Gå til innhold

Cities: Skylines-tråden


Anbefalte innlegg

De melker bra nå. Jeg kjøpte After Dark, men synes ikke det var nok endringer til at det var verdt pengene. Kommer ikke til å kjøpe denne DLC'en om det ikke er mer nytt.

Melker penger? Spillet kostet 20 euro på slippdatoen, sammenlignet med feks SimCity som kostet 50 euro, kunne de lett ha tatt dobbelt så mye for det. After Dark kostet vel rundt 10 euro, og til sammenligning kostet  Cities of Tomorrow til SimCity rundt 20 euro.

 

Cities Skylines har også vært på tilbud på Steam for rundt 10 euro en del ganger. Hvis du ikke synes Cities er verdt 20-30 euro, er ikke bybyggerspill din greie.

Endret av funchenstein
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg faller alltid for Paradox sine DLCer. Kanskje det eneste firmaet som klarer å lokke meg til å handle om og om igjen. Betalte 80 spenn for en forbanna monorail på Cities in Motion 2, noe det helt klart var verd da, men her snakker vi om ett kjøretøy og that's it.. 

 

Liker de, liker spillene og derfor skal de få mine penger. De har ganske små DLCer, men tar ikke så mye betalt for verken spillene eller DLCene heller (skulle bare mangle utifra størrelse da). 

Lenke til kommentar

 

var ikke snakk om prisen, men expansions som kommer i hytt og pine. er jo ikke lenge siden forrige. 

Jeg synes cities er kjempebra, men som sagt, after dark ga ikke nok nytt innhold til at det var verdt pengene.

 

Right.

 

 

Hva slags tåpelig innlegg er det der, forsøke å tilegne meg meninger jeg ikke har?

 

Om After Dark hadde kostet 10kr så hadde jeg ikke syntes det var verdt pengene. Det er mangelen på innhold som avgjør verdien for min del, ikke prisen.

Endret av Apox
Lenke til kommentar

Slenger meg på og etterlyser en liste over anbefalte modifikasjoner. Er "dessverre" så latterlig mange modifikasjoner til dette spillet at det er jo tilnærmet umulig å bla igjennom alle og finne ut hvem som er verdt å ha og ikke.

 

Ellers så må jeg si at Snowfall virker veldig, veldig interessant. Veldig morsomt konsept for oss som lever her på berget, så jeg er veldig spent på hvordan det blir med snø og vinterforhold simulering.

Lenke til kommentar

Slenger meg på og etterlyser en liste over anbefalte modifikasjoner. Er "dessverre" så latterlig mange modifikasjoner til dette spillet at det er jo tilnærmet umulig å bla igjennom alle og finne ut hvem som er verdt å ha og ikke.

 

Ellers så må jeg si at Snowfall virker veldig, veldig interessant. Veldig morsomt konsept for oss som lever her på berget, så jeg er veldig spent på hvordan det blir med snø og vinterforhold simulering.

 

Jeg syns nå det er greit å starte med å sjekke de med best rating, evt. flest nedlastinger. Så finnes det jo allerede lister med favoritt-mods du kan bla igjennom. Til syvende og sist må du nesten bare prøve dem og se hva du selv liker.

 

https://www.reddit.com/r/CitiesSkylines/comments/3c3lpu/what_mods_are_essential_to_making_an_awesome_city/

http://www.pcgamer.com/the-best-cities-skylines-mods-maps-and-assets/

 

For nyere mods kan man sortere etter flest nedlastinger siste tre måneder eller noe slikt. Det burde gi et godt utgangspunkt.

Lenke til kommentar

 

Hva slags tåpelig innlegg er det der, forsøke å tilegne meg meninger jeg ikke har?

 

Tilegne deg meninger du ikke har, med din egen tekst? Det er godt gjort det. Du får formulere deg bedre neste gang.

 

 

Så vanskelig var det vel ikke å forstå hva jeg mente.

Når jeg snakka om melking så mente jeg ikke prisen på ekspansion, men hyppigheten. OG attpåtil så synes ikke After Dark ga meg nok innhold til at det var verdt kjøpet.

 

Man bør vel holde seg for god til å plukke ut deler av et innlegg for å endre konteksten, det er nok at journalister driver med slikt.

Lenke til kommentar

Jeg driter i snø, jeg driter i mørket. Jeg driter egentlig det meste de har servert, og ser ut til å servere. Jeg vil ha dybde. Jeg vil ha dybden Sim City har. Jeg vil ha mer enn bare "bygg strømbygg for strøm". Jeg vil lage metaller av resirkulering, og jobbe for å få folk til å resirkulere mer, så jeg kan tjene penger på metaller som blir resirkulert. (sløvt eksempel) Altså dybde. Jeg er lei av at den største utfordringen er simpelthen å bygge trafikk-effektive kryss og nok rundkjøringer. SNØ? Jeg gir opp om ikke det skjer noe snart...

Lenke til kommentar

Så vanskelig var det vel ikke å forstå hva jeg mente.

Når jeg snakka om melking så mente jeg ikke prisen på ekspansion, men hyppigheten. OG attpåtil så synes ikke After Dark ga meg nok innhold til at det var verdt kjøpet.

 

Man bør vel holde seg for god til å plukke ut deler av et innlegg for å endre konteksten, det er nok at journalister driver med slikt.

 

I all verden er det de melker for om ikke for å få mer penger?

 

Dette er vel også å plukke ut deler av et innlegg (i motsetning til å sitere innlegget i sin helhet, hva?):

 

De melker bra nå. Jeg kjøpte After Dark, men synes ikke det var nok endringer til at det var verdt pengene. Kommer ikke til å kjøpe denne DLC'en om det ikke er mer nytt.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du gidder ikke forstå og vil bare kverulere så da ser jeg ingen vits i å fortsette denne diskusjonen.

Tror ikke det var noen andre som forsto heller. Du snakker om at noe ikke er verdt pengene, og plutselig insisterer du på at det ikke var prisen det var snakk om. Ja vel.

 

Ro videre og ha en fin dag!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror de fleste andre forstår. Han mener at DLCene har for lite innhold og ikke byrde vært solgt i det hele tatt. De burde heller bruke 6 måneder mer og selge en skikkelig ekspansjon med masse nytt innhold som kan forsvare prisen på den.

 

Det handler ikke om prisen, men om at det er alt for lite innhold. Han vil ha mer innhold uavhengig av pris!

Endret av Espp
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tror de fleste andre forstår. Han mener at DLCene har for lite innhold og ikke byrde vært solgt i det hele tatt. De burde heller bruke 6 måneder mer og selge en skikkelig ekspansjon med masse nytt innhold som kan forsvare prisen på den.

 

Det handler ikke om prisen, men om at det er alt for lite innhold. Han vil ha mer innhold uavhengig av pris!

Forsvare prisen på den ... handler ikke om prisen ...

 

Det må være smittsomt dette her. :p

 

Dere må gjerne forklare hva dere mener, men så langt ser jeg ikke annet enn at dette til syvende og sist handler om nettopp innhold kontra pris.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror de fleste andre forstår. Han mener at DLCene har for lite innhold og ikke byrde vært solgt i det hele tatt. De burde heller bruke 6 måneder mer og selge en skikkelig ekspansjon med masse nytt innhold som kan forsvare prisen på den.

Det handler ikke om prisen, men om at det er alt for lite innhold. Han vil ha mer innhold uavhengig av pris!

 

Nettopp, de ga ut After Dark med nesten ingenting innhold, og nå bare måneder senere kommer det en ny DLC med muligens litt mer innhold, men fortsatt veldig magert.

 

 

 

Forsvare prisen på den ... handler ikke om prisen ...

 

Det må være smittsomt dette her. :p

 

Dere må gjerne forklare hva dere mener, men så langt ser jeg ikke annet enn at dette til syvende og sist handler om nettopp innhold kontra pris.

 

 

At det ikke var prisen det var snakk om var svar til han som mente det ikke kunne være melking fordi DLC var billigere enn Simcity.

Hyppige DLC med magert innhold er i mine øyne melking, uavhengig av pris (med mindre det er gratis), så er det selvfølgelig lov å være uenig uten å gjøre seg grusomt vanskelig. 

Lenke til kommentar

Ser poenget ditt og til dels enig, men du kverulere kun nå siden du forstår poenget til oss begge. De små "utvidelsene" Paradox gir ut burde vært gratis eller samlet sammen i en større pakke for så å bli solgt.

 

Nå er der forskjell på alle oss, men etter å ha spilt meg litt lei av spillet etter lansering var ikke endringene i After dark i nærheten av nok til å få meg tilbake igjen. Jeg spilte 4-5 timer og la fra meg spillet igjen. Utvidelsene de kommer med er for små! Hadde de samlet sammen 2-3 av disse og lansert en skikkelig Utvidelsespakke ville iallfall jeg fått en ny giv til å spille spillet igjen.

 

Uavhengig av pris!! Mer innhold i det de lanserer. Mer innhold, mer dybde!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blir bare litt frustrert på folk som spiller "mange dlc-kortet", og som kan virke som har glemt den latterlige lave prisen på orginalproduktet. Jeg ser det på som at Colossal Order er i en opplæringsfase i det å lage bysimulatorer, og det ser man på de stadig nye funksjonene som blir lagt til i spillet. Paradox er det eneste spillselskapet som kunne fått direkte tilgang på kredittkortet mitt. Digger at spill jeg liker godt holdes liv i med små drypp av billige, DLC`er, og viktigst av alt: vi er på den måten med på å finansiere Skylines 2, som kommer til å bli helt fantastisk! :)

 

Anbefaler alle som liker Cities å melde seg inn i Skylinesnation på fb, mye inpirasjon og tips til mods der!

Endret av funchenstein
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...