Gå til innhold

Pillars of Eternity diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Gleder meg stort. :) Jeg har hørt så mye bra om Infinity Engine spillene fra 90-tallet, men spilte dem aldri. Støttet pillars med det håp å få en moderne take på dette, og det virker bra. :)

Hvis du liker det så syns jeg så absolutt du burde gå tilbake og plukke opp noen av de gamle spillene. Planescape Torment og Baldurs Gate 2 som de store jeg mener de fleste rollespill fans burde spille.

Lenke til kommentar

 

 

Gleder meg stort. :) Jeg har hørt så mye bra om Infinity Engine spillene fra 90-tallet, men spilte dem aldri. Støttet pillars med det håp å få en moderne take på dette, og det virker bra. :)

Hvis du liker det så syns jeg så absolutt du burde gå tilbake og plukke opp noen av de gamle spillene. Planescape Torment og Baldurs Gate 2 som de store jeg mener de fleste rollespill fans burde spille.
Det kommer jeg nok til å gjøre, om pillars faller i smak. :) Jeg spiller mest storstrategi som civ og Paradox-spill, så har lite erfaring med sjangeren.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har med vilje ikke fulgt med så mye på Pillars of Eternity etter kickstrateren. Men nå kjenner jeg at jeg begynner å glede meg til denne releasen. Ser fram til å slå ihjel noen timer på dette spillet.

Samme her. Har nok ikke klart å holde meg helt unna, så har sett litt nå og da på youtube, men bare noen minutter her og der. Gleder meg enormt til torsdag. :D

 

http://www.gamer.no/tv/vi-spiller-pillars-of-eternity/1643/

 

Ligger en video ute på gamer nå, regner med at de fleste her har snublet over den når de logget inn idag. Til Torsdag skjer det!

Har ligget videoer på youtube i månedsvis, så bryr meg ikke at gamer.no har sin egen nå. Er jo bare en av veldig mange.

 

Gleder meg stort. :) Jeg har hørt så mye bra om Infinity Engine spillene fra 90-tallet, men spilte dem aldri. Støttet pillars med det håp å få en moderne take på dette, og det virker bra. :)

Likte Infinity Engine-spillene, men jeg ser ikke helt hva det har å si, for å være ærlig. IE er bare en motor. Det blir jo som å si man liker Unreal Engine-spillene. Pillars blir nok bra, men det kan også gå galt. Ta Doom 3, for eksempel. Da det ble annonsert var det veldig mange som elsket det fordi det endelig var old-school, men når det først kom hatet mange det fordi det var for old-school. Jeg frykter dette kan skje med Pillars også. Vi som elsket de første IE-spillene kan nok elske Pillars, men er litt i tvil om dagens unge som er vant til ren action vil like det like mye. Men de har nok også dyttet inn mye moderne greier i det, så det kan fort slå begge veier. Håper bare det ikke blir for old-school for dagens unge, og for moderne for oss gamlingene. Det vi trenger er nok old-school for oss, og moderne nok for unge. :)

Lenke til kommentar

Likte Infinity Engine-spillene, men jeg ser ikke helt hva det har å si, for å være ærlig. IE er bare en motor. Det blir jo som å si man liker Unreal Engine-spillene. Pillars blir nok bra, men det kan også gå galt. Ta Doom 3, for eksempel. Da det ble annonsert var det veldig mange som elsket det fordi det endelig var old-school, men når det først kom hatet mange det fordi det var for old-school. Jeg frykter dette kan skje med Pillars også. Vi som elsket de første IE-spillene kan nok elske Pillars, men er litt i tvil om dagens unge som er vant til ren action vil like det like mye. Men de har nok også dyttet inn mye moderne greier i det, så det kan fort slå begge veier. Håper bare det ikke blir for old-school for dagens unge, og for moderne for oss gamlingene. Det vi trenger er nok old-school for oss, og moderne nok for unge. :)

 

Det er ofte en greie for meg er at jeg liker ting litt mer streamlined, eller for å formulere det riktig. Jeg liker streamlined old school. Derfor har jeg den upopulære meningen om at Skyrim er det beste spillet til Bethesda i Elder Scrolls serien. De endrer ting jeg syns var slitsomt, men gir deg samtidig en unik opplevelse og går ikke vekk fra det gode de har skapt med sin spill verden.

 

Samme med Dragon Age Origins til Bioware, jeg foretrekker det over Baldurs Gate 2 for det spilles annerledes. Du kan spille det rett frem action, eller du kan spille det som de gamle. Det passer til alle humør. Jeg kunne gått dypere inn i mine meninger her, men bare eksempel.

 

Så ja Pillars kan bli knekt av at det kanskje ikke appellerer til det nye publikumet gaming har fått, men jeg tror nisje markedet er stort nok for Pillars.

Lenke til kommentar

Det er ofte en greie for meg er at jeg liker ting litt mer streamlined, eller for å formulere det riktig. Jeg liker streamlined old school. Derfor har jeg den upopulære meningen om at Skyrim er det beste spillet til Bethesda i Elder Scrolls serien. De endrer ting jeg syns var slitsomt, men gir deg samtidig en unik opplevelse og går ikke vekk fra det gode de har skapt med sin spill verden.

Samme med Dragon Age Origins til Bioware, jeg foretrekker det over Baldurs Gate 2 for det spilles annerledes. Du kan spille det rett frem action, eller du kan spille det som de gamle. Det passer til alle humør. Jeg kunne gått dypere inn i mine meninger her, men bare eksempel.

 

Så ja Pillars kan bli knekt av at det kanskje ikke appellerer til det nye publikumet gaming har fått, men jeg tror nisje markedet er stort nok for Pillars.

Er helt enig i at streamlining er en bra ting. Det er bare vikting å ikke blande streamlining og å dumme ned spillet. (teit norsk ovresettlse av dumbing down.) :p Faktisk synes jeg Dragon Age Inquisition er det klart beste spillet i serien så langt, nettopp fordi det streamliner så mye, uten at spillet blir "dumbed down" av den grunn. Så at Pillars blir mer streamlinet enn f.eks Baldur's Gate ser jeg som positivt. Men samtidig kan det fort bli for old-school for nyere spillere, og for streamlinet for gamle spillere. Se på Divinity: Original Sin, for eksempel. Det var det helt store da det kom, men hvor er det i dag? Mulig jeg er på bærtur, men det føles for meg som om det var en døgnflue. Det var ekstremt populært da det kom, men folk gikk fort lei. Infinity-spillene lever til en viss grad fortsatt, spesielt med Baldur's Gate remakene.

 

Når det gjelder Skyrim synes det gjør så mye feil at jeg ikke engang gidder gå inn på det. Det er et klassisk eksempel på dumbing down i stedet for streamlining. Det er ikke engang et actionspill lengre, men et actionspill i en åpen verden. Det er mindre Elder Scrolls og mer Grand Theft Horse Carriage. :p

 

(men om det var noen tvil har jeg selvsagt forhåndsbestilt Royal Edition av Pillars, og gleder meg som en unge. Alt jeg har sett av gameplay osv ser ut til å gå rett vei.)

 

(og ja, Royal Edition er helt klart verdt det. Det koster ikke stort uansett, og vi trengre absolutt å støtte Obsidian. En ting er at de nesten gikk konkurs og ble reddet av Pillars, men de er også et knallstudio som nesten utelukkende lager bra spill. Flere og flere store selskaper blir slukt av enda større selskaper, men Obsidian våget å satse på Kickstarter og holde seg for seg selv. Det står det respekt av. Men støtter vi dem ikke kan de nok gå konkurs snart likevel. Det vil vi jo ikke.) :(

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Klarte ikke å la være. Så på en video i går av Pillars of eternity. Karakter laging og første 'akt'. Jeg var jaggu ikke klar over at man hadde så mange muligheter i karakter bygginga.

 

Det ser veldig bra ut. Men irritert over meg selv at jeg spoila storyen for meg i starten der.

Lenke til kommentar

Se på Divinity: Original Sin, for eksempel. Det var det helt store da det kom, men hvor er det i dag?

Det er primært ett single eller co-op spill, og de fleste nøyer seg nok med å spille igjennom en gang, noe de har hatt mer enn nok av tid til frem til i dag. http://steamcharts.com/app/230230 viser at det fremdeles er en del som spiller det, selv om høyden var i perioden etter det kom ut naturlig nok.

Selv om det ikke er like synlig som det en gang var er nok de fleste enig om at dette er ett bra spill, og vil nok bli husket som det i lang tid.

--

 

Ser ut til at man har ganske mange valgmuligheter når man skal lage seg en figur, med noen nye varianter også (for meg i alle fall)

 

Har sett litt av starten, og det ser veldig bra ut, men kan selvfølgelig ikke konkludere med noe enda ;)

Endret av Crowly
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...