Gå til innhold

Kvinne blir halshugget midt i gaten på Mekka, skriker (uskyldig)[NB:EKSTREMT STERK VIDEO]


Anbefalte innlegg

Er det da kun henrettelsemetoden som det reageres på? Hadde hun derimot blitt surret fast på ei seng og fått giftsprøyte i armen (og kanskje kjempet en halvtimes tid i panikk) så er det helt greit for det er innenfor vår vestlige norm?

 

Neida, her som over alt ellers så reageres det fordi det er en kvinne. Nesten 90 andre ble henrettet der på samme måte i 2014, uten tvil alle sammen menn, men når en kvinne blir henrettet da blir det bråk i media...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel en forskjell på giftinnsprøyting og halshogging som henrettelsesmetode med hensyn til begrunnelse? Det første er det da en mulighet for å endre på ved at ny kunnskap innhentes eller ved at verdier endres, mens det er vanskeligere å endre en metode som brukerne tror Gud har innstiftet.

 

Synes du "moderne forbedringer" innen henrettelse så som gasskammer, elektriske stolen, og giftsprøyte, har vært vellykket?

 

gas-chamber-california.jpg

 

Allen_Lee_Tiny_Davis_1.jpg

Allen_Lee_Tiny_Davis_2.jpg

 

http://geniv.forumcommunity.net/?t=41127885

 

GuatemalaLI.jpg

angel-diaz-execution-left-arm4-1920x1500

 

Det er nok ikke den dødsdømtes ve og vel de har hatt i tankene, men bare opptatt av fasaden utad og at det skal fremstå som "mer sivilisert og moderne", men faktum er at i mange tilfelle har vært mer grotesk enn alt annet.

 

Hva blir det neste? En eller annen microchip som sprøytes inn i blodbanen og detonerer inne i hjertekammeret? Og så kan vi (atter en gang) rope hipp-hurra for at vi er såå siviliserte her i den vestlige sfære?

Lenke til kommentar

 

Jeg tror ikke vi er så uenige. Jeg kan likevel ikke se at dette skulle undergrave poenget mitt med hensyn til et skille mellom verdslige og religiøse begrunnelser for å drepe og for måter å gjøre dette på. Det er mulig at halshogging er en grei metode å drepe folk på, som også inkluderer litt armsvingende mosjon for bøddelen. Jeg ville bare fram til at dersom det er slik at folk tror at halshogging er henrettelsesmåte gud har innstiftet, så kan dette gjøre at god argumentasjon for å avskaffe/endre denne praksisen, ikke kan virke.

 

Noen har jo argumentert for å humanisere norsk straffepraksis ved å innføre pisking og lemlesting som en alternativ straff folk kan velge i stedet for fengsel. For noen vil det å bli pisket kunne være mer humant enn å sitte fengslet i noen år. Det siste innebærer tap av jobb og inntekt, det første trenger ikke gjøre det. For en mann som vil brødfø sin familie, kan jo pisking være å foretrekke framfor å sende familien på sosialkontor.

Endret av ærligøs
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

 

Jeg tror ikke vi er så uenige. Jeg kan likevel ikke se at dette skulle undergrave poenget mitt med hensyn til et skille mellom verdslige og religiøse begrunnelser for å drepe og for måter å gjøre dette på. Det er mulig at halshogging er en grei metode å drepe folk på, som også inkluderer litt armsvingende mosjon for bøddelen. Jeg ville bare fram til at dersom det er slik at folk tror at halshogging er henrettelsesmåte gud har innstiftet, så kan dette gjøre at god argumentasjon for å avskaffe/endre denne praksisen, ikke kan virke.

 

Noen har jo argumentert for å humanisere norsk straffepraksis ved å innføre pisking og lemlesting som en alternativ straff folk kan velge i stedet for fengsel. For noen vil det å bli pisket kunne være mer humant enn å sitte fengslet i noen år. Det siste innebærer tap av jobb og inntekt, det første trenger ikke gjøre det. For en mann som vil brødfø sin familie, kan jo pisking være å foretrekke framfor å sende familien på sosialkontor.

 

 

Når man blir fengslet i Norge. Så får man fengselslønn.

http://www.abcnyheter.no/nyheter/2013/07/31/utlendinger-tjener-til-livets-opphold-i-norske-fengsler

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg tror ikke vi er så uenige. Jeg kan likevel ikke se at dette skulle undergrave poenget mitt med hensyn til et skille mellom verdslige og religiøse begrunnelser for å drepe og for måter å gjøre dette på. Det er mulig at halshogging er en grei metode å drepe folk på, som også inkluderer litt armsvingende mosjon for bøddelen. Jeg ville bare fram til at dersom det er slik at folk tror at halshogging er henrettelsesmåte gud har innstiftet, så kan dette gjøre at god argumentasjon for å avskaffe/endre denne praksisen, ikke kan virke.

 

Noen har jo argumentert for å humanisere norsk straffepraksis ved å innføre pisking og lemlesting som en alternativ straff folk kan velge i stedet for fengsel. For noen vil det å bli pisket kunne være mer humant enn å sitte fengslet i noen år. Det siste innebærer tap av jobb og inntekt, det første trenger ikke gjøre det. For en mann som vil brødfø sin familie, kan jo pisking være å foretrekke framfor å sende familien på sosialkontor.

 

 

Når man blir fengslet i Norge. Så får man fengselslønn.

http://www.abcnyheter.no/nyheter/2013/07/31/utlendinger-tjener-til-livets-opphold-i-norske-fengsler

 

 

"– Tror du utlendinger kommer til Norge for å sitte i fengsel?

 

– Man må være naiv om man ikke tenker i de baner. For mange utlendinger kan det være en måte å tjene penger på for å forsørge familien i hjemlandet, sier han.

 

Sandberg foreslår at utlendinger ikke skal få et øre mens de er i Norge. De skal sone i fengsler med dårligere standard enn fengsler for nordmenn."

 

 

Jeg vil kalle Sandbergs uttalelser her mildt sagt spekulative. En kriminell er en kriminell og skal selvfølgelig ha like kår. Lurer mer og mer på hva den litte fascisten der egentlig tenker, når dette er det han faktisk kommer ut i media med....

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

 

Og hva skjedde med Assad? For et par år siden var han den nye Saddam Hussein, et monster vi alle var forpliktet til å hate. Så ble det helt stille om Assad. Det neste blir vel at han blir en internasjonal helt i kampen mot IS og får fredsprisen?

 

 

Det er skummelt hvordan media bestemmer oppfatningene våre. 

 

Jeg noterer meg din spådom. Jeg har ikke peiling, men tror at IS blir knekt. Det er for mange av de soldatene som vandrer over slagmarken stirrende på imaginære vaginaer i himmelen. 

 

Dette ville i bunn og grunn ikke vært en problemstilling om vesten ikke hadde ført denne reaksjonære krigføringen i midtøsten og muslimske land

 

Hva tenker du på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...