Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Dying light kom ut i dag, fra steam forumene ser det ut som noen har tekniske problemer men jeg mistenker at det er folk med low end hardware. Selv har jeg en maskin som er midt på treet og spillet er smoth.

 

Spillet er knallbra, og hvis du lurer på hvordan det er i forhold til dead island så kan jeg bare si at det er vanskeligere. Det er en stor åpen verden, og spillet er en "gamifisering" av de gamle George Romero filmene, med et soundtrack som er veldig 1980's akkurat som i filmene.

 

Zombiene er treige og dumme, men det er mange av dem, det gjelder å ikke bli omringet. Anbefales på det sterkeste hvis du likte dead island og er fan av George Romero. Når det er sagt er det ikke veldig likt dead island, du har det samme crafting systemet, men skill treet er veldig annerledes. OG spillet i seg selv er mye mer dystert, mer seriøst på en måte.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spillet er ganske kult, litt blanding med mirrors edge og dead island.

Mener jeg har en ganske grei pc (specs i signaturen), men det krever ganske mye. På 2560x1440, high, FOV 60 og distance på cirka 50% så ligger jeg på rundt 70-80fps. Spillet bruker godt over 5GB ram fra skjermkortet.

Og distance er helt klart den som trekker mest ytelse fra pc-en av alle innstillingene.

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar

Hvordan er spillet i forhold til Dead Island med tanke på rollespill-elementene?

 

Jeg var innom steam-forumet og der skrev folk ting som "This is basically the game Dead Island should have been" og nevner noen av de tingene du har nevnt her. Men det var jo ikke fokus i Dead Island. Dead Island var jo Diablo i førsteperson med zombier. Man hadde grønne common items, blå rare, lilla epic, oransje legendary osv. Det var et spill hvor man gikk og grindet for å finne nye items. Hvordan storyen var eller hvor cheesy dialogen var var det vel ingen som brydde seg om?

 

Er alt det borte? Jeg får litt inntrykk av at dette er et -helt- annerledes spill fra de få videoene jeg har sett. Venter ennå på anmeldelser fra noen jeg virkelig stoler på før jeg betaler fullpris for dette. :p

 

Og de fleste som klager på performance har beist-maskiner. Det virker som ingen med AMD får til å spille spillet og mange med Nvidia sliter også fordi spillet er visst ekstremt CPU-limited på én tråd og skjermkortet får ikke hjulpet til der det trengs.

 

Kort fortalt virker det som spillet er lansert i beta som så mange andre spill i disse dager. Utviklerne kan umulig ha gjort mye QA før de lanserte det på PC, spesielt på AMD-maskiner.

Lenke til kommentar

Hvordan er spillet i forhold til Dead Island med tanke på rollespill-elementene?

 

Jeg var innom steam-forumet og der skrev folk ting som "This is basically the game Dead Island should have been" og nevner noen av de tingene du har nevnt her. Men det var jo ikke fokus i Dead Island. Dead Island var jo Diablo i førsteperson med zombier. Man hadde grønne common items, blå rare, lilla epic, oransje legendary osv. Det var et spill hvor man gikk og grindet for å finne nye items. Hvordan storyen var eller hvor cheesy dialogen var var det vel ingen som brydde seg om?

 

Er alt det borte? Jeg får litt inntrykk av at dette er et -helt- annerledes spill fra de få videoene jeg har sett. Venter ennå på anmeldelser fra noen jeg virkelig stoler på før jeg betaler fullpris for dette. :p

 

Og de fleste som klager på performance har beist-maskiner. Det virker som ingen med AMD får til å spille spillet og mange med Nvidia sliter også fordi spillet er visst ekstremt CPU-limited på én tråd og skjermkortet får ikke hjulpet til der det trengs.

 

Kort fortalt virker det som spillet er lansert i beta som så mange andre spill i disse dager. Utviklerne kan umulig ha gjort mye QA før de lanserte det på PC, spesielt på AMD-maskiner.

 

Jeg har AMD Radeon 7900, en komplett gamer pc kjøpt i 2013 og jeg har ingen problemer what so ever.

Det er uten tvil folk som har problemer, men steam forumene er fulle av folk som ikke har teknisk sans.

Lenke til kommentar

Greier ikke å launche spillet, noen som har samme problem?

 

Specs:

 

CPU: i5 4670K 3.4 Ghz - overclocka til 4 Ghz
GPU: MSI Geforze GTX 770 2 GB
RAM: 8 GB 1600 Mhz
Motherboard: MSI Z97 Gaming 7
PSU: 700W CoolerMaster Vanguard
OS: Windows 7 professional 64-bit
SSD: Samsung 250 GB
HDD: 1 TB - spillet er installert på denne
Lenke til kommentar

 

 

Fjern w8.1, installer w7. Så funker det sikkert gullebra. ;)

 

Sikler selv på dette spillet. Men avventer litt på kjærringa.... Som vil se youtubevideoer først..

Hvorfor det? W8.1 har bedre spillytelse enn W7...

 

Ikke min erfaring med W8.1 ...

 

 

Det varierer litt ifra spill til spill, men hovedregelen er at det er svinnende liten forskjell på spillytelsen mellom disse to operativsystemene. Når det er sagt så vil vel spill som lages nå og framover optimaliseres bedre for Win 8.1 og det krever også mindre ressurser å kjøre:

 

http://www.forbes.com/sites/tonybradley/2014/01/21/5-reasons-to-get-over-the-hype-and-start-loving-windows-8-1/

 

2. Performance

Windows 8 is less demanding than its predecessor. The operating system requirements are the same as Windows 7—a 1GHz processor, 1GB of RAM, and 16GB of hard drive space. Granted, those specs are substantially more than the base requirements for Windows XP, and you won’t get optimal performance using such a stripped down system.

What’s more important, though, is that Windows 8 delivers notably better performance than Windows 7. There are multiple benchmark studies, such as this one from ZDNet, that demonstrate the superior performance of Windows 8 when running the same tasks and diagnostics on the same hardware.

Lenke til kommentar

View distance has veldig mye å si for pfs, men veldig lite å si for visuals

 

 

Greier ikke å launche spillet, noen som har samme problem?

 

Specs:

 

CPU: i5 4670K 3.4 Ghz - overclocka til 4 Ghz
GPU: MSI Geforze GTX 770 2 GB
RAM: 8 GB 1600 Mhz
Motherboard: MSI Z97 Gaming 7
PSU: 700W CoolerMaster Vanguard
OS: Windows 7 professional 64-bit
SSD: Samsung 250 GB
HDD: 1 TB - spillet er installert på denne

 

:(

 

Hva skjer når du prøver å kjøre det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...