Gå til innhold

Pillars of Eternity diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finnes det templates?

Du vil sikkert finne builds på ymse forum, f.eks. reddit, men mye(?) avhenger av hva slags figur og stil du vil spille. Ser ut til å være ett sammensatt kampsystem i spillet, se video under. Og det ser ikke ut til å være noen restriksjoner med tanke på hva man kan gjør og bruke samtidige, f.eks. den klassiske en wizard kan ikke bruk rustning o.l.

 

 

Du kan ha opptil 6 figurer i gruppen din, man kan plukke opp figurer i spillet, eller man kan gå til ett vertshus og rekrutere, dvs lage sin egne via char. creation.

Lenke til kommentar

Ikke for å være negativ, men har vanskelig for å se for meg at man liker slike spill om man skipper character creation. Selv kan jeg fint bruke en time eller to på en karakter :)

 

deg in det, slik er jeg bygd, og elsker RPGs...

 

Det er dog bedre når man starter på nytt, da har man innblikk i hva som er viktig/mindre viktig, og man lage bedre chars.

Lenke til kommentar
 

 

Se på Divinity: Original Sin, for eksempel. Det var det helt store da det kom, men hvor er det i dag?

Det er primært ett single eller co-op spill, og de fleste nøyer seg nok med å spille igjennom en gang, noe de har hatt mer enn nok av tid til frem til i dag. 

Ser den. :) Men ikke glem at det ikke var nok å spille gjennom Infinity-spillene én gang og være ferdig med dem. Det var så mange valgmuligheter å ta at man fint kunne spille gjennom flere ganger og få en ny opplevelse hver gang. Videre har vi jo mods. D:OS støtter både co-op og mods, så det burde absolutt ha vært langt mer synlig i dag enn hva det faktisk er. Noen hardbarkede fans er det jo fortsatt, men mainstream-gamere har nok forlengst gått videre. Jeg håper bare ikke det samme skjer med Pillars. Denne tråden bør ikke være død bare noen uker etter release, som tråden for D:OS.

Ikke for å være negativ, men har vanskelig for å se for meg at man liker slike spill om man skipper character creation. Selv kan jeg fint bruke en time eller to på en karakter :)

Alle er forskjellige. Jeg innrømmer at jeg dør litt inni meg når jeg ser folk på diverse MMORPG-forums spørre hvilken rase og klasse som er "best", men jeg er voksen nok til å godta at alle spiller spill av forskjellig grunn. Noen spiller et MMORPG utelukkende for PvP, noen spiller det for å være sosial, noen spiller det for å få historien, noen spiller i grupper, noen spiller solo, og så videre. Hvorfor skulle Pillars være annerledes? Det er en grunn til hvorfor veldig mange rollespill (inkludert Infinity-spillene, om jeg ikke husker feil) har en Recommended-knapp. Da slipper man å sette seg inn i systemet før man starter spillet, og man kommer raskere i gang med moroa. Lage karakter kan man gjøre senere, når man vet mer om hva man går til og hvordan ting henger sammen. :)

Lenke til kommentar

Ser den. :) Men ikke glem at det ikke var nok å spille gjennom Infinity-spillene én gang og være ferdig med dem. Det var så mange valgmuligheter å ta at man fint kunne spille gjennom flere ganger og få en ny opplevelse hver gang.

 

 

Det er vel en sannhet med modifikasjoner. Grunnen til at folk husker Infinity-spillene er dels pga alle mulighetene i D&D som folk kjenner (kjente) til, og dels fordi de fokuserte mer på elemeter fra eventyrspill som historie og karakterer enn de fleste eldre rollespill, som utelukkende handlet om mekanikk. Det gjorde at rollespill ble mer populære enn før. Ingen av infinity-spillene kan måle seg i populæritet mot Mass Dragon Effect, og alt det der, som fokuserer utelukkende på historie (for et yngre og yngre publikum), mens mekanikken er lagt død.

 

Folk kommer forøvrig til å snakke om Divinity Original Sin om 15 år, som spillet som reddet rollespillsjangeren, så du trenger ikke bekymre deg for at det skal gå i glemmeboka.

 

Om du håper at massene kommer til å spille PoE, så kommer selvsagt ikke det til å skje.Det er for vanskelig å forstå, det finnes ingen awesomebutton, isometrisk fugleperspektiv er gammeldags, og ikke kan du ha sex med en lesbisk manbearpig.

Endret av radiohodet
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ikke skjønner jeg hvorfor man ønsker at det skal appellere til mainstream-massen heller. Det innebærer tross alt å gjøre spillet dårligere. De siste årene har utviklerne skjønt at det er fullt mulig å tjene penger på dette nisjemarkedet uten å gjøre kompromisser for å tiltrekke seg dagens fjortiser, og jeg er helt sikker på at disse spillene vil fortsette å komme på løpende bånd fra både InXile, Larian og Obsidian.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nisje markedet for slike spill er veldig stort ja, men man vil jo også tiltrekke nye mennesker til produktet så de forstår den kvaliteten de har gått glipp av. Men ja til slutt vil spill industrien være store AAA produksjoner og nisje marked produkter, alt midt i vil forsvinne. Samme med film industrien, osv osv. 

 

Forresten får vi ikke lov til å laste ned spillet på forhånd? Jeg har utrolig dårlig Internett hvor jeg bor nå og ser ut som downloaden er ganske stor. 

Lenke til kommentar

Ikke skjønner jeg hvorfor man ønsker at det skal appellere til mainstream-massen heller. Det innebærer tross alt å gjøre spillet dårligere.

 

Ganske enkelt fordi det koster skjorta å lage spill, og de tjener fint lite på å selge til en lite nisjemarked. De må selge til så mange som mulig for å tjene penger nok til å holde driften i gang. De har nesten gått konkurs en gang allerede, og det holder. :)

 

Uansett, det jeg er mest bekymret for er hvordan Pillars vil være etter tre, fire timer. Da har vi sett det meste av spillmekanikken spillet har å by på. Vi har sloss litt, utforsket litt, kanskje craftet litt og så videre. Alt videre vil være mer av det samme. Litt farligere fiender, noen nye steder å utforske, andre folk å snakke med osv. Vi vil også ha kommet over hele "woohoo, Pillars!"-fasen, der alt er knallbra fordi vi endelig sitter og spiller Pillars. Da kan en av to ting skje:

 

1. Om vi gruer oss for neste kamp fordi det er så kjedelig, gruer oss for å utforske en hule osv har spillet feilet. Da er det fint liten vits å spille videre.

 

2. Vi kan ha begynt å sette oss inn i spillet og lage taktikker, bygge opp laget for å spesialisere oss i kamp, glede oss over å finne nye steder å utforske osv. Da har spillet allerede blitt en klassiker.

 

 

Fpr min del er både Mass Effect 1 og Dragon Age: Inquisition helt klart det andre punktet. Det var morsomt å sloss, morsomt å utforske, og så videre. Selv etter femti timer i DA:I gledet jeg meg til å utforske nye områder og finne nye ting å denge. Dragon Age: Origins var nok det stikk motsatte. Kampene var for kjedelige, så jeg gruet meg til å møte nye ting å sloss mot. Kampene bremset ned tempoet, og ble bare et irritasjonsmoment. Da ble det ikke spesielt morsomt å utforske heller. Dragon Age 2 fikk til slossingen ganske bra, og gjorde den biten morsom. Men det feilet også hardt, fordi områdene var så kjedelige å utforske.

Lenke til kommentar

 

 

Ganske enkelt fordi det koster skjorta å lage spill, og de tjener fint lite på å selge til en lite nisjemarked. De må selge til så mange som mulig for å tjene penger nok til å holde driften i gang. De har nesten gått konkurs en gang allerede, og det holder. :)

 

Dette nisjemarkedet virker å være både stort og pengesterkt. Både Wasteland 2 og Divinity:Originial Sin har vært kjempesuksesser rent økonomisk, til tross for at de i aller høyeste grad er nisjespill som er kompromissløse overfor mainstream-markedet.

Endret av Husam
Lenke til kommentar

Fpr min del er både Mass Effect 1 og Dragon Age: Inquisition helt klart det andre punktet. Det var morsomt å sloss, morsomt å utforske, og så videre. Selv etter femti timer i DA:I gledet jeg meg til å utforske nye områder og finne nye ting å denge. Dragon Age: Origins var nok det stikk motsatte. Kampene var for kjedelige, så jeg gruet meg til å møte nye ting å sloss mot. Kampene bremset ned tempoet, og ble bare et irritasjonsmoment. Da ble det ikke spesielt morsomt å utforske heller. Dragon Age 2 fikk til slossingen ganske bra, og gjorde den biten morsom. Men det feilet også hardt, fordi områdene var så kjedelige å utforske.

Her er det nok mye som koker ned til hvilke preferanser man har. DA:O er det spillet i Dragon Age serien som er regnet som det beste av flertallet av spillerne slik jeg har skjønt det (kan selvfølgelig ta feil ;) ). Høres ut som du er en person som foretrekker MMO spill, ikke noe galt i det, men ett MMO og ett single player rpg er gjerne to forskjellige typer spill. F.eks. noe av kritikken som kom mot DA:I var at det var for mye MMO elementer i ett single player spill. Siden PoE ser ut til å appellere til de som ønsker flere spill tilsvarende Baldurs Gate, Icewind Dale osv, så tviler jeg på at vi får se mange MMO elementer i spillet. Vil tro det er sterkt historie drevet osv, slik at "gjenspillbarhet" går på å teste ut nye klasse/party konfigurasjoner og evt. høyere vanskelighetsgrad. Men vil tro flertallet nøyer seg med å spille igjennom en gang på normal.
Lenke til kommentar

Kommer nok til å spille noe lignende en tyv eller en ranger, helst da med bue. Håper sneak attack fungerer på samme måte som i D&D. Vet ikke helt om de har med prestige classes og lignende? Jeg har lest veldig lite om spillet egentlig.

 

Den som har de beste videoene, er denne karen:

 

https://www.youtube.com/channel/UCLDoful0qkygJxzwo7UC-gQ

 

Rogue er visst de beste med bue ifølge kilden over. Sneak attack er noe en rogue kan gjøre i løpet av de første 4 sekundene av kamp, pluss når målet er påvirket av en "disabling effect" som f.eks. prone.

 

Jeg vurderer enten wizard eller barbarian. Heller mot sistnevnte, mest fordi du treffer en wizard tidlig i historien, og tror ingen av kompanjongene er barbar (du kan lage din egen kompanjong etterhvert, men den koster penger og har ingen bakgrunnshistorie, så...).

Lenke til kommentar

 

Kommer nok til å spille noe lignende en tyv eller en ranger, helst da med bue. Håper sneak attack fungerer på samme måte som i D&D. Vet ikke helt om de har med prestige classes og lignende? Jeg har lest veldig lite om spillet egentlig.

 

Den som har de beste videoene, er denne karen:

 

https://www.youtube.com/channel/UCLDoful0qkygJxzwo7UC-gQ

 

Rogue er visst de beste med bue ifølge kilden over. Sneak attack er noe en rogue kan gjøre i løpet av de første 4 sekundene av kamp, pluss når målet er påvirket av en "disabling effect" som f.eks. prone.

 

Jeg vurderer enten wizard eller barbarian. Heller mot sistnevnte, mest fordi du treffer en wizard tidlig i historien, og tror ingen av kompanjongene er barbar (du kan lage din egen kompanjong etterhvert, men den koster penger og har ingen bakgrunnshistorie, så...).

 

Synd, digger det og bare kunne stå bak og kjøre sneak attack på sneak attack. Jaja spiller alltid en type karakter med bue først. Eller så spiller jeg en Paladin som er Lawful og ikke kan se grå nyanser i det hele tatt. Bruker gjerne da to-håndssverd. 

Endret av Akrabra
Lenke til kommentar

 

 

Kommer nok til å spille noe lignende en tyv eller en ranger, helst da med bue. Håper sneak attack fungerer på samme måte som i D&D. Vet ikke helt om de har med prestige classes og lignende? Jeg har lest veldig lite om spillet egentlig.

 

Den som har de beste videoene, er denne karen:

 

https://www.youtube.com/channel/UCLDoful0qkygJxzwo7UC-gQ

 

Rogue er visst de beste med bue ifølge kilden over. Sneak attack er noe en rogue kan gjøre i løpet av de første 4 sekundene av kamp, pluss når målet er påvirket av en "disabling effect" som f.eks. prone.

 

Jeg vurderer enten wizard eller barbarian. Heller mot sistnevnte, mest fordi du treffer en wizard tidlig i historien, og tror ingen av kompanjongene er barbar (du kan lage din egen kompanjong etterhvert, men den koster penger og har ingen bakgrunnshistorie, så...).

 

Synd, digger det og bare kunne stå bak og kjøre sneak attack på sneak attack. Jaja spiller alltid en type karakter med bue først. Eller så spiller jeg en Paladin som er Lawful og ikke kan se grå nyanser i det hele tatt. Bruker gjerne da to-håndssverd. 

 

 

Det er jo bare å ha andre i partyet som plasserer fienden i den tilstanden som trengs for sneak attack. Det er ganske mange varianter!

Endret av Orwandel
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...