Gå til innhold

Den Store Samsung Galaxy S6 Tråden


  

249 stemmer

  1. 1. Skal du Kjøpe Samsung galaxy S6?

    • Ja! :)
    • Nei! Det er ikke verdt det!
    • Jeg venter til den går ned i pris ;)


Anbefalte innlegg

Foressten noen som har erfaring med billige qi ladere fra ebay osv? Klar over lang ladetid, men brukes primært over natten. Noen som har anbefalinger?

 

Ja, jeg har prøvd flere av laderne derfra. De fleste av dem er veldig dårlige, men det er én type som er bra nok, og det er den som har luftehull på undersiden, masse skrå streker i sirkelform. De finnes i mange farger. De virker fint. Har brukt disse til både S4 og S5.

 

Men jeg har sluttet å lade trådløst om natten. Fordi telefonene blir så varme av det, og fordi de driver og skrur skjermen av og på hele tiden når de når 100%, pluss at de piper "lade-pip" (kan jo skru av lyden da, men). Når de når 100% så må de slå på skjermen for å si at telefonen er fulladet, og så går det en stund, og prosenten synker, og så skrur den på igjen trådløs lading, og da er det på med skjermen igjen for å fortelle at den lader trådløst. Og så gjentar dette seg utover natten. Vet ikke hvordan det fungerer med S6 enda da, men sånn fungerer det på både S4 og S5 i alle fall.

 

Jeg har trådløse ladematter både hjemme og på jobben. Når jeg legger fra meg mobilen legger jeg den bare der (med mindre den har masse batteri). Da slipper jeg å lade om natta. Hvis jeg er borte hele dagen og derfor trenger å lade om natta bruker jeg heller kabel. Tror det er bedre for mobilen, for da blir den ikke så varm.

 

Har også en holder med innebygget trådløs lader i bilen. Men den er jeg ikke så fornøyd med, så den vil jeg ikke anbefale (ladingen skrur seg av og på hele tiden, uansett prosent). Håper det kommer noen bedre på markedet etter hvert.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk sporingsnummer fra netonnet i dag på Edge, hurra! :) Er ikke mottatt av Posten enda da, men jeg har lest at de har lager i Sverige, så den skal sikkert kjøres med lastebil eller noe til Norge først, før den kan spores. Om jeg ikke har den i morgen så går det sikkert ikke så mange dagene. Det er jo bare knall, når jeg nærmest hadde innstilt meg på å vente i en måned ekstra siden jeg ikke har mulighet til å kjøpe Telenor-abonnement!

 

Kanskje fordi de selger fra Sverige at de får lov å selge Edge nå? Så tidligere i tråden her at det var noen andre som også hadde fått Edge fra dem. Jeg er i alle fall kjempeglad i dag! :)

 

Så nå er det bare å spekulere på når den vil ankomme! Og trykke refresh på sporingssiden... :)

 

Bare lurer på om jeg skal ha cover på den eller ikke. Den ser vel ikke så fin ut med cover på, men på den annen side ser den neppe fin ut om jeg mister den i bakken uten cover heller.. hm..

Lenke til kommentar

Noen som har en S6 Edge som kan se litt nøye / nærme på skjermen og se om de og har små "mønster" i skjermen som ser ut som miniatyr-riper? Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men på min Edge så er det bittesmå prikker overalt på skjermen som ser ut som om de er en del av produksjonen. Jeg ser dem kun på lyse bakgrunner, f.eks internettsurfing eller på medfølgende mobilbakgrunnen. Det ser ut som tre bittesmå prikker som går opp mot høyre på skrått, og de er overalt på skjermen med likt mellomrom mellom hver repetisjon, noe som får meg til å anta at det er en produksjonsgreie. Uansett, nå som jeg har merket det, så plager det meg litt. Er et par millimeter mellom hver repetisjon av dette "mønsteret". Er det slik hos alle? Noen som vet hvorfor, i så fall? Det er ikke sånn på min Note 4. 

 

La merke til disse prikkene da de lager små regnbueprikker i riktig lys. Irriterende, men man må virkelig lete etter dem for å se dem. 

Endret av Klatt3n
Lenke til kommentar

Noen som har en S6 Edge som kan se litt nøye / nærme på skjermen og se om de og har små "mønster" i skjermen som ser ut som miniatyr-riper? Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men på min Edge så er det bittesmå prikker overalt på skjermen som ser ut som om de er en del av produksjonen. Jeg ser dem kun på lyse bakgrunner, f.eks internettsurfing eller på medfølgende mobilbakgrunnen. Det ser ut som tre bittesmå prikker som går opp mot høyre på skrått, og de er overalt på skjermen med likt mellomrom mellom hver repetisjon, noe som får meg til å anta at det er en produksjonsgreie. Uansett, nå som jeg har merket det, så plager det meg litt. Er et par millimeter mellom hver repetisjon av dette "mønsteret". Er det slik hos alle? Noen som vet hvorfor, i så fall? Det er ikke sånn på min Note 4.

 

La merke til disse prikkene da de lager små regnbueprikker i riktig lys. Irriterende, men man må virkelig lete etter dem for å se dem.

post-109095-7460_thumb.jpg

Lenke til kommentar

 

Noen som har en S6 Edge som kan se litt nøye / nærme på skjermen og se om de og har små "mønster" i skjermen som ser ut som miniatyr-riper? Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men på min Edge så er det bittesmå prikker overalt på skjermen som ser ut som om de er en del av produksjonen. Jeg ser dem kun på lyse bakgrunner, f.eks internettsurfing eller på medfølgende mobilbakgrunnen. Det ser ut som tre bittesmå prikker som går opp mot høyre på skrått, og de er overalt på skjermen med likt mellomrom mellom hver repetisjon, noe som får meg til å anta at det er en produksjonsgreie. Uansett, nå som jeg har merket det, så plager det meg litt. Er et par millimeter mellom hver repetisjon av dette "mønsteret". Er det slik hos alle? Noen som vet hvorfor, i så fall? Det er ikke sånn på min Note 4.

 

La merke til disse prikkene da de lager små regnbueprikker i riktig lys. Irriterende, men man må virkelig lete etter dem for å se dem.

Ikke det samme!

 

Edit: Dobbeltsjekket med utstillingsmodellene vår nå. S6 Flat har ikke dette problemet. S6 Edge har tydligvis dette. Er sikkert som et resultat av buet skjerm, kan ikke forstå noe annet. Dette mønsteret er så igjengående på over hele skjermoverflaten at det nesten er umulig at det er feil eller riper. Det er nøyaktig likt mellomrom mellom hver eneste repetisjon av de tre små prikkene jeg snakker om, så jeg kan ikke forstå noe annet enn at det rett og slett er sånn glasset/skjermen er. Hadde dog vært fett med en bekreftelse fra noen andre her inne. KAN jo tenkes at det var noe rart med hele partiet vi har fått inn i butikk.

 

Edit 2: Hvis flere av dere tenker på å kjøpe Samsungs originale clear view cover til S6 Edge.. don't. Jeg kjøpte mitt i går kveld klokka 19.50 og allerede nå er det utrolig stygt og gjennomtrukket i riper på fronten som jeg ikke ANER hva kommer fra. Telefonen har så VIDT vært i bruk. Jeg hadde den på et tidspunkt oppi en pose hvor eska til telefonen lå (var ikke plass til telefon i eska med deksel, så jeg la den bare løst oppi) og jeg antar dette har vært grunnen. Dekselet er nå såpass stygt at det i grunn ikke fortjener å være på telefonen. :( Og det etter mindre enn 12t.

Endret av Klatt3n
Lenke til kommentar

Morro å motta en Samsung Galaxy S6 Edge med en ganske så lang ripe. I tillegg var Samsungteipen brutt for så og bli teipet igjen med vanlig husholdningsteip.

Dette kan jeg bare ikke akseptere.

Det der er da absurd! Da er det jo noen som har 'kjøpt' den for deretter å bytte den, feks hos en forhandler.

Men det er vel flere som melder om riper på Edge...noen har tabbet seg ut en eller annen plass...

Lenke til kommentar

Er det noen som har sett S6 Flat i farge Gold med S View Cover og eller Clear View cover?

Hvordan fungerer det med fargene på mobil vs cover? Er de like eller veldig ulike (gold mot gold)?

Tenkt på en S6 i Gold, så lurer på hvilken farge cover fungerer best. Clear View gold cover ser litt rart ut på videoer, nærmest metall skjær i de...

Bumber meg selv her. Fint om noen hadde kommentarer...

Lenke til kommentar

 

Morro å motta en Samsung Galaxy S6 Edge med en ganske så lang ripe. I tillegg var Samsungteipen brutt for så og bli teipet igjen med vanlig husholdningsteip.

Dette kan jeg bare ikke akseptere.

Det der er da absurd! Da er det jo noen som har 'kjøpt' den for deretter å bytte den, feks hos en forhandler.

Men det er vel flere som melder om riper på Edge...noen har tabbet seg ut en eller annen plass...

 

Snakket akkurat med Samsung og de sier at Samsungteipen ikke skal brytes. De sa jeg skulle ta kontakt med butikk å få byttet denne.

Utrolig kjedelig å motta en eske med brutt forsegling og lang ripe i telefon.

Lenke til kommentar

 

 

Morro å motta en Samsung Galaxy S6 Edge med en ganske så lang ripe. I tillegg var Samsungteipen brutt for så og bli teipet igjen med vanlig husholdningsteip.

Dette kan jeg bare ikke akseptere.

Det der er da absurd! Da er det jo noen som har 'kjøpt' den for deretter å bytte den, feks hos en forhandler.

Men det er vel flere som melder om riper på Edge...noen har tabbet seg ut en eller annen plass...

 

Snakket akkurat med Samsung og de sier at Samsungteipen ikke skal brytes. De sa jeg skulle ta kontakt med butikk å få byttet denne.

Utrolig kjedelig å motta en eske med brutt forsegling og lang ripe i telefon.

 

 

Ble du ikke gjort oppmerksom på dette i butikk? Slett arbeid av den ansatte, i så fall. Vi spretter i ny og ne forseglingene på telefonene våre dersom det er en kunde som vil se en farge vi ikke har utstilt. Den blir da bare stuet tilbake på lager dersom kunden ikke vil ha denne fargen. Vi pleier dog å informere alle som kjøper disse uforseglede produktene hva som er grunnen til at de er blitt åpnet. Kunden får så se på produktet og vurderer om han/hun vil ha det. Antok vel egentlig at det var vanlig praksis ved uforseglede produkter.

Lenke til kommentar

 

 

 

Morro å motta en Samsung Galaxy S6 Edge med en ganske så lang ripe. I tillegg var Samsungteipen brutt for så og bli teipet igjen med vanlig husholdningsteip.

Dette kan jeg bare ikke akseptere.

Det der er da absurd! Da er det jo noen som har 'kjøpt' den for deretter å bytte den, feks hos en forhandler.

Men det er vel flere som melder om riper på Edge...noen har tabbet seg ut en eller annen plass...

 

Snakket akkurat med Samsung og de sier at Samsungteipen ikke skal brytes. De sa jeg skulle ta kontakt med butikk å få byttet denne.

Utrolig kjedelig å motta en eske med brutt forsegling og lang ripe i telefon.

 

 

Ble du ikke gjort oppmerksom på dette i butikk? Slett arbeid av den ansatte, i så fall. Vi spretter i ny og ne forseglingene på telefonene våre dersom det er en kunde som vil se en farge vi ikke har utstilt. Den blir da bare stuet tilbake på lager dersom kunden ikke vil ha denne fargen. Vi pleier dog å informere alle som kjøper disse uforseglede produktene hva som er grunnen til at de er blitt åpnet. Kunden får så se på produktet og vurderer om han/hun vil ha det. Antok vel egentlig at det var vanlig praksis ved uforseglede produkter.

 

Kjøpte via nettbutikk. 

Lenke til kommentar

Da har jeg hatt min S6 Flat i snart ett døgn og det er, uten tvil, den beste telefonen jeg noensinne har hatt. Fra byggekvalitet, ytelse, skjerm, kamera osv. Alt er top notch! :) Gikk fra en Note 4 til denne og før den har jeg hatt de fleste toppmodeller. Har egentlig vært iPhone-fan i alle år, men når jeg sammenligner S6 med f.eks. iPhone 6, er førstnevnte på et helt annet nivå. Veldig fornøyd altså! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Foressten noen som har erfaring med billige qi ladere fra ebay osv? Klar over lang ladetid, men brukes primært over natten. Noen som har anbefalinger?

Ja, jeg har prøvd flere av laderne derfra. De fleste av dem er veldig dårlige, men det er én type som er bra nok, og det er den som har luftehull på undersiden, masse skrå streker i sirkelform. De finnes i mange farger. De virker fint. Har brukt disse til både S4 og S5.

 

Men jeg har sluttet å lade trådløst om natten. Fordi telefonene blir så varme av det, og fordi de driver og skrur skjermen av og på hele tiden når de når 100%, pluss at de piper "lade-pip" (kan jo skru av lyden da, men). Når de når 100% så må de slå på skjermen for å si at telefonen er fulladet, og så går det en stund, og prosenten synker, og så skrur den på igjen trådløs lading, og da er det på med skjermen igjen for å fortelle at den lader trådløst. Og så gjentar dette seg utover natten. Vet ikke hvordan det fungerer med S6 enda da, men sånn fungerer det på både S4 og S5 i alle fall.

 

Jeg har trådløse ladematter både hjemme og på jobben. Når jeg legger fra meg mobilen legger jeg den bare der (med mindre den har masse batteri). Da slipper jeg å lade om natta. Hvis jeg er borte hele dagen og derfor trenger å lade om natta bruker jeg heller kabel. Tror det er bedre for mobilen, for da blir den ikke så varm.

 

Har også en holder med innebygget trådløs lader i bilen. Men den er jeg ikke så fornøyd med, så den vil jeg ikke anbefale (ladingen skrur seg av og på hele tiden, uansett prosent). Håper det kommer noen bedre på markedet etter hvert.

Takk for tilbakemelding. Planen er å ha på jobb også, så får jeg se om jeg dropper nattlading. Har du forresten link til den du anbefaler? Klarer ikke å finne noen som ligner.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...