Gå til innhold

Nok et angrep fra "fredens religion"


Anbefalte innlegg

Underbygger poenget med at det er farlig å la prekene bare gå sin gang. Sic

 

https://www.youtube.com/watch?v=Aw3yfW5OiQU

 

Høh?

 

En religiøs leder drar til Syria for å kjempe mot Assad. En mann som holder 200 000 politiske fanger og har brukt kjemiske våpen mot sin egen befolkning. Fordømmes av hele verden, til og med flere arabiske land:

 

"The Syrian opposition, the United States, Canada, the European Union and the majority of the Arab League have called for al-Assad's resignation from the presidency.[8][9] During the Syrian Civil War, Assad was personally implicated in war crimes and crimes against humanity by the United Nations,[10] and was the top of a list of individuals indicted for the greatest responsibility in war crimes for prosecution by the International Criminal Court."

 

Hvorfor er det galt av den religiøse lederen å reise til Syria for å slåss mot det monsteret? Fordi han var religiøs? Fordi han var muslim?...

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Og for øvrig tilhører jeg sentrum, politisk, og har aldri støttet noen til høyre for venstre. Godt at du følger opp tradisjonen med å angripe mannen heller enn ballen, dog :)

 

Same her :) Motbeviser fordommer om at motstand mot radikal islamisme er forbeholdt høyresiden og FRP

 

Jeg er ikke same, men jeg stemmer Venstre og er mot radikal islamisme. Får jeg være med i klubben? :wee:

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

 

Hvem er frieord?

Jeg vet ikke, men setter pris på at nyheter blir presentert som nyheter.

VG eller liknende aviser hadde neppe sagt et ord om slike "handlinger".

 

 

Der er vel for mange slike hendelser i Norge antar jeg om det ikke skrives om det? Men hvilken oppfatning får du av å lese på det nettstedet?

Lenke til kommentar

 

 

Hvem er frieord?

Jeg vet ikke, men setter pris på at nyheter blir presentert som nyheter.

VG eller liknende aviser hadde neppe sagt et ord om slike "handlinger".

 

 

Der er vel for mange slike hendelser i Norge antar jeg om det ikke skrives om det? Men hvilken oppfatning får du av å lese på det nettstedet?

 

Da er det jo rart at dem ikke skriver mer om det, om det er for mange slike hendelser?

Oppfatningen jeg får av å lese på det nettstedet er mer lettleste, objektive og saklige nyheter uten "bortforklaringer". Men har kun visst om den nettsiden i en uke, snart to uker.

Endret av FreshLasagne
Lenke til kommentar

Hvem er frieord?

 

Hvem var det som voldtok barn i barneheia og hvem sitter inne for å ha drept barn og ungdom på Utøya?

 

Søker du medlemskap i OT gruppen?

Tja, kan du ikke finne frem dissse gamle tekstene som ble brukt for å rettferdiggjøre handlingene?

 

Grusomme handlinger er grusomme handlinger, og det er individer som begår handlingene. Men, det er kulturer som oppfordrer og heier frem disse handlingene. Islam er en av de, med bakgrunn i den boken som blir tatt som Guds ord, men som en ignorerer 99.9% av. Det er gjort flere religiøse handlinger som er grusomme som rettferdiggjøres med samme bok :wee: .

Det er kultur og religion som argumenterer mot avbilding av Muhammed, ingenting annet. Det er ingenting ved figuren som gjør at han ikke skal bli avbildet annet enn at muslimer sier det.

 

Og en annen ting, at avisen ikke ønsker å lage satire av jøder, er deres sak. Poenget her går på at det skal ikke være staten som bestemmer det eller ikke. En kan synes det er teit av avisen å ta det valget, men de står fritt til å gjøre det. På samme måte VG og andre aviser står fritt til å ikke trykke forsidene i en uredaksjonell (eller whatever-fancy-ord) sammenheng. Du kan være uenig, du kan lage din egen lille avis og skal dermed ha mulighet til å trykke det du ønsker.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

 

 

 

Hvem er frieord?

Jeg vet ikke, men setter pris på at nyheter blir presentert som nyheter.

VG eller liknende aviser hadde neppe sagt et ord om slike "handlinger".

 

 

Der er vel for mange slike hendelser i Norge antar jeg om det ikke skrives om det? Men hvilken oppfatning får du av å lese på det nettstedet?

 

Da er det jo rart at dem ikke skriver mer om det, om det er for mange slike hendelser?

Oppfatningen jeg får av å lese på det nettstedet er mer lettleste, objektive og saklige nyheter uten "bortforklaringer". Men har kun visst om den nettsiden i en uke, snart to uker.

 

 

Jeg har en mistanke om at noen som var (er?) svært aktive på dette forumet skriver der.

 

Klikk på de ulike arkfanene.

 

Oppfatningen jeg får av å lese på det nettstedet er mer lettleste, objektive og saklige nyheter uten "bortforklaringer".

 

Vi har nok svært ulike oppfatninger om det.

 

[frieord.no/om-oss/]

 

Litt av en oppgave de påtar seg.

Lenke til kommentar

 

Hvem er frieord?

 

Hvem var det som voldtok barn i barneheia og hvem sitter inne for å ha drept barn og ungdom på Utøya?

 

Søker du medlemskap i OT gruppen?

Så du har redigert, så da svarer jeg på det og. Begge var nordmenn, og nei søker

ikke medlemskap i OT gruppen, aner ikke hvem eller hva det er en gang.

 

 

Bare å trykke på linken så finner du fort ut. Jeg meldte meg slik sett ut av tråden en god stund siden da den på mange måter er redusert til personangrep og dårlige forsøk på komikk. Kan godt bli med i OT-gruppen jeg hvis det kan hjelpe personlig selvfølelse hos enkelte, navn nevnes ikke. Er det noe medlemsavgift?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

 

 

Bare å trykke på linken så finner du fort ut. Jeg meldte meg slik sett ut av tråden en god stund siden da den på mange måter er redusert til personangrep og dårlige forsøk på komikk. Kan godt bli med i OT-gruppen jeg hvis det kan hjelpe personlig selvfølelse hos enkelte, navn nevnes ikke. Er det noe medlemsavgift?

 

Det får du spørre medlemmene om.

Lenke til kommentar

 

 

 

Bare å trykke på linken så finner du fort ut. Jeg meldte meg slik sett ut av tråden en god stund siden da den på mange måter er redusert til personangrep og dårlige forsøk på komikk. Kan godt bli med i OT-gruppen jeg hvis det kan hjelpe personlig selvfølelse hos enkelte, navn nevnes ikke. Er det noe medlemsavgift?

 

Det får du spørre medlemmene om.

 

 

Eller grunnleggeren, som jeg har forstått er deg?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Hvem er frieord?

Jeg vet ikke, men setter pris på at nyheter blir presentert som nyheter.

VG eller liknende aviser hadde neppe sagt et ord om slike "handlinger".

 

 

Der er vel for mange slike hendelser i Norge antar jeg om det ikke skrives om det? Men hvilken oppfatning får du av å lese på det nettstedet?

 

Da er det jo rart at dem ikke skriver mer om det, om det er for mange slike hendelser?

Oppfatningen jeg får av å lese på det nettstedet er mer lettleste, objektive og saklige nyheter uten "bortforklaringer". Men har kun visst om den nettsiden i en uke, snart to uker.

 

 

Jeg har en mistanke om at noen som var (er?) svært aktive på dette forumet skriver der.

 

Hvis du peker på meg, nei har aldri skrevet noe der kun lest.

 

Klikk på de ulike arkfanene.

 

Oppfatningen jeg får av å lese på det nettstedet er mer lettleste, objektive og saklige nyheter uten "bortforklaringer".

 

Vi har nok svært ulike oppfatninger om det.

 

[frieord.no/om-oss/]

 

Litt av en oppgave de påtar seg.

 

Hmm, kanskje ingen nyheter eller meninger er 100% objektive, men ser ikke noe

galt i å skrive slik dem gjør, uten "kjøpt-og-betalt" mentalisme?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Eller grunnleggeren, som jeg har forstått er deg?

 

 

Så du mener jeg puttet dem i en sekk og grunnla gruppen. Du har fulgt lenge med i tråden. Har du sett når tråden er blitt politisert? Kan noen av de som skriver her benevnes opportunister?

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

 

 

Og for øvrig tilhører jeg sentrum, politisk, og har aldri støttet noen til høyre for venstre. Godt at du følger opp tradisjonen med å angripe mannen heller enn ballen, dog :)

 

Same her :) Motbeviser fordommer om at motstand mot radikal islamisme er forbeholdt høyresiden og FRP

 

Jeg er ikke same, men jeg stemmer Venstre og er mot radikal islamisme. Får jeg være med i klubben? :wee:

 

Geir :)

 

 

Da er du og jeg det samme :) Stig på

Lenke til kommentar

 

 

Hvem er frieord?

 

Hvem var det som voldtok barn i barneheia og hvem sitter inne for å ha drept barn og ungdom på Utøya?

 

Søker du medlemskap i OT gruppen?

Så du har redigert, så da svarer jeg på det og. Begge var nordmenn, og nei søker

ikke medlemskap i OT gruppen, aner ikke hvem eller hva det er en gang.

 

 

Bare å trykke på linken så finner du fort ut. Jeg meldte meg slik sett ut av tråden en god stund siden da den på mange måter er redusert til personangrep og dårlige forsøk på komikk. Kan godt bli med i OT-gruppen jeg hvis det kan hjelpe personlig selvfølelse hos enkelte, navn nevnes ikke. Er det noe medlemsavgift?

 

Ok, takk for advarselen. Jeg velger å holde meg unna den gruppen jeg også.

Endret av FreshLasagne
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Hmm, kanskje ingen nyheter eller meninger er 100% objektive, men ser ikke noe

galt i å skrive slik dem gjør, uten "kjøpt-og-betalt" mentalisme?

 

Om du leste en avis som gav seg ut for å være seriøs og den bare skrev satirisk, hva ville du sagt at det var.

 

Om du leser en avis som neste bare skriver om innvandrere særlig muslimer, hva vil du da si det er?

 

Er den objektiv?

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...