Gå til innhold

Den Store Samsung Galaxy S6 Tråden


  

249 stemmer

  1. 1. Skal du Kjøpe Samsung galaxy S6?

    • Ja! :)
    • Nei! Det er ikke verdt det!
    • Jeg venter til den går ned i pris ;)


Anbefalte innlegg

Som følge av min tvangslidelse OCD, så fikset jeg ikke at kamera stikker ut. 

Kjøpt derfor Samsung sitt offisielle cover, som er blankt og akkurat tykt nok til å sette en stopper for tvangstankene mine: 

 

http://www.mytrendyphone.no/shop/samsung-galaxy-s6-166459p.html

 

Fornøyd hittil, og har tidligere kun kjørt Dbrand skins på mine telefoner.

 

Du må også skaffe deg en trådløs Qi lader til jobben, veldig alright å bare slenge den på ladeplaten i blant.. og når jeg drar fra jobb så er batteritiden alltid 90% pluss.

 

Jeg kjøpte med denne: http://www.mytrendyphone.no/shop/itian-traadloes-qi-lader-169464p.html

 

Men alt funker, åpen standard.

Endret av fflex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ekstraforsikring på en mobiltlf?

Verden vil bedras.

 

Det er vel det alle de såkalte ekspertene også mener, fordi man som regel er dekket gjennom andre forsikringer. Jeg angrer imidlertid på at jeg fulgte disse "ekspertrådene" da jeg kjøpte meg s6 edge. Da jeg var uheldig å knuse kameralinsa på telefonen, erfarte jeg at de forsikringene jeg allerede har slett ikke dekket dette. Dette førte til en ekstra kostnad på kr 2700,-. En forsikring på kr 599 da jeg kjøpte telefonen hadde selvsagt vært langt rimeligere... Ekstra forsikring på et kjøleskap som står rolig hele tiden er jeg mer skeptisk til, men en ekstra forsikring på en mobiltelefon man har med seg overalt synes jeg virkelig ikke er så dumt. Føler vel heller at disse såkalte ekspertene har bedratt meg når de hevdet at mine eksisterende forsikringer var nok.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er vel det alle de såkalte ekspertene også mener, fordi man som regel er dekket gjennom andre forsikringer. Jeg angrer imidlertid på at jeg fulgte disse "ekspertrådene" da jeg kjøpte meg s6 edge. Da jeg var uheldig å knuse kameralinsa på telefonen, erfarte jeg at de forsikringene jeg allerede har slett ikke dekket dette. Dette førte til en ekstra kostnad på kr 2700,-. En forsikring på kr 599 da jeg kjøpte telefonen hadde selvsagt vært langt rimeligere.

 

 

Nei, det er svært få andre forsikringer som dekker dette. Noen "pluss" innbo kan såvidt jeg vet dekke det, og en del reiseforsikringer, men de forutsetter at man er på reise. Alle disse forsikringene har også verdiavskrivning og egenandel, så det er sjeldent lønnsomt for noe så billig som en enkelt mobil.

 

Grunnen til at de derimot anbefaler å holde seg unna disse forsikringene er fordi det ikke lønner seg. Man skal forsikre seg mot "økonomiske katastrofer", ikke mot ting som er litt kjipt. Ja, du var uheldig, og da hadde det lønt seg. Men generelt lønner det seg ikke med forsikret mobil til 1200,- i året.

Lenke til kommentar

 

 

Ekstraforsikring på en mobiltlf?

Verden vil bedras.

Det er vel det alle de såkalte ekspertene også mener, fordi man som regel er dekket gjennom andre forsikringer. Jeg angrer imidlertid på at jeg fulgte disse "ekspertrådene" da jeg kjøpte meg s6 edge. Da jeg var uheldig å knuse kameralinsa på telefonen, erfarte jeg at de forsikringene jeg allerede har slett ikke dekket dette. Dette førte til en ekstra kostnad på kr 2700,-. En forsikring på kr 599 da jeg kjøpte telefonen hadde selvsagt vært langt rimeligere... Ekstra forsikring på et kjøleskap som står rolig hele tiden er jeg mer skeptisk til, men en ekstra forsikring på en mobiltelefon man har med seg overalt synes jeg virkelig ikke er så dumt. Føler vel heller at disse såkalte ekspertene har bedratt meg når de hevdet at mine eksisterende forsikringer var nok.

Har du samme forsikring på laptop, tablet, TV, kindle, kjøleskap, forsterker, lydplanke og krydre med noen til for kone og barn så blir dette helt sykt. Ekspertene har selvsagt 100% rett.

Lenke til kommentar

 

 

Ekstraforsikring på en mobiltlf?

Verden vil bedras.

Det er vel det alle de såkalte ekspertene også mener, fordi man som regel er dekket gjennom andre forsikringer. Jeg angrer imidlertid på at jeg fulgte disse "ekspertrådene" da jeg kjøpte meg s6 edge. Da jeg var uheldig å knuse kameralinsa på telefonen, erfarte jeg at de forsikringene jeg allerede har slett ikke dekket dette. Dette førte til en ekstra kostnad på kr 2700,-. En forsikring på kr 599 da jeg kjøpte telefonen hadde selvsagt vært langt rimeligere... Ekstra forsikring på et kjøleskap som står rolig hele tiden er jeg mer skeptisk til, men en ekstra forsikring på en mobiltelefon man har med seg overalt synes jeg virkelig ikke er så dumt. Føler vel heller at disse såkalte ekspertene har bedratt meg når de hevdet at mine eksisterende forsikringer var nok.

Har du samme forsikring på laptop, tablet, TV, kindle, kjøleskap, forsterker, lydplanke og krydre med noen til for kone og barn så blir dette helt sykt. Ekspertene har selvsagt 100% rett.

 

 

Du leser bare det du vil lese, ikke sant? Nei, jeg har ikke ekstra forsikring på noen av de tingene du nevner. Som jeg skrev føler jeg det er unødvendig med ekstra forsikring på f.eks. et kjøleskap, men jeg synes det stiller seg annerledes på en mobiltelefon man har med seg overalt. Så kommer det selvsagt an på prisen på telefonen i utgangspunktet også da. En telefon til kr 2000,- ville jeg ikke gjort det med, men når en telefon kostet kr 8000, ja da skulle jeg ønske jeg hadde gjort det. Det er kanskje ikke alle som synes en ekstra utgift på kr 2700,- er så ille, men for meg var dette mye da det skjedde. Enda dyrere hadde blitt om det hadde skjedd større skader på telefonen. Jeg skulle ønske at disse ekspertene kunne gi et litt mer nyansert bilde, for det som er 100% rett for deg, er slett ikke det for alle andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, det jeg mener er helt hårreisende, er å forsikre en telefon til noen tusenlapper.

Enten den koster 3, eller 6000,-

Man må vel gjerne betale noe egenandel i tillegg?

Jeg mistenker at de som gjør dette ikke har forsikringer som gjelder langt viktigere ting.

Liv og helse f eks.

 

Telefonen min kostet kr 7999,-. Jeg har reiseforsikring, innboforsikring, livsforsikring og bilforsikring, men ingen av disse dekker slike skader og uhell. En ekstra forsikring gjennom forhandler hadde kostet meg kr 600, og det ville ikke vært noen egenandel. Det har jeg sjekket opp.

Lenke til kommentar

Ser at flere nå har S6 til ca. 4800,-. Er dette et nivå som vil holde seg, eller er det bare de andre som følger etter Elkjøp og prisen vil sprette opp på 6k på mandag igjen?

Frister veldig å hoppe på dette tilbudet, men jeg hadde egentlig vurdert Z5 når den kom. Men vet ikke om det er verdt 2k ekstra.

Hadde i tilfelle ventet med Z5 mtp glasset. Er det likt som de andre modellene (noe jeg tror), hadde jeg ikke kjøpt den.
Lenke til kommentar

 

 

Ekstraforsikring på en mobiltlf?

Verden vil bedras.

Det er vel det alle de såkalte ekspertene også mener, fordi man som regel er dekket gjennom andre forsikringer. Jeg angrer imidlertid på at jeg fulgte disse "ekspertrådene" da jeg kjøpte meg s6 edge. Da jeg var uheldig å knuse kameralinsa på telefonen, erfarte jeg at de forsikringene jeg allerede har slett ikke dekket dette. Dette førte til en ekstra kostnad på kr 2700,-. En forsikring på kr 599 da jeg kjøpte telefonen hadde selvsagt vært langt rimeligere... Ekstra forsikring på et kjøleskap som står rolig hele tiden er jeg mer skeptisk til, men en ekstra forsikring på en mobiltelefon man har med seg overalt synes jeg virkelig ikke er så dumt. Føler vel heller at disse såkalte ekspertene har bedratt meg når de hevdet at mine eksisterende forsikringer var nok.

 

Har du samme forsikring på laptop, tablet, TV, kindle, kjøleskap, forsterker, lydplanke og krydre med noen til for kone og barn så blir dette helt sykt. Ekspertene har selvsagt 100% rett.

 

Selvfølgelig.

Jeg har gitt opp å prøve å få folk å skjønne hvor total galskapen er, når man forsikrer noe så lite som en telefon.

Men....

Forsikringselskapene smiler og klapper i hendene.

Verden vil bedras...

Lenke til kommentar

 

Har du samme forsikring på laptop, tablet, TV, kindle, kjøleskap, forsterker, lydplanke og krydre med noen til for kone og barn så blir dette helt sykt. Ekspertene har selvsagt 100% rett.

 

Du leser bare det du vil lese, ikke sant? Nei, jeg har ikke ekstra forsikring på noen av de tingene du nevner. Som jeg skrev føler jeg det er unødvendig med ekstra forsikring på f.eks. et kjøleskap, men jeg synes det stiller seg annerledes på en mobiltelefon man har med seg overalt. Så kommer det selvsagt an på prisen på telefonen i utgangspunktet også da. En telefon til kr 2000,- ville jeg ikke gjort det med, men når en telefon kostet kr 8000, ja da skulle jeg ønske jeg hadde gjort det. Det er kanskje ikke alle som synes en ekstra utgift på kr 2700,- er så ille, men for meg var dette mye da det skjedde. Enda dyrere hadde blitt om det hadde skjedd større skader på telefonen. Jeg skulle ønske at disse ekspertene kunne gi et litt mer nyansert bilde, for det som er 100% rett for deg, er slett ikke det for alle andre.

 

 

Fært så sur du var da.

 

En forsikring av denne typen gir bare mening dersom du i praksis er sikker på at du kommer til å trenge den. Har sikkert hatt nærmere 30 mobiler over mange år. Ingen har blitt ødelagt og en har blitt stjålet og det gikk på vanlig forsikring. En statistisk utvalg på 1 er selvsagt uinteressant i en slik diskusjon, men over tid er dette en utrolig dyr ekstrautgift. Selv om du ikke har forsikringen på kjøleskap skal kanskje kone og et par barn få lov til å ha det samme som deg? 

Nok en gang: lytt på ekspertene.

Lenke til kommentar

Etter siste oppdatering av telefonen så fungerer ikke "notification access" mot smartklokka lenger (Samsung Gear 2). Noen som har noen ideer eller opplever det samme? Utrolig kjipt, må  begynne å ha på lyden på telefonen igjen for å vite når det skjer noe...

 

Har prøvd å boote (både klokka og telefonen samtidig, noe som har fungert tidligere), skru notification access av og på, skru av og på notifikasjoner for klokka. Har også prøvd å google, men finner ingen ting om dette.

Lenke til kommentar

Hovedproblemet mitt med Edge er at jeg syntes kantene er temmelig meningsløst i bruk, og jeg kommer alt for ofte borti ting på skjermen på grunn av kantene og elementer i endel apper osv havner i bøyen og blir litt keitete å trykke på. Ser dog unektelig mye mer særegen ut, men hadde nok valgt tradisjonelle S6 eller Note 5 fremfor S6 Edge og S6 Edge+.

Haha, men du har jo iPhone? Hvordan har du fått erfart det? Jeg har aldri hatt problem med at jeg kommer borti i kantene, heller ikke noe apper jeg bruker som forsvinner i kanten hvertfall, er jo ganske lite bøy. Men at det er meningsløst, helt enig. Ingen ekstra funksjon, kun design for min del.

Endret av marius3003
Lenke til kommentar

 

Hovedproblemet mitt med Edge er at jeg syntes kantene er temmelig meningsløst i bruk, og jeg kommer alt for ofte borti ting på skjermen på grunn av kantene og elementer i endel apper osv havner i bøyen og blir litt keitete å trykke på. Ser dog unektelig mye mer særegen ut, men hadde nok valgt tradisjonelle S6 eller Note 5 fremfor S6 Edge og S6 Edge+.

Haha, men du har jo iPhone? Hvordan har du fått erfart det? Jeg har aldri hatt problem med at jeg kommer borti i kantene, heller ikke noe apper jeg bruker som forsvinner i kanten hvertfall, er jo ganske lite bøy. Men at det er meningsløst, helt enig. Ingen ekstra funksjon, kun design for min del.

 

 

Er helt enig med RamGuy. Dette er grunnen til at jeg til slutt valgte å selge Edgen min. Jeg opplevde i blant at når jeg brukte telefonen med én hånd, så registrerte den at jeg var borti med delen av tommelen som holder rundt telefonen. Det resulterte i at det ble helt umulig å bruke telefonen, da den ofte registrerte at jeg trykka to plasser samtidig. Tekstmeldinger og andre presisjonsøvelser kunne jeg bare glemme med én hånd. Mulig det var noe galt med min enhet - jeg syntes det ble noe bedre etter en oppdatering - men for min del var den buede kanten såpass plagsomt at jeg krøp til korset og solgte telefonen. Samtidig er det også helt sprøtt hvor lite de faktisk stappa inn i kanten sammenlignet med f.eks Note Edge, hvor kanten faktisk gir mening og har en funksjon utover det ubrukelige People's Edge. 

Endret av Klatt3n
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...