Gå til innhold

Cities: Skylines-tråden


Anbefalte innlegg

Ser poenget ditt og til dels enig, men du kverulere kun nå siden du forstår poenget til oss begge. De små "utvidelsene" Paradox gir ut burde vært gratis eller samlet sammen i en større pakke for så å bli solgt.

 

Nå er der forskjell på alle oss, men etter å ha spilt meg litt lei av spillet etter lansering var ikke endringene i After dark i nærheten av nok til å få meg tilbake igjen. Jeg spilte 4-5 timer og la fra meg spillet igjen. Utvidelsene de kommer med er for små! Hadde de samlet sammen 2-3 av disse og lansert en skikkelig Utvidelsespakke ville iallfall jeg fått en ny giv til å spille spillet igjen.

 

Uavhengig av pris!! Mer innhold i det de lanserer. Mer innhold, mer dybde!

 

Må gjerne mene at det er for små endringer for ofte eller noe slikt, helt legitim kritikk det. Men da er det greit å skille dette fra en evaluering som tar prisen i betraktning («verdt pengene» osv.). Nå var det nettopp pris og penger som ble nevnt igjen og igjen, og da er det vanskelig å se at det handler om noe helt annet enn prisen.

 

@Apox: Jeg spør nå igjen: Hva er det de melker for om ikke for mer penger? Hvordan handler det ikke om pris kontra innhold? Forklar gjerne, så får vi oppklart dette her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har forsøkt seg med mod for å forme terrenget under selve bybyggingen?

 

Skal gjenskape Tønsberg, og forsøker å lage kartet så likt virkeligheten som mulig.

Men jeg innser at etterhvert som jeg begynner på en ny 1/25 vil det sikkert være ting som skulle vært korrigert i forhold til utgangspunktet med importert heightmap med manuell håndspåleggelse.

 

Har f.eks. lyst til å få til næringsområdet på nedsiden av Slottsfjellet, med tunnelen til nedre bydel, rundkjøringene og overgangen over tunnellinnløpene til østre bydel, slik at det blir ordentlig gjenkjennelig.

Lenke til kommentar

Noen som har forsøkt seg med mod for å forme terrenget under selve bybyggingen?

 

Skal gjenskape Tønsberg, og forsøker å lage kartet så likt virkeligheten som mulig.

Men jeg innser at etterhvert som jeg begynner på en ny 1/25 vil det sikkert være ting som skulle vært korrigert i forhold til utgangspunktet med importert heightmap med manuell håndspåleggelse.

 

Har f.eks. lyst til å få til næringsområdet på nedsiden av Slottsfjellet, med tunnelen til nedre bydel, rundkjøringene og overgangen over tunnellinnløpene til østre bydel, slik at det blir ordentlig gjenkjennelig.

http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=502750307

 

Fungerer knirkefritt. Samme funksjoner som du finner i map-editoren. Med denne kan du også "brushe" ressurser der du vil!

Endret av funchenstein
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Herlig!

Da kan jeg brushe ut jordbruksområder mellom veinettet etterhvert :)

Fant ut at det blir lettest å legge ut hovedveiene først, og bruke dette som siktelinjer for resterende veier, soner, skoler, skog, kystlinje (som sikkert må fikses underveis), bakker osv.

 

 

Husk å ta progress-pics da. Hadde vært gøy å sett hjembyen min i Skylines.  :thumbup:

Lenke til kommentar

Skal forsøke å få til det :)

 

Blir en liten utfordring i starten da.
Det blir naturlig å starte ved Jarlsberg, da Semslinna ut mot E-18 blir min Highway connection i starten.

 

Så den første lille befolkningen blir Vear, med handel på Jarlsberg.

 

Deretter må jeg enten bruke en mod for å åpne opp to ruter mot sentrum, eller bygge en provisorisk liten bygd ute på jordene for å unlocke det naturlig.

 

Kommer jeg meg til sentrum skal det løse seg uansett, og herfra faner jeg ut til Eik Solvang, Heimdal, Kilen, Presterød, og videre til Olsrød, Tolvsrød, Ringshaug og Skallevold, og sørover mot Vallø og Husvik.

Kartet vil omfatte Slagentangen i nord-øst, til spissen Vallø og de nærmeste øyene i sør-øst, Torgersøya og Ormøya.
Husøy og Foynland kommer med sør for Jarlsø og Husvik, sammen med Nøtterøy nesten ned til Borgheim.
Vest for Vestfjorden får jeg vel nesten med Melsomvik i sør tror jeg, og akkurat ikke Akersvannet i vest.
Nord-vestre hjørnet av kartet får med Jarlsberg småflyplass.

:)


 

Lenke til kommentar

Hmm, tror jeg lager mitt eget Tønsberg-map :)

Kysten var ikke jobbet noe særlig med i den andre over her, og består utelukkende av bratte klipper ned i sjøen med masse "skvalpeskjær".

 

Her fra Husøysund sett fra sør-øst, innover mot Træla og med Jarlsø nede i høyre hjørne:

 

 

image.jpg

 

Mitt foreløpige terreng i samme område:

image.jpg

 

I tillegg er det trekt Highway tvers gjennom terrenget, over Frodeåsen for å kunne starte i midterste rute, sammen med togskinnene som også kommer fra en annen retning.

 

Jeg må gjøre om så mye at jeg tror jeg rett og slett legger arbeid og moro i å forme utgangspunktet selv også :)

 

Følgende utsnitt skal danne byen min:

image.jpg

 

v0.1:

image.jpg

 

Laget en kunstig innsjø utenfor byggeområdet vest for E-18 for å kunne ha vann som renner ned Aulielva og ut i byfjorden. Det blir veiforbindelse mot Aulerød (forlenget), Ås og Gulli.

Endret av 1Dr.E
  • Liker 4
Lenke til kommentar

De små "utvidelsene" Paradox gir ut burde vært gratis eller samlet sammen i en større pakke for så å bli solgt.

 

Uenig der. Gratis kanskje, men nå er originalspillet såpass billig at det er greit at de tar litt for det.

 

Men å samle det sammen i en pakke vil jeg ikke. Hva om man bare vil ha after dark, eller bare snø? Da må man betale for mer enn man vil ha. I tillegg blir produktet utsatt for å gjøre klar mer innhold, mens nå blir det gitt ut når det er klart.

 

Enig i at de gjerne kunne lagt til litt mer dybde, men da blir det fort et annet spill, mulig de venter til cities 2. Tror det kommer mest kosmetiske forandringer til dette spillet.

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar

Wow, not bad. Startet du fra bunnen eller hentet du ut deler av daten fra http://terrain.party/ og endre videre derfra?

 

Hentet herfra ja :)

Tipper det er det han andre har gjort også, for kystlinja mi så nokså lik ut.

 

Har forsøkt å glatte ut de skarpeste kantene, men har ikke klart å unngå å fjerne litt land samtidig. Må nok utvide dette etter behov igjen etterhvert som byggingen trer frem.

 

Området på Kilen ligger som et myrområde, omtrent akkurat i havflata der Vellebekken renner ut. Slike ting er sikkert vanskelig for topo-kartene å få riktig.

Lenke til kommentar

Noe av realismen (eller mangelen sådan) blir litt vel synlig når man bygger noe man kjenner til fra det virkelige liv.

 

I Tønsberg finnes det én brannstasjon innenfor rutenettet jeg har valgt ut. I spillet trenger jeg visst 20-30 stykker.

 

Lagde en innledningsvis, og bygg som bare er et par km unna havner utenfor den grønne rekkevidden og brenner ned... :(

Endret av 1Dr.E
Lenke til kommentar

Noe av realismen (eller mangelen sådan) blir litt vel synlig når man bygger noe man kjenner til fra det virkelige liv.

 

I Tønsberg finnes det én brannstasjon innenfor rutenettet jeg har valgt ut. I spillet trenger jeg visst 20-30 stykker.

 

Lagde en innledningsvis, og bygg som bare er et par km unna havner utenfor den grønne rekkevidden og brenner ned... :(

 

Den grønne sirkelen viser hvem som blir lykkeligere av å ha en brannstasjon i nærheten. Selve brannbilene har ingen maksimal rekkevidde på papiret, men det vil jo være praktiske ting som kan hindre at de kommer fram i tide – inkludert ren avstand selvsagt, men spesielt dårlig flyt i trafikken. Dessverre, må man nesten si, det største problemet i CSL, som oftest overdøver andre problemer.

 

Har du prøvd med røykvarslere?

Lenke til kommentar

Har bare bygd bittelittegranne, så har foreløpig bare et lite antall beboere og et budsjett som er i knapt grønt.

 

Hvor mange brannstasjoner tror man at man minimum trenger på hele kartet gitt maksa bevilgninger, policies og et godt organisert veinett?

 

Veinett her suget IRL forøvrig, og kommer garantert til å bli forferdelig i spillet om ikke jeg gjør om på ting.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...