Gå til innhold

GTA 5 - PC


Anbefalte innlegg

Synes det å fly i GTA 5 er helt merkelig. Jeg får ingen smooth flyvning. Må jevnlig trykke numpad 5 for å få nesa opp, ellers tvinger flyet seg ned. Har prøvd med mus og selv med redusert følsomhet, så virker det som det skal ingen ting før man mister kontrollen. Er det noen tips ?

 

Det er ihvertfall på ingen måte likt flyvinga i War Thunder.

Beste måte å fly er med gamepad. Så smooth som det kan bli, gitt at man har tilstrekkelig flying skill på karakteren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fyrer av to spørsmål!

 

Når jeg starter GTA ifra skrivebordet, åpnes det alltid i Window-mode, uansett om jeg har fullscreen når jeg avslutter. Hvordan fikser man sånn at det starter i fullscreen? 

 

Og når spillet loader, så står det:

"Random Job (RB) Online (X) Loading Story Mode", med xbox-kontrollere, som om jeg bruker gamepad. Noe som jeg ikke gjør. Noen som vet hvordan man får has på dette?

 

Legger ved et bilde som illustrerer begge problemstillingene mine...

 

Bilde

Lenke til kommentar

 

Når jeg starter GTA ifra skrivebordet, åpnes det alltid i Window-mode, uansett om jeg har fullscreen når jeg avslutter. Hvordan fikser man sånn at det starter i fullscreen? 

 

 

Har samme problem, men etter jeg fikk fortalt at det bare er å trykke alt-enter så ble det iallefall raskere å få bytta til fullskjerm. Men jeg må gjøre det hver gang jeg laster inn spillet.

Lenke til kommentar

å fyyyy faen det tar lang tid å installere 7 dvd'r! Siste gangen jeg kjøper fysisk... Kan jo liksom ikke bare sette det på også finne på noe annet imens da jeg må sitte dvd-bytte-vakt

 

Trodde ikkje DVD fantes engang lengre. Tror det er 8 år siden jeg installerte et spill med dvd, og like lenge siden jeg har hatt en dvdspiller i en pc  :rofl:

 

DVD er jo så 1990-tallet :p

Endret av Nizzen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har spilt GTA 5 i 23 timer nå. Stort sett veldig bra, men her er det jeg ikke liker:

 

Når jeg tabber ut av spillet og skal inn igjen, hender det at jeg ikke får åpnet spillet igjen. Spesielt om en skal ringe noen på skype og lignende.

 

Spillet har en tendens til å gå i window mode av seg selv.

 

Når en mislykkes å laste online session, laster spillet opp singleplayer og en må laste hele online på nytt. 

Loadingen i spillet er veldig dårlig optimalisert. Maskinen min bruker rundt 16-18% cpu når den laster. ( i7-3930k @ 4,8 Ghz)

Tar nesten ett min å laste GTA Online. 

 

Er en i session med vennene sine og finner ut en skal gjøre en jobb, vil en ofte ikke retunere til serveren vennene dine er på, etter jobben. 

 

Å styre fly på en pc som ikke har numpad på tastaturet er nesten umulig :), kommer faktisk til å kjøpe meg en xbox kontroller bare fordi kontrollene er helt forferdelig på tastatur/mus når en flyr. 

Endret av Ekinorak
Lenke til kommentar

 

å fyyyy faen det tar lang tid å installere 7 dvd'r! Siste gangen jeg kjøper fysisk... Kan jo liksom ikke bare sette det på også finne på noe annet imens da jeg må sitte dvd-bytte-vakt

 

Trodde ikkje DVD fantes engang lengre. Tror det er 8 år siden jeg installerte et spill med dvd, og like lenge siden jeg har hatt en dvdspiller i en pc  :rofl:

 

DVD er jo så 1990-tallet :p

 

 

I know, i know! Jeg gjorde det kun pga. av at jeg har tidligere erfaring med Elkjøp hvor at de sender spillet alt for tidlig så man får det gjerne 2-3 dager før release, men det hadde ikke hjulpet uansett når jeg må aktivere på nett. Bestilt The Witcher 3 på dvd også i håp om det samme. Tror jeg bestiller det online også for å være helt sikker. Garantert noe online registrering der også  :yucky:

Lenke til kommentar

Er det normalt at det skal loade i 15 min første gang man registrer seg på Social Club? Tror jeg satt meg ned for 3 timer siden for å game GTA og fortsatt ikke inne. Blir gal.

 

Edit 1:Kom på noe med krøll i Windows brukernavn. Jeg har en é i navnet..... FML

 

Edit 2: Må jeg seriøst installere pånytt!?!?! Faen jeg rager her nå. Kasta bort en hel jævla kveld på dette pisset  :realmad:

Endret av Demonickon
Lenke til kommentar

Er det normalt at det skal loade i 15 min første gang man registrer seg på Social Club? Tror jeg satt meg ned for 3 timer siden for å game GTA og fortsatt ikke inne. Blir gal.

 

Edit 1:Kom på noe med krøll i Windows brukernavn. Jeg har en é i navnet..... FML

 

Edit 2: Må jeg seriøst installere pånytt!?!?! Faen jeg rager her nå. Kasta bort en hel jævla kveld på dette pisset  :realmad:

 

Om du skal spille online så må du beregne at ca 80% av tiden du "spiller" går bort til loading og venting. Venter på spillere. Loading session, Loading mission osv osv. Jeg sitter her med fiber og en god pc med fin og ny SSD og fortsatt så tar disse tingene evigheter. Og ikke minst hvis du alt tabber ut i mer en 30-40 sec så må du joine gta online igjen. Skal du gå afk så sett på passive mode og stå stille i spillet uten og alt tab :p

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar

 

Finnes det noe billigere steam-nøkkel enn steam selv? Legit sider.

 

Ikke det at 539,- er noen helt usaklig pris for spillet, men syns da det er nok :)

 

 

steam-versjonen fås kun kjøpt på steam

Jeg kjøpte steam key av en kar på reddit for 44$, så det er fullt mulig å kjøpe andre steder. Dog vær forsiktig hvem du handler av!

Lenke til kommentar

Å styre fly på en pc som ikke har numpad på tastaturet er nesten umulig :), kommer faktisk til å kjøpe meg en xbox kontroller bare fordi kontrollene er helt forferdelig på tastatur/mus når en flyr.

Har xbox controller men syntes den var enda mer forferdelig enn å bruke keyboard (har riktignok numpad). Det verste er at man kan ikke konfigurere den, man må bare velge diverse standard idiotoppsett. Håper de klarer å lage støtte etterhvert for skikkelige joysticker.
Lenke til kommentar

 

Er det normalt at det skal loade i 15 min første gang man registrer seg på Social Club? Tror jeg satt meg ned for 3 timer siden for å game GTA og fortsatt ikke inne. Blir gal.

 

Edit 1:Kom på noe med krøll i Windows brukernavn. Jeg har en é i navnet..... FML

 

Edit 2: Må jeg seriøst installere pånytt!?!?! Faen jeg rager her nå. Kasta bort en hel jævla kveld på dette pisset  :realmad:

 

Om du skal spille online så må du beregne at ca 80% av tiden du "spiller" går bort til loading og venting. Venter på spillere. Loading session, Loading mission osv osv. Jeg sitter her med fiber og en god pc med fin og ny SSD og fortsatt så tar disse tingene evigheter. Og ikke minst hvis du alt tabber ut i mer en 30-40 sec så må du joine gta online igjen. Skal du gå afk så sett på passive mode og stå stille i spillet uten og alt tab :p

 

Denne loadingen du nevner er faktisk det verste med GTA. Det ødelegger hele online-delen for min del. Jeg klarer ikke å nyte det å sitte å se på ladeskjerm nesten halvparten av tiden jeg spiller. (kanskje enda mer også). Dette gjelder spesielt på Heist. Jeg skulle gjøre dette prison break heistet, og brukte 4 timer på 2 av oppdragene før vi fikk begynne å bryne oss på siste og viktigste delen. Problemet var jo såkalte "pugs". Det blir invitert tilfeldige, og klarte man ikke oppdraget, så gikk de utav. Problemet med det hele er loadingen, og ingenting annet. Første man tenker er "faen, nå er det loade-orgie i 10 minutter", og ikke det man gjør i de fleste andre spill: "faen, nå må jeg gjøre alt på nytt". Man loader seg inn i lobbyen, man loader seg til video-snutten og klargjøringen av oppdraget, man loader seg deretter til selveste utførelsen av oppdraget, og kaboom, en dauer, og vi feiler: Vi må loade oss ut, hosten må loade seg inn, deretter invitere oss andre igjen, og så må vi loade alt det andre som jeg allerede har nevnt enda en gang. Det går fort 15 min på ren loading fra man dauer (så fremt en stikker av, og vi må skaffe ny) til man er i gang med oppdraget igjen.

 

Enda en ting som er helt fantastisk tåpelig er at serverene av og til kan være litt ustabil; greit nok. Man prøver å loade seg inn til en instanse der en kompis eller crew-medlem er... Loader. Av og til går det fort, av og til går det utrolig treigt. Plutselig går det ikke i det hele tatt, og istedet for å komme direkte tilbake til menyen, eller få et alternativ der man kan prøve på nytt, så sender han deg faen meg inn i story-mode (singleplayer) helt uten mål og mening, noe som også må.... LOADE. Man kan ikke trykke på en knapp, se om man får kontakt og deretter klikke "ja, fyr meg inn", neida, vi går rett i loadingen, bare for loadingen sin skyld, og loader i 4 minutter før man får enda en beskjed om at serverene er idiot, og vi må loade på NYTT inn i storymode. 

 

Det går helt utrolig med tid på loadingen. Dette var faktisk noe jeg tok som en ren selvfølge skulle være optimalisert og ordet i PC-versjonen, siden konsoll-versjonene er helt vanvittig på loadingen der også. Det er noe med det online-systemet som er hakkane gale! Og hvis ikke det skjer en god endring, så ser jeg ikke at jeg kommer til å orke å bruke mer  tid på å se en ring rulle og håpe jeg ikke lander på story-mode med dobbelt-loading.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Finnes det noe billigere steam-nøkkel enn steam selv? Legit sider.

 

Ikke det at 539,- er noen helt usaklig pris for spillet, men syns da det er nok :)

.

 

Det gir ikke en steamnøkkel!

Men ville bare nevne for alle som er intressert i spillet, men kanskje har det allerede til konsoll som meg, eller føler 540kr blir litt dyrt for lommeboka! så kjøpte jeg det for den nette sum av 235kr på en side som heter nuuvem.com.br!

Siden er 100% legit å kommer fra brazil! sendte et par mail frem å tilbake med de ang de var tomme for gta nøkler 2 dager før lansering, så jeg kan selv være god for at siden er seriøs!

Brazil har Som jeg kom frem til verdens billigste spill.

 

Så fordi rockstar har gitt de beskjed om å ikke selge gta5 utenfor sør amerika så må man legge inn en vpn addon!

Jeg brukte hola som er til å anbefale!

Den bytter da om ip adressen din til brazil eller evt chile, for så å kunne putte gta5 i handlevognen å kjøpe det til 300kr under steam prisen!

 

SÅ Er det faktisk værdt 300kr ekstra for å ha det på steam? Ikke for min del nei!

Endret av Ganji421
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...