Gå til innhold

Nok et angrep fra "fredens religion"


Anbefalte innlegg

Så for deg er bombene i London og Madrid og massakren i Frankrike kvalifisert som et "forsvinnende lite problem" ?

Ja.

 

Husk på at jeg sa 'i det store og hele'. Selvsagt er terrorisme et problem, trist, sykt, kvalmt, etc.

 

Madrid: 191 døde sivile.

London 2005: 52 døde (pluss terroristene, da. Jeg vet ikke om de teller).

Frankrike 2015: 12 + 1 + 4 = 17 døde sivile.

 

Pluss på 9/11 og vi får hele 2 996 til. Totalt 3256 døde over 14 år.

 

La oss gjøre en kjapp kalkulering. I følge Wiki befinner 11,4 % av verdens befolkning seg i Europa, og 7,6 % i Nord-Amerika. Totalt 19 %. Vi kaller dette Vesten.

 

For å gjøre det enkelt tar vi gjennomsnittet av Vestens befolkning i 2001 og 2015, og antar at prosentfordelingen har vært konstant. Dette blir ikke helt nøyaktig, men sannsynligvis ikke skivebom heller.

 

(6,2 mrd + 7.25 mrd)/2 * 0,20 = 1,345 milliarder.

 

Antall døde = 3 256/14 = 233 personer per år.

 

Prosentandel = 233/1 345 000 000 = 0,000017 % av befolkningen per år.

 

Eventuelt kan vi regne ut døde per 100 000 (per år), da det er et vanlig mål:

 

0,017 dødsfall per 100 000 i Vesten.

 

OECD har tall for USA fra 2010. USA bør være relativt representativt for vår gruppe.

 

Alle tall er per 100 000.

 

Antall dødsfall: 800

Hjerte- og karsykdommer: 194

Kreft: 186

...

Ulykker: 39

...

Influensa og lungebetennelse:16

Selvmord:16

Og som sagt, terrorisme: 0,017

 

Jeg orket ikke finne tall for ting som mord, trafikkulykker, brann, alkohol, dop, etc. Alle mye verre enn terrorisme.

 

Så, ja, jeg ser ikke på terrorisme som en veldig stor trussel. Jeg er mer redd for å krysse veien, og det gjør jeg rett som det er (gjerne med farlig høy promille samtidig).

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Flott å se at det er flere som jobber for å dementere terrorangrep. La oss feie terrorhandlinger og trusler om det under teppet en gang for alle.

Selvsagt, islamsk terror vil ikke ramme meg og vil forsvinne uten min inngripen.

 

Famous last words

 

Statistisk sett har jeg rett. Eneste grunn til at jeg ikke setter penger på det er at risikerer å dø av alderdom før islamistisk terror har forsvunnet helt.

 

Edit: Fjernet tomt sitat.

Endret av Feynman
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Hahahahaha. Det der er ikke ei ku.

 

Det er en diger okse og en dverg

 

Har du sett genmanipulert EU kveg?

 

Du bor ikke på vestlandet å har kun sett raukolla?

 

Dessuten er kua det eneste dyret som skifter kjønn etter at den er slaktet. Da blir mange av dem okser og noe av kjøttet selges som indrefilet av (ku eller okse --- ?)

 

Er forresten en okse en hest eller er den en han i kurasen?

 

Nå stenges nok tråden for OT opprydding.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7WVSGN

Det er nesten helt umulig å totalt unødvendig å ta imot så mange asylsøkere, innvandrere og da spesielt muslimer.

Anbefaler å se denne videoen som forklarer immigrasjon.

 

 

Lenke til kommentar

Nå skal det huskes at det var ikke islam som utførte angrepet, det var tre mennesker som TOLKET islam på en ekstrem måte. Det er noe det samme vi gjorde kristne i viking tiden, de som ikke erkjente seg kristendomen måtte bøte med livet.

 

Det er trist at folk gjør slikt da ett resultat av en slik tolkning blir at andre som tilhører trosrettningen men som tolker det på en mer human måte blir generalisert og sett ned på

Endret av crii
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

Flott å se at det er flere som jobber for å dementere terrorangrep. La oss feie terrorhandlinger og trusler om det under teppet en gang for alle.

 

Selvsagt, islamsk terror vil ikke ramme meg og vil forsvinne uten min inngripen.

 

Famous last words

 

Statistisk sett har jeg rett. Eneste grunn til at jeg ikke setter penger på det er at risikerer å dø av alderdom før islamistisk terror har forsvunnet helt.

 

 

Jeg har heller ikke dødd i bilulykke enda så da regner jeg med at sjansen for det er lik 0?

 

Og vedr statistikk og drepte nordmenn i forbindelse med terror så blir det vel litt feil å ikke ta med alle de som er drept som kjemper mot disse samme terroristene i utlandet.

Pluss at ett eneste terrorangrep i Oslo vil potensielt sett kunne sprenge skalaen med tanke på menneskeliv. Det er ikke sånn at det gradvis blir drept en etter en, om det først smeller så tenker jeg vi snakker mange uskyldige liv som kunne vært spart hadde man bare tatt forhåndsregler og heller lagt noen harde føringer for hvor fritt spillerom disse ekstremistene, som han skaphomsen Hussain i Profeten Ummah, egentlig skal få.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Sjansen at du blir drept i en trafikkulykke er lav, men langt høyere enn å bli drept i terrorist angrep. Så med litt grunnkunnskaper i statistikk, og med vissheten om at det tas "forhåndregler", tillater jeg meg å ikke være spesielt bekymret for terroristangrep.

Endret av Feynman
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

 

 

 

 

 

Flott å se at det er flere som jobber for å dementere terrorangrep. La oss feie terrorhandlinger og trusler om det under teppet en gang for alle.

 

Selvsagt, islamsk terror vil ikke ramme meg og vil forsvinne uten min inngripen.

 

 

Famous last words

 

 

De ordene ble vel sagt mer presist av Fugelli?

 

Hør direkte hva professoren i samfunnsmedisin sa:

 

http://tv.nrk.no/serie/aktuelt-tv/NNFA50011315/13-01-2015#t=15m34s

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Nå skal det huskes at det var ikke islam som utførte angrepet, det var tre mennesker som TOLKET islam på en ekstrem måte. Det er noe det samme vi gjorde kristne i viking tiden, de som ikke erkjente seg kristendomen måtte bøte med livet.

 

Det er trist at folk gjør slikt da ett resultat av en slik tolkning blir at andre som tilhører trosrettningen men som tolker det på en mer human måte blir generalisert og sett ned på

Tre mennesker tolket islam slik islam var designet til å bli tolket.

 

Det er ikke uten grunnlag i bibelen at hedninger verden over ble drept av kristne!

 

Tror du ikke at dersom folk tror på det som står i religiøse skrifter, at det gir konsekvenser? Når vi snakker om midtøstlige religiøse tekster er de fulle av vold, hat, diskriminering og krig.

 

Islam er ikke laget av humanister. Det er trist om noen humanister tolker en voldelig tekst som humanisme.

 

Det er aldri ideologier som starter kriger og dreper mennesker. Men ideologiene har enorme konsekvenser for hvordan mennesker handler. Islam er ikke noe unntak.

Endret av Abigor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg har heller ikke dødd i bilulykke enda så da regner jeg med at sjansen for det er lik 0?

 

 

Fullstendig feil og farlig antagelse om du bruker frekvensfortolkningen av sannsynlighet.

Lenke til kommentar

Tror du ikke at dersom folk tror på det som står i religiøse skrifter, at det gir konsekvenser? Når vi snakker om midtøstlige religiøse tekster er de fulle av vold, hat, diskriminering og krig.

Fra det jeg kjenner fra bibelen og hva som blir sitert av visse grupper så slår det meg mest at boken er så full av selvmotsigelser, eventuelt vage uttrykk, at man kan tolke den slik man vil. Koranen kjenner jeg ikke så godt til, men den ser ut til å lide av samme fenomen. Om noe skulle sies så virker det som at de fredelige muslimene kjenner koranen bedre enn de voldelig. Jeg vet ikke om det har med boken å gjøre, eller om det har med leserens åpenhet og forståelse å gjøre. Det samme gjelder nok for andre enn muslimer som siterer koranvers i politiske debatter.
Lenke til kommentar

...

Så, ja, jeg ser ikke på terrorisme som en veldig stor trussel. Jeg er mer redd for å krysse veien, og det gjør jeg rett som det er (gjerne med farlig høy promille samtidig).

Det er en ærlig sak, men det er ingen (i alle fall et svært lite fåtall) av bilistene som vil kjøre på deg med vilje fordi du gjør ting de ikke liker, og folk kjører ikke på folk for å hindre folk i å krysse gaten. Det er en vesentlig forskjell. Det er umulig å hindre at noen liv går tapt ved ulykker i et samfunn, men jeg ser ingen grunn til å akseptere at vi bare må finne oss i at en betydelig andel liv skal bli tatt ved viten og vilje for å spre frykt av den grunn.

 

Ellers har det kommet frem nye opplysninger om det planlagte stuntet fra tilhengerne av fredens religion i Belgia:

 

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/belgium/11349805/Belgium-terror-suspects-planned-to-seize-passenger-bus.html

 

Jeg vet ikke om det har vært rapportert i norske medier enda, men du må innrømme at det er en viss kvalitativ forskjell på å plutselig bli påkjørt og drept av en bil, enn å bli holdt fanget i en buss og se terrorister som kutter pulsåren på flere av de rundt deg, mens du sitter og lurer på når det blir din tur? Det er som regel ikke bare selve døden vi frykter, men hvordan vi møter den. Det er noen rimelig mildt sagt ubehagelige timer du vil oppleve om du havner i en slik situasjon, i tillegg til at du muligens ender opp død. Om du ikke blir drept vil du ha mentale skader for livet...

 

 

 

The terrorist network also planned to seize a passenger bus and take hostages, according to press reports.

 

Det finnes bedre beskrivelser av planene deres, men det er ikke vanskelig å google seg frem til...

 

Europa møter en ny fremtid der noen prøver å ødelegge samfunnet vårt. Kall meg gjerne islamofob, men jeg synes det er en helt reell frykt, selv om jeg ikke er redd for å bli et offer selv... i alle fall ikke enda :)

Lenke til kommentar

Sjansen at du blir drept i en trafikkulykke er lav, men langt høyere enn å bli drept i terrorist angrep. Så med litt grunnkunnskaper i statistikk, og med vissheten om at det tas "forhåndregler", tillater jeg meg å ikke være spesielt bekymret for terroristangrep.

 

Å ikke bekymre seg for å være direkte offer for et terroristangrep er høyst rasjonellt, i dagens situasjon, men å ikke være bekymret for økende terrorisme på norsk jord er høyt irrasjonelt :) Det er nok ikke særlig å sitte i timesvis og lure på om Terje fra ungdomsskolen, som blir holdt som gissel fortsatt har hodet på plass eller ikke. Terrorisme rammer mange flere enn bare de som dør, man prøver aktivt å påvirke flest mulig til å frykte dem, og for eksempel prøve å forhindre oss i å uttrykke oss slik vi vil, med trusler om vold.

 

Dette er bare begynnelsen på "Det nye Europa". Det sitter nok en del langt ute på venstresiden og ikke helt vil innrømme at det ikke ble bare fryd og gammen, slik de har påstått at det ville bli når vi bare lot det gå litt tid... det har blitt progressivt verre, og det er lite som tyder på at det vil snu.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg sier ikke at vi må finne oss i det. Det må vi så klart ikke. Jeg sier at de ikke er en trussel verdt å bekymre seg for. Og for å være ærlig, jeg er såpass glad i meg selv at det ikke vil være en trøst om personen som drepte meg ikke gjorde det med vilje eller ikke.

 

Edit: Hvor er denne økende terrorismen?

Endret av Sheasy
Lenke til kommentar

Anbefaler å se denne videoen som forklarer immigrasjon.

 

Jeg sier som jeg har sagt før når folk poster denne videoen:

Dette er en stråmann fra Roy Becks side. Det er ingen som tror at innvandring - spesielt til et lite land som Norge - påvirker fattigdommen i verden.

Vi har ikke innvandring fra den tredje verden for å hjelpe dem økonomisk, vi har det for å hjelpe folk på flukt. Det hjelper ikke dem som er igjen i fattigdommen, men det hjelper flyktningen. Og det er hensikten, hverken mer eller mindre.

Så er det noen som kommer for å søke lykken. Det synes jeg personlig er helt greit også. Det betyr ikke at de har krav på å finne den, eller på at vi skal subsidiere letingen.

starfish-story-websize.jpg

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Dette er bare begynnelsen på "Det nye Europa". Det sitter nok en del langt ute på venstresiden og ikke helt vil innrømme at det ikke ble bare fryd og gammen, slik de har påstått at det ville bli når vi bare lot det gå litt tid... det har blitt progressivt verre, og det er lite som tyder på at det vil snu.

 

Sliter du med fordommer eller med oppslutningen til FrP?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...