mye pepper (gamer.no ga det ganske bra tror jeg) av mange og spillere gjorde narr av anmeldere etter dem fant ut at spillet hadde noen kvaliteter som det aldri skulle fått så mye pepper for.

 

Jeg skal straks reise å hente The Order og skal spille det idag. Jeg har sett i lang tid at anmeldelser mister sin vekt og funksjon nå. Om det viser seg at dette spillet er offer for nok en fadese ifra anmeldere så vil jeg gå ifra å være veldig kritisk til anmeldelser til å regelrett ignorere dem.

 

Idag er det å sitte seg ned å se litt på andre som spiller og snakke litt med dem den beste måten på få inntrykk av hvor bra et spill er og hvordan en vil like det.

 

Hvilken sjekkliste er det du snakker om? Hvilke punkter er på den lista? Kjenner meg ikke helt igjen.

 

Alien Isolation gjør det bra på metacritic. 8.1 vs brukere som gir 8.4. (PC-versjonen)

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Synes anmeldelser begynner å miste sin effekt bare mer å mer jeg.

En anmeldelse er ingen fasit, man må finne anmeldere som har samme smak som seg selv eller man må lære anmelderne å kjenne slik at man vet hvordan sin egen smak er i forhold til deres, og dermed bedømme det som er skrevet i teksten opp til dette.

For min egen del, når det kommer til filmer, men det kan nok brukes om spill også, så skiller jeg på "bra" og "underholdene". F.eks. mange action filmer er ikke bra, men de er underholdene. Finner man underholding i dette spillet så er det bare å kjøre på, spiller fint liten rolle hva andre skulle mene om det.

 

Er man usikkert på hvordan ett spill er så er det bare å være litt tålmodig og vente til det kommer anmeldelser, første inntrykk osv på youtube eller at noen streamer det på f.eks. Twitch. Da bør man få ett bra inntrykk om dette er noe for deg. Alt bør ikke kjøpes på dag 1, da kan man gå på unødvendig mange smeller, spesielt hvis trenden fra 2014 med å slippe spill i elendig tilstand fortsetter.

Endret av Crowly
Lenke til kommentar

 

Ser jeg fremdeles ikke hR noe grunn til kjøpe ps4, noe som er helt greit.

Å basere kjøp av en konsoll basert på étt spill er uansett aldri lurt. Vent heller til det er mange spill du vil ha før du går til innkjøp. Da får du spillene billigere uansett, og du har langt større utvalg. :)

 

 

Det var vel mer en referanse at enn så lenge finnes det ikke en eneste grunn for meg å eie en ps4, selv om order var drit bra ville jeg ikke kjøpt det pga. bare den, men det hadde vært kanskje 2% på vei mot et kjøp, men sånn som det ligger nå har jeg 0% trang for å kjøpe en ps4.

Lenke til kommentar

 

 

Ser jeg fremdeles ikke hR noe grunn til kjøpe ps4, noe som er helt greit.

Å basere kjøp av en konsoll basert på étt spill er uansett aldri lurt. Vent heller til det er mange spill du vil ha før du går til innkjøp. Da får du spillene billigere uansett, og du har langt større utvalg. :)

Med mindre du vet det er et spill du bare må ha, og fint kan klare å game litt annet på konsollen også *bloodborne*

 

Ingen med sunn fornuft kjøper en ny konsoll til flere tusen for ett eneste spill, uansett hvor mye man har tenkt å spille det.

 

Og hva med Bloodborne? Har du ennå ikke lært? Folk blir skuffet gang på gang på gang, og sist nå med The Order. Og greit nok, Bloodborne er fra folkene bak Demon's Soul og Dark Souls, men det er slettes ikke de eneste spillene de har laget. Hva med f.eks Armored Core? Det er minst seks, syv spill bare i den serien, men det er det jo ingen Souls-fans som nevner engang (om de i det hele tatt vet det.) From Software har mange andre spill bak seg. Hadde jeg vært deg hadde jeg vært skeptisk til Bloodborne, og heller blitt positivt overrasket om det faktisk blir bra.

Lenke til kommentar

De sammenligner vel Bloodborne med Soul'sspillene siden det, vel, teknisk sett er et type Souls-spill. Sammenligner ikke Zelda med Wii Fit-spillene bare fordi Nintendo står bak.

Det er forskjellig nok til å ikke kalle det Dark Souls 3, men det er nettopp Dark Souls 3 folk forventer. Jeg kan garantere at mange kommer til å bli skuffet. Igjen.

Lenke til kommentar

The Order 1886 kjører 30fps silkeglatt med meget pen grafikk i eit filmatisk snitt og er såleis ein nydelig opplevelse for sin sjanger. Dette er eit av få reine SP og byr på ein del filmsnutter med QTE samt at spillet er veldig linært utan reelle valg. Man kan surre litt rundt omkring, men finner fram ganske enkelt. Elles er det ei ok historie med stram regi og godkjent lengde. Vanskelighetsgraden gir litt vanskeligare AI og dermed meir skade. Man kan skru av aim assist uavhengig av vanskelighetsgrad. Totalt sett er The Order 1886 eit godt spill for di som liker denne type spill. Burde oppnå ca 80%. Trekk for vanskelighetsgrad og gjenspillingsverdi.

 

For min egen del er alt under 1080p og/eller 60fps til konsoller grunn nok for at eg ikkje kjøper spilla til konsoll. Om spilla fungerer greit på PC blir di heller kjøpt der. I tillegg bør spilla være noko eg vil spille, samt score høgt nok slik eg bedømmer spilla. Kva anmeldelser meiner betyr lite. Eksklusive spill som ikkje når opp til 1080p og 60fps blir kjøpt på billigsalg viss di elles holder mål. I så måte blir The Order 1886 kjøpt på billigsalg av meg.

Lenke til kommentar

 

 

 

Ser jeg fremdeles ikke hR noe grunn til kjøpe ps4, noe som er helt greit.

Å basere kjøp av en konsoll basert på étt spill er uansett aldri lurt. Vent heller til det er mange spill du vil ha før du går til innkjøp. Da får du spillene billigere uansett, og du har langt større utvalg. :)

Med mindre du vet det er et spill du bare må ha, og fint kan klare å game litt annet på konsollen også *bloodborne*

 

Ingen med sunn fornuft kjøper en ny konsoll til flere tusen for ett eneste spill, uansett hvor mye man har tenkt å spille det.

 

Og hva med Bloodborne? Har du ennå ikke lært? Folk blir skuffet gang på gang på gang, og sist nå med The Order. Og greit nok, Bloodborne er fra folkene bak Demon's Soul og Dark Souls, men det er slettes ikke de eneste spillene de har laget. Hva med f.eks Armored Core? Det er minst seks, syv spill bare i den serien, men det er det jo ingen Souls-fans som nevner engang (om de i det hele tatt vet det.) From Software har mange andre spill bak seg. Hadde jeg vært deg hadde jeg vært skeptisk til Bloodborne, og heller blitt positivt overrasket om det faktisk blir bra.

 

Ingen med sunn fornuft... Veldig bastante påstander du kommer med her syns jeg. Jeg kjøpte meg wii u ene og alene for å spille Bayonetta 2. Eier vel ikke sunn fornuft jeg da. Tror de aller fleste som kjenner meg vil påstå noe annet men uansett, takk for det!

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Ser jeg fremdeles ikke hR noe grunn til kjøpe ps4, noe som er helt greit.

Å basere kjøp av en konsoll basert på étt spill er uansett aldri lurt. Vent heller til det er mange spill du vil ha før du går til innkjøp. Da får du spillene billigere uansett, og du har langt større utvalg. :)
Med mindre du vet det er et spill du bare må ha, og fint kan klare å game litt annet på konsollen også *bloodborne*

Ingen med sunn fornuft kjøper en ny konsoll til flere tusen for ett eneste spill, uansett hvor mye man har tenkt å spille det.

 

Og hva med Bloodborne? Har du ennå ikke lært? Folk blir skuffet gang på gang på gang, og sist nå med The Order. Og greit nok, Bloodborne er fra folkene bak Demon's Soul og Dark Souls, men det er slettes ikke de eneste spillene de har laget. Hva med f.eks Armored Core? Det er minst seks, syv spill bare i den serien, men det er det jo ingen Souls-fans som nevner engang (om de i det hele tatt vet det.) From Software har mange andre spill bak seg. Hadde jeg vært deg hadde jeg vært skeptisk til Bloodborne, og heller blitt positivt overrasket om det faktisk blir bra.

Har selv blitt skuffet over spill, og til en viss grad lært meg når jeg kan la meg selv bli hyped av nye titler og når jeg bør vente/være forsiktig.

Godt mulig jeg også blir skuffet over bloodborne, til tross for at både alpha gameplay og annet snadder som er lekket ser ut til å være nøyaktig hva jeg håper av spillet.

 

En annen ting er at det for min del er en stor forskjell på Order og Bloodborne. Fromsoft har laget spill jeg liker godt, og det er i tillegg Masanori Takeuchi som er tilbake som produsent av bloodborne (samme som sto bak demon og dark souls, men ikke dark souls 2 da han jobbet med project beast = BB). The order er derimot laget av et selvskap som for min del er ganske ukjent, og som for meg betydde ganske mye.

 

(og for å svare på spørsmålet ditt.. Jeg har aldri spilt armored core, men så vidt jeg vet var det ikke Masanori Takeuchi som var inni bildet på de spillene. Og demon souls ble i utgangspunktet også laget som en spirituell oppfølger til en annen serie fromsoft hadde på 90-tallet: Kings field)

 

Uansett, som mange andre her har sagt... The Order må virkelig testes det også, når det en gang kommer på salg!

Lenke til kommentar

Ingen med sunn fornuft... Veldig bastante påstander du kommer med her syns jeg. Jeg kjøpte meg wii u ene og alene for å spille Bayonetta 2. Eier vel ikke sunn fornuft jeg da. Tror de aller fleste som kjenner meg vil påstå noe annet men uansett, takk for det!

En Wii U koster hva? 2.000kr? Pluss 400kr for Bayonetta? Det er to og et halvt tusen for ett eneste spill. Er det sunn fornuft? ;)

 

 

Har selv blitt skuffet over spill, og til en viss grad lært meg når jeg kan la meg selv bli hyped av nye titler og når jeg bør vente/være forsiktig.

Godt mulig jeg også blir skuffet over bloodborne, til tross for at både alpha gameplay og annet snadder som er lekket ser ut til å være nøyaktig hva jeg håper av spillet.

 

Watch_Dogs? Aliens: Colonial Marines? TES: Oblivion? Det meste fra nyere Need for speed? Alle så svært bra ut i alpha, trailere osv, men hva ble sluttresultatet? ;) Alt jeg sier er at du bør være litt skeptisk, og ikke hylle det som en klassiker før det i det hele tatt er kommet ut.

En annen ting er at det for min del er en stor forskjell på Order og Bloodborne. Fromsoft har laget spill jeg liker godt, og det er i tillegg Masanori Takeuchi som er tilbake som produsent av bloodborne (samme som sto bak demon og dark souls, men ikke dark souls 2 da han jobbet med project beast = BB). The order er derimot laget av et selvskap som for min del er ganske ukjent, og som for meg betydde ganske mye.

 

Og det er stor forskjell mellom Dark Souls og Armored Core, og From Software har laget mange flere Armored Core-spill enn Souls-spill. At du liker Souls-serien betyr ikke at de lager spill du liker. Eller har hørt om.

(og for å svare på spørsmålet ditt.. Jeg har aldri spilt armored core, men så vidt jeg vet var det ikke Masanori Takeuchi som var inni bildet på de spillene. Og demon souls ble i utgangspunktet også laget som en spirituell oppfølger til en annen serie fromsoft hadde på 90-tallet: Kings field)

 

Så er det fyren eller studioet du liker? ;)Hint: Mange blodfans av Diablo nekter å prøve Torchlight eller Marvel Heroes, til tross for at de to spillene er laget av kjernefolkene bak Diablo 1 og 2. Diablo 3 er så vidt jeg vet laget av helt andre folk som ikke hadde noe særlig med de to førse å gjøre. Like fullt holder blodfansen seg til Diablo, fordi det er laget av Blizzard. Det blir mye av det samme. Er det From Software eller Masanon Takeuchi du liker? ;)

Uansett, som mange andre her har sagt... The Order må virkelig testes det også, når det en gang kommer på salg!

 

Jepp, testes skal det... på salg. Blir ikke kjøp, fordi det (merkelig nok) ikke levde opp til forventningene. Akkurat som en drøss andre spill, og nettopp derfor er vi tilbake til Bloodborne igjen. Hvordan kan noen være 100% sikker på at det vil leve opp til forventningene og ike bli en flopp, når det er så sjelden spill klarer å leve opp til forventningene?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

 

 

Har spilt i rundt 2 timer, og må si jeg er helt uenig. Spillet er faktisk mye bedre enn det jeg trodde det kom til å være, og det at det er mange cutscenes

 

Kjøp på rabat, good to know. Takk for den ærlige anmeldelsen!

 

Vil påstå spillet faktisk er verd full pris.

, og deler du ikke kan styre passer godt til spillet. Jeg liker ikke på noen måte funksjonen hvor du trykker, og du på mange måter får aim-bot slått på, det er dog en funksjon du kan velge mellom å bruke.

Lenke til kommentar

 

Ingen med sunn fornuft... Veldig bastante påstander du kommer med her syns jeg. Jeg kjøpte meg wii u ene og alene for å spille Bayonetta 2. Eier vel ikke sunn fornuft jeg da. Tror de aller fleste som kjenner meg vil påstå noe annet men uansett, takk for det!

En Wii U koster hva? 2.000kr? Pluss 400kr for Bayonetta? Det er to og et halvt tusen for ett eneste spill. Er det sunn fornuft? ;)

 

Nå skal jeg innrømme at jeg ikke var den sterkeste mattestudenten i klassen men likevel var jeg likevel veldig klar over hva jeg betalte. Det er forøvrig ikke 2400kr for ett spill, men for en konsoll og ett spill. Du har sikkert en egen mening om hva som er sunn fornuft, men den er på ingen måte universal. Det er ofte slik at ting er verd hva folk er villig til å betale for det, faktisk. Og det varierer fra person til person.

Som en sidenotis, nå som jeg først eier konsollen er det flere wii u spill som er interessante nok til at jeg kommer til kjøpe de, selv om jeg i utgangspunktet handlet pga. Bayonetta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...