Gå til innhold

Cities: Skylines-tråden


Anbefalte innlegg

Jeg tror du klarer deg bra. Guttungen her i huset spilte på en E6600, 2GB 3GB RAM og Radeon HD6870 og selv om han ikke fikk all verdens FPS, så klarte han å spille det. Noe høye lastetider for å komme inn i spillet.
 
Uansett. Spillet er på Steam, og hvis du skulle ha problemer, så er det ikke verre enn å be om refund.

Endret av RRhoads
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

På 2 GB minne? Imponerende.

 

Jeg måtte sjekke opp. Det var 3 GB.

 

Nuh, men likevel. Minstekrav skal liksom være 4. :)

 

Ja, og minstekrav for CPU var Core 2 Duo 3.0Ghz. Den han hadde var på 2.4Ghz(gode gamle Conroe). Han hadde dog litt bedre skjermkort enn han trengte.

 

Man må også huske at størrelsen på byene har mye å si når det kommer til maskinvarekrav. Jeg ser for meg at minstekravet skal støtte ganske store byer.

Lenke til kommentar

Okei, mine første to timer fløy avgårde. Laptopen tok spillet uten problemer, bortsett fra at viften gikk så jeg trodde den skulle lette noen ganger :p

 

Jeg prøvde først bare å bli kjent med spillet og hva som var hvor, og plasserte veier og soner uten egentlig å tenke så veldig mye over det. Litt tilstedet var jeg jo, men det var ingen helhetlig plan bak det. Jeg ble overrasket over hvor lite problemer jeg fikk, men merket etter en stund at befolkningsveksten stoppet litt på ca. 6000. Den økte fortsatt, men bare veldig sakte. 

 

Jeg tipper utfordringen kommer når du skal begynne å nå høyere og du får ennå flere innbyggere. Det blir tross alt lite trafikkork med 6000 innbyggere. 

Lenke til kommentar

 

Jeg tipper utfordringen kommer når du skal begynne å nå høyere og du får ennå flere innbyggere. Det blir tross alt lite trafikkork med 6000 innbyggere. 

Jeg anbefaler deg å sjekke ut mods som gjør at du kan regulere trafikken. Traffic ++ V2, Extended Road Upgrade og Network Extensions Project.

 

Jeg anbefaler også Automatic Bulldoze.

 

Precision Engineering er også veldig fin, spesielt når du skal lage rundkjøring. Husk å lage rundkjøringer enveiskjørte.

 

Jeg bruker også Full Refund from Roads, som gjør akkurat det den heter. Du slipper å blakke deg på veiprosjekter som må rives å bygges utallige ganger før de er akkurat som du vil ha dem.

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

 

 

Jeg tipper utfordringen kommer når du skal begynne å nå høyere og du får ennå flere innbyggere. Det blir tross alt lite trafikkork med 6000 innbyggere. 

Jeg anbefaler deg å sjekke ut mods som gjør at du kan regulere trafikken. Traffic ++ V2, Extended Road Upgrade og Network Extensions Project.

 

Jeg anbefaler også Automatic Bulldoze.

 

Precision Engineering er også veldig fin, spesielt når du skal lage rundkjøring. Husk å lage rundkjøringer enveiskjørte.

 

Jeg bruker også Full Refund from Roads, som gjør akkurat det den heter. Du slipper å blakke deg på veiprosjekter som må rives å bygges utallige ganger før de er akkurat som du vil ha dem.

 

 

Takk, skal sjekke de ut. 

 

Hva mener du med å lage enveiskjørte rundkjøringer? Jeg trodde en ganske elementær ting ved rundkjøringer var nettopp at de var enveiskjørte?

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg tipper utfordringen kommer når du skal begynne å nå høyere og du får ennå flere innbyggere. Det blir tross alt lite trafikkork med 6000 innbyggere. 

Jeg anbefaler deg å sjekke ut mods som gjør at du kan regulere trafikken. Traffic ++ V2, Extended Road Upgrade og Network Extensions Project.

 

Jeg anbefaler også Automatic Bulldoze.

 

Precision Engineering er også veldig fin, spesielt når du skal lage rundkjøring. Husk å lage rundkjøringer enveiskjørte.

 

Jeg bruker også Full Refund from Roads, som gjør akkurat det den heter. Du slipper å blakke deg på veiprosjekter som må rives å bygges utallige ganger før de er akkurat som du vil ha dem.

 

 

Takk, skal sjekke de ut. 

 

Hva mener du med å lage enveiskjørte rundkjøringer? Jeg trodde en ganske elementær ting ved rundkjøringer var nettopp at de var enveiskjørte?

 

Ja, men siden du må lage rundkjøringer manuelt i dette spillet, så er det viktig å huske at du må bruke de enveiskjørte veiene til det. Fort gjort som nybegynner å bruke vanlig vei.

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

Har

 

 


 

Jeg tipper utfordringen kommer når du skal begynne å nå høyere og du får ennå flere innbyggere. Det blir tross alt lite trafikkork med 6000 innbyggere. 

Jeg anbefaler deg å sjekke ut mods som gjør at du kan regulere trafikken. Traffic ++ V2, Extended Road Upgrade og Network Extensions Project.

 

Jeg anbefaler også Automatic Bulldoze.

 

Precision Engineering er også veldig fin, spesielt når du skal lage rundkjøring. Husk å lage rundkjøringer enveiskjørte.

 

Jeg bruker også Full Refund from Roads, som gjør akkurat det den heter. Du slipper å blakke deg på veiprosjekter som må rives å bygges utallige ganger før de er akkurat som du vil ha dem.

 

 

Takk, har lastet ned noen modder og skal prøve de ut. 

 

Har noen prøvd å lage en versjon av norske byer? Jeg vil gjerne se om jeg kan gjøre det bedre enn hva det er i dag :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvordan legger dere opp innkjøringen til byen deres? Jeg har en industrisektor nede til høyre for innkjøringen fra motorveien. Jeg har en rundkjøring mee avkjørsler til ulike deler av byen, men også en avsikker fra motorveien som går rett inn i industrisektoren. Likevel velger store deler av trafikken å bruke rundkjøringen selv om avstikkeren er mye mer logisk.

Lenke til kommentar

Hvordan legger dere opp innkjøringen til byen deres? Jeg har en industrisektor nede til høyre for innkjøringen fra motorveien. Jeg har en rundkjøring mee avkjørsler til ulike deler av byen, men også en avsikker fra motorveien som går rett inn i industrisektoren. Likevel velger store deler av trafikken å bruke rundkjøringen selv om avstikkeren er mye mer logisk.

Har selv hatt mye problemer i dette området. Prøvde meg med en rundkjøring, men der gikk noe galt, rundkjøringene på C:S fungerer ikke som vanlige rundkjøringer. Har funnet ut at det er best med kryss der kun tre veier krysses, og ikke fire. Og hvis det er mulig, lag kryss UTEN trafikklys, da sklir trafikken som smør :)

Lenke til kommentar

Rundkjøringer er etter mine erfaringer ikke en langsiktig nok løsning i voksende byer. På et punkt vil trafikken hope seg kraftig opp, og du må reorganisere og tenke ut nye løsninger.

Det å fjerne trafikklys er for all del en god ide.

 

Jeg råder deg å lese litt om vei-hierarki.

CNyQE3v.png

 

diamond.jpg

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

 

Hvordan legger dere opp innkjøringen til byen deres? Jeg har en industrisektor nede til høyre for innkjøringen fra motorveien. Jeg har en rundkjøring mee avkjørsler til ulike deler av byen, men også en avsikker fra motorveien som går rett inn i industrisektoren. Likevel velger store deler av trafikken å bruke rundkjøringen selv om avstikkeren er mye mer logisk.

Har selv hatt mye problemer i dette området. Prøvde meg med en rundkjøring, men der gikk noe galt, rundkjøringene på C:S fungerer ikke som vanlige rundkjøringer. Har funnet ut at det er best med kryss der kun tre veier krysses, og ikke fire. Og hvis det er mulig, lag kryss UTEN trafikklys, da sklir trafikken som smør :)

 

Husket du å lage rundkjøringene énveiskjørt?

Lenke til kommentar

Jeg tror løsningen på trafikkproblemene mine i rundkjøringen i første omgang er å oppgradere veien til litt bredere veier (4-felt, kanskje) og forsøke å legge en avstikker som vender av før rundkjøringen, går over den, og som hekter seg på igjen nord for rundkjørongen.

 

Det morsomme med dette spillet er at etterhvert som du når 4000 innbyggere ser du at noe ikke fungerer, du lærer til neste gang og så gjentar det hele seg på 8000, 15000 og så videre :)

Lenke til kommentar

 

 

Hvordan legger dere opp innkjøringen til byen deres? Jeg har en industrisektor nede til høyre for innkjøringen fra motorveien. Jeg har en rundkjøring mee avkjørsler til ulike deler av byen, men også en avsikker fra motorveien som går rett inn i industrisektoren. Likevel velger store deler av trafikken å bruke rundkjøringen selv om avstikkeren er mye mer logisk.

Har selv hatt mye problemer i dette området. Prøvde meg med en rundkjøring, men der gikk noe galt, rundkjøringene på C:S fungerer ikke som vanlige rundkjøringer. Har funnet ut at det er best med kryss der kun tre veier krysses, og ikke fire. Og hvis det er mulig, lag kryss UTEN trafikklys, da sklir trafikken som smør :)

 

Husket du å lage rundkjøringene énveiskjørt?

 

Jepp, men bilene ble liksom "stuck" i rundkjøringen :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...