Gå til innhold

Cities: Skylines-tråden


Anbefalte innlegg

Jeg har et par spørsmål (som garantert har blitt stilt 100 ganger før). 

 

Er det noen sånne irriterende irritasjonsmomenter, av typen biler som alle skal inn i samme fil på en 4 feltsvei, ambulanser og brannbiler med en dekningsgrad som gjør at du må ha et sykehus på hvert gatehjørne, 10 skyskrapere med kontorer som står tomme, mens folk maser om at de ikke får arbeid, osv.?

 

Hvor lett er det å importere virkelige kart ved å bruke Terrain Party? Er det mye man må korrigere på kartnene i ettertid?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et par spørsmål (som garantert har blitt stilt 100 ganger før). 

 

Er det noen sånne irriterende irritasjonsmomenter, av typen biler som alle skal inn i samme fil på en 4 feltsvei, ambulanser og brannbiler med en dekningsgrad som gjør at du må ha et sykehus på hvert gatehjørne, 10 skyskrapere med kontorer som står tomme, mens folk maser om at de ikke får arbeid, osv.?

 

Hvor lett er det å importere virkelige kart ved å bruke Terrain Party? Er det mye man må korrigere på kartnene i ettertid?

Nå har ikke jeg importert så mange kart, men jeg har prøvd litt på måfå. Jeg har ikke satt meg så veldig inn i det, men jeg fikk det til. Så det er ikke så veldig vanskelig.

 

Når det gjelder irritasjonsmomenter, så er det ikke så mange. Det er mange mods som kan fjerne visse irritasjonsmomenter, slik som f.eks trafikkproblemer. Sykehus og andre tjenester har god dekning. Jobb og slikt er knyttet sammen med utdanning. Derfor er det viktig å tenke skole hvis man velger å ha mange kontorbygninger.

Lenke til kommentar

Jeg har et par spørsmål (som garantert har blitt stilt 100 ganger før). 

 

Er det noen sånne irriterende irritasjonsmomenter, av typen biler som alle skal inn i samme fil på en 4 feltsvei, ambulanser og brannbiler med en dekningsgrad som gjør at du må ha et sykehus på hvert gatehjørne, 10 skyskrapere med kontorer som står tomme, mens folk maser om at de ikke får arbeid, osv.?

 

Hvor lett er det å importere virkelige kart ved å bruke Terrain Party? Er det mye man må korrigere på kartnene i ettertid?

Sykehus og slikt kjører mye lenger enn hva som vises ved plassering, men har mindre effekt på happiness utenfor dette området (koriger meg om jeg er helt på jordet)

Lenke til kommentar

 

Jeg har et par spørsmål (som garantert har blitt stilt 100 ganger før). 

 

Er det noen sånne irriterende irritasjonsmomenter, av typen biler som alle skal inn i samme fil på en 4 feltsvei, ambulanser og brannbiler med en dekningsgrad som gjør at du må ha et sykehus på hvert gatehjørne, 10 skyskrapere med kontorer som står tomme, mens folk maser om at de ikke får arbeid, osv.?

 

Hvor lett er det å importere virkelige kart ved å bruke Terrain Party? Er det mye man må korrigere på kartnene i ettertid?

Sykehus og slikt kjører mye lenger enn hva som vises ved plassering, men har mindre effekt på happiness utenfor dette området (koriger meg om jeg er helt på jordet)

 

Det var en ganske bra beskrivelse, egentlig :)

Lenke til kommentar

Vel, så lenge det fungerer er jeg fornøyd. Jeg har prøvd citybuild-spill tidligere hvor brannvesenet manglet folk mens det var enorm arbeidsledighet, og at folk gikk i timesvis til butikken på andre siden av byen i stedetfor å bruke den som lå tvers over gata. 

 

Jeg liker ideen om å kunne kopiere din egen by og se hvordan du kunne gjort det bedre. 

Lenke til kommentar

Virker ikke som man trenger så mange sykehus nei, om man ikke har mye forurensing og støy da.

 

Brannstasjoner derimot er ganske latterlig, der må man nesten ha en på hver gate. Hvor mange ekte byer på 50.000 innbyggere har 20-30 brannstasjoner liksom.

?

 

Dette problemet har ikke jeg i det heletatt. Akkurat nå har jeg en by på rundt 10000, og der har jeg kun en brannstasjon, og det fungerer helt fint.

Lenke til kommentar

Har spilt nok til å skjønne at veinettet er alfa og omega, skjønt ikke nok til å mestre det. Kommer heller ikke til å vinne noen pris for god byplanlegging.

 

Hvis man planlegger litt fra begynnelsen er det sjeldent noe problem. Favoritten min er 'frontage road', det gjør trafikkavviklingen ganske god, selv med industri knyttet til samme "løkke".

"Drabantbyer" (for boliger nær industrifelt dedikert til ressurser) lager jeg som regel med en motorvei som ytre ringvei og "vanlige" gater i sirkler innover. Stilig, og effektivt nok når det er et område med eneboliger og ikke industri på samme veinett.

 

Industrifelt blir tilsynelatende mer "populære" når folk bor i nærheten, men ressursene (olje, skog, jordbruk, mineraler) er typisk et stykke unna der man starter.

 

Skal se om jeg får ordnet et bilde av eget veinett - det hadde vært gøy å se andres med kommentar om hvordan det fungerer. :)

Endret av AiKi
Lenke til kommentar

 

Virker ikke som man trenger så mange sykehus nei, om man ikke har mye forurensing og støy da.

 

Brannstasjoner derimot er ganske latterlig, der må man nesten ha en på hver gate. Hvor mange ekte byer på 50.000 innbyggere har 20-30 brannstasjoner liksom.

 

?

 

Dette problemet har ikke jeg i det heletatt. Akkurat nå har jeg en by på rundt 10000, og der har jeg kun en brannstasjon, og det fungerer helt fint.

Og dekningen er såpass at ingen hus er røde?

Lenke til kommentar

Takk for svarene hittil. Er det mye stress i spillet? Altså, på den måten at det hele tiden er noe som holder deg på tå hev, eller er det sånn at du nærmest kan gjøre hva som helst og ting vil gå bra?

 

Jeg vil helst ikke bare legge veinettet og bestemme soner og så lene meg tilbake, men vil heller ikke måtte tenke meg ihjel for å få byen over 10 000 innbyggere. 

Lenke til kommentar

Har en bydel med helt standard industri som klager på for lite arbeidere. Hvilke av disse punktene kan være synderen? Bydelene med boliger og industri er adskilt med ei elv og det går motorveier over elva.

 

Dårlig veiforbindelse

For høyt utdannede innbyggere

 

annet?

Lenke til kommentar

 

1.4.0-f3

  • Landscaping tools - Tools to edit terrain heights (Shift, Level, Smooth, Slopes), 3 brush sizes and 3 strengths are available in the option bar.
  • Paths - Paths were moved from Decorations to Landscaping Paths
  • Trees - Trees were moved from the Props Decorations group to Landscaping Trees
  • Rocks - Added rocks objects
  • Water Structures - contains Floodwalls, Quays and Canals
  • [...]

 

Najs! Nå hadde vi riktignok terraforming i en mod allerede, men slikt er alltid bra å ha offisielt.

Lenke til kommentar

Og eeett siste spørsmål før jeg punger ut :p

 

Nå er det jo vanligvis ikke særlig store krav til PC og grafikk i slike spill, men det ser jo rimelig detaljert ut. Hvordan klarer jeg meg med: 

- 8GB RAM

- Intel Core i7 2GHz

- Nvidia GeForce 740M

 

Det blir fort irriterende dersom det begynner å hengde seg opp og hakke når man skal skifte fokus fort. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...