Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Heve kjøp? Ford Focus? Rettigheter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med tanke på symptomene hun beskriver og prisoverslaget fra verkstedet, så høres det ut som at de mener det er slavesylinderen til clutchen som er defekt. På Focus må man tydeligvis skille motor og girkasse for å komme til den.

 

Jeg har selv hatt en dårlig slavesylinder, og når den først begynner å lekke, så er det ikke lenge til bilen ikke er kjørbar. Hvis ingen av dere merket dette da hun kjøpte bilen, så var det ikke et problem på det tidspunktet. Hun har bare uflaks.

 

I tillegg: "SETT - REPARASJON AV CLUTCH 2310,00" er garantert ny trykkplate og lamell. Dette er ikke årsaken til problemet hennes, men ganske sikkert en anbefalt ekstrajobb fra verkstedet når de likevel holder på med clutchen.

Lenke til kommentar

Har et spm til.

Jeg tror at jeg får årsavgiften ettersom bilen var registrert på meg 1.1.15

Da sender jeg denne til henne i posten og på Mail. For og være føre var. Hvis ho ikke vil betale den? Hva gjør jeg da? Dette står jo i kontrakta at ho skal betale. Men hvem tar jeg kontakt med? Og hvordan foregår dette?

Noen som kan gi meg et klokt svar? :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Med tanke på symptomene hun beskriver og prisoverslaget fra verkstedet, så høres det ut som at de mener det er slavesylinderen til clutchen som er defekt. På Focus må man tydeligvis skille motor og girkasse for å komme til den.

 

Jeg har selv hatt en dårlig slavesylinder, og når den først begynner å lekke, så er det ikke lenge til bilen ikke er kjørbar. Hvis ingen av dere merket dette da hun kjøpte bilen, så var det ikke et problem på det tidspunktet. Hun har bare uflaks.

 

I tillegg: "SETT - REPARASJON AV CLUTCH 2310,00" er garantert ny trykkplate og lamell. Dette er ikke årsaken til problemet hennes, men ganske sikkert en anbefalt ekstrajobb fra verkstedet når de likevel holder på med clutchen.

Er du sikker på dette? Har du et tips om hva jeg bør skrive/få med til forbrukerrådet?

Mener du at jeg har en god sak? etter forutset.. at bilen er 16 år og at det er clutchen som har tatt kvelden

Lenke til kommentar

 

Med tanke på symptomene hun beskriver og prisoverslaget fra verkstedet, så høres det ut som at de mener det er slavesylinderen til clutchen som er defekt. På Focus må man tydeligvis skille motor og girkasse for å komme til den.

 

Jeg har selv hatt en dårlig slavesylinder, og når den først begynner å lekke, så er det ikke lenge til bilen ikke er kjørbar. Hvis ingen av dere merket dette da hun kjøpte bilen, så var det ikke et problem på det tidspunktet. Hun har bare uflaks.

 

I tillegg: "SETT - REPARASJON AV CLUTCH 2310,00" er garantert ny trykkplate og lamell. Dette er ikke årsaken til problemet hennes, men ganske sikkert en anbefalt ekstrajobb fra verkstedet når de likevel holder på med clutchen.

Er du sikker på dette? Har du et tips om hva jeg bør skrive/få med til forbrukerrådet?

Mener du at jeg har en god sak? etter forutset.. at bilen er 16 år og at det er clutchen som har tatt kvelden

 

 

Jeg er ikke bombesikker, og jeg er ikke bilmekaniker, men tar man utgangspunkt i kopien kjøperen sendte deg, så må verkstedet ha ment at slavesylinderen var synderen. Har hun noe mer dokumentasjon fra verkstedet?

Lenke til kommentar

Jeg ville bare sagt det som det er. Du opplyste om alt du visste om og kjøper inspiserte/prøvekjørte bilen grundig.

 

Prisen var også 5k under tilsvarende på Finn i forhold til årsmodell/km (hele 25% billigere), noe som burde gi en indikasjon om at noen påkostninger måtte påberegnes.

Lenke til kommentar

Problemet er at hun har gått til en verksted og bare "fiks dette", med andre ord, ikke gitt deg beskjed om det er greit at du betaler den summen (Altså, her må hun få en overslagpris på hva som må fikset).

Men dette er fikset og bare send deg regningen, nei det går ikke vet du.

 

Om hun ville heve kjøpet så kan hun ikke levere bilen i et verre tilstand enn det var da hun kjøpte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...